Na soukromé Vysoké škole aplikované psychologie (VŠAPs) vznikl dotazník, který je součástí výzkumu elektromobility v České republice. Všichni, které téma dopravy a elektromobility zajímá, se mají nyní možnost se do dotazníku zapojit.
foto: Mirek Matyáš
Cílem průzkumu je mapování elektromobility, která začíná hýbat strukturou průmyslu na celém světě. Postoje, názory, zkušenosti, obavy, výhrady – to jsou údaje, o které se v dotazníku můžete podělit s ostatními.
NEPŘEHLÉDNĚTE VYPLNIT DOTAZNÍK ZDE
Výsledky budou použity k identifikaci priorit budoucích elektromobilistů a názorů společnosti na tuto problematiku v ČR. Dotazník je zcela anonymní a zabere jen pár minut času. Všem účastníkům výzkumu autoři děkují.
Celý dotazník dělal někdo, kdo o elektromobilitě moc
Celý dotazník dělal někdo, kdo o elektromobilitě moc neví. Řada otázek nenabízí správnou odpověď. Hodně odfláknuté…
A to vadi? Hlavne kdyz se vytezil grant, urcite i nejaka
A to vadi? Hlavne kdyz se vytezil grant, urcite i nejaka konference na opacnem konci sveta se nasla…
Me hlavne vytaceji tyhle dotaznikove prace – to je nejaky
Me hlavne vytaceji tyhle dotaznikove prace – to je nejaky novodobi mor. Prace se sestava z rozeslani dotazniku s 30 podivnymi otazkami, ze kterych nasledne autor vydedukuji nejaky vetsi ci mensi nesmysl a tim cela „vedecka“ prace vetsinou konci.
Tak nesmysl určitě vydedukujou, bo jsem jim to vyplnil hned
Tak nesmysl určitě vydedukujou, bo jsem jim to vyplnil hned 4 x a pokaždý tam namlel něco jinýho, co mě zrovna tak napadlo. Několik kolegů na pracovišti udělalo totéž.
Hlavně, že jsou prachy v pohybu a tvoří se „hodnoty“…
A proč máš nick realista – když se chováš jako idiot?
A proč máš nick realista – když se chováš jako idiot?
Realista jsem. Dotazník jsem vyhodnotil jako velmi neodborně
Realista jsem. Dotazník jsem vyhodnotil jako velmi neodborně zpracovaný. Takový materiál si zaslouží odpovídající přístup.
+1
+1
Vážený pane „realisto“,
rádi bychom Vás blíže poznali,
Vážený pane „realisto“,
rádi bychom Vás blíže poznali, typ Vaší osobnosti se nám vodí do výzkumů zabývajících se „něčím jiným“ než elektromobilitou.
Můžete pro začátek vyzkoušet tento on-line dotazník.
Zajímá nás vaše Normovaná hodnota ve škála Neurocitismu u NEO pětifaktorového osobnostního inventáře (BIG FIVE).
Jestliže bude mimo normované hodnoty 20-80 určitě se ozvěte.
Požádám redakce hybridu Vám dá dala kontakt.
Děkuji.
FB/vs.aplikovane.psychologie/
VSAPS – facebook
FB/vs.aplikovane.psychologie/
VSAPS – facebook
VŠAPS:
Hele, všapsi, nauč se trochu dělat dotazníky a pak
VŠAPS:
Hele, všapsi, nauč se trochu dělat dotazníky a pak mudruj.
Máš tam bludy, mezi pingpongovým stolem a tenisovým hřištěm je velkej rozdíl v ploše.
—
Jestli chceš diskutovat o věcech odborných, pak můžeš – já nahazuju ten problém, že efektivní využití elektrických akumulátorových pohonů má limit někde u několik stovek kg těžkého vozítka, určeného pro akční rádius v desítkách kilometrů.
Určitě nesjou ekologické ani ekonomické trakaře např. typu TESLA X s hmotností 2700 kg pro jízdy z Prahy do Krkonoš na lyže.
He…?
:O)))
Dobrý den,
považujete Mercedes-Benz Třídy S – s vahou 2200
Dobrý den,
považujete Mercedes-Benz Třídy S – s vahou 2200 kg dostatečně ekologický a ekonomický pro jízdu z Prahy do Krkonoš na lyže?
Vidím, že někteří tady diskutují a jiní jen reálně
Vidím, že někteří tady diskutují a jiní jen reálně plácají.
Zajímalo by mě, jestli to dokážeš spočítat.
Vezmi si elektromobil se kterým jezdíš, vezmi si jeho dlouhodobou spotřebu, vyber si panely, zvol lokalitu a počítej.
Chápu, že to nevychází s Teslou v Rožnově, ale proč to nevychází tobě?
Celý výpočet hoď tady na hybrid a až se večer vrátím k PC, tak ti ukážu, kde děláš chybu. – Bereš?
🙂
TESLA X 4×4 s hmotností 2700 kg pro jízdy z Prahy do
TESLA X 4×4 s hmotností 2700 kg pro jízdy z Prahy do Krkonoš na lyže???? PŘÍMO IDEÁLNÍ !! To by byla paráda kdybych mohl jet a jak rád bych jel. Prostě přímo sen a nejsem sám to mi věř :)))))))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x/
Autoři dotazníku tvrdí, cituji: „Výsledky budou použity k
Autoři dotazníku tvrdí, cituji: „Výsledky budou použity k identifikaci priorit budoucích elektromobilistů a názorů společnosti na tuto problematiku v ČR“. Pak ovšem nerozumím tomu, proč to zkoušení budoucích možných elektromobilistů ze znalostí typu „Jak velkou plochu musí zabírat solární panely, aby dokázaly vyrobit el. energii na roční provoz elektromobilu průměrného řidiče v ČR (tj. 10 000 km za rok)?“ Přijde mi to docela stupidní, protože pokud mne zajímá např. jako výrobce spalovacích aut, kolik osob je ochotno si koupit mnou projektovaný rodinný vůz, také případné zájemce, povětšině technické laiky, nezkouším z toho, na kolik odpadního tepla je nutno dimenzovat chladící okruh vozu. Celou diskusi, která se zvrhla na komentování ot. 30, považuji tím pádem taktéž za nadbytečnou a stupidní, neboť s meritem věci, tedy zjištěním názorů budoucích elektrozákazníků vůbec nesouvisí. Jen se předvádíte a vzájemně trumfujete, kdo umí lépe počítat. Diskuse ničemu a o ničem.
S tím plně souhlasím.
Já spíš chtěl poukázat na to,
S tím plně souhlasím.
Já spíš chtěl poukázat na to, že když autoři nejsou schopni do dotazníku dát alespoň přibližně spárvnou odpověď, tak jakou pak úroveň může mít potom následné zpracování celého dotazníku.
Ta otázka je velmi široká a neměla být takto položená.
Ta otázka je velmi široká a neměla být takto položená. Pro laickou věřejnost ano, ale pro ty co mají elektromobil, případně nějaký panel na střeše ne. A pro dlouhodobé čtenáře hybridu samozřejmě také ne.
U otázky č.30 – „Jak velkou plochu musí zabírat solární
U otázky č.30 – „Jak velkou plochu musí zabírat solární panely, aby dokázaly vyrobit el. energii na roční provoz elektromobilu průměrného řidiče v ČR (tj. 10 000 km za rok)?“ jsou možnosti:
– jako stůl na stolní tenis 1,52 x 2,74 (4 m2)
– jako tenisový kurt 24 x 8,5 (139 m2)
– jako plavecký bazén 50 x 25 (1 250 m2)
– jako fotbalové hřiště 100 x 60 (6 000 m2)
– jako golfové hřiště (18 jamek) cca. 50 ha (500 000 m2)
Podle mne není žádná z nabízených odpovědí ani přibližně správná.
Má FVE vyrobí ročně z 1 m2 cca 200 kWh. Při nájezdu EV 10 000 km a průměrné spotřebě 20 kWh / 100 km bude roční spotřeba 2 000 kWh a tomu odpovídá 10 m2 plochy panelů.
taky bych tipoval neco o velikosti 10 m2, ale asi je to tim,
taky bych tipoval neco o velikosti 10 m2, ale asi je to tim, ze fotovoltaiku pouzivame, tak si to dokazu cca predstavit. Stul a kurt je velkej skok 😀
Také mě to překvapilo a musel jsem si to spočítat, zda-li
Také mě to překvapilo a musel jsem si to spočítat, zda-li to není chyták. To jsou autoři dotazniku dost vedle.
Třeba počítají s papírovou spotřebou… pak by se to
Třeba počítají s papírovou spotřebou… pak by se to spíše blížilo těm 4m2 než těm 139m2
Nikdo neni dokonaly 🙂
Obecne plati 6m2=1kW. 1kW=1000kWh/a.
Nikdo neni dokonaly 🙂
Obecne plati 6m2=1kW. 1kW=1000kWh/a. Pak by to bylo 12m2. Kdyz mate dobre panely tak 10m2 bude urcite stacit.
Nepředpokládali jsme, že někdo dá jednu z otázek
Nepředpokládali jsme, že někdo dá jednu z otázek dotazníku na WEB a bude o ní diskutovat. Ovlivní tím případné respondenty.
Tato otázka by měla být spíše intuitivní než počítací. To bychom se dostali k jejímu pitvání – jaká účinnost panelů, jaký typ, s trackerem, nebo bez, umístění v Lanžhotě, nebo v Rožnově, … čištění panelu měsíčně, nebo obrok, … účinnost měniče, s akumulací nebo bez, .. účinnost nabíjení, AC, nebo DC, …
Poprosím tedy diskutéry, aby nezveřejňovali ostatní otázky.
Františkovi děkuji za připomínku a doporučuji jezdit s EV šetrněji, popřípadě pořídit nějaké menší EV.
Samozřejmě chápu, že to v kopcovitém terénu u nich na severu není jednoduché.
🙂
To je zase nejaky ropacky lobby si chce obhajit prolomeni
To je zase nejaky ropacky lobby si chce obhajit prolomeni limitu tezby nebo tak. Naprosto podjate a zavadejici otazky. Ta plocha je uplne mimo, maly FVE system 4kW (strecha garaze) vyrobi v letnich mesicich asi 0.4MWh energie mesicne, pri spotrebe maleho EV 10 kWh na 100km mi to dava e-mobilitu 400/10kWh*100km = 4000 km najezdu mesicne ze slunce, coz mi bohate staci a nepotrebuji zadne solarni hriste…
A nemel by se system dimenzovat spis na minimum produkce nez
A nemel by se system dimenzovat spis na minimum produkce nez na maximum? Hadam, ze tech 4000km letnich bude tak 500-1000 v zime (resp. za podzimniho zatazena).
Taky mi ten počet nevyšel. Tenisovej stůl je málo a to
Taky mi ten počet nevyšel. Tenisovej stůl je málo a to hřiště už zase extrémě moc.
Nocméně pokud ale položím nějakou otázku s možností výběru, tak logicky uvažují člověk by čekal, že některá z těch otázek bude i správná.
Proč moc? Když to chci rychle nabít a nemám vedle toho
Proč moc? Když to chci rychle nabít a nemám vedle toho baterku a další infrastruktury, tak prostě velká elektrárna… To bych autorům vyčítal jiné otázky, kde mají naprosto zavádějící odpovědi. Jistě malá fve elektromobil nabije, ale musí tam buď stát dlouho nebo musí být překladiště energie. Závěr je jednoduchý – bez překladiště elektrárna jak hřiště, s překladištěm ekonomický (a recyklační) nesmysl
možná recyklační nesmysl, ale dnes jediná možnost jak
možná recyklační nesmysl, ale dnes jediná možnost jak ukázat ČEZu že Kalousek je jednička. A ČEZ si o zmíněné gesto sám říká (nynější „pohyb cen“)
Jenže otázka není jak velkou plochu panelů potřebuju pro
Jenže otázka není jak velkou plochu panelů potřebuju pro okamžité nabíjení. Ale jak velkou plochu musí zabírat, aby vyrobili energii na 10 tis km. Tj. zhruba 1.5mWh. Což je otázka VF pole okolo 2-3kWp. Takže zhruba dvanáct panelů 1.5x1m. Tj. cca hrubým počtem 18m2.
Já sem dal jako pimpongový stůl, protože je to nejblíže pravdě.
Jako správná odpověď je 20m2 a já dám možnosti 4m2 nebo až 140m2? Co to jako má bejt?
To je jako kdybych se zeptal jaké vozidlo je nejlepší pro odvezení kolečka hlíny.
1. šlapací kolo s košíkem,
2. nákladní tatra
3. důlní náklaďák
4. nákladní loď
Na jednu stranu jsou hňupové co povlouvají elektroauta a na druhé barikádě jsou pošananý ekoteroristi, co si nevidí na špičku nosu.
Jenže auto nemá tak velkou baterku, aby ujela na jedno
Jenže auto nemá tak velkou baterku, aby ujela na jedno nabití 10 tis km, takže elektrárna musí být tak velká, aby dokázala nabít auto na 10 tis km/rok a to auto je dokázalo ještě k tomu ujet – tzn elektrárna musí být schopna vyrobit energii pro 10 tis km jízdy za dobu, kdy je k ní auto reálně připojeno. Nebo je snad nějaká nová jednotka SI vyrobené aenergie auto 10000 km/rok?
Dejme tomu, že se bude nabíjet ve dne a jezdit v noci. To by
Dejme tomu, že se bude nabíjet ve dne a jezdit v noci. To by šlo ne? Někdo pracuje 22h – 06h.
Nebo si bude vozit ten pingpongáč na střeše 😀
Nebo si bude vozit ten pingpongáč na střeše 😀
V dobách, kdy jsem učil, tak bych tuhle reakci bral
V dobách, kdy jsem učil, tak bych tuhle reakci bral 🙂
Nejvíc studentů u mě neudělalo zkoušku ne z toho, že neuměli teorii, ale z toho, že ji nebyli schopni aplikovat do praxe a nechápali souvislosti. Na druhou stranu to i po letech praxe ukazuje – studenti, kteří ne zcela vládli teorií, ale to, co se naučili uměli aplikovat a chápali souvislosti a podobenství, jsou v praxi mnohem úspěšnější, než studenti, kteří skvěle vládli teorií a nic vlastně nechápali. Paradosxně jsem si ověřil, že mezery v teorii první skupiny praxe dokonale zacelila..
Bejt váma, tak si poposednu.
Znovu zopakuju otázku:
„Jak
Bejt váma, tak si poposednu.
Znovu zopakuju otázku:
„Jak velkou plochu musí zabírat solární panely, aby dokázaly vyrobit el. energii na roční provoz elektromobilu průměrného řidiče v ČR (tj. 10 000 km za rok)?“
Pro ty méně chápavé otázku upravím. „Jak velké solární pole potřebuju aby mi za rok vyrobilo cca 1.5 MWh.“
Vy v té otázce někde čtete něco o tom, jak velké musí být solární pole, aby jste si z něho celý rok mohli dobíjet elektormobil s kterým najedete 10 tis km?
Já tam teda nic takový ho nevidím. Ale chápu, chcete dělat chytrýho, tak hledáte všelijaké nelogické kličky, aby jste si dokázal obhájít to, že nejste schopen pochopit základ otázky.
Ok, takže vás beru za slovo – pořídím si elektrárnu,
Ok, takže vás beru za slovo – pořídím si elektrárnu, která vyrobí právě 1,5 MWh energie/ tok, pořídím si elektromobil, budu chtít svým normálním použitím najezdit právě 10 tis km – tzn, ráno odjedu, odpoledne se vrátím, přes den auto nebude doma a nebude dobíjet – konkrétně VY – doplatíte mi zbytek elektřiny, kterou nedokážu dobít z uvedené elektrárny?
no coment 😀
ještě se zeptám teda jednou.
Vy v té otázce
no coment 😀
ještě se zeptám teda jednou.
Vy v té otázce čtete něco o tom, že z té elektrárny to auto budete nabíjet, kdy ho budete nabíjet a jak velkou to auto bude?
Prostě si domejšlíte nějaké svoje bludy které v té otázce vůbec nejsou.
Jojo dát demagogii do aplikačních souvislostí = plácat
Jojo dát demagogii do aplikačních souvislostí = plácat bludy chápu 😀
Ono né každý si místo auta koupí Twizzy 😉 Obávám se,
Ono né každý si místo auta koupí Twizzy 😉 Obávám se, že tvůrci výzkumu jsou velmi ovlivněni ekologií 😉
Ja bych se zamyslel asi nad uplne necim jinym. Pokud nekdo
Ja bych se zamyslel asi nad uplne necim jinym. Pokud nekdo uvadi, ze vysledky budou slouzit ke sdeleni informace respondentum, kteri na otazku vlastne odpovedeli. Asi tomu dost dobre nerozumim, ale parafrazoval bych to zzrejme jako: „zeptam se kozla, kolik sezere zeli, abych mu to nasledne oznamil“.
WTF?
Odpovězte intuitivně na otázku, jaká je rychlost světla
Odpovězte intuitivně na otázku, jaká je rychlost světla ve vakuu:
300 km/s nebo 3 miliony km za sekundu.
Otázka je zjevně konstruovaná tak, aby lidé co zrovna
Otázka je zjevně konstruovaná tak, aby lidé co zrovna tomuto nerozumí dávali střední odpověď, a pak vyšel výsledek, že většina chybně uvažuje u solárů o více jak 100x větší ploše proti reálné praxi.
a hlavně Zkontrolujte si transformátory soudruzi
a hlavně Zkontrolujte si transformátory soudruzi 😉
seznamzpravy.cz/clanek/firma-zaluje-cez-o-81-milionu-vadny-transformator-ji-vic-nez-deset-let-nasobil-spotrebu-61765