Nový Jaguar I-TYPE 6 je historicky nejmodernější a nejúspornější elektrická formule značky Jaguar vyvinutá s cílem vyhrát ABB FIA Formula E World Championship 2023.
Tým Jaguar TCS Racing dnes odhalil závodní vůz Jaguar I-TYPE 6 navržený pro šampionát ABB FIA Formula E World Championship 2023 představující inovativní plně elektrickou kategorii motoristického sportu, která vstupuje do éry třetí generace.
Jaguar I-TYPE 6 je nejmodernější a nejefektivnější elektrický závodní automobil značky Jaguar v historii. Jde o první závodní vůz FIA Formula E využívající elektromotor umístěný u přední i zadní nápravy, kdy přední elektromotor poskytuje výkon rekuperace až 250 kW a zadní až 350 kW. Ve srovnání s druhou generací soutěžních vozů je celkový výkon rekuperace dvojnásobný a díky tomu již není nutné používat konvenční brzdy na zadní nápravě.
Od ledna 2023 přinese éra třetí generace závodů Formula E rychlejší a vzrušující souboje kolo na kolo na městských tratích po celém světě. Třetí generace závodního vozu Jaguar Formula E je průkopníkem špičkových technologií a stanovuje nová výkonnostní měřítka: Je o 74 kg lehčí a o 100 kW výkonnější než její předchůdci a současně je schopná dosáhnout maximální rychlosti až 322 km/h.
Asymetrické barevné provedení Jaguaru I-TYPE 6 vytváří dva jedinečné vozy, do kterých usednou jezdci Mitch Evans a Sam Bird. Unikátem v seriálu Formula E je fakt, že sestava jezdců týmu Jaguar zůstává stejná už třetí sezonu v řadě. To přináší cennou konzistenci.
Nová generace vozů šampionátu Formula E bude i nadále pro Jaguar TCS Racing a automobilku Jaguar Land Rover představovat reálnou laboratoř. Tým vyvíjí a inovuje nejmodernější technologie tak, aby uspěl v tomto šampionátu. Získané poznatky ale budou také důležité při vývoji elektrických pohonných jednotek, softwaru a technologií zaměřených na udržitelnost a určených pro sériově vyráběné vozy.
Inovace a technologie vyvinuté pro Jaguar I-TYPE 6 přímo umožní proměnu značky Jaguar, která bude nabízet od roku 2025 plně elektrické, moderní a luxusní automobily. Účast v kategorii motoristického sportu s nulovou produkcí emisí, navíc s celosvětově nejekologičtějším závodním vozem, je ukázkou závazku automobilky Jaguar Land Rover dosáhnout v rámci strategie Reimagine do roku 2039 nulových emisí jak v provozech, tak v dodavatelském řetězci i u produktů.
Jaguar TCS Racing vstupuje do sezony 2023 po nedávném udělení akreditace FIA Three-Star Enivronmental Accreditation. Jedná se o nejvyšší možné hodnocení, které potvrzuje, že tým vykazuje nejlepší postupy ve vztahu k životnímu prostředí a neustále se snaží stávající procesy vylepšovat.
Před nadcházející sezonou byla společnost Wolfspeed potvrzena jako oficiální partner pro výkonové polovodiče. Toto partnerství navazuje na spolupráci společnosti s týmem Jaguar TCS Racing fungující od roku 2017, kdy byla pokroková technologie karbidu křemíku použita pro zlepšení efektivity a výkonu při závodech.
Automobilka Jaguar Land Rover zároveň nedávno oznámila strategické partnerství se společností Wolfspeed také při vývoji sériových elektromobilů, které budou využívat polovodiče s touto technologií pro novou generaci měničů. Obě partnerství podporují přenos nových technologií a znalostí ze světa motorsportu na běžné silnice, a to se zvláštním důrazem na účinnost.
Po úspěšné dva roky trvající spolupráci s týmem Jaguar prodlužuje společnost Micro Focus své partnerství coby oficiální technický partner. Do provozu týmu je začleněn její prvotřídní software a služby, jako jsou IDOL a Vertica Analytics Platform. Ty umožňují shromažďovat a zpracovávat obrovské množství dat, vytvářet přesnější předpovědi a dělat během závodů kritická rozhodnutí, což týmu přináší více bodů, pódiových umístění i vítězství.
Společnosti Wolfspeed a Micro Focus se připojují ke stávajícímu portfoliu světových partnerů v čele se společností Tata Consultancy Services (TCS) poskytující IT služby, poradenství a podniková řešení, která i nadále pokračuje coby dlouholetý hlavní sponzor týmu. Kromě toho s Jaguar TCS Racing spolupracují ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků a inovací také společnosti GKN Automotive, Dow nebo Castrol, stejně jako dodavatelé Alpinestars a Uncommon.
Nadcházející sezona bude pro Jaguar první, kdy bude svou úspěšnou technologii hnacího ústrojí dodávat také britskému týmu Envision Racing. Na start závodů seriálu Formula E se tak postaví čtyři vozy vybavené pohonem značky Jaguar. Tým Jaguar TCS Racing vstoupí do nové sezony 14. ledna 2023 v Mexico City, kdy odstartuje první z celkem sedmnácti závodů pořádaných ve dvanácti městech po celém světě.
Sezona 2022 byla pro Jaguar TCS Racing dosud nejúspěšnější za dobu působení v seriálu Formula E, když tým získal zatím nejvíce bodů a jezdec Mitch Evans skončil v konečném hodnocení šampionátu na druhém místě. Britský tým usilovně pracuje na tom, aby i v nadcházející sezoně opět bojoval o titul mistra světa.
zdroj: tisková zpráva
3 generace Jaguar I-TYPE 6 boduje
https://www.gknautomotive.com/en/gkn-formula-e/jaguar-racing-partnership/the-i-type/
Jaguar TCS Racing | Round 6 | São Paulo E-Prix Victory
https://www.youtube.com/watch?v=kAD-sSscoCg
Ale ty jejich sériový baterkový automobily moderností zrovna neoplývaj. Kupuje je ještě někdo vůbec nebo automobilka na jejich vylepšování rezignovala? 🤔🤷♂️
A budou mit take ty velke 200 mm polovodice?🤣
Paraformule ©
… takže milé děti. Zjistěte kolik nová formule váží a jaký má výkon motoru. Současně zjistěte jaká je délka závodu, který tento vůz musí ujet, aby zvítězil a tyto základní parametry, které ve článku chybí, porovnejte se staršími verzemi Formule E, abyste získaly kontext této zprávy a mohli jste si udělat vlastní názor.