Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony

Kamiony a větší auta na CNG tvoří stále podstatnější část vozového parku obchodů Albert, které nyní využívají celkem 47 aut na CNG a další budou přibývat.

Plyn jako palivo není vůbec novinkou, stále se ale řadí mezi ty alternativní. Má své velké výhody, ekologické i ekonomické.
foto: Albert

Firemní vozové parky prochází neustálým vývojem a trendem firem je pravidelně využívat pohony, které jsou šetrné k přírodě. Důraz na ekologii dopravy je také důvodem zařazování vozidel na CNG do vozového parku obchodů Albert. Automobily poháněné stlačeným zemním plynem ujedou na cestách po celé republice v průměru 68 000 kilometrů týdně.

Albert v současnosti využívá 47 automobilů na CNG, přičemž čtrnáct menších zajišťuje speciální závozy po Praze. „S výměnou starých aut za nové přibývá vozů na CNG pohon. V tomto roce přidáme desítku kamionů na CNG,“ říká Miroslav Dopirák, který má v Albertu na starosti kompletní flotilu.

Ekonomika a ekologie provozu

„Uhlíková stopa vozů na CNG je o čtvrtinu nižší a motor na CNG neprodukuje oxid siřičitý. Když srovnáte vozy na CNG s těmi dieselovými, jsou výrazně ekologičtější a produkují téměř nulové emise pevných částic, tedy těch, které považovány za nejškodlivější. Nahrazením nafty za CNG snižujeme tvorbu ozonu v atmosféře, který mimo jiné způsobuje letní smog,“ vyjmenovává Miroslav Dopirák ekologické výhody pohonu na plyn.

„CNG pohon má ale i další výhody v oblasti trvalé udržitelnosti. Spaliny z motorů na CNG neobsahují oxid siřičitý a plynové motory mají jednoznačně tišší chod. Například úroveň hluku plynových autobusů oproti naftovým je díky ‚měkčímu‘ spalování nižší o 50 procent vně vozidel a o 60-70 procent uvnitř vozidel.“

Vyšší pořizovací náklady vozů na CNG kompenzuje až jejich dlouhodobé využívání, kdy se projeví úspory spojené s využitím zkapalněného plynu jako úspornějšího paliva. Náklady spojené se servisem jsou v porovnání s dieselovými motory téměř identické.

tisková zpráva

8 komentářů u “Albert přepravuje už čtvrtinu sortimentu CNG kamiony”

    1. Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku
      Trochu přehání, pravda… Ale fakt je, že snížení hluku na polovinu by znamenalo snížení o 3 dB. Ono to totiž není tak jednoduché, že když se sníží hluk (akustická energie) na polovinu, tak je na polovině i hladina v dB 🙂

        1. Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé
          Ano, napoprvé jsem to nevygooglil :-/ je to tam samé přirovnání.

          „Decibel je logaritmická jednotka, jejíž definice souvisí s objevením Fechner-Weberova zákona, že totiž lidské tělo vnímá podněty logaritmicky jejich intenzitě.“

          „To v praxi znamená, že nárůst hlučnosti o 3 dB znamená dvojnásobný hluk. Nárůst hlučnosti o 10 dB už znamená desetinásobek hluku a o 20 dB je to stonásobek“

Napsat komentář