Volvo zvyšuje dojezd svých elektrických náklaďáků na 450 km

Společnost Volvo Trucks nyní představuje nové, výkonnější baterie pro svá středně těžká elektrická nákladní vozidla, která jsou schopna dosáhnout dojezdu až 450 km a umožňují elektrifikovat ještě více úkolů městské dopravy.

Díky výkonnějším bateriím v řadě středně těžkých nákladních vozidel Volvo, Volvo FL a Volvo FE Electric, je nyní možné urychlit přechod na tišší a čistší městskou přepravu. Nové baterie nabízí o 42 % vyšší energetickou kapacitu a ve výsledku dokážou na jedno nabití dojet až 450 km.

To znamená, že vozidla zvládnou většinu typů tras a úkolů v městském provozu a zároveň umožní poskytnout energii pro energeticky náročné úkoly, jako je svoz odpadu nebo výstavba ve městech. Energii navíc lze využít i pro úkoly spojené s jízdou ve městě v dlouhých směnách bez nutnosti dobíjení. Díky vylepšeným bateriím má nyní Volvo FL Electric dojezd až 450 km, zatímco Volvo FE Electric má dojezd až 275 km.

„S dojezdem až 450 km jsou naše elektrická nákladní vozidla připravena nahradit celou flotilu městských nákladních vozidel s dieselovým motorem našich zákazníků. Volvo FL a FE Electric produkují minimální emise a hluk, což prospívá klimatu, řidiči a všem, kdo žijí a pohybují se ve městě,“ říká Jessica Sandström, SVP Product Management společnosti Volvo Trucks.

Vyšší kapacita znamená, že pro stejný výkon, jaký je dnes dostupný, je potřeba méně baterií. Pokud úkoly zákazníků vyžadují kratší dojezdy, mohou zvýšit své užitečné zatížení použitím menšího počtu baterií – se zvýšením užitečného zatížení o 500 kg na každou nesenou baterii.

„Pro některé zákazníky je důležitější získat další užitečné zatížení, než maximalizovat dojezd. Při výběru nejlepšího řešení úzce spolupracujeme s našimi zákazníky,“ říká Jessica Sandström.

Nahrazením naftového nákladního vozidla Volvo FL nebo Volvo FE elektrickou verzí využívající zelenou elektřinu na typické trase by bylo možné ušetřit přibližně 30 tun CO2 ročně. Aktualizované modely Volvo FL a FE Electric jsou k dispozici již nyní a k dodání na podzim roku 2023.

Od roku 2019, kdy společnost Volvo Trucks začala vyrábět plně elektrická nákladní vozidla, prodala téměř 5000 elektrických nákladních vozidel ve 40 zemích po celém světě. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celosvětového prodeje nákladních vozidel byla do roku 2030 elektrická.

Fakta:
Volvo FL Electric:
Pohon: až 180 kW
Pohonná jednotka: 1 elektromotor
Baterie: 280-565 kWh, 3-6 baterií
Dojezd: Až 450 km (rozvoz) bez elektro-mechanického PTO, 6 baterií
Dojezd až 280 km (rozvoz) bez elektromechanického PTO, 3 baterieVolvo FE Electric:
Pohon: až 225 kW
Pohonná jednotka: 2 elektromotory
Baterie: 280-375 kWh, 3-4 baterie
Dojezd: Až 275 km (rozvoz) bez elektromechanického PTO, 4 baterie
Až 200 km (svoz odpadu) s elektromechanickým PTO, 4 bateriemi

22 Comments on “Volvo zvyšuje dojezd svých elektrických náklaďáků na 450 km”

    1. Ano, vyjádřím. Volvo dalo do náklaďáku o polovinu větší baterku za o polovinu vyšší cenu, aby o třetinu zvedlo dojezd.
      A máme věřit, že tato obří těžká ještěrka devastující ulice a chodníky je dychtivě očekávané řešení problémů, které tíží obyvatelé evropských měst.
      Západ šetří emise, zatímco na Ukrajině jich vypustil 50x tolik, co Evropa ušetří za rok.

        1. hxxps://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsenergylett.7b00432

          V případě short range low payload platí, že buď veze o třetinu větší hmotnost zbytečně, nebo pro stejný náklad musí realizovat o třetinu cest více. V obou případech více zatěžuje dopravní infrastrukturu. Týká se to samozřejmě i osobních vozidel.

                1. Fakt jo? Škoda že Tornado Alley patří mezi zemědělsky nejvýnosnější regiony 🤣

                2. Ty budeš mít spíš problém posbírat ty ovce když budou rozmetané po celém okrese. Ale konec srandiček, nevíme co nás čeká, léto teprve začíná.

                3. Dobrá blbost. Píšeš tady o počasí, a pak plácneš, že léto teprve začíná 😀 Léto už je skoro ve své třetině, jestli sis nevšiml. Asi si pleteš meteorologické a astronomické léto, které s počasím nesouvisí.

                4. Nepletu. Bouřky a tornáda začínají až se atmosféra pořádně prohřeje takže až v astronomickém létě které právě začalo.

                5. Tak určitě. A proto je v USA hlavní sezóna tornád od konce března do začátku června. Asi jsou na jiné planetě.

                6. Nic posunuté nemají.

                  hxxps://en.wikipedia.org/wiki/Tornado_outbreak_of_March_31_%E2%80%93_April_1,_2023

                  V Chicagu bylo 10°C a v noci 2.

                7. Tebe nemusí trápit Chicago kde jsou odlišné klimatické podmínky. Spíš by tě mělo zajímat, že na dnešek (téměř přesné výročí moravského tornáda) vydal ČHMÚ varování před kroupami 5 cm. Já bych těm ovečkám radši dal helmy. A neposmívám se protože mi to posledně rozmlátilo střešní okno za 150 tisíc.

                8. Tak to abych poslal ženu s dětmi do bunkru, protože možná budou padat poprvé v životě kroupy. Tý jo…

                9. pro Visper…. Ty helmy pro ovce mně připomněly osleplé ovce na N. Zélandě vinou ozonové díry začátkem 90tek… Už nepomatuju proč byla na jižní polokouli ozon. vrstva výrazně slabší než na severu, ale jsem upřímně rád, že zákaz freonů ve sprejích přišel už v před-konspirační éře…🕶️🐑

                10. Tak co, mám jít odházet pěticentimetrové kroupy a hledat tornádem odnesené ovce?

      1. Jojo když tady někdo jiný zaokrouhli procenta tak je to hned přednáška o tom jak je to jinak, ale když behna zaokrouhli procenta tak aby to vypadalo lépe tak je to v pořádku.
        Jinak pro srovnání.
        Baterii zvětšil o 42 % a dojezd zvětšil o 36 %.
        Což je za mě slysny vysledek a pokud reálné testy ukážou že to auto dojede 300 km bez problémů i v zimě tak už to je použitelné nákladní auto.

Napsat komentář