Škoda Auto vrací na trh základní verzi elektromobilu Škoda Enyaq iV 50. Cena auta začíná pod 40 000 eur.
Nová Škoda Enyaq iV 50 je elektromobil na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen se základní cenou nižší než 40 000 eur. Nabízí elektromotor o výkonu 109 kW, dojezd až 365 km v režimu WLTP a dostatek místa pro celou rodinu. Enyaq iV 50 se standardně dodává s 19″ dvoubarevnými koly z lehké slitiny, 13” navigačním systémem a zadní parkovací kamerou.
Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, říká: „S modelem Enyaq iV 50 děláme vstupní úroveň rodiny Enyaq ještě více dostupnou. Za méně než 40 000 eur získají naši zákazníci moderní a prostorný elektromobil, který nabízí dostatek prostoru pro celou rodinu a rozsáhlou výbavu pro každodenní komfortní užívání.“
Elektromobil Škoda Enyaq iV 50 bude nabízen s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 109 kW na zadní nápravě. Vysokonapěťová baterie s kapacitou 55 kWh (využitelná kapacita 52 kWh) umožňuje maximální dojezd až 365 km v režimu WLTP.
Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze baterii doplnit z 10 na 80 % její kapacity za 36 minut, přičemž maximální nabíjecí výkon činí 110 kW. Enyaq iV 50 se dodává s 19″ koly Regulus z lehké slitiny a je standardně vybaven předními a zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou.
Vůz je dodáván s designem interiéru Loft. Součástí standardní výbavy je centrální 13″ dotykový displej a funkce navigace pro infotainment systém, stejně jako jeden ze známých Simply Clever prvků Škoda: ikonický deštník ve dveřích řidiče.
Model Škoda Enyaq iV 50 bude dostupný na několika evropských trzích, mezi které patří například Německo, Nizozemsko, či Belgie. Škoda Auto bude současně pro podporu elektromobility na řadě dalších trzích nabízet atraktivní zákaznické nabídky, například ve formě zvýhodněného financování.
Verze Enyaq 50 byla nabízena už při uvedení auta na trh v roce 2020. Později Škoda nabídku zařízla, aby ji nyní mohla znovu obnovit. Dlouhodobě nejprodávanější je nejvyšší verze Škoda Enyaq iV 80 (test).
zdroj: tisková zpráva
…za tú cenu by to malo mať dojazd aspoň 800km …mi príde , že celý koncern zaspal minimálne 10 rokov…
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-postrach-evropy-se-blizi-cinsky-elektromobil-do-mesta-ujede-az-405-km-stoji-jen-250-tisic-kc-a-jde-na-dracku-21010173?noredirect=1
Zdá se , že Enyaq stejně jako ID4 , začínají mít problémy s prodejem. Bude to chtít asi nové ceny. Stejně jako v USA a Číně budou muset jít pod Teslu ,jinak ty auta vůbec nedávají , pro většinu kupců , smysl.
off
Parodie na baterkárnu, čili tunel HE3DA mění vedení, aby se aspoň něco dělo. :)))
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-ceska-baterie-ktera-mela-zmenit-svet-ma-problemy-investori-vymenili-sefa-230072#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.web.nexttoart&dop_req_id=fvSYuveQH6P-202304271634&dop_id=230072
A jak dopadnul exsef CD s vyrobou baterii? Asi stejna jitrnice jako he3da. Cezky superzazrak opet zajel do tunelu.
Zoufalá reakce na ceny Tesly?
Jo
S touto baterií dojezd v zimě tak 200km. Za takové peníze si to snad nikdo ani nemůže koupit. Dnes je minimum na reálné ježdění 65+kWh a to ještě tak s Konou,která má velmi efektivní pohon.Za ty peníze raději rok starou Teslu model Y
Tak na takový dojezd můžete klidne zapomenout. Pod 30kWh/100km se v zimě nedostanete. Tudíš tahle parodie dá s odřenýma ušima a lehkou nohou 160km.
Tyhle baterky ,,podmíráci“ mají ještě jeden problém: Pár let to auto může většině lidí stačit, ale co za 10 let jako ojetina? …
Podle mého názoru by měla mít i malá městská auta velkorysý dojezd jako nová, aby za deset, patnáct let byla aspoň trochu použitelná…
Pokud bude auto třeba po 12 letech nepoužitelné do šrotu, je to škodlivé plýtvání zdroji a navíc to do budoucna přidělá vrásky chudejm. Na výměnu celého aku v pokročilém věku auta nevěřím…
Kdo si dnes koupí drahé auto s malou baterkou, aby ušetřil, bude mít možná problém ho časem poslat dál za slušnou cenu. Pro soukromníka je to nerozum, ale třeba státní instituce nebo velké firmy do toho asi pudou, protože takovéhle ,,detaily“ neřeší…
Nebude. Jen cena bude asi nizsi nez predpokladal.
za 10-15 let do toho napohodu da nekdo repasovanou baterku za par supu, respektive necha za par supu bud zrepasovat a vymenit par clanku aby to zase melo dojezd cca noveho, nebo rovnou prejde na jine baterky 3 vyrobce, sak se koukni do sveta, vymena baterek za jine se jiz deje, treba do Leafa se daji dat baterky z MEB platformy a tak z puvodne 40kWh Leaf jde udelat Leaf s 68kWh baterkou 😀 ….a tohle bude stale castejsi acastejsi jev, kutiloveelektrikari dostavaj novou mizu do zil a po case z toho bude reguletni business ktery pujde hodne blbe blokovat samotnyma automobilkama, a dobre to vedej 😀
To by bylo fajn, ale aby pak ta cena za staré auto dávala smysl..
To je mýtus, že batériu bude treba počas životnosti auta meniť:
„Tesla pred pár dňami vydala rozsiahlu „správu o svojom vplyve“ za rok 2022. A v nej nájdeme aj údaje ohľadom poklesu kapacity batérií modelov S a X, ktoré sú na trhu od roku 2012, resp. 2015. Tie pritom naznačujú, že batéria bežne prežije vozidlo…
Tesla pritom publikovala graf, ktorý ukazuje, že batérie by mali degradovať veľmi pozvoľným tempom. Z údajov spoločnosti Tesla má vyplývať, že po nájazde 200 000 míľ, resp. 320 000 km stratia batérie modelov S a X v priemere len 12 % zo svojej pôvodnej kapacity. To teoreticky znamená, že napríklad vozidlo, ktoré malo ako nové dojazd 500 km, by malo mať po nájazde 320 000 km v priemere 440-km dojazd.
Pre tých, ktorí sa nechcú spoliehať na údaje od spoločnosti Tesla, uvádzame súvisiace analýzy z nezávislých zdrojov.
Koncom roka 2019 skupina amerických majiteľov Tesly Model S zhromaždila a vyhodnotila dáta z takmer 600 vozidiel, ktoré najazdili dokopy viac ako 37 mil. km. Z nich vyplynulo, že kapacita batérií sa po 7 rokoch drží priemerne na 93 percentách tej pôvodnej…
Podľa profesora z Technickej univerzity v Eindhovene, Maartena Steinbucha, ktorý je aj top manažérom vo viacerých technologických spoločnostiach, údaje holandsko-belgického Tesla fóra ukazujú, že vozidlá z prieskumu majú priemerne 91-percentnú zostatkovú kapacitu batérie po 270 000 km.“
https://www.teslamagazin.sk/pokles-kapacity-baterii-elektromobilov-tesla-statistiky/
Tato teze u moderních na krev natažených lithiových baterií neplatí. Kapacita totiž neklesá vzhledem k opotřebovanosti lineárně.
Baterie si budou velmi dlouho držet vysokou kapacitu, a pak za krátkou dobu úplný šlus.
Toto je na první pohled obrovská výhoda pro prvního majitele, protože se mu nemění dojezd. A obrovský problém pro kupce ojetiny, protože nelze spolehlivě rozpoznat míru opotřebení a kolik toho ještě najede. Jenomže, tohle se jako bumerang vrací i prvním majitelům, protože nikdo normální si od nich nekoupí auto, které může zítra potřebovat novou baterii.
No vidite a ja jezdim s Leafem naprosto v pohode. Nekomu to treba bude vyhovovat.
za ty penize je vesmes i nova Tesla Y , rozdil 5 tisic eur asi moc lidi co premejslej o aute za 40k nebude
ja mam treba strop na auto 50k, ale vesmes pokud bych mel moznost mit mnohem lepsi auto nez jine a rozdil by byl treba 47 vs 52k a zaroven bych vedel ze to dokaze konkurovat autum za treba 60k, tak proste ty 2k pridam a koupim za 52k
V USA se Tesla Y a Tesla 3 prodava za cenu, ktera je nizsi nez prumerna cena noveho automobilu. To budou zastanci spalovaku mit dalsi problem jak oduvodnit existenci spalovaku.
Nikolikolvěk. Zastánci spalováků se budou královsky bavit tím jak božský Ílon nebude vědět kam a jak ještě cenu elektrozkratů srazit a kde levně přijít k odstavným plochám pro neprodejné Eplečky.
Tesla má aj po znížení cien najvyššiu maržu v odvetví a objednávky vo výške dvojročnej výrobnej kapacity. To sú len fakty, prosím neurážajte ma za ne.
S marží máte více méně pravdu, ale dodací lhůty se pohybují v délce 1-3 měsíce u všech modelů jak v Evropě tak i v USA. Doba, kdy se na novou Teslu čekalo 6-12 měsíců je už dávno pryč. Proto taky zlevňují a se zvyšováním výroby ještě zlevňovat budou (10-25 %). Musk řekl, že nemá problém jít s marží k nule, když bude potřeba, protože nemají problém s velkým dluhem jako ostatní.
Bude zajímavé jak se s tím poperou ostatní automobilky, když bude Y začínat třeba za 1 mil Kč a model 3 bude třeba za 850.
Ony ty Ejitrnice budou muset ještě hooodně slevnit, aby je lidé vzali alesoň na vědomí či jako možnost, že se o Eplečku dá dobře opřít kolo, protože je ta mrcha těžká a ze své podstaty tak slouží jako opěra velmi dobře…….
Nema problem? Kdyz mu nic jinyho nezbyde.
Zbyde mu nezvyšovat výrobu o desítky procent ročně. Pak nemusí nic zlevňovat.
Tesla jasně deklaruje , že chce vyrábět 20 mil vozů ročně , což znamená, několik let navyšovat výrobu o desítky procent . Z toho také logicky vyplývá , že cena se bude i nadále snižovat jak výrobně ( úspora z rozsahu, úplně jiné řízení výroby, čím dál větší automatizace) tak pro zákazníka.
Kdybys nebyl blbej jak příslovečné tágo, nestál bys mi za huntování klábosnice. Pro mně a za mně, klíďo se přeraž.
Běž do prdele, magore
Toho ignorujte jak radu popelnic. Presne na takovy komentare ceka. 🙂 Je to tady znamej prudic.
I Ty, Lakoty, Ty jeden obšourníku! Nepůjdu, ne a ne, vím, že Tobě to dělá dobře, takže si do těch končin kráčej, já zůstanu zde, je mi tu fajn, jsou tu dobří lidé. Pravda, mdlého rozumu, ale dobří :-).
v .de lehce jeta TM3 SR 60kWh pod 800k
Kazdej nechce lehce jetou Teslu.
Enyaq pod 1 mega to dá rozum 😉