Západočeská univerzita v Plzni a Eaton budou spolupracovat v energetice a elektromobilitě

Společnost Eaton a Fakulta elektrotechnická na Západočeské univerzitě v Plzni uzavřeli dohodu o urychlení inovací v oblasti energetických technologií v Regionálním inovačním centru pro elektrotechniku.

Otevřeno v roce 2016, RICE je výzkumným centrem Fakulty elektrotechniky. Centrum úspěšně staví na tradicích Fakulty elektrotechniky. Technologie vytvořená v těchto laboratořích nalezla úspěšné uplatnění v dopravních technologiích, výrobě elektřiny, průmyslu, tiskové elektronice či senzorů.
foto: EATON

Tato důležitá dohoda má za cíl posílit výzkumné a vzdělávací aktivity obou partnerů, zejména v oblasti výkonové elektroniky, regulátorů motoru a inteligentních průmyslových systémů se zaměřením na aplikace v oblasti dopravy a elektřiny.



Nová pětiletá dohoda mezi společností Eaton a Západočeskou univerzitou vytváří základ pro dlouhodobou spolupráci. Přináší oběma stranám nové možnosti v oblasti výzkumu, vzdělávání studentů v bakalářských a postgraduálních studijních programech, přístup k vysoce kvalifikovaným absolventům vysoké kvality a pokračující rozvoj technického vybavení a infrastruktury.



Eaton oceňuje znalosti odborníků z Regionálního inovačního centra pro elektrotechniku ​​(RICE). „Partnerství mezi společnostmi RICE a Eaton pomůže urychlit přechod na elektrickou mobilitu. Využitím odborné znalosti výkonové elektroniky společnosti RICE bude moci společnost Eaton v oblasti eMobility vytvářet ještě více inovativních platforem pro řízení spotřeby vozidel. Společnost bude i nadále také prohlubovat svůj výzkum netradičních aplikací, jako jsou jističe v pevné fázi,“ řekl Ramanath Ramakrishnan, výkonný viceprezident a hlavní technik společnosti Eaton.



Děkan Elektrotechnické fakulty Zdeněk Peroutka dodal: „Podpis smlouvy se společností Eaton je jedním z důležitých kroků k dosažení dlouhodobé strategie Fakulty elektrotechnické. Dohoda je důležitá, protože stanovuje dlouhodobou spolupráci jak v oblasti výzkumu, tak ve vzdělávání našich týmů a studentů na všech úrovních studia na fakultě. Prostředky a zařízení nám umožní posílit mimořádnou kvalitu Plzeňské elektrotechnické fakulty, nabídnout našim studentům nové stipendijní programy a účastnit se zajímavých vědeckých a akademických projektů, systematicky investovat do našich studijních programů a rozvíjet a modernizovat technické vybavení fakulty v dlouhodobém horizontu. To vše nám zajistí vyškolení vysoce kvalitních absolventů a očekávám, že to přinese i vyšší počet zájemců o studium.“

Eaton je společnost zabývající se řízením energie, která v roce 2017 dosáhla obratu $20,4 mld. Poskytuje energeticky úsporná řešení, která zákazníkům pomáhají efektivně řídit elektrickou, hydraulickou a mechanickou energii. Má zhruba 98 000 zaměstnanců a prodává produkty ve více než 175 zemích.

tisková zpráva

30 Comments on “Západočeská univerzita v Plzni a Eaton budou spolupracovat v energetice a elektromobilitě”

    1. Bože, ty jsi blbec.
      Omlouvám se všem, ale jinou reakci fakt

      Bože, ty jsi blbec.
      Omlouvám se všem, ale jinou reakci fakt nemám.
      V Plzni byl problém na právech před cca 10 lety. Ještě před tímto průserem tak mimo jiné studovalo několik mých kamarádů a zažili studium Rumla a jiných politiků. Nicméně i oni měli spolužáky, co jeli ve stejné době na přijímačky do Prahy autem a domu autobusem. A kupodivu se dostali a dostudovali. Jen v Praze si to holt uhlídali aby toho nebylo moc a aby se to nerozmázlo, byť zasvěcení věděli.
      Jinak v Plzni je několik fakult, kde se fakt nic podobného nikdy nedělo.
      A co se týká RICE a FEL doporučuji si najít něco o jejich obleku pro požárníky.
      Pak můžete mít vaše „inteligentní“ příspěvky.

      1. Výborně, takže v Plzni si to neohlídaj a udělaj si
        Výborně, takže v Plzni si to neohlídaj a udělaj si megaprůser na věky a ostaní lidi jsou proto blbci? No ty si ale pěknej trouba. Běz radši nadávat těm co to posrali. Ta Plzeň si ten podvodnickej průser ještě hódně dlouho nevodpáře, ať se budou snažit sebe víc. A dobře jim tak. To hovno na košili budou mít ještě dlouho. Pozdě bycha honit. Ještě dlouho si to budou vyžírat. To byl takovej průser že se měli radši komplet zrušit a začít pod novým jménem.

        1. Ne Plzeň, ale Právnická fakulta v Plzni (na které se od
          Ne Plzeň, ale Právnická fakulta v Plzni (na které se od té doby mimochodem vyměnilo nejen celé vedení).
          V Plzni je hromada dalších fakult, některé lepší, některé ne.
          Podle tvé logiky by měli zavřít Ostravu a všichni co tam kdy studovali a studují jsou podvodníci, protože aktuálně mají problém na lékařské fakultě LF OU – podvody u přijímaček? Jak to proboha souvisí s jinýma fakultama, které jedou víceméně nezávisle?
          Prostě mi vadí, že jedna fakulta měla průsery a tak všichni odepíší celou univerzitu. V Praze na právech, a nejen tam, bylo taky spousta průšvihů. Je proto celá UK na odpis? Má asi 17 fakult a některé jsou bezesporu výborné u jiných je to diskutabilní. Ale rozhodně nejsou všechny stejné a průšvih jedná neznamená, že všichni studující v Praze jsou k ničemu.

          1. milý pepin,
            do trenčína za ľudovej demokracie prišlo

            milý pepin,
            do trenčína za ľudovej demokracie prišlo množstvo ľudí zezplzně, aby neboli na rane vojnovým štváčom zo západu. takže o škodovákoch mám celkom dobrú mienku.
            a v tom spomínanom trenčíne zrušili celú fakultu a študujúcich rozohnali, … univerzita sa uchránila pred úplným zánikom.
            ak to v plzni neurobili rovnako, tak hanba ostáva na celej univerzite, a NAVŽDY!

  1. off
    Děcka z MIT sestrojila letadlo co má „motor“ bez

    off

    Děcka z MIT sestrojila letadlo co má „motor“ bez pohyblivých částí a létá potichu pomocí „ionického větru“ ať už je to co chce 🙂
    http://news.mit.edu/2018/first-ionic-wind-plane-no-moving-parts-1121?fbclid=IwAR09XSCeveujq9tfNBXGYFPIu-iyHb2D7uHy1fzS1R5lqww

    V budoucnu by to mohlo přinést bezhlučné drony nebo hybridy se spalovákem.

    Inspirací pro autora byly tiché vehikly letající v seriálu Startrek.

    Ale, tento systém pohonu je prý 5x až 10x míň efktivnější než helikoptýry a ještě to za sebou zanechává brázdu ozonu…

    1. Vpodstate dva rovnobezne draty pripojene na zdroj vysokeho (ne
      Vpodstate dva rovnobezne draty pripojene na zdroj vysokeho (ne v elektromobilnim vyznamu – deseti- az statisice voltu) napeti. A nabite castice (elektrony, ionty) leti od jedne elektrody ke druhe a pak pryc. Pouziva se to u nekterych bezvetrakovych cisticek vzduchu (Triton X6). Tak se pro zmenu svincik nabije u prvni elektrody a chytne na druhe (mnohem vetsi). Fouka to fakt symbolicky, klidne bych veril, ze ten pomer bude i min nez desetina.

    2. Možná se částečně ta děcka inspirovala u větráků do
      Možná se částečně ta děcka inspirovala u větráků do odmácností od výrobce vysavačů DYSON, co pracují na stejném principu. (Pěkná vychytávka jenom cena je od 9 klacků nahoru.) Navíc Dyson taky sní o tom že začne vyrábět elektromobily v Hong-Kongu. Když jsem se podíval jak koncept vypadá, zdá se že dizajn produkovalo stejné oddělení jako ty vysavače …:-)

      https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/dyson-electric-car-2020

      P.S. Držím jim palce … vždyť každej nahrazenej spalovák counts ….:-)

        1. 😀 Vysavače a záchodový větráky s elektromobily si
          😀 Vysavače a záchodový větráky s elektromobily si obyčejně pletu tak po šestým pivu. Nevím co ste to se mnou takhle z rána děje…:-)
          Sir James Dyson by asi na mě vytáh brokovnici ….

          Ale tohle dělo bych v garáži chtěl. Mladý holky by z toho byly paf:

          https://www.carmagazine.co.uk/car-news/tech/dyson-plots-electric-car-with-breakthrough-battery-car-june-2016/

            1. A k tomu nabitá kreditka… ale každej vlčák má svoje
              A k tomu nabitá kreditka… ale každej vlčák má svoje postupy.

              Trochu off,ale tohle vozítko se mi líbí. Kdyby to frajeři tiskli na 3D tiskárně, tak to by to mohlo být zajímavé. (To už ale chce průmysl levelu 4.0) ale jako nápad paráda.

              https://fdrive.cz/clanky/je-biomega-sin-az-hrisne-jednoduche-nebo-predstavuje-idealni-vozitko-do-mesta-3026

                1. NJN … nemyslím, že by se tisklo celé auto, ale mnoho
                  NJN … nemyslím, že by se tisklo celé auto, ale mnoho součástek by už šlo. Výhoda je v rychlosti jakou se dají parametry jednotlivých součástek měnit. Doufám tak do 5 let se to vyšvihne ne nový level.

                  US NAVY to provozuje na letadlových lodích. Nemají šanci vozit všechny náhradní díly sebou, doprava někam do prdele v půli Pacifiku zdlouhavá a do doků se dostanou jednou za rok. Tak maj 3D tiskárny na hliníkový (resp.podobný prášek) a součástku vytisknou za 2 hoďky.

                  Uznávám, že pro sériovou výrobu EV to ještě asi nedospělo (vysoké náklady) ale pro výrobu a testy funkčních prototypů určitě OK

                  Tyhle tiskárny na kovový prášek vyrábí třeba frima Renishaw a tisknou i pro letecký průmysl nejen pro auta….

                  https://www.renishaw.com/en/industrial-applications-of-renishaw-metal-additive-manufacturing-technology–15256

                  P.S. Nejsem strojař jenom nadšenec… můžu se mýlit :-))))

                2. Link na to jak to NAVY provozuje na letadlovejch lodích?
                  Link na to jak to NAVY provozuje na letadlovejch lodích?

                3. Měl jsem jich víc, někde byl i fajn článek cca 2014.
                  Měl jsem jich víc, někde byl i fajn článek cca 2014. Když jsem byl na podzim 2017 v San Diegu na letadlový lodi USS Midway, tak to bylo součástí přednášky ale chlápek dost rychle mlel tak jsem všechno nestíhal, ale prej s tím už makaj i na běžných korvetách . Původní myšlenka jak se píše v článku byly emergency repairs. Tzn. jenom rychlé opravy kdy není k mání díl a oprava nesnese odklad. 3D díl se pak v docích vymění za originál při standardních opravách.

                  ***
                  Podle přednášky se 3D tiskem se už v pohodě tisknou na lodích tzv. nekritické součástky. Ty kritické podléhají jiným standardům a tisknou se nejdřív v testovacím provozu na základnách a po schvalovacím procesu a testech se uvolní do použití to je v linku č. 2

                  Podle zdroje v linku č.1 první použití na USS Essex v 2014 a pak v roce 2016 na letadlový lodi USS Harry Truman:

                  Základní link č. 1 instalace tiskáren na lodích 2016:

                  https://www.3ders.org/articles/20160115-us-navy-adopts-metal-3d-printing-as-practical-manufacturing-tool-in-warfare-center.html

                  a tady je to přímo na letadlový lodi:

                  https://3dprint.com/112962/fab-labs-uss-harry-truman/

                  Tady je link č. 2 z minulého měsíce složitější kritická součástka co vytiskli k testování ale v docích .

                  http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/october-2018-navy-naval-defense-news/6558-first-metal-3d-printed-part-to-be-tested-aboard-uss-harry-s-truman.html

                  A link č 3. Přímo na lodi USS Wasp – tiskli dokonce i nekritické součástky pro stíhačku F 35 B Lightning pěkný článek z praxe i s fotkama. Ta loď má domovský přístav v Japonsku tak asi se jim nechce všechno tahat přes oceán …:-)

                  https://3dprint.com/210788/marines-3dp-replacement-parts/

                  V článku se jasně píše že je to aboard – instalováno na palubě a jsou někde v Pacifiku. Je to text pod fotkou toho maníka:

                  Sgt. Adrian Willis, a computer and telephone technician with Combat Logistic Battalion 31, 31st Marine Expeditionary Unit, explains the functions of a 3-D printer aboard the USS Wasp (LHD-1) while underway in the Pacific Ocean, March 22, 2018. [

                  ***

                  Pak to začali používat i v MAERSK

                  https://www.think3d.in/maersk-3d-printing-for-spare-parts-on-ships/

                  článek z roku 2014 Armádní noviny tady:

                  http://www.armadninoviny.cz/3d-tisk-ticha-revoluce-ve-vojenstvi.html

                  pak solidní tady – ale to testují taky v docích a na základnách

                  https://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=94769/

                  pak tady:

                  https://www.popularmechanics.com/technology/infrastructure/a23546501/us-navy-3d-printer-machine-learning-parts/

                  a tady:

                  https://3dprintingindustry.com/news/u-s-navy-engineers-use-3d-printing-to-repair-combat-equipment-139708/

                  PS Kdo to dočte až sem má u mě pivo:-))

                4. Výhled přes A sloupek je hodně mizernej, u aut je to
                  Výhled přes A sloupek je hodně mizernej, u aut je to myslím maximálně 4 stupně co může zakrývat, tady je to podstatně víc. To není bezpečné.

Napsat komentář