Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony

redakce - 17 Únor 2020

Kamiony a větší auta na CNG tvoří stále podstatnější část vozového parku obchodů Albert, které nyní využívají celkem 47 aut na CNG a další budou přibývat.Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.

Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.
foto: Albert

Firemní vozové parky prochází neustálým vývojem a trendem firem je pravidelně využívat pohony, které jsou šetrné k přírodě. Důraz na ekologii dopravy je také důvodem zařazování vozidel na CNG do vozového parku obchodů Albert. Automobily poháněné stlačeným zemním plynem ujedou na cestách po celé republice v průměru 68 000 kilometrů týdně.

Albert v současnosti využívá 47 automobilů na CNG, přičemž čtrnáct menších zajišťuje speciální závozy po Praze. „S výměnou starých aut za nové přibývá vozů na CNG pohon. V tomto roce přidáme desítku kamionů na CNG,“ říká Miroslav Dopirák, který má v Albertu na starosti kompletní flotilu.

Ekonomika a ekologie provozu

„Uhlíková stopa vozů na CNG je o čtvrtinu nižší a motor na CNG neprodukuje oxid siřičitý. Když srovnáte vozy na CNG s těmi dieselovými, jsou výrazně ekologičtější a produkují téměř nulové emise pevných částic, tedy těch, které považovány za nejškodlivější. Nahrazením nafty za CNG snižujeme tvorbu ozonu v atmosféře, který mimo jiné způsobuje letní smog,“ vyjmenovává Miroslav Dopirák ekologické výhody pohonu na plyn.

„CNG pohon má ale i další výhody v oblasti trvalé udržitelnosti. Spaliny z motorů na CNG neobsahují oxid siřičitý a plynové motory mají jednoznačně tišší chod. Například úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky ‚měkčímu‘ spalování nižší o 50 procent vně vozidel a o 60-70 procent uvnitř vozidel.“

Vyšší pořizovací náklady vozů na CNG kompenzuje až jejich dlouhodobé využívání, kdy se projeví úspory spojené s využitím zkapalněného plynu jako úspornějšího paliva. Náklady spojené se servisem jsou v porovnání s dieselovými motory téměř identické.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Marketingové sdělení o nižší hlučnosti je kouzelné :-) hluk snížili o dva decibely, ale to není tak eňoňuňo, tak píšou že o 50 % :-D

A není vyjádření hluku v decibelech nelineární ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Logaritmické?

---

Lexus GS 450h Premium

Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé přirovnání.

"Decibel je logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě."

"To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek"

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Marek_

Trochu přehání, pravda... Ale fakt je, že snížení hluku na polovinu by znamenalo snížení o 3 dB. Ono to totiž není tak jednoduché, že když se sníží hluk (akustická energie) na polovinu, tak je na polovině i hladina v dB :-)

---

Lexus GS 450h Premium

CNG neni zkapalneny plyn. Jinak by se jmenoval LNG. Kdo to zase psal?

Kvízová dvojotázka..
Kolik minut stoji cng-kamion u cng-stojanu, kdyz prijel se stavem 0+ a chce odjet s plnou a kolik dalsich takovych kamionu ihned po tom prvnim je mozne tim stojanem obslouzit, chce-li kazdy z 0+ plnou nadrz?

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Předpokládám, že mají své CNG plničky v areálu firmy a veřejné stojany využívat nemusí.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil