Volvo je lídrem na rychle se rozvíjejícím trhu elektrických nákladních vozidel

V loňském roce rostl počet těžkých elektrických nákladních vozidel na evropských a amerických silnicích rychleji než kdykoli předtím. Lídrem je Volvo.

Společnost Volvo Trucks nyní celosvětově prodala více než 4 300 elektrických nákladních vozidel ve více než 38 zemích. V Evropě je Volvo Trucks lídrem na trhu s 32% podílem na trhu těžkých elektrických nákladních vozidel a v Severní Americe byla téměř polovina všech těžkých elektrických nákladních vozidel registrovaných v roce 2022 nákladními vozidly Volvo.

V roce 2022 vzrostl trh těžkých (≥16 tun) elektrických nákladních vozidel v Evropě o 200 % na 1 041 nákladních vozidel a Volvo Trucks má na tomto trhu nejvyšší podíl.

Od zahájení výroby plně elektrických nákladních vozidel v roce 2019 společnost Volvo Trucks prodala více než 4 300 elektrických nákladních vozidel ve více než 38 zemích po celém světě. Volvo v současné době nabízí nejširší produktovou řadu v oboru se šesti produkty v sériové výrobě, které zajišťují velmi širokou škálu specifikací nejen do měst, ale i mezi nimi.

„Nyní máme produktové portfolio, které dokáže pokrýt většinu typů přepravy pro všechny druhy zákazníků. Když se podíváme na vzorce toku zboží, je možné elektrifikovat téměř polovinu všech přeprav s naší řadou elektrických nákladních vozidel,“ komentuje Roger Alm. Podle statistiky Eurostatu téměř polovina veškerého zboží přepravovaného po silnici v Evropě cestovala na vzdálenost menší než 300 km.

zdroj: tisková zpráva

12 Comments on “Volvo je lídrem na rychle se rozvíjejícím trhu elektrických nákladních vozidel”

  1. Cesko zeme remcalu. Planovane zavedeni zaloh na PET lahve a plechovky spustilo kritiku jistych obcanu. Ja bych rekl, ze ti sami obcane by kritizovali i to, ze by se zrusilo zalohovani pivnich lahvi. Jakakoliv zmena vyvola v techto lidech odpor. Je jedno zda EV, FVE, zalohovani nebo cokoliv jineho vidi jako utok na jejich existenci. Pro pitomce je kazda zmena nebezpecna, protoze se s tim nedovedou vyporadat. A nejhorsi je pro ne pripadna uprava zavedene zmeny. To uz je vrchol chaosu v jejich zivote. To bude zase kecu pri prechodu na letni cas.

    1. pro Leodendula…. Jsem na třídění odpadu až fanatik – ani doma nepotřebujeme a nemáme popelnici…
      Ten nápad se zálohama na plastové láhve se mi taky nelíbí, na plechovky ještě budiž, protože to je fakt katastrofa kolik se nesmyslně vyhodí AL…
      Jenže u nás jsou lidi naučený třídit do barevných kontejnerů a většina je dost zodpovědná a chápe význam. Jen by stačilo systém barevných kontejnerů doladit a hlavně zavést dotřídění směsných odpadu. Automaty na výkup plastových lahví prý budou stát miliardy, samozřejmě všechno import a přitom to nejspíš nebude mít skoro žádný pozitivní vliv…. Tyhle peníze se mohli využít na zdokonalení stávajícího systému a vybudování třídiček…
      Takhle jak to je vymyšleno, je to zase jen byznys a uplácení. S tím, že pitomci svůj hněv nasměrujou proti ,,zelenáčům“ i když skutečně ,,zelený“ přístup k problému by vypadal jinak (mnohem smysluplněji).

      1. Tridici kontejnery by byly fajn, kdyby lidi do nich nehazeli vselijaky odpad. Navic odvoz z odlehlych mest do recyklovacich zavodu sezere mnoho energie. Lahve z automatu v supermarketech se svezou s rozvozovym autem do skladu a pak ve velkem do recyklace. Casto skonci kontaminovane pet plasty z kontejneru ve spalovne aby spalovna mela ksefty. Vsude kde jsou petky zalohovane nevidime odpad ve skarpach. V Cezku jsem kolikrat videl letet petku z auta prede mnou. Lidi jsou dobytek. A mnoho lidi na recyklaci kaslou. Popelnice jsou plny petek.
        Bohuzel to bude mit i stinne stranky. Casto pouziji petku na nejakou vychytavku. Tak si musim udelat zasobu.

        1. pro Leodendula… Jasně že se vykoupí o pár % petek víc, ale zase možná přestanou lidi do žlutých kontejnerů nosit ostatní plasty, který teď přihodili k flaškám…. Vážně se obávám, že celkový objem plastu k recyklaci se dost možná i sníží…
          Pokud jde o velké třídící stanice, třeba jedna pro kraj, to taky není ideální řešení. Odpad zbytečně najezdí kilometry, a taky než se tam dostane smrdí jak rasovna. Kdo s tím pak má dělat…
          Podle mě by bylo nejlepší řešení dotřídit odpad lokálně na úrovni svozových firem, technických služeb, malých linek pro jednotlivé obce a podobně…
          Skládkování je ostuda 👎

          1. Tezko rict kde se nahromadeny PET nakonec zpracovava. Kdysi jsem cetl, ze se vozi az do Ciny a tam z toho delaji vlakna a ty zase putuji do Indie a dela se z toho obleceni. Nikdo nevi nic nepresneho. Pokud by tomu tak bylo, urcite by chteli jen cisty PET bez jinych latek. Asi by bylo nejlepsi vratit se zpet ke sklenenym lahvim. Ja nejsem fanda balene vody, ja si natocim vodu z kohoutku a hotovo.

                1. Já mám Renault a sedačky i palubka jsou z petek. Vypadá to normálně. Nevím co používá Škodovka.

                2. pro Leodendula… Jestli se nepletu, přestala Čína vykupovat plasty z EU snad už před 2 nebo 3roky … Ale možná už je to zase jinak…

                3. V podstatě všechny dnešní látky mají 30 – 95% polyesterových vláken PES. Polyester se dá vyrábět recyklací PET. Čistá vlna a bavlna se používá málo, látky s příměsí PES jsou pevnější. I spodní prádlo dnes máte z recyklovaných PET láhví.

Napsat komentář