XPeng ukázal 480kW nabíječku pro elektromobily

Čínská automobilka XPeng se na domácí půdě snaží emulovat americkou značku Tesla. Aktuálně otevřela 1000. nabíjecí stanici a odhalila 480kW nabíječku.

XPeng tvrdí, že podle nedávného průzkumu 90 % řidičů v Číně ujede týdně méně než 300 km. To znamená, že majitelům vozů BEV bude stačit nabíjet své vozy jednou týdně, i když je budou používat každý den. Většina levných elektromobilů na čínském trhu totiž nabízí dojezd od 50 km do 250 km, ty dražší pak alespoň 450 km.

XPeng buduje svou síť nabíjecích stanic ve velkých městech po celé Číně. Dosud byly zaznamenány přibližně tři miliony nabíjecích relací majitelů XPENG a zhruba 470 000 nabíjecích relací bylo provedeno s využitím rezervace, což výrazně zkrátilo dobu čekání ve frontě pro řidiče, kteří chtějí nabít svá vozidla.

XPeng představil novou nabíjecí stanici S4, která dokáže vyvinout maximální výkon 480 kW a maximální proud 670 A, čímž stanovuje nejvyšší standard v oboru dobíjení. Na akci XPeng Supercharging Media Day byla první dobíjecí stanice S4 představena v obchodním centru Sunac v Kantonu.

Tam byl také proveden test dobíjení pomocí XPENG G9, nejnovějšího plně elektrického vlajkového SUV společnosti. Díky dobíjecí stanici S4 se dojezd modelu G9 zvýšil o 200 km za pouhých 5 minut.

Ještě letos začne společnost XPeng rozmisťovat dobíjecí stanice S4 v 10 velkých čínských městech, včetně Pekingu, Šanghaje, Kantonu a Šen-čenu; další dobíjecí místa budou otevřena v dalších městech a na hlavních dálnicích v průběhu roku 2023. Do roku 2025 chce společnost XPeng otevřít dalších 2000 dobíjecích stanic po celé Číně.

„Očekáváme, že prodej BEV v ceně nad 200 000 RMB prudce vzroste s rychlým rozvojem sítě dobíjecích stanic,“ potvrdil ve svém projevu Xiaopeng He, šéf XPengu.

zdroj: tisková zpráva

17 Comments on “XPeng ukázal 480kW nabíječku pro elektromobily”

    1. Kdyz mate kreditni kartu, tak vetsinou vas to netrapi. Blokace nic nestoji a kdyz mate az 2 mesice splatnost, tak to nijak nepoznate. Akorat kdyz budete nabijet mene nez 5 dni pred koncem zuctovaciho obdobi. Ale i tak to neni nic katastrofickeho jak pisete. No jo, senzace za kazdou cenu. Akorat nabijeni AC u Lidlu s pomalym nabijenim muze byt problem. Pri prumerne dobe nakupu 30 minut se to nikdy nevyplati.

      1. Tak mě zvědavost nedala a jel jsem to vyzkoušet. 10 minut jsem ťukal do telefonu pak se to chvíli domlouvalo s autem a zůstalo to kouslé. Nešlo to ani zopakovat ani to nechtělo pustit konektor. Nakonec ho pustilo tak jsem odjel. Na kartě to zablokovalo 2000 a teď jsem zvědav jestli si strhnou tu stovku. Toto ať si narvou do špic. Teď budu jezdit do Kauflandu, tam stačí mávnout čipem.😛

        1. Lidl v DE je porad zadarmo. Kaufland v DE take vetsinou zadarmo. Asi jen v Cezku chteji zaplatit a zavedli nejakou ceskou appku, ktera maka nejak po cezku. Lidl i Kaufland ma stejneho majitele. Divim se ze nemaji stejny system.
          Na nabijecce je cislo na jejich callcenter. Zavolejte a reklamujte. Mel jsem kdysi problem v DE u nejake nabijecky. Zavolal jsem na uvadenou linku. Pomohli a spokojenost.

            1. Kdo chape psany text, tak pochopil, ze se jedna hlavne o 100kc za nabijeni. Zda to budou uctovat i kdyz nabijeni neprobehlo. Jste nejak moc zbrklej pri psani. Mate ruce rychlejsi nez mozek. Nevim jak v Cezku, ale v DE by tu castku neuctovali a omluvili se za vznikle neprijemnosti.
              P.S. DE = Deutschland = Nemecko. To je nase sousedni zeme zapadne od nasich hranic. Pisu pro jistotu abyste nerikal, ze nevite vo co go.

              1. nene jedná se o úchylný klikání a 2 táci na tejden ftahu a to pochopili už fšichni 😀 😀 a tady je čezko takže hlavně klid nohy fteple a řekni mě kdo za to fšecko může a neříkej že sem vám to fšem před Xlety nepředpověděl 🙂 😀

                A pochop už konečně, že zákon o zachování energije stanovil, že divoká cena eletryky na burze bude kopírovat stejně divoký podmazaný tezlakchčije 2019 amen 😀

                PS: už ho máš vo(b)jetý?? 😉

      1. To mate pravdu ale pokud bude 100% aut na elektriku tak bude takove a jeste rychlejsi nabijeni absolutni nutnosti. Zdaleka ne vsichni muzou nabijet doma nebo v praci. Nepocital jsem to ale pokud uz i dnes jsou pres leto fronty na nabijeckach a to jezdi EV smesne malo, pak by jich muselo bejt mnohonasobne vic. A samozrejme konkurence. Pokud si budou moci lide vybrat za stejnou cenu vybere si vetsina auto co nabiji rychleji.
        To nijak nerozporuje fakt ze vy jste se soucaasnym stavem spokoejny. A je to tak dobre.

Napsat komentář