Závodní sezóna Formule E začne 14. ledna 2023 v Mexico City, v jejímž rámci se pojede 16 závodů v 11 světových lokalitách, včetně nových hostitelských měst, jakými jsou Hajdarábád, Kapské Město, Sao Paulo a Portland. Té předcházelo ve španělské Valencii předsezónní testování.
Společnost ABB poprvé zastává roli oficiálního dodavatele dobíjecích stanic. Na okruhu Ricardo Tormo v prosinci otestovalo 22 vozů z 11 týmů zcela nový závodní vůz 3. generace. Tento vyspělý, plně elektrický stroj využívá to nejlepší z technologií určených pro elektromobily a po celou sezónu bude k nabíjení používat rychlodobíjecí stanice ABB.
SOUVISEJÍCÍ: Studenti VUT představili novou elektroformuli, časem bude bezpilotní
Aktivity společnosti ABB v rámci mistrovství navíc podpoří úřadující mistr světa Stoffel Vandoorn, který se stal ambasadorem ABB. Vandoorne vstoupil do seriálu v roce 2018 a v 8. sezóně, kdy jezdil za tým Mercedes-EQ Formule E, získal titul mistra světa, když si připsal jedno první místo, osm umístění na stupních vítězů a celkem 213 bodů. Letos závodí za tým DS PENSKE Formule E a připojí se ke stávajícím ambasadorům ABB Lucasovi di Grassimu (Mahindra Racing), Sébastienu Buemimu (Envision Racing) a Simonovi di Silvestrovi (TAG Heuer Porsche Formule E).
Daniela Lužanin, Head of the ABB Formule E partnership, uvedla: „Toto období je pro ABB velmi vzrušující, protože pokračujeme v posouvání hranic udržitelných technologií a začínáme také působit v nové roli oficiálního dodavatele dobíjecích technologií. Je rovněž skvělé, že budeme moci v řadách ambasadorů ABB přivítat Stoffela Vandoorna.“
Dobíjecí stanice ABB určená pro závody Formule E vznikla v rámci spolupráce inženýrů a dalších odborníků ABB, Formule E a Mezinárodní automobilové federace FIA, řídicího orgánu motoristického sportu. Kompaktní, spolehlivé a bezpečné dobíjecí stanice budou nabíjet vozy 3. generace před dnem závodu a mezi tréninky. Díky robustní, ergonomické a na míru navržené konstrukci lze tyto stanice snadno přepravovat i instalovat po celém světě.
Každá dobíjecí stanice může dodávat maximální výkon 160 kW a je schopna před závodem nabíjet dvě vozidla současně (při výkonu 80 kW). To umožňuje závodním týmům využívat „dvojnásobnou nabíjecí kapacitu“ z jedné dobíjecí stanice, což výrazně snižuje nároky na podlahovou plochu vyžadovanou pro dobíjecí stanice a snižuje emise z přepravy, protože jedna dobíjecí stanice obslouží víc než jedno vozidlo.
V letošní sezóně bude ABB v rámci partnerství pokračovat také v úspěšné sérii videí FIA Girls on Track. V každé epizodě se představí jiná žena z komunity Formule E a ukáže, jak rozmanité a důležité role ženy v rámci Formule E zastávají. Cílem série je inspirovat další generace. Nejdůležitější momenty ze série z minulé sezóny jsou k dispozici ke zhlédnutí zde.
zdroj: tisková zpráva
Dá se to někde sledovat?
Na Eurosportu tento pořad pro teplouše vysílali, tak to zkus. Ale pro mizivou a přesto klesající sledovanost to chtěli zrušit, takže negarantuju, že to tam ještě dávají.
A pokud jo, budeš jedinej sebemrskač, kdo se na to utrpení bude dívat.
Díky, jsem rád za tip od někoho, kdo se v problematice orientuje lépe než já 🙂