CUPRA slaví světovou premiéru prvního závodního cestovního elektromobilu na světě, CUPRA e-Racer.
foto: Cupra
Čtveřice elektromotorů je napájena kapalinou chlazenou sadou akumulátorů o kapacitě 65 kWh a jejich celkový nejvyšší výkon 500 kW a točivý moment 960 N.m je přenášen na kola prostřednictvím jednostupňové převodovky.
NEPŘEHLÉDNĚTE Cupra postavila závodní vůz s komponenty z 3D tiskárny
Tvary závodního vozu CUPRA e-Racer jsou podřízeny požadavkům na aerodynamiku, nejvyšší výkony a podmanivý design. Vůz je nižší a širší než sériově vyráběná verze, od níž převzal boční otvory pro usměrňování proudícího vzduchu.
foto: Cupra
Novinkou je inovativní systém vedení vzduchu nárazníkem a kapotou. Obtékání závodního vozu vzduchem je díky tomu mnohem plynulejší. Design závodního vozu CUPRA e-Racer harmonicky snoubí DNA značky CUPRA a požadavky na aerodynamiku s nižší celkovou výškou a větší šířkou.
Protože se jedná o elektromobil, postrádá vůz masku chladiče spalovacího motoru. Místo ní je kapota vybavena otvory pro optimalizaci proudění vzduchu a zlepšení aerodynamických vlastností. Podběhy kol byly vyvinuty s cílem zefektivnit odvádění vzduchu a zvýšit přítlak.
foto: Cupra
Celkové aerodynamické vlastnosti vylepšuje také rovná spodní část závodního vozu. Každý prvek vnějšího designu závodního vozu e-Racer je podřízen aerodynamice s cílem zklidnit proudění vzduchu nad povrchem karoserie.
Vzhledem k elektrickému pohonu není vpředu zapotřebí tak vysoký chladicí výkon. Horní mřížka masky chladiče mohla být zapuštěna a „zaslepena“.
Mistrovství PURE ETCR, vypsané výhradně pro elektricky poháněné cestovní vozy, bude pořádáno od roku 2021. Formát i doba trvání závodů budou přizpůsobeny odlišnostem závodních elektromobilů. Jejich vyspělá technika bude zdrojem intenzivních a vzrušujících zážitků pro jezdce, týmy i fanoušky.
Mistrovství PURE ETCR-Tak to je důležitý podnik, závody
Mistrovství PURE ETCR-Tak to je důležitý podnik, závody všeobecně vedou vývoj kupředu.