Xmarton umožňuje ovládat auto mobilem

Česká společnost Xmarton přichází s novým produktem, díky kterému lze ovládat automobil pomocí smartphonu.

Xmarton je homologovaná výkonná jednotka určená na univerzální propojení vozu a chytrého telefonu. Je přizpůsobena konkrétnímu modelu automobilu, do kterého se instaluje v podobě malého zařízení, tzv. CarBoxu.
foto: Xmarton

Jednotka Xmarton nabízí dálkové ovládání elektrických prvků automobilu, detailní statistiky průběhu všech jízd, naprosto přesnou a spolehlivou lokalizaci či možnost sdílení vozu bez klíčků.

Jednotka Xmarton prošla národní atestací o technické způsobilosti, kterou vydává Ministerstvo dopravy České republiky, a podporuje bezpečnost, přehled a pohodlí.

„Ovládání elektrických okének, zámků dveří a kufru, spouštění varovných blinkrů pro snadné nalezení auta, bezklíčkové sdílení či bezpečná imobilizace vozu prostřednictvím mobilního telefonu. To vše bylo naším snem a vizí již od roku 2015,“ uvádí Miloš Herman, generální ředitel společnosti Xmarton, a dodává:

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

„Po více než dvouletém úsilí dnes stojíme před zákazníky s hotovým produktem, který posune ovládání jejich vozu o několik úrovní dál a usnadní jim tak každodenní život. S uvedením Xmartonu na český a slovenský trh však naše úsilí rozhodně nekončí. Našim zákazníkům budeme v budoucnu pravidelně nabízet další nové funkce a modernizovat tak zaběhlé zvyklosti v používání automobilů.“

Pro přenos dat mezi jednotkou a mobilním telefonem jsou využívány mobilní sítě všech operátorů (jednotka se vždy napojuje na nejsilnějšího z nich po celé Evropě). Aplikace ve smartphonu si pak žádá připojení k internetu.

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

„V dosahu bezdrátového spojení funguje komunikace na bázi Bluetooth Low Energy,“ komentuje procesy konektivity technologický ředitel Xmarton Jan Pešek. Jednu z klíčových hodnot – bezpečí – uživatelům nezaručují pouze funkce řešení Xmarton, ale je garantováno i při sběru osobních dat, které v tomto případě logicky probíhá.

Data jsou bezpečně uložena tak, že je možné se k nim dostat pouze prostřednictvím specifikovaných zabezpečených přístupů. „Využíváme silné šifrovací techniky, např. výměna asymetrických klíčů probíhá dle PKCS standardů pro síťovou komunikaci i bezdrátové spojení. Úroveň tohoto zabezpečení je takřka neprolomitelná,“ dodává Pešek.

O instalaci řešení Xmarton by určitě měli uvažovat majitelé již vyrobených modelů aut, kteří mají zájem o jejich „nachytření“. Mezi největší výhody patří snadné sdílení, dokonalý přehled a zabezpečení auta ve smyslu imobilizace startování neoprávněným osobám, okamžité notifikace při případné autonehodě a nepřetržitém dohledu nad všemi aktivitami a procesy automobilu.

Majitelé Xmartonu si také mohou kdykoli zkontrolovat hladinu benzinu v nádrži nebo stav baterie. Typy automobilů, do nichž lze Xmarton snadno nainstalovat, najdou zájemci na webu www.xmarton.com.

Ti, kdo svůj typ vozu v seznamu nenajdou, se mohou spojit prostřednictvím formuláře na stránkách přímo s pracovníky společnosti, kteří jim pomohou připravit řešení šité na míru.

Xmarton

Xmarton
foto: Xmarton

Instalace probíhá v tzv. Xmartpointech, což je 12 partnerských servisů po celé České republice a na Slovensku. Mobilní aplikace Xmarton funguje na smartphonech i tabletech, a to v rámci systému Android i iOS. Aplikace s uživatelem hovoří v češtině, nyní je však ve vývoji i verze slovenská a anglická.

Mobilní aplikace slouží primárně k ovládání auta, k autorizaci jízdy a k dohledu nad vozem. Řešení Xmarton pak zastřešuje webový portál, který slouží ke konfiguraci účtu, sledování celé historie, přidělování práv ostatním uživatelům či k přidávání dalších mobilních zařízení do celého procesu.

tisková zpráva

12 komentářů u “Xmarton umožňuje ovládat auto mobilem”

      1. Holt jsme už staří a používáme staré technologie. Email
        Holt jsme už staří a používáme staré technologie. Email prý neletí, proto ho sice kdysi měli, ale dnes kdo ne ní na FB, jako by nebyl. Kdo netvítuje a místo telefonování a SMS nepoužívá některou z komunikačních technologií napojených díky wifi přes chytrý telefon na internet, je taky mimo komunikační proud. Dokonce i weby typu toho, kde právě oba píšeme do diskuse, jsou prý OUT. Občas je fajn pokecat s lidmi kolem dvaceti osobně a tohle všechno se dozvíte. Ale neumí pít, rychle se zhulí a pak s nimi není žádná zábava. Tedy z pohledu stařešiny nad 30.

    1. Pokud vím, tak to má českou homologaci, takže se zárukou
      Pokud vím, tak to má českou homologaci, takže se zárukou je to podobné jako třeba když si necháte instalovat např. Sherlog. Někde jsem dokonce slyšel, že snad pokud je to takto homologované tak vám výrobce musí prokázat, že závada vznikla v souvislosti s instalací zařízení, pokud se na to chce při záruce vymlouvat (prý už jsou na to nějaké pravomocné rozsudky v ČR).

      1. No právě. Já mám zkušenost takovou,že pokud to není
        No právě. Já mám zkušenost takovou,že pokud to není schválené příslušenství automobilky,tak s tím dělají servisy hrozné obstrukce. A pokud to montoval navíc někdo jiný jako autorizovaný servis dané značky,tak řeknou odpojit a pak přidte řešit případné problémy a my posoudíme,jestli to nebylo způsobeno špatnou instalací. A konkrétně Sherloga bych si nechal montovat jen u Sherloga a ne jinde. A co se týče dokazování výrobce? Myslím si,že by mě odpálkoval a řekl,že to není schválené od výrobce a tudíž to tam nemá co dělat. Toť má zkušenost. Stejně jsem si nakonec vždy prosadil svou,ale taková je zkušenost s autorizovanými servisy automobilových značek. Proto moje poznámka zde na Hybridu.

        1. Rozumím. To na co máte právo a to co akceptují servisy
          Rozumím. To na co máte právo a to co akceptují servisy jsou dvě rozdílné věci a člověk si asi nechce přidělávat další potenciální riziko při už tak složitém handrkování zda spadá oprava pod záruku nebo ne. Na druhou stranu Sherlog v autě mám a řešil jsem v záruce problémy se zapalováním a servis ani nenapadlo to vytahovat. Ale šlo o auto tzv. „premiové“ značky. Tak snad se mění věci k lepšímu.

          1. Ono asi záleží na zkušenostech daného servisu konkrétně
            Ono asi záleží na zkušenostech daného servisu konkrétně se Sherlogem a nebo pokud ho montovali sami,tak ví,zda může souviset vámi reklamovaný problém s instalací,či nikoliv. Ale snad je to tak ja píšete a přístup se celkově mění.

  1. anebo ovládat v EV topení /klimu při konci nabíjení 🙂
    anebo ovládat v EV topení /klimu při konci nabíjení 🙂 pokud je to fakt dobře zabezpečený ( 😀 ) tak něco takovýho určitě pořídim. Potřebuju sledovat průběh nabíjení, když zrovna nejsem u EV který se nabíjí

Napsat komentář