Volvo dodá 300 elektrických kamionů logistické firmě DSV

Společnost Volvo Trucks a globální logistická společnost DSV podepsaly dohodu o dodávce 300 elektrických těžkých nákladních vozidel. Jedná se o jednu z největších komerčních objednávek elektrických nákladních vozidel Volvo. Díky této objednávce bude mít společnost DSV jednu z největších firemních flotil těžkých elektrických nákladních vozidel v Evropě.  

Společnost DSV, globální lídr v oblasti dopravy a logistiky, rychle směřuje k udržitelnější budoucnosti na silnicích a dálnicích. Každý den přepravuje zboží pro zákazníky po celém světě více než 20 000 nákladních vozidel a stále větší počet z nich bude v následujících letech jezdit na elektřinu nebo na obnovitelná paliva. 

Nyní se společnost DSV a její dodavatelé společně s firmou Volvo Trucks dohodli na plánu nasazení 300 elektrických nákladních vozidel s nulovými emisemi výfukových plynů v rámci evropských provozů DSV, což je součástí dlouhodobého plánu společnosti.

Ta plánuje nasadit do roku 2030 do svého vozového parku 2000 elektrických nákladních vozidel. Díky této zakázce bude mít DSV jeden z největších firemních vozových parků těžkých elektrických nákladních vozidel v Evropě. 

Součástí dohody je také 500 nákladních vozidel Volvo s vysoce úspornými dieselovými a plynovými pohonnými jednotkami. Dodávka všech nákladních vozidel je plánována na období 2024 až 2026.

Nová nákladní vozidla dodaná pro společnost DSV budou zahrnovat nový model Volvo FH Aero Electric, který má vylepšenou aerodynamiku, díky níž je ještě energeticky účinnější. 

Společnost DSV je největším přepravcem produktů skupiny Volvo a ve svém vozovém parku již má elektrická nákladní vozidla Volvo. Tato nákladní vozidla se používají ve Švédsku a Dánsku a společnost DSV ve svých distribučních centrech v obou zemích zřídila nabíjecí infrastrukturu využívající elektřinu ze solárních panelů. 

Společnost DSV i Volvo Group se zavázaly k iniciativě Science-based targets, která podporuje ambiciózní opatření v oblasti klimatu v soukromém sektoru v souladu s cíli Pařížské dohody. 

3 800 elektrických nákladních vozidel ve 46 zemích

Od roku 2019 dodala společnost Volvo Trucks více než 3 800 elektrických nákladních vozidel zákazníkům ve 46 zemích světa.  Volvo Trucks v současnosti nabízí nejširší produktovou řadu v oboru s osmi plně elektrickými modely, které splňují potřeby v širokém spektru aplikací – od městské distribuce a svozu odpadu až po regionální dopravu a lehké stavebnictví.

Elektrická nákladní vozidla Volvo doposud v provozu najela více než 90 milionů kilometrů, což  odpovídá cca 2 200x objetí kolem Zeměkoule. 

zdroj: tiksková zpráva

32 Comments on “Volvo dodá 300 elektrických kamionů logistické firmě DSV”

      1. Haha vtipálku. Tak znova a zkus odpovědět naprosto vážně. Teď se požár osobního elektromobilu řeší tak, že ho zchladí a přesunou do kontejneru s vodou.
        Jak přesně se hasí elektrický náklaďák? Protože teď na případu v Kalifornii jsem měl dojem, že vlastně nijak – nechali to prostě shořet.

                1. Baterka se da uhasit, problém je že může znovu zahořet. A jak psal Visper – dá se odtáhnout (v mezičase) a nechat dohořet. Navíc bezpečnost baterií se zvyšuje… Účelově plašíte 😉

                2. Na lodi nehorelo ani jedno EV. Spalily se jen spalovaky. Da se to dohledat, tak nelzi.

                3. Vykládání hořících elektromobilů z lodě:
                  hxxps://www.youtube.com/watch?v=GAah11rqsx0

                  Jedno video vydá za milion lží elektroaktivistů Leodendulova ražení.

                1. O tom se nehádám, ale rozhodně nehoří 14 dní takovým výkonem.
                  Prostě jen žádám v komentářích méně propagandy a více faktů.

                2. V baterce neni lithium v ciste forme, ale jako sloucenina. Takze nemuzete operovat teplotou plamene metalickeho lithia. Ruzne primesi v baterce jsou nehorlave a plamen dale ochlazuji. Tak kolik napisete ted?

                3. Dokonce se uvádi teplota hoření LiOn baterie až 3000 ⁰C

                4. @Jano. V baterce prumerneho osobniho EV je ca. 10 kg lithia. To je vcelku malo a jeho horeni uvolni mnohem mene energie nez treba 10 litru benzinu/nafty. Pritom je v nadrzi klidne i 80 litru teto vysoce horlave kapaliny. Ve vasi nenavisti si ani nepripoustite, ze ve spalovacich autech uhori v pomeru daleko vic lidi nez v EV. Pozar EV se siri velice pomalu a zachrana je daleko snazsi. Navic EV hori spis pri nabijeni a v aute nikdo nesedi. Vase spinava snaha ocernit EV je odsouzena k zaniku. Prodej ropy se bude podstatne snizovat. rusak ma strach a proto vas vsechny tlaci k nenavisti EV.

        1. pokud by meli zaplavit kamion, udelaji to stejne jako u osobaku, jen na to nepouzijou kontejner, ale plachtu ktera se umisti mezi zabrany, proste s ebehem cca 10 minut vyrobi takovej bazen s vyskou zaplaveni cca 1 metr, no strasne slozite, ostatne na zaber z toho pozaru je to krasne videt jak to tam maj pripravene vcetne odtahoveho tahace

    1. hmm, zajimave, po 12 hodinach haseni dymu zjistili ze tam skoro nic nehorelo, videl jsi ty zabery z haseni z helikoptery, 3 hasici z 15 metru na dymajici cosi strikaj vodu a kus dal meli pripravenej bazenek na mozne zaplaveni do vyse baterii, aneb prvni pozar elektrickeho tahace a nic zasadniho se nestalo a prekvapive se zeme toci normalne dal 😀 ani ten les do ktereho ten tahac sjel nezacal horet….. clovek by cekal ze to bude jina show s poradnym ohnostrojem , a ono nic 😀

      kontejnerova baterie Tesly horela 3 dny, proc by jako baterka Semi mela horet dele? protoze to pise nejakej nouma jako ty v diskuzi?

          1. pro Jano…. Ale je ti doufám známo, že statisticky hoří BEV mnohem méně často než spalováky??
            Technologie která má se zahořením podstatně častější problém jsou hybridy. U nich to podle statistik vychází že hoří až o tisíce % (!) častěji než klasické spalováky.
            BEV hoří jen zlomek (nižší desítky %) ve srovnání opět se spalováky….
            Legrační je, že jak se zdá, začaly být hybridní technologie protlačovány ,,ze shora“ na úkor BEV. Ale u nich nikdo o požárech nemluví.🤔

            1. Prosím odkaz na takovou řádně zpracovanou statistiku – porovnání počtu požárů vozidel s elektrickým a spalovacím pohonem srovnatelného stáří, nájezdu, provozního prostředí a servisu.

              Pokud nám někdo bude tvrdit, že podle jeho statistiky tříleté elektromobily hoří méně často, než dvacetiletá spalovací auta, protože elektro, je to idiot a s idiotem nemá smysl ztrácet čas.

                1. Fakt Tě Oštípku z toho ještě nebolí hlava? Z čeho jako? Jak Ti tam furt mlátí dveře o futra skrzevá Tvou blbost a zaujatost vůči hybridům? Hybrid je úplně největší současný třídní nepřítel, viď, elektroekoveganokomoušku? PS. Ke Tvému včerejšímu výblitku: zkus dohledat jeden jediný post, kdy jsem se nějak zastával zlodějin úřednických a jiných bílých límečků?

                2. pro Dlaždicy…. Vždyť si přeci nadšený z ,,rozumných úředníků, který milují a nakupují nafťáky“ (parafráze)…
                  Nato jsem ti odvětil, že to bude tím, že jsou to většinově debilové…
                  Nic víc nic míň.
                  Jestli tě teď mrzí, že jsi pochválil flákače, který vlastně nesnášíš, tak si to porovnej v kebuli dřív než něco vykadíš, Brouku.💩😃

                3. @Ostep: urednik, majici jet do skutecneho terenu spravne preferuje naftovou ctyrkolku. Jako takovy je rozumny a Ty jen pablb vedouci ideologicke kydy.

                4. Nerozporuji žádnou statistiku, pokud je na vstupu řádně proveden sampling. Což u těchto „statistik“ účelově vytvořených pro zajímavost, vlastní zviditelnění nebo propagandu, nikdy není.

Napsat komentář