Za rok 2021 přibylo v Česku o pětinu méně elektromobilů, vede Škoda Enyaq iV

V uplynulém roce se v Česku prodalo 2646 elektromobilů, které tak měly 1,28% podíl na registracích nových aut. Celkově měly alternativy podíl 4,6 %.

V průběhu ledna až prosince 2021 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 206 876 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 3 905 registrací více, tj. +1,9 %. Z uvedeného počtu bylo 2 646 bateriových elektrických vozidel, meziročně o 616 vozidel méně (-19 %).

Registrace nových čistých osobních vozidel v období leden–prosinec 2021:

  • 3 735 PHEV (plug-in hybrid), 1,81% podíl,
  • 2 646 BEV (bateriové elektrické), 1,28% podíl,
  • 2 259 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), 1,09% podíl,
  • 851 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), 0,41% podíl,
  • 9 FCEV (elektrické s palivovými články).

Nejprodávanějším elektromobilem v Česku za rok 2021 byla Škoda Enyaq iV (738). Druhým nejprodávanějším byl Hyundai Kona Electric (206) a třetím Tesla Model 3 (201). Další dvě místa pak mají Volkswagen ID.4 a Škoda CitigoE iV. Co se týká značek nejprodávanějších elektromobilů, vede Škoda (832), Volkswagen (286), Hyundai (283), Tesla (253).

Přestože registrace bateriových elektrických vozidel téměř o pětinu klesly, téměř o 90 % se meziročně zvýšily registrace plug-in hybridních vozidel, kterých bylo registrováno 3 735, nejčastěji se jednalo o Škoda Octavia (640), Škoda Superb (407) a Seat Leon (303). Pokud hovoříme o elektrických vozidlech, je nutné zmínit také elektrická s palivovými články, kterých bylo vloni registrováno 9, z toho 8 Toyota Mirai a 1 Hyundai Nexo. V souvislosti s elektrickými vozidly s externím dobíjením je často zmiňována veřejná dobíjecí infrastruktura. V České republice bylo registrováno přibližně 9 elektrických vozidel na 1 dobíjecí bod (pozn. informace k 30. 9. 2021). Ve spolupráci s kolegy z Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva dopravy plánujeme v únoru uspořádat tiskovou konferenci k aktuálnímu stavu elektromobility v České republice také v kontextu zemí Evropské unie nad aktualizovanými daty jak z oblasti vozidlového parku, tak dobíjecí infrastruktury,“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., (CDV).

Obrázek 1: Vývoj registrací nových čistých osobních vozidel v období leden-prosinec. zdroj: CDV
Obrázek 2: Počet registrací nových osobních čistých vozidel v období leden-prosinec 2021. zdroj: CDV

V rámci Národního akčního plánu čisté mobility jsou oblastí zájmu také vozidla plynová. „V uplynulých 2 letech se zvyšoval počet registrací LPG vozidel, loňských 2 259 vozidel je historicky vůbec nejvíce. Celých 88 % registrací LPG vozidel si připsala značka Dacia. Opačný, sestupný, trend registrací pozorujeme u CNG vozidel, loňských 851 vozidel bylo nejméně za 8 let, 78 % registrací si připsala Škoda,“ doplňuje Ing. Lukáš Kadula z CDV.

zdroj: Centrum dopravního výzkumu

135 Comments on “Za rok 2021 přibylo v Česku o pětinu méně elektromobilů, vede Škoda Enyaq iV”

  1. Par poznamek k nepokojum v Kazachstanu. Zajimave jsou zpravy o zatceni byvaleho premiera a nynejsiho sefa kontrarozvedky a obvineni z vlastizrady. Spolu se zpravami o organizovanych skupinach svalnatych hochu ve stejnych soupravach kteri vystupovali brutalne. Asi prislusnici kontrarozvedky. A zpravy o cizincich zapojenych do nepokoju. Mesto Almata, misto nejsilnejsich nepokoju je na hranicich s Cinou. Je teda za vsim Cina? Davalo by to smysl, protoze ruske jednotky prileteli nezvykle rychle a v pocetnem mnozstvi. Ta smlouva o pomoc je myslena na napadeni cizim statem. Na 6000 demonstrantu asi trochu neprimerena reakce. Takze sef rozvedky cinsky dvoji agent? A take je divne, ze Xi ping tak rychle oznacil zakrok za vynikajici. Jen pristizeny maskuje svuj cin. Vladu donutili k demisi a byvaly nacelnik a otec vlasti musel zdrhnout. Za vsim je mnohem vic nez se zda. Cina potrebuje plyn a uran a Kazachstan je soused. Ted muzou stat ruske a cinske armady s kanony proti sobe. Komunisti se budou pozirat. Nemam nic proti tomu, ale prosim bez jadernych zbrani. Nechci strasit.
    Bububu.

    1. Tady odkaz na článek, ať si každý udělá obrázek. Teda, jenom pro premium
      https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijeni-zima.A220106_212627_automoto_fdv?zdroj=top

      Co jsem pochopil, jeli Enyaqem Praha – Mnichov a cestou nabijeli hodinu a půl.

      Já teda premium nemám, tak neznám detaily. Ale když si to dám do plánovače ABRP, ukáže mi to něco přes 4 hodiny z toho 25 minut nabíjení. Dal jsem si teplotu nula, nevím jaké měli podmínky. Je jasné, že v zime je spotreba vyšší a nabíjení pomalejší, ale i tak se mi to nějak nezdá…

      Nemá někdo možnost ten článek odemknout?

      1. Přesně tak je to zase o něčem jiném. Délka cesty do 500 km. Enyaq ujede 450,ale v zime po dálnici klidně 350. Nabíjecí výkon je přes 100 kWh. Takže do 30 minut nabije klidně 100 až 200 km. Což mimochodem znamená jednu zastávku do hodiny a nebo lépe 2 zastávky do 30 minut. Jestlnekdeinabikeli 1,5 h tak museli speciálně zajet k pomalé nabíječe, ale to by normální lidi nedělali že?

      2. Není potřeba to číst už název a první věta jsou lzi: na základě jejich jedny smyšlené cesty je výsledek že „celá“ elektromobil it není budoucnost! To by si nikdo soudný nedovolil říct.
        A hned první věta, „normálním“ autem tam dojedete za 3 az 3,5 h. Tj. Ano při porušování předpisů tam dojedete v takto krátkém čase, ale to nesouvisí s EV I v něm můžeme porušovat předpisy a můžete dojet o půl hodiny dříve.
        A to ještě nevíme co si vymysleli dal 😄.
        Jako třeba to že jeli 6 h. Když odečtu nabijeni. Proc jim cesta trvala 4,5 h? Protože jeli maximálně 80 jako tiraci? A ten důvod proč jeli tak pomalu už nenapsali. Tj. zase lež. A mohli bychom pokračovat…

        1. Je to cca 380 km a Google ukazuje 3:35 hod. Co mám zkušenost, tak v pohodě se to dá a pokud člověk pojede v DE po dálnici jejich tempem, tak něco přes 3 hodiny je také reálne. Samozrejme, záleží na provozu. Ale to už je jedno, jestli EV nebo spalovák.

          Ale jak jsem psal, ta doba nabíjení hodinu a půl se zdá blbost.

              1. No ono je to jedno. 3 nebo 3,5 je minimum pro rychlíky, ale pro „normální auto“ platí spíše údaj 3 až 3,5. V každém případě uvedli špatný údaj v momentě kdy něco chtěli porovnávat. Tj. vzali nejmenší možný čas a porovnal to s maximálním časem. Tj. Opět lží.
                Ale nemá smysl to řešit, celý článek je opravdu vymyšlený.

                1. Ale vždyť já souhlasím. těch 3-3,5 hodiny (no, spíš 3,5) by mělo stačit v pohodě a i pro elektromobil. ten by akorát nabral nějaký čas nabíjením podle velikosti baterie. Takový Enyaq 80 by nabral možná tak 20, max. 30 minut oproti spalovacímu autu. Není důvod, aby to elektromobilem trvalo znatelně déle než spalovákem, myšleno čistý čas jízdy, pokud člověk jede do těch 130.

                  Ano, článek je min. divný a neobjektivní.

      3. Článek jsem nečetl, ale zkušenosti s cestou Praha – Mnichov v Enyaqu mám. V listopadu spotřeba při rychlosti po dálnici mezi 120-130km/h byla 27kWh/100km, topil jsem na 22,5C. První nabíjení s problémy na Rozvadově, nabiječka se během nabíjení restartovala. Druhé nabíjení za Řeznem, zvolená nabíječka byla obsazená, přejel jsem k vedlejší, ale ta jela jen asi 60kW, protože už tam nabíjelo jiné auto. Kolik jsem strávil nabíjením jsem neměřil. Pro srovnání, spalovákem jezdím po DE dálnicích mezi 150-170km/h (v úsecích bez omezení).

          1. Cili, kdyz napise nekdo z mistnich, z kluku, co spolu mluvite, ze nabijeni stalo za hov.no, tak je to uveritelna realita. Kdyz totez napise jinymi slovy nekdo z „opacne strany zemekoule“, je to skandal a neuveritelne hloupe spolceni oportunistickych renegatu placenych petrolejovou lobby. Nas.rat.

            1. Kdybys napsal svou zkušenost tak dam za pravdu I tobe.
              Ale oni nenapsali své zkušenosti, protože to je vymyšlený článek. Pokud nepoznáš rozdíl tak je mi tě líto.
              Já svoje zkušenosti napsat můžu i to jak mne brácha před 10 lety tahnul. Asi 60 minut a dalších 60 km jsem jel zase na elektřinu, atd, ale to jsou zkušenosti 10 let staré. V současnosti ty EV jsou někde úplně jinde.

              1. Člověče já myslím že jeli… Takto velké noviny si nepoškodí jméno prokazatelnou lží nebo podvodem… Ale jak asi může dopadnout tvůj test, když chceš dokázat, že něco nefunguje? Kdyby někdo natočil CELOU jejich akci včetně strategické porady na začátku, bezpochyby bychom se hóóódně nasmáli🧐…..

                1. Pro objektivnost stačilo poskytnout „log“ z celé cesty, s jakým stavem SOC vyjeli, jak dlouho jeli ke které nabíječke, kolik km ujeli, jak dlouho a kolik kW nabili a takto až do cíle.

                  Je jasné, že zima EV moc nepřeje, ale toto už je, myslím, přehnané.

    2. Je to logicke. Testovaci Enak se v obdobi od 1.10. do Tri zmrzlych musi pujcovat s povinnou vybavou sestavajici ze 2 vataku, stejneho poctu usanek a 2 paru snehuli primarne urcenych pro obsluhu vleku ve vyskach nad 2000m. Dale zahrnuje kilo suseneho masa, 4 balicky fiku a soudek rumu v provedeni bez bernardyna. Rum s bernardynem pry v dnesni dobe pujcuje testovacim posadkam uz jen Tatrovka, tam na spotrebe paliva az tak nezalezi. Zpet k Enaku. Ten ma mit dale kufr z poloviny naplnen co nejsussim drevem na otop a jednim rocnikem Dikobrazu. Pokud totiz testovaci osadku tvori milenialove nebo ajtaci vi se, ze hranicku drivi nejsou schopni zapalit a maji se zahrat cetbou humoristickeho obcasniku. A ted k jadru pudla: mira nasranosti testovacich posadek pri vraceni Enaka je tak velka, ze svou roztrpcenost si hoji tak, ze povinnou vybavu zproneveri I tehdy kdyz vi, ze nemaji v rodine nikoho, kdo by byl ochoten chodit ve vataku nebo mel tak dobre zuby, aby byl schopen pozvykat susene hovezi. Bohuzel vyrobce Skoda auto je od 4. kvartalu roku 2021 v takovych srackach, ze na doplneni uvedene povinne vybavy rezignoval a to se stalo cistym dusim nemajicim dosud s testovanim zkratovozu zadne zkusenosti malem osudne ….

    3. Nemam premium a nemuzu to precist. Hlavne ze spousta lidi dostala hlavni nesmysly clanku zadarmo. Cesta je ca. 380km. Nevim cim jeli, asi s tou nejslabsi baterkou aby to mohli takto napsat. Pokud by jeli pekne s kamiony tempem 90km/h, tak by nejspis dojeli i bez nabijeni. Nevim jak topili, ale proc museli mrznout? I pri nabijeni funguje topeni. A proc nabijeli 1,5h? Zase nekdo potrebuje obstastnit Pepiky zpravou, ze elektromobilita je zapadni propaganda. Asi jako za bolsevika, ze vsichni Nemci jezdici do CSSR maji pujcena auta a doopravdy zadne vlastni nemaji. Jo, take tenkrat to ty „nejchytrejsi“ porad opakovali. Nic se v Pepikove nezmenilo.

      1. Už jsem to psal a nevím proč příspěvek není vidět a čeká na schválení. Tak ještě jednou to podstatné:

        Co jsem pochopil, jeli Enyaqem Praha – Mnichov a cestou nabijeli hodinu a půl. Já teda premium nemám, tak neznám detaily. Ale když si to dám do plánovače ABRP, ukáže mi to něco přes 4 hodiny z toho 25 minut nabíjení. Dal jsem si teplotu nula, nevím jaké měli podmínky. Je jasné, že v zime je spotreba vyšší a nabíjení pomalejší, ale i tak se mi to nějak nezdá…

        Prostě, taky se mi to zdá jako blbost a přehnané.

              1. Já jsem ten článek četl, je to naprostý blábol, zjevně napsaný s cílem co nejvíc znemožnit elektromobily obecně. Není to jen o cestě do Mnichova, dva pánové prý testovali dva různé elektromobily po několik týdnů, v běžném „rodinném“ provozu. Plus absolvovali několik delších cest, např. Praha – Brno, Praha – Ostrava, Praha – Mnichov… Neuvádí ale, jaká auta to byla, což mluví samo za sebe a dokonale znemožňuje ověřit pravdivost uvedených tvrzení. Prý šlo o nějaký čínský větší SUV a pak blíže neurčené evropské auto. V obou případech moderní elektromobily s udávaným dojezdem kolem 400 km. Pánové ale dělali všechno pro to, aby se vozy neosvědčily. Především oba jezdili v režimu, kdy „majitel nemá možnost nabíjení doma ani v práci“. Na cesty (včetně těch dlouhých) zřejmě vyráželi s poloprázdnou a navíc úplně promrzlou baterkou a vymrzlým autem. Naschvál volili nesmyslně dlouhé a nepraktické trasy, zbytečně nízkou cestovní rychlost, atd. Některá tvrzení jsou navíc úplně lživá, například že při nabíjení musíte v autě mrznout, apod. V článku je navíc největší sbírka emotivních protielektromobilních výlevů a argumentačních faulů, jakou jsem kdy na jednom místě viděl. Jako „test“ je článek zcela nevěrohodný, autoři neuvádí, jaká auta to byla, kde je vzali, chybí konkrétní ucelené informace o nájezdu, spotřebě a dalších parametrech ježdění. Konkrétní informace se omezují na několik čísel vytržených z kontextu kořeněných emotivními komentáři. Celé je to nesmysl a ani bych se moc nedivil, kdyby ty „testy“ byly smyšlené.

                1. Diky za recenzi. Ropna mafie citi konec sve dominance a vytahuje ocividne ruske metody. Vsak ta ropna mafie je spojena s ropnou mafii z ruska. Je cas ty lumpy odstavit od koryta a prat jim mor a choleru. A MF Dnes s StBakem Buresem jakbysmet.

                2. Pro Rorejs…. Chachacha to sou šmejdi!… Doporučuju zarámovat a uschovat… Taky by mě zajímalo, jak budou ty zaprodanci pokračovat za 5-10 let ve své práci- psát o automobilismu…

                3. „…ale třeba od Plzně se ploužil k nabíječce na hranici mezi kamiony. Ještě že nasněžilo, jinak bych byl za blbce. I tak jsem se dokodrcal s energií na třicet kilometrů…“

                  Jel z Prahy a předpokládám, že mysí hypercharger na Rozvadově. To je z Prahy tak 160 km, možná 170 pokud jede ze S nebo V okraje Prahy. Mi je záhadou, jak mohl spotřebovat skoro celou baterku, když to byl EV s dojezdem kolem 400 km, to znamená zřejmě něco s baterkou min. 70 kWh. To mi prostě nevychází. Jedině, že vyjel s baterkou nabitou na polovinu, což by bylo ale od něj hodně hloupé 🙂

                4. Tady se všichni domníváte, že elektromobil automaticky vyjíždí s plnou baterií. To je ovšem např. v Praze naprostý nesmysl – více jak 80% obyvatel Prahy nemá možnost nabíjet doma ani v práci. Ten milion aut na ulicích prostě není kam připojit.

                  Takže scénář „dostanu auto v nějakém stavu a jedu“ je nejen možný, ale z pohledu relevantnosti pro většinovou populaci i jediný správný. Protože takto se používá spalovací auto, které mají elektromobily ambici nahradit.

                  A jestli je někdo tak naivní, že očekává vybudování nabíjecí-dopravní infrastruktury v brzké době, tak si dovoluji připomenout, že v reálném světě Prahy trvá naprosto klíčový projekt OPRAVY jediného mostu 5 LET.

    4. V Pakistanu umrzlo nebo spis se otravilo 22 lidi v autech. Bylo -8 stupnu a kdyby meli BEV, tak by jeste zili. Oxid uhelnaty se vyskytuje jen u spalovaku. Pri -8 st. je spotreba na topeni jeste nizka. Navic clovek aby neumrznul nemusi topit na 23 st. Na preziti staci neco pres nulu. Ale to spalovak neumi. Ten huli jed porad stejne a kdyz se necha motor vystydnout, tak je to jeste jedovatejsi.

      1. Jak se otravili? To si do kabíny zavedli hadici z výfuku nebo co? To nějak nechápu. Když se zavřou dveře a auto čeká někde na mrazu, třeba když je zablokovaná dálnice, tak je jedno jestli je to EV nebo spalovák, ne? Záleží jenom na stavu paliva nebo nabití baterky na jak dlouho vydrží topení. Spalovak má tak 1-1,5 litru za hodinu. U EV nevím.

          1. Komentář pod videem
            Tito lidé nezemřeli zimou. Proměnili svá auta v plynové komory. V autě běželo topení, okna byla úplně utěsněná, všichni lidé uvnitř vypouštěli oxid uhelnatý. Plyn všechny uspal… Nezabila je zima, ale plyn a nevědomost. Pokud na takovém místě uvíznete, mějte okno auta vždy mírně stažené. Kdyby se do auta neustále dostával kyslík, nestalo by se to. Celá rodina zemřela v Murree minulou noc. Proč tam chodit v nebezpečném počasí? استغفر اللہ ۔۔۔ Tito lidé nezemřeli zimou… Udusil se tím, že zavřel okna auta a pustil topení dovnitř. Oxid uhelnatý a oxid uhličitý velmi tiše uspávají člověka. V takových místech mějte okno auta mírně níže. Nebylo by tomu tak, kdyby kyslík neustále přicházel. Když je zadní výfukové potrubí auta ucpané ledem, auto začne plnit popelnici oxidu uhelnatého uvnitř auta. Ponechání otevřených oken automobilu tyto nehody nezpůsobuje.

            1. Ve videu i v clanku se pise o oxidu uhelnatem CO a primo o vyfukovych plynech. Nejaka diskuze zde to nemuze zmenit. Otrava oxidem uhelnatym se da lehce zjistit. Oblycej a cela kuze je tresnove cervena. Oxid uhlicity CO2 neni jedovaty. Clovek se jen udusi, protoze nema dostatek kysliku. Vydychat vzduch v aute aby se vsichni udusili je dost nepravdepodobne. Clovek se dlouho pred tim citi spatne a intuitivne otevre okno.

                1. A obracene to neni? Viz dlazdic, runner, idnes, autoforum a miliony dalsich pitomcu. Jak se do lesa vola,….

                2. Ale když někdo při nehodě uhoří v Tesle na pitvu nečekáš 😃…Ono se to vlastně už ani nestává (?)…

                1. Pro Marek… Shrnutí: umrznutí-prakticky nemožné; otrava CO2- nepravděpodobné vypnutí ventilátorů; otrava CO a NOx- možná i při zapnuté ventilaci…

          1. „Většina obětí zemřela na podchlazení, někteří zřejmě na otravu oxidem uhelnatým.“

            U podchlazení je úplně jedno, jestli EV nebo spalovák záleží na stavu energie v autě.

            A proti otrave stačilo uvolniť výfuk. No ale kdo to mohl vědět no.

            Ale zdržel bych se těch komentů, že kdyby měli EV, mohli žít. Je to neuctive a v prípade té většiny, co umrzla, to ani není pravda.

            1. Pri -8 stupnich v aute nikdo jen tak neumrzne. V autech bylo mnoho lidi a tim byla teplota zrejme sama od sebe nad nulou. Ja jsem takhle preckal pres 12h zacpu v DE v zime a take s hodne snehem. A neumrznul jsem. Topil jsem behem 12h mozna hodinu. Okna byly namrzla, ale uvnitr nebylo urcite k umrznuti. Uz davno vozim v zime 2 teple deky sebou. I ve spalovaku jsem daval prednost dece pred bublajicim motorem.

            2. Je to smutné To většinu lidí nenapadne
              Pokud je celé auto zasněžené nedostane se vzduch ani do sáni motoru a motor se zastaví.
              Co je ale horší Nasávání vzduchu do interiéru je u většiny aut mezi přední kapotou a předním sklem Ten když se ucpe nedochází k obměně vzduch v interiéru a pokud k tomu ještě unavená posádka usne skonči to špatně . Přitom stačí ponechat jen par mm pootevřené okno

            3. Máš to napsané pod videem
              Tito lidé nezemřeli zimou. Proměnili svá auta v plynové komory. V autě běželo topení, okna byla úplně utěsněná, všichni lidé uvnitř vypouštěli oxid uhelnatý. Plyn všechny uspal… Nezabila je zima, ale plyn a nevědomost. Pokud na takovém místě uvíznete, mějte okno auta vždy mírně stažené. Kdyby se do auta neustále dostával kyslík, nestalo by se to. Celá rodina zemřela v Murree minulou noc. Proč tam chodit v nebezpečném počasí? استغفر اللہ ۔۔۔ Tito lidé nezemřeli zimou… Udusil se tím, že zavřel okna auta a pustil topení dovnitř. Oxid uhelnatý a oxid uhličitý velmi tiše uspávají člověka. V takových místech mějte okno auta mírně níže. Nebylo by tomu tak, kdyby kyslík neustále přicházel. Když je zadní výfukové potrubí auta ucpané ledem, auto začne plnit popelnici oxidu uhelnatého uvnitř auta. Ponechání otevřených oken automobilu tyto nehody nezpůsobuje.

    5. Požádal jsem mejlem pana Jínu o oficiální postoj Škody auto k tomuto článku. Uvidím co se bude dít, a podám info.
      Pan Jína je dle automatické odpovědi 12 dní na školení bez PC, ale nabídnul mi mejly na dva zástupce. Tedy jsem přeposlal na prvního z nich.
      Ač mne Škodovka zrovna nebere svou „upřímností“ vůči elektromobilitě, jednu věc musím uznat. Na rozdíl ČEZu, se kterým dodnes řeším datum přechodu od DPI ke smlouvě na neurčito, jsem mobily i mejly na lidi z komunikace Škodovky našel za pár vteřin:
      https://www.skoda-storyboard.com/cs/kontakty/
      To ČEZ hraje mrtvého brouka a mezitím si jede svou. Já zatím posílám samoodečty, reklamace, občas zavolám na infolinku. Když se pár týdnů po žádosti o změnu zaslané papírové smlouvy nic nedělo, pracně jsem si složil mejl na manažera podepsaného pod ηí, a postěžoval si. Za tři dny mi volala paní věc řešila. Ale reakce na mejl ( ověřen osmi kombinacemi, jediný se nevrátil nedoručitelný) samozřejmě žádná. Takže asi tak.

      1. PRE to same. Nastesti uz mame udajne pripojeni od PRE, ale smlouva jeste nebyla vyhotovena. Pritom by cely proces byl otazkou par radku programu a behem minuty by to prepsalo 10 tisic prechodu. Uz jsem to zde jednou psal, zadost o prevod z DPI se u PRE ztratila 3x. Zrejme nas chteji trestat za nehoraznost ze jsme se odvazili jit k alternativnimu dodavateli. Maji mafianske praktiky a ERU je jeste kryje.

  2. Svaz dovozců automobilů
    Registrace nových OA v ČR za rok dle paliva – Značky 1-12/2021
    BEV prodeje poklesly u Hybridu naopak stouply
    Rok 2020–1978 ks , Rok 2021–3735 ks
    Také stoupl počet tzv> nezařazených
    Rok 2020–4142 vozidel 2.04 % Rok 2021–5723 vozidel 2.77 %
    Stárnutí vozového parku osobních automobilů v ČR již druhým rokem výrazně zrychluje
    Na konci 3. čtvrtletí dosáhlo průměrné stáří osobních automobilů v ČR 15,49 roku.
    https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2021&mesic=12&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova

  3. Je smutné , že nikdo z tradičních výrobců v Evropě nedokáže vyrobit cenově dostupný elektromobil s přijatelným dojezdem ,dejme tomu třeba 400 km. A tak se opět čeká na Teslu a její Model 2 ( vím že se tak nebude jmenovat) ,nebo na čínské výrobce , kteří zřejmě pomalu nahradí tradiční automobilky , kterým prostě ujíždí vlak. Škoda auto s jedním elektromobilem , kde je ještě k tomu dodací lhůta 1 rok ,bude i nadále ztrácet trhy a možná se nakonec dočkáme toho , že je bude vláda zachraňovat z peněz daňových poplatníků. Opravdu smutné.

    1. A kolik bude v Evropě nebo v ČR stát ta Tesla 2,nebo jak se bude jmenovat? Už o Tesle 3 se mluvilo jsko o lidovém EV a když kouknu do ceníku, tak stojí od 1,2 milionu, což se nijak nevymyka evropské konkurenci v té třídě. Co vás vede k tomu, že doufáte v to, že Tesla bude umět vyrobit menší EV v rozumné ceně 3

      1. Počítám , že Tesla 2 se bude v Evropě prodávat za cenu 650 – 850 000 CZK. V Číně se rozjede zřejmě v tomto roce. V Evropě bych to viděl na konec 2023. To bude mimo jiné znamenat zlevnění všech dosavadních EV na trhu. Pochybuji , ze třeba Renault ZOE nebo jeho nástupce bude stát moc nad 500 k. Model 3 zatím asi neklesne pro velký zájem. Spíše čekám nejprve prodlužování dojezdu ,poté asi funkci V2G a tak 18 měsíců po rozjetí Berlína už mnohem lepší cenu za long range. Co se týče Číňanů , tak asi nakonec na evropský trh dorazí i BYD Dolphin cenovka tak kolem 500k. Je tam toho v Číně spousta a vůbec si netroufám odhadnout ,kdo mimo BYD obsadí Evropské trhy a s jakými modely. Teď probíhá velká bitva na největším automobilovém toho světa ,pak se to přirozeně přenese sem k nám do Evropy. Tradiční automobilky nechaly dveře dokořán. Můj názor je , že to půjde velmi rychle.

    2. Oprava : Je smutné, že nikdo z tradičních výrobců v €vropě NECHCE vyrobit cenově dostupný elektromobil s přijatelným dojezdem….. A tak se opět čeká na Teslu a její Model 22 (víme že se tak nejspíš nebude jmenovat 😉 anebo na čínské DOVOZCE kteří tímhle €vropským přístupem zřejmě nahradí tradiční autoDEBILKY, kterým prostě ujíždí vlak. ŠÁDE auto s jedním elektromobilem, kde je ještě k tomu dodací lhůta +1 rok to má s fosily spočítané a možná se nakonec dočkáme i toho, že je bude vláda zase „zachraňovat“ z peněz daňových poplatníků. Opravdu úsměvné ale to jen proto aby se nebrečelo 😀 😀

              1. Až v příštích letech uvidí pád cen spalovacích ojetin na západě taky si panáčci dvakrát rozmyslí nákup něčeho smradlavého, čeho se nebudou moct zbavit za rozumnou částku… Možná se teď naparují, že baterkáč nikdy, ale protože mají většinou mozek ve šrajtofli dopadne to podle toho…

                1. No vidíte, takže nejsou potřeba žádné dotace, zákazníci na to přijdou sami, co je pro ně lepší, ne? 🙂

                2. Dotace jsou mor a byrokrati si kontrolou finančních toků zajistili nepostradatelnost a pořád plná korýtka…a to máš dotace přímé, nepřímé i skryté. Úmyslně překombinovaný a provázaný systém skoro nemožný demontovat…Tady na vesnici byli sedláci co prý o dotaci nikdy žádat nebudou. To je minulost- není tu už ani metr půdy, který by nebyl registrován. Pochopili že dnes ,,kdo nebere dotace okrádá rodinu“. A ty bys chtěl co? Nechat dotace které ti vyhovujou (to nutně neznamená, že je pobíráš) a ostatní rušit?…Ani netušíš kolik by stálo žrádlo… Dotace jsou jak ten Augiášův chlejf- to taky není prdel vykydat🥴

                3. Dotace slouzi prece k nastartovani nejakeho zadouciho procesu. Ani ten smradlavej spalovak se nerozbehne bez pomoci z venku. Nejdrive ho musite roztocit na urcite otacky aby vubec chytil. Pak uz bezi sam. To same plati i pri uvadeni novych veci na trh.

                4. Pro Leodendula…Všimni si, jak moc se dotační systém podobá katolické charitě- i s tím kleknutím na kolena… Jsem přesvědčen, že zdravá společnost by měla být poháněná jinými principy… Ale teď nemá smysl teoretizovat, důležitý je jednotný přístup. Je absurdní aby západní země s vyšší kupní silou měli významné nepodmíněné dotace na nákup auta a v Česku takovou úřednickou jalovost. Ten šílený rozpor je možná hlavní důvod české elektromizérie (důvodů je samozřejmě víc). Vždyť západní dotace dokonce zdražují elektromobily kupujícím v zemích bez dotací- podobně jako dotace na nájem zvyšují nájemné… Jestli se má EU udržet, musí začít unifikovat- zatím se jí to ke spokojenosti zůčastněných povedlo pouze u europoslaneckých europlatů 😉

        1. Klidně 🙂
          Jen aby nedošlo pak k nedorozumění a snahy se vykroutit, tak
          1) By to bylo podle statistik registrací na sda-cia, nezájem že to nejsou prodeje a můžou být účelové registrace a pod., to stejně nezjistíme. A bez ohledu na to co se bude dít okolo ať už dotace, čipová krize nebo třeba pád meteoritu.
          2) Za BEV se počítá součet v kolonce elektro + počet Tesel, které jsou zvlášť v nezařazených.
          Za PHEV součet benzín+el a nafta+el
          3) Na moji výhru BEV nad 5000 ks vsázím 2000 Kč + na PHEV nad 5000 ks dalších 1000 Kč. Vzhledem k tvrzení neprodá se nic očekávám protisázku menší nebo stejná čísla oproti loňskému roku uvedená v článku, tedy 2646 BEV a 3735 PHEV.
          4) Cokoli mezi remíza bez výhry.
          5) Součástí prohry kromě zaslání peněz bude napsání k obdobnému článku v příštím roce:
          „Neměl jsem pravdu, byl jsem hlupák.“

          1. 1) ok
            2) sazím se pouze o jasnou kategorii OA elektro – za rok 2021 tedy 2646 kusů. Nějaké přičítání nebo odečítání čehosi neberu. Nechci znova uváznout v nekonečeném doyhledávání bez možnosti se dobrat výsledku.
            3) PHEV mě nezajímají, to je potěmkinova vesnička a málokdo je reálně nabíjí a kupují je hlavně firmy, aby vyhověly ekofašos trendům. Sázím se pouze o BEV. Částku akceptuji, i když bych byl pro vyšší.
            4) Cokoliv do 5 tisíc moje výhra, cokoliv nad pět tisíc tvoje výhra, nepravděpodobná hodnota 5000 plichta. Platba přes BTC.
            5) ok

            1. 2) 2646 je přesně součet v kolonce elektro (2393) a počet Tesel (253)
              4) Takže tímto přiznáváš, že tvé tvrzení „Neprodalo se prostě nic. Nic. N I C. A víte, co se prodá v roce 2022? Správně – nic.“
              je blbost, když očekáváš výhru i při 88% růstu prodejů?
              To mi stačí k výhře už teď.
              Dál stejně nemá cenu pokračovat, BTC nevedu.

              1. 2) to je mi jedno v jakých kolonkách kde co je, v kategorii OA elektro je napsáno 2646 a to je pro mě směrodatné.
                4) číslo 5000 si navrhl ty, už si zapomněl?

                Moje vyjádření, že se neprodalo nic, se týká posledního kvartálu. Jestli ti uniklo i toto, asi bude opravdu lepší, když se nebudeš vsázet. Nikdy a s nikým.

                1. Napsal to scela přesně to že si to upravuje tak aby ti to vyšlo je vidět, že nerozumíš tomu co jsi napsal. Je úplně jedno zda poslední kvartál nebo ne. Sázka bylo co se prodá letos kvůli tomu, že jsi napsal nic. A to znamená vůči počtu v loňském roce. Tedy pokud sis to upravil na 5000 automaticky jsi prohrál již nyní.

                2. Runnere, že se z toho vykroutíš, jsem byl přesvědčený, ale že to bude odvedením diskuze z tvého výroku k chabému útoku vůči mně, to mě od tebe dost zklamalo.
                  Tak tedy dle tvého: Jestli ti uniklo i to, co jsi sám napsal, asi bude opravdu lepší, když se vyhneš jakýmkoli předpovědím. Vždy a všude.

                3. Chci se vsadit, že nemáš pravdu, a v roce 2022 se neprodá více jak 5000 elektromobilů.

                  Co na tom nechápeš????

                4. „A víte, co se prodá v roce 2022? Správně – nic.“
                  Stojíš si za svým tvrzením nebo ne? A pokud ano, myslel jsi to tak, že 4999 BEV (OA) za rok a nárůst prodejů 88 % je nic? Nebo to má nějaký úplně jiný význam, který tu očividně nikdo nepochopil?
                  Já se chci vsadit spravedlivě tvé tvrzení proti mému.
                  A neodbíhej zase k něčemu jinému, stačí, když odpovíš na jednoduchou otázku výše, nebudeš se vztekat a pokud možno stačí použít vždy jen jedno interpunkční znaménko.

  4. Upřímně divím se, že si dnes vůbec někdo v ČR koupí JAKÉKOLI nové auto: kdo si koupí nedotovaný elektromobil, aby si připadal před západními spoluunionisty jako ošizený hlupák. Při současném rychlém vývoji EV budou po pěti letech prodejné jen s velkou ztrátou…Benziňák za 5 let na tom bude s hodnotou asi ještě hůř a za 8 let neprodejný…🥴

    1. Proto sem chodím, protože hybrid je napůl humoristický web.

      Realita je taková, že pětiletý elektromobil za 1,2 mega je neprodejný šrot, zatímco pětiletý benzín co byl za 1,2 mega, například pětiletý superb kombi, což byla předminulý rok ojetina za 400, tak dnes je ta samá za 500-600 a utrhnou vám za ni ruce.

      Prodával jsem před Vánocemi čtyři firemní superby a za 15 minut od zveřejnění inzerátu bylo bez smlouvání prodáno.

      1. Pro Dlaždič… Blbeček seš ty a tobě podobný… Místo abyste žádali dotační rovnost v EU nejraději byste rozbíjeli stroje jako Luddité… Např. ve Španělsku je příspěvek na elektromobil tak vysoký, že lidé kteří KUPUJÍ NOVÁ auta si mohou rozhodnout jestli koupí elektro nebo benzín čistě podle potřeb, protože ekonomicky je to zhruba stejně…

        1. Otázka je, jestli je to tak správně. Pokud si v ČR jako soukromník jdu koupit nové auto, tak jsem v podstatě bohatý. Protože drtivá většina soukromých osob kupuje ojetiny v ceně zlomku ceny nových aut, protože na nové nemá.

          Takže jak bych si asi připadal, když bych měl na nové auto (spalovací) a stát by mi z daní ostatních poplatníků (kteří na nové auto nemají ani zdaleka) přispěl na moje nové elektroauto? No, připadal bych si blbě, popravdě.

          1. Dohledal jsem data a plně podporují vaše tvrzení. Podíl soukromých osobních auta na registracích tvoří jen jednu čtvrtinu. Podíl nových aut na ročních registracích tvoří jen cca 10%. Z toho 95 % většina jsou vozidla do 500 tisíc Kč.

            V ČR prostě neexistuje trh pro soukromé elektromobily. To je ekonomická realita.

          2. Pro Marek: Samozřejmě že je to špatně. Žijeme v nespravedlivém zločinném systému. Chudí se skládají bohatým na koláče a těší se až jim budou padat drobky od huby. A je to tak už dlouho… Zajímavé že to spoustě lidí začalo vadit až teď když se bojí, že nikam nedojedou a nikde nenabijou 😜

                1. Tobě se tady evidentně nelíbí, tak proč se trápíš? Alou do ráje, soudruhu.

                1. tak dovoz dělá kde kdo, ale specialistů na vyznání se vyloženě v Teslách zas tolik není

          1. Ano, v jiných zemích je více „chytrých“ lidí, kteří kupují elektromobily ve velkém. Nebo, že by to bylo proto, že v těch jiných zemích se kupujícímu na jeho auto zčásti skládají ostatní daňoví poplatníci? Nevím… 🙂

            Tady v ČR je na nedotovaném trhu vidět o co je skutečne zájem. Spíš než o čistá BEV jsou to hybridy a plug-in hybridy.

            1. Pokud se nepletu, bylo v CR nekolik dotacnich vyzev na porizeni firemnich BEV. Moc se toho neuskutecnilo. Ted nevim, zda to bylo absenci chytrosti na strane firem nebo uradu. Nicmene cely koncept mobility v CR rozhodne chytry/smart neni.
              Ale ja vlastne vubec nepsal o spojeni chytrosti a BEV. Psal jsem to vseobecne. Ze si do toho vkladate sve myslenky je vas problem.

              1. Tak když jsem četl jeden příběh, jak firma žádala o dotaci na Teslu 3, kolik s tím bylo opruzu, byrokracie a ještě ani nevíte, jestli dotaci dostanete… Určitě víte, jak je to v Německu, i pro soukromé osoby, takže můžete srovnat a jistě se shodneme, že ten proces, kdy mi na auto přispějí ostatní daňoví poplatníci, je v DE mnohem jednodušší a mnohem víc zákazníky motivuje ke kupi BEV, příp. plug-in.

                Já to pochopil tak, že váš názor je takový, že ti chytří lidé jsou ti, co si kupují BEV. Pokud jsem to pochopil špatně, moje chyba.

                1. Komentare jsou natolik kratke, ze nelze vzdy uplatnit celou svou myslenku a to same plati pro protistranu, ktera nemusi vzdy poznat podstatu komentare. S urcitou mirou neporozumeni musime pocitat. Neberme to zde moc vazne🤣

Napsat komentář