Zapomeňte na vrakoviště! Stellantis chce auta kompletně recyklovat

Společný podnik Stellantis a Galloo bude zajišťovat recyklaci vozidel s ukončenou životností od značek skupiny Stellantis a dalších výrobců automobilů.

Stellantis N.V. a Galloo, jeden z předních recyklátorů kovů, oznamují, že dnes podepsaly memorandum o porozumění o zahájení jednání o vytvoření společného podniku specializujícího se na recyklaci vozidel s ukončenou životností (End-of-Life Vehicle = ELV). Toto oznámení potvrzuje závazek automobilky rozvíjet své aktivity v oblasti cirkulární ekonomiky.

Společný podnik Stellantis-Galloo bude spolupracovat s vybranými autorizovanými středisky pro nakládání s odpady, která budou odebírat vozidla ELV od jejich posledních majitelů, což umožní zpětné získání dílů pro renovaci, repasování a recyklaci. Očekává se, že provoz společného podniku bude spuštěn na konci roku 2023 nejprve ve Francii, Belgii a Lucembursku a následně se rozšíří po celé Evropě. Podnik bude nabízet své služby i dalším automobilkám.

„Pokud chceme snížit dopad našich vozidel na životní prostředí, je nezbytné usnadnit zákazníkům recyklaci jejich vozidel po skončení životnosti,“ uvedla Alison Jonesová, senior viceprezidentka pro globální cirkulární ekonomiku ve skupině Stellantis. „Opětovné začlenění dílů a materiálů zpět do hodnotového řetězce šetří omezené zdroje naší planety a přispívá k našemu cíli dosáhnout do roku 2038 uhlíkové neutrality. Těšíme se, že tento program v letošním roce zahájíme a rychle ho rozšíříme.“

Jsme rádi, že můžeme oznámit tento nový krok vpřed v rámci našeho dlouholetého partnerství se společnostmi Peugeot a Citroën a následně se skupinou Stellantis a že můžeme pokračovat v udávání směrů v oblasti udržitelného a odpovědného podnikání, kdy recyklaci vozidel s ukončenou životností dáváme zcela nový význam,“ uvedl Rik Debaere, generální ředitel společnosti Galloo. „Společně se skupinou Stellantis jsme hnací silou inovací a zajišťujeme udržitelnější budoucnost pro všechny.“

Recyklace je nedílnou součástí strategie obchodní divize skupiny Stellantis pro cirkulární ekonomiku, která se opírá o princip 4R: Reman (repase), Repair (oprava), Reuse (opětovné použití), Recycle (recyklace).

Program recyklace vozidel s ukončenou životností přispěje k desetinásobnému nárůstu příjmů z recyklace a čtyřnásobnému nárůstu příjmů z prodeje náhradních dílů ve srovnání s rokem 2021 a do roku 2030 vygeneruje obrat přesahující 2 miliardy eur, což je jeden z cílů stanovených ve strategickém plánu Dare Forward 2030 skupiny Stellantis.

Tento program recyklace rovněž podporuje cíl skupiny Stellantis používat do roku 2030 v nových vozidlech 40 % ekologických materiálů. Transakce bude dokončena po podpisu konečných dokumentů a bude podléhat obvyklým podmínkám uzavření a schválení regulačními orgány.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Zapomeňte na vrakoviště! Stellantis chce auta kompletně recyklovat”

  1. russaci maji v Indii docela problem. Obe zeme se dohodly ze russaci budou dodavat ropu za indicke Rupie. Pry to omezi dollarovou dominanci. No a ted maji russaci problem ty rupie nejak uplatnit. Indie nema moc vyrobku na vyvoz a o rupie ve svete neni zajem. Takze russaci maji miliardy rupii v indickych bankach a jsou jim k nicemu. A nikdo nevi jak to vyresit. Soudruzi to mysleli dobre a dopadlo to zase jako vzdy.

        1. Indie odebira od russaku denne 1,5 milionu barrelu, stejne jako Cina. A kdyz za tolik ropy dostavaji jen vypisy z indickych bank a muzou si to dat za ramecek, tak z toho asi moc stastny v russacku nebudou. Indie tiskne rupie pro russaky a pritom za ropne produkty dostava USD a EUR. Ty samozrejme russakum nedavaji. Pry by to podporovalo USA a USD. Indove to russakum pekne nandavaji, maji ropu jaksi zadarmo. A russaci musi drzet hubu, smlouva je smlouva a oni prece USD nechteji 🙂

Napsat komentář