Volvo Trucks představuje novou plně elektrickou nápravu pro delší dojezd

Volvo Trucks na světovém veletrhu mobility, dopravy a logistiky IAA v německém Hannoveru představilo zcela novou, plně elektrickou zadní nápravu. Nová „e-náprava“ poskytuje více prostoru pro baterie, což znamená ještě delší dojezd pro bateriová elektrická nákladní vozidla Volvo.

Volvo Trucks má nejširší nabídku bateriových elektrických nákladních vozidel v oboru se šesti různými modely v sériové výrobě. Nová e-náprava, představená na veletrhu IAA v německém Hannoveru, umožňuje ještě více prostoru pro baterie–tedy i možnost umístění více baterií na nákladním vozidle integrací elektromotorů a převodovky do zadní nápravy. Více baterií znamená delší dojezd, což vytváří příležitosti pro elektrifikaci přepravy na delší vzdálenosti. Na elektrických nákladních vozidlech s palivovými články, která budou představena v druhé polovině tohoto desetiletí, se větší prostor hodí pro instalaci dalších komponent.

„Je to průlom pro elektrická nákladní vozidla a jasný signál, že v blízké budoucnosti bude velká poptávka po veřejných rychlonabíječkách pro těžká nákladní vozidla, v neposlední řadě podél dálnic,“ říká Jessica Sandström, SvP Global Product Management společnosti Volvo Trucks. 

Doplnění aktuální nabídky

Volvo Trucks za několik let zahájí sériovou výrobu nákladních vozidel s kabinou a motorem s novou e-nápravou a doplní současnou řadu elektrických nákladních vozidel na baterie.

„Budeme pokračovat s našimi všestrannými bateriovými elektrickými vozidly, která se již vyrábí. V současné době mohou pokrýt širokou škálu přepravních úkolů. Za pár let nabídneme tuto novou zadní e-nápravu zákazníkům, kteří tak budou schopni jezdit delší trasy než dnes,“ pokračuje Jessica Sandström.

Volvo Trucks má třístrannou strategii k dosažení nulových emisí; elektrické baterie, palivové články a spalovací motory na obnovitelná paliva, jako je bioplyn, HVO nebo dokonce zelený vodík.

„Pro boj se změnou klimatu jsou zapotřebí různá technická řešení, protože dostupnost energetické a palivové infrastruktury se mezi zeměmi a regiony a také mezi různými dopravními úkoly liší,“ uzavírá Jessica Sandström.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks

Napsat komentář