Výroba sedmimístného SUV Kia Sorento Plug-in Hybrid zahájena, na elekřinu ujede až 57 km

redakce - 17 Prosinec 2020

Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití čistě elektrický dojezd až 57 km WLTP.Ekvivalentní čistě elektrický dojezd plug-in hybridu Kia Sorento je až 57 kilometrů, resp. až 70 kilometrů ve městě

Ekvivalentní čistě elektrický dojezd plug-in hybridu Kia Sorento je až 57 kilometrů, resp. až 70 kilometrů ve městě
foto: Kia

Při jízdě v městském provozu pak dojezd plug-in hybridu Kia Sorento na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city). Majitelé vozu tudíž mohou většinu cest, např. v rámci každodenního dojíždění, absolvovat zcela bez emisí pouze na elektřinu.

Majitelé provedení Sorento PHEV budou kromě toho oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace.

KiaCharge nabízí majitelům elektromobilů a plug-in hybridů zajímavé tarify nabíjení v závislosti na individuálních potřebách či zvyklostech, včetně úhrady na základě jediné měsíční faktury bez nutnosti spravovat vícero účtů nebo předplatných.

Solidní výkony, cestování bez emisí

Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje výkonný přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), jenž sám o sobě disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm.

Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak Sorento Plug-in Hybrid nabídne kombinovaný maximální výkon 200 kW, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává doposud nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.

Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iontovým polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh, propůjčujícím Sorentu Plug-in Hybrid solidní čistě elektrický dojezd.

Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím rychle řadící šestistupňové automatické převodovky.

O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3" plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25" dotykový displej infotainmentu, spojený s moderní technologií palubní konektivity Kia ‚UVO Connect‘.

Díky promyšlené zástavbě pohonu se Kia Sorento Plug-in Hybrid chlubí velkorysým prostorem pro zavazadla i kabinou schopnou pohodlně pojmout až sedm pasažérů vč. řidiče. Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou.

Akumulátorový modul Sorenta je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě Sorenta v uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ‚sedla‘ a je vložen přes horní část hnacího hřídele.

Palivová nádrž Sorenta PHEV o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.

Díky umístění těchto komponent mají všichni cestující – včetně pasažérů ve třetí řadě – spoustu místa pro nohy a mohou si vychutnávat pohodlnou pozici při sezení. Akumulátorový modul zde nezasahuje do kabiny ani zavazadelníku Sorenta, jak vídáme u řady jiných plug-in hybridů s akumulátorem ubírajícím cenné místo pro zavazadla.

Nová Kia Sorento Plug-in Hybrid se tento týden začala vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se vůz začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Uvedená záruka se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Čekám na vyrobení a dodání PHEV Ford Kuga. Jezdím denně tak 20 - 50 km v Brně. U domu Wallbox, přijedu, nabíjím. Vždy budu odjíždět s plnou baterkou 14,4 kW, stačí na 55 km. Nic víc nepotřebuji, spotřeba paliva v mém režimu by měla být hluboko pod 1L/km, v podstatě město dám na elektřinu. Vzdálenější cesty spalovák, nabíjet na delší cestě nebudu, takže pojedu jako hybrid.
Vzdálená cesta jednou dvakrát do měsíce, pojíždění po městě denně. Tedy ideálně PHEV vzhledem k univerzálnosti a na 50 km 0L.
Nějaký chytrák psal, že by se nemělo měřit spotřeba na 100 km, ale lépe na 1000 km. Naprosto nepochopil, o co se tu jedná a jak to použít.

Obrázek uživatele Kuk

To už Ford vyřešil ten průser s hořící baterkou?

Zákazníci nemají dobíjet své Fordy Kuga PHEV. Mohou začít hořet!
https://automix.denik.cz/zivot-ridice/zakaznici-nemaji-dobijet-sve-fordy-kuga-phev-mohou-zacit-horet-20200813.html

Ford přiznává velké problémy s částečně elektrickou kugou. I v Česku nabízí zákazníkům kompenzace
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/ford-priznava-velke-problemy-s-hybridni-kugou-i-v-cesku-nabizi-zakaznikum-kompenzace

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

strasnou slabinou techto pluginu je mala baterie a smesna palubni nabijecka, bejt tam 20kWh coz neni o moc vic a nabijecka 11kW, tak se s tim daj jezdit pohodlne i dalky, aneb kjazdych 200km zastavka a nabijet to treba 20 minut

to prvni se me desne libilo v BMW X5 45e, baterka nejak nad 20kWh, ale bohuzel palubni nabijecka nejak kolem 6kWh, takze nemelo vesmes smyls to zapojovat ani v obchodaku treba na pul hodky do zasuvky (ted tam je tusim jiz prave 11kW)

nabijecka 3.3kW v tomto Sorentu je vysmech, to je pouze na nabijeni nekde v garazi, pritom cena bude pocitam napalena o pul mice a vic oproti nepluginu

Je to PHEV, malá rychlost nabíjení je OK s ohledem na energetickou soustavu a způsob použití, tedy cca 50 km denně do práce a zpět a samozřejmě nabíjení přes noc z domácího wallboxu.

jak se schoduje spousta testeru, s vetsima baterkama a to celkem o malo a s nabijenim alespon tech 11kW se i takove auto da provozovat na delsich trasach a behem pauzy treba 20-30 minut kazdych 200-250km se da pohodlne dobit baterie tak, ze auto ktere zaroven sleduje a nastavuje soustavu podle navigace a naplanovane cesty, tak umi s energii pak nakladat tak dobre aby byla spotreba benzinu velice nizka a i na trasach prave 200-250km se da jet se spotrebou hodne pod 5 litru i s takovym mastodontem jaka X5 45e je, coz mimo jine recenzenti chvali prave u soucasne X5 45e s 11kW nabijeckou a cca 21kWh baterkou, plug-in hybrid pak neni jen moda do mesta, ale da se krasne vyuzivat i na delsi trasy

a ze 11-22kW nabijecek je docela dost a casto jsou zdarma, pokud ma ale auto nabijecku 3.3kW tak na kratsi zastavce nema smysl se s kabelem ani obtezovat, nabil by jsi za pul hodky mozna tak 3kW, coz je nesmysl resit

treba my, nejvic jezdime mesto, pak trasu cca 300km kde tim ze mame deti tak stavime klidne i 2x a treba na 20 minut, a pak trasu okolo 750 km kde opet stavime treba 4-5x a mame tam mnohem vic moznost nabijet prave pomalu vesmes do 22kW (Polsko- Ukraina), Sorento by se me libilo, ale 3.3kW nabijecka je malo, tak snad Tucson se pochlapi a nabidne alespon 6 nebo lepe 11kW nabijeni u chystaneho Tucsonu PHEV

Tak přínos ve větším výkonu nesporně je, větší dojezd na el u PHEV není ale to hlavní, o co tu jde. EL musí nabíjet, PHEV může jet dále, pokud budou nabíječky plné. Myslím, že v dohledné době bude počet prodaných PHEV násobně větší než EL. To je docela štěstí, protože není adekvátní počet nabíječek a také pokud by PHEV nabíjeli 11 kW z domácího zdroje (wallbox), tak si večer moc neposvítíme... Ale jasně, více je lépe, ale u PHEV na tom opravdu nešupí.

No, pokud vezmete obecný vzorek populace, co má auto k ježdění, pak máte jistě pravdu. Pokud to jde dobíjím, ale když to nejde, tak zapnu spalovák.

Jenže, tady na tomto webu spoustě lidí ideologie (můžeme nazývat zelené nábožeství, ty principy jsou stejne) zcela vymyla mozek. A teď vy řeknete, vaše víra v elektrombily je nesmysl, je rozumější používat PHEV a získáte normální auto a bonus navíc, cesty po městě na elektřinu. A na dovolenou s ním můžete taky bez nervů, kde proboha dobiju. Takže co jste ve skutečnosti řekl všem těm majitelům EV: Jste blbci a vyhodili jste peníze za něco, co nemá takovou hodnotu. A to pořádně na*ere.

proc bystme si jako nemohli vecer posvitit? tyhle nesmysly byli davno vyvraceny i primo lidma z energetickych spolecnosti, ostatne oni i ty PHEV prave zacinaji ty 11kW nabijecky mit, da se predpokladat ze behem tohoto desetileti se to stane standardem

Další SUV s papírovou spotřebou 2l na 100km.

Obrázek uživatele 13G

jj hodnoty na prvnich 100km s nabitou baterkou.. co je dnes 100km.. to proste fakt nikoho nezajima.. meli by uvadet na 1000km pri +20C a -20C :-D

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Vy asi nechápete, že ta baterie se dá znovu nabít pořád do kola? Nejlepe přes noc?

V podpisu máte e-golfa s 200 tis Km z roku 2014 ujede Vám aspoň těch 1000 Km ? Nebo už jste na dojezdu sotva 200 Km v zimě ?

Pokud počítám dobře 200 000 Km /6 let je 91 Km denně takže když budu to sorento nabíjet přes noc a pak v práci tak tu spotřebu hravě splní a na delší trasy nemusím řešit předražené nabíječky a čas.

A cena vozu +- stejná jak e-golf auto o 2 třídy výše 4x4

Určení vozu je univerzálnost, proto to není čistý elektromobil a parametricky pro městský provoz je uváděná spotřeba OK. Denně 50 km, nabíjení přes noc. Potom by sedla i spotřeba 0 L. Je vidět, že moc nepřemýšlíte.

Obrázek uživatele 13G

problem je u plugin hybridu v tom, ze jsou z vetsi miry firemni a co plati pro vsechny majitele: MOHOU vyjizdet s vybitou baterkou... to se zadnemu EV nepovede..
zkratka NEMUSI dobijet vubec..

muj eGolf ujede okolo 120km..dano spotrebou a kapacitou ktera je ted 17-18kWh.. baterka nijak nesetrena, samy DC ladovani, do 100% a vyjeto do 0%, nekdy i 700km/den..

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Těch 700 km za den muselo být utrpení. Hodiny a hodiny promarněného času na pomalých 50 kW nabíječkách. (Práce na notebooku v autě je sice hezká činnost, ale u stolu je prostě člověk produktivnější :) ).

Obrázek uživatele 13G

ani ne, to je jedno wc/kafe/piti/jidlo.. z 20-80% jsem za 16min.
spise rapidgate pri 6tem nabijeni zacina byt opruz ;p

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

No ,ale to DC dobíjení jste praktikoval v době kdy byli nabíječky zadarmo. OD ledna -unora 2020 DC nabíječek u nás zadarmo moc nebude a PHEV bude mít provoz levnější než jezdíte E-golfem.

Obrázek uživatele 13G

mozna to nemusite nijak slozite pocitat, staci vedet jen doma pod 30h/km a na cestach 70h/km .. coz dle pravidelnosti mesicnich km lze snizit nekam k 50h/km

ktere PHEV najede rocne 40tkm s prumerem pod 50h/km a servisem za 2000,- ???

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Obrázek uživatele 13G

Dovolim si nesouhlasit.
(zadarmo to nebylo nikdy, byl pausal myslim 545,-/mes. a i tak byla elektrina doma levnejsi vzhledem k memu najezdu )

Zkuste uvest vypocet pro 40tkm/rocne pro varianty:
a) nabijeni jen doma
b) vsechny km jen na DC a ruznych tarifech CEZ el. 3,5 / 4,5 / 5,5

napr. rok 2018 me zhruba 35tis. km vyslo na necelych 13tis. vcetne servisu

ano, nyni me to nuti nabijet trochu vice doma, jelikoz jsem vikendovy jezdec a beru cestou DC za 5,5/kWh

kolik km ujedete vcetne servisu s PHEV za 13tis.?

pro jednoduchost uvazujte klidne papirovou spotrebu kombinovanou eGolfu 12,7kWh (letni prumer mam vyrazne nizsi a zimni zase trochu vyssi)
a uvazujte prumernou kombinovanou spotrebu PHEV v jedne variante na prvnich 100km a v druhe variante jen na druhych 100km (101. - 199.ty km)

jeste doplnim, ze zkratka to je v mem pripade pod 30h/km doma a na cestach se to blizi k 70h/km pri mem CEZ tarifu

ktere PHEV bude mít provoz levnější než muj E-golf???

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

Nebudu to řešit tak vědecky jako vy, ale selským rozumem
do 50 Km jezdím na elektřinu z domova jako vy.
Od 50 Km do 120 Km máte výhodu ovšem se staženým zadkem , že už hlavně v zimě nedojedete já budu jezdit na těchto trasách do 1 Kč (spotřeba pod 3L)
Všechny ostatní cesty nad 120 Km vy jezdíte za cca 15*? 5,5 6 7 9 ? no prostě pravděpodobně za víc než PHEV se spotřebou 4L

Auto? Ioniq PHEV s normovanou spotřebou 1,1 l/100 Km a i při cestách 300 Km po dálnici bez nabíjení spotřeba 3,3 l/100 Km

edit : a uspora času k nezaplacení
ovšem taková kona s dojezdem 500 Km tak to neřeknu ani popel ovšem je o 250 tis dražší než ten Ioniq PHEV takže zase nic ...

Obrázek uživatele 13G

cesty 50-120km+ ? bud jedu jeste na tu domaci stavu, nebo si nekde pricucnu, ale nikdy se nedostanu nad 70Kc/100km .. to je cca 2,2L

za cca 15*? 5,5 6 7 9 ? no prostě pravděpodobně za víc než PHEV se spotřebou 4L

Klidne pocitejte pri teplotach pod nulou 15* 3,5 / 4,5 / 5,5 ~ max 83,- Kc .. v pripade ze budu jezdit fakt hodne km, tak to je 53,-kde za to koupim 4L benzinu? natoz benzin bez repky..?

a co servis? taky na 40tkm za 2000,- ?

jasne.. nemam baterku Kony..to je strasne prtave auto.. ale verte mi, ze mit tep. cerpadlo a 100kW baterku s regulaci teploty, 800V a DC 250kW nabijenim, s 43kW AC, tak ten eGolf je auto snu :-)

http://www.hybrid.cz/bmw-i3-se-100kwh-baterii-dojezdem-700-km-unikatni-prestavba-z-nemecka

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

No to ale není problém těch PHEV, ale snad lidí a toto je server o technice, nikoliv magazín psychologie. Já si kupuji PHEV, a jak jsem jinde popisoval, 50 km denně, domácí wallbox, většinou jízda na el. Potom ale není na místě kritika čísel, jestli je uváděná spotřeba OK a jestli tuto uvádět na 100 nebo 1000 km.

Obrázek uživatele 13G

ja jen rikam, ze nesouhlasim s uvadenim spotreby a emisi na prvnich 100km.. protoze to proste ty PHEV vetsinou nemaji.. je to jen papirova hodnota kterou je mozne teoreticky splnit.. na 1000km v jednom tahu to proste nesplni NIKDY a o tom to je..

jasne, nekdo to ma kousek do prace a neni liny a premysli, tak bude jezdit jen na elektro, ale vetsinu lidi to obtezuje.. jen dostali sluzebak..je to PHEV a tim to pro ne konci

EV ma lokalni emise vzdycky 0, z FVE atd. uplne 0, navic nemusi sebou vozit slozity a neucinny motor, chladit 70% tepelne ztraty, prevodovku, palivo, maziva a dalsi naproste nesmysly..

EV je vpodstate jen aku vrtacka :-D

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

U PHEV je výpočet problematický. Já bych se klonil k tomuhle:
EL auto s dojezdem 50 km, spotřeba samozřejmě 0L. Výhoda tohoto EL auta je integrovaná elektrocentrála :)

Obrázek uživatele 13G

no i3 s REX byla vylozene integrovana elektrocentrala.. ale i tak velmi nestastnym zpusobem.. :-/

Ja proste nesouhlasim s tim principem dam tam 800konovou V12 a aby to bylo ekologicky a pouzitelny pridam 50kWh baterku s DC nabijenim.
Splnuje emise do 50g/km protoze ujede prvnich temer 100km na baterku.

Vzdyt je to naprosty nesmysl, to snad vidi kazdy doufam.

---

13G

205tkm VW eGolf 2014
tested 2tkm bmw i3 REX 2017

ono nato casem dojde ze se tohle zmeni na jine hodnoty, euro 7 se jiz kuti, tak uvidime co z toho nakonec vyleze a jestli tam budou i zmeny pro merici cyklus nebo ne


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrole-station