Známe tři nejprodávanější elektromobily v Česku

Škoda Enyaq iV, Hyundai Kona Electric a Tesla Model 3 jsou za letošní tři čtvrtletí nejregistrovanější elektromobily v Česku. Alternativní pohony mají za tu dobu u nás podíl už 4,5 %.

Od ledna 2021 do září 2021 bylo v Česku registrováno celkem 7182 aut na alternativní pohon:

  • 3 096 PHEV vozidel (plug-in hybrid), 1,91% podíl,
  • 1 825 BEV vozidel (bateriové elektrické), 1,13% podíl,
  • 1 647 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), 1,02% podíl,
  • 609 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), 0,38% podíl,
  • 5 FCEV vozidla (elektrické s palivovými články).

V průběhu ledna až září 2021 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 161 824 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 13 504 registrací více, tj. +9,1 %. Alternativní pohony (bez klasických hybridů) tak dosáhly podílu 4,44 %.

„Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 7 182 registrací, meziročně o 2 616 více (tj. +57 %). I přes letošní nárůst registrací LPG vozidel došlo k poklesu u CNG vozidel, podíl plynových tak na všech registracích činil 1,4 %. Elektrická vozidla (pozn. BEV+PHEV+FCEV) se pak na všech registracích podílela přibližně 3 %. Nejvíce elektrických vozidel registrovala Škoda, Mercedes-Benz a BMW, těch plynových pak Dacia, Škoda a Renault. V registru se začínají objevovat již také elektrická vozidla s palivovými články, v letošním roce bylo evidováno 5 vozidel, z toho 3 tato vozidla byla registrovaná v posledním měsíci, tedy září,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i. (CDV).

Nejoblíbenější elektromobily

V letošním roce bylo v ČR evidováno 1 825 nových osobních BEV, meziročně o 93 více, tj. +5,4 %. Škoda, Volkswagen, Hyundai, Teslaa a Mercedes-Benz – těchto 5 značek registrovalo v uvedeném období v České republice nejvíce nových osobních bateriových elektrických vozidel. Nejvíce registrací si připsaly modely Škoda ENYAQ, Hyundai KONA, Tesla Model 3, Volkswagen ID.4 a Škoda CITIGOE iV. Detaily jsou k dispozici v uvedeném grafu, interaktivní sestava je pak k dispozici zde.

Počet registrací nových osobních BEV v období leden-září 2021. foto: CDV

Plug-in hybridy

V letošním roce bylo v ČR evidováno 3 096 nových osobních PHEV, meziročně o 1 920 více, tj. +163 %. Škoda, Mercedes-Benz, BMW, Seat a Volvo – těchto 5 značek registrovalo v uvedeném období v České republice nejvíce nových osobních plug-in hybridních vozidel. Nejvíce registrací si připsaly modely Škoda OCTAVIA, Škoda SUPERB, Seat LEON, Mercedes-Benz GLE a BMW X5. Detaily jsou k dispozici v uvedeném grafu, interaktivní sestava je pak k dispozici zde.

Počet registrací nových osobních PHEV v období leden-září 2021. foto: CDV

Auta na vodík

V letošním roce bylo v ČR evidováno 5 nových osobních FCEV, jednalo se o 4 Toyoty MIRAI a 1 Hyundai NEXO. Detaily jsou k dispozici v interaktivní sestavě zde.

Počet registrací nových osobních FCEV v období leden-září 2021. foto: CDV

LPG

V letošním roce bylo v ČR evidováno 1 647 nových osobních LPG vozidel, meziročně o 959 více, tj. +139 %. Dacia, Renault a Fiat – pouze tyto 3 značky registrovaly v uvedeném období v České republice nová osobní LPG vozidla. Nejvíce registrací si připsaly modely Dacia DUSTER, Dacia SANDERO, Renault CLIO, Renault CAPTUR a Dacia LOGAN. Detaily jsou k dispozici v uvedeném grafu, interaktivní sestava je pak k dispozici zde.

Počet registrací nových osobních LPG vozidel v období leden-září 2021. foto: CDV

CNG

V letošním roce bylo v ČR evidováno 609 nových osobních CNG vozidel, meziročně o 360 méně, tj. -37 %. Škoda, Volkswagen, Seat a Fiat – pouze tyto 4 značky registrovaly v uvedeném období v České republice nová osobní CNG vozidla. Nejvíce registrací si připsaly modely Škoda OCTAVIA, Škoda SCALA, Škoda KAMIQ, Seat IBIZA a Volkswagen CADDY. Detaily jsou k dispozici v uvedeném grafu, interaktivní sestava je pak k dispozici zde.

Počet registrací nových osobních CNG vozidel v období leden-září 2021. foto: CDV

zdroj: tisková zpráva – Centrum dopravního výzkumu

13 komentářů u “Známe tři nejprodávanější elektromobily v Česku”

  1. Budeme li pocitat s cenou jeho nafty 21 kc a z litru nafty dostane 3kWh, tak ma docela blbou ekonomiku. 7kc/kWh jen za naftu bez amortizace za generator a vymenu oleje a dalsi servis. No nevim, to je ta baterka vyhodnejsi. Je pravda, ze teplo na vytapeni ma jako bonus zadara. Pri bezne cene nafty pres 30kc/l to je ale absolutni nesmysl. Z jeho 40.000 l by mohl mit 120.000 kWh. Jak dlouho trva spotrebovat tolik elektriny, navic kdyz ma bezne elektrinu ze site. Nedivil bych se, kdyby mel i protiatomovy bunkr, konzervy na nekolik let a jine komodity. Asi stihomam.

      1. Ty denni ceny jsou jen pro male mnozstvi elektriny. Vic nez 90% elektriny se kupuje rok a vic dopredu a tam plati uplne jine ceny. Na 2022 je cena kolem 80Eur. T8 je rozdil mezi base load a peak load. Denni trh je akorat dobry strasak pro ruzne populisty. Je pravda, ze nekteri obchodnici nabizi tarify s uctovanim dle denniho trhu. Ale to je jen zlomek odberatelu. Vetsina to ma za pevnou cenu dle ceniku, a ten se neridi dennim trhem.

        1. Ano, to je pravda. Ale bohužel to není jenom zlomek odběratelů ale možná třetina. Bohemia Energy a 7 dalších dodavatelů patřících pod ně nakupovali na denním trhu a dopředu měli nakoupeno minimum. Teď k 1.11. nutí všechny aby přešli na tarif A++ t.j. přímý nákup z burzy. Většina lidí netuší co to obnáší.

          1. Existuje prece moznost prejit k jinemu dodavateli, ktery planuje v dlouhodobem horizontu. Vypovedni doba je 3 mesice a novy dodavatel zaridi cely prechod. Ted je treba vyckat do listopadu kdy dodavatele zverejni ceniky na 2022. Do te doby bych neradil k prestupu, protoze ty nove ceniky muzou byt zcela jine nez ty nyni platne. Prechod k jinemu dodavateli je mozny pouze 1x za 12 mesicu. Proto bych vyckal co bude. Ale nikde neni napsane, ze i ty nove ceniky zustanou v platnosti cely rok 2022. Je nutne vzit v uvahu, ze v listopadu nekdo nabidne super cenu a v dubnu zvysi na nadprumernou cenu a kdo prestoupil, bude vazany na dalsi mozny termin prechodu jinam. Domnivam se, ze takovou strategii pouzije dominantni dodavatel, protoze ten muze nabidnout lakave ceny aniz by ho staly existenci. Tak bacha na „supervyhodne“ nabidky. Ted je kazda rada draha a hlavne nejednat bezhlave.

  2. Dnes se ke mě dostala informace, že se ČR a PL nacvičují krizový scénář zimního přechodu národních energetických sítí do ostrovního systému.
    Jestli jsem správně porozuměl, nejedná se o běžné scénáře řešení krizových stavů, ale o plánované dlouhodobé odpojení za účelem krytí národních potřeb.

    Jestli to je pravda, a já si to teda moc nedokážu představit, tak to bude asi docela smluvní masakr a Němci i EU se z toho po****u.

    Nevíte o tom někdo něco víc? Někdo z ČEPS a krizového řízení?

    1. CEZ uz nechce tolerovat trzni vyvoj ceny v Evrope, kdy cena v urcitem obdobi je vyrazne nizsi nez si CEZ preje. Fazova trafa jim nestaci, tak planuji asi odpojeni. Ale jak budou fungovat bez moznosti exportu elektriny, to me fakt zajima. Asi ta info bude od okamury nebo volneho, nebo jineho silence.
      Jojo, ostrovni provoz po vypnuti Temelina po tornadu by ceskym pitomcum urcite otevrel oci. Svata prostoto, k cemu se v ceske kotline schyluje⚰⚰⚰.

Napsat komentář