V rámci jedné z největších obchodních transakcí společnosti Volvo Trucks si italská dopravní a logistická společnost Lannutti Group, která obnovuje svůj vozový park dálkových nákladních vozidel, objednala 1,500 vozidel Volvo FH Aero.
Skupina Lannutti se sídlem v Itálii provozuje vozový park s více než 2 500 nákladními vozidly 24 hodin denně, 7 dní v týdnu v osmi evropských zemích. V rámci programu obnovy vozového parku podepsala společnost Lannutti objednávku na 1500 nákladních vozidel Volvo FH Aero. Všechny jsou vybavena novým kamerovým monitorovacím systémem Volvo – novou funkcí, která nahrazuje běžná zrcátka a zlepšuje aerodynamiku i bezpečnost.
„Principem obnovy vozového parku pro nás v Lannutti Group je upřednostňovat vozidla s nízkými emisemi a zároveň nabízet vysokou úroveň komfortu a bezpečnosti našim řidičům, chránit je, ale i všechny ostatní účastníky silničního provozu. Kromě úsporné technologie I-Save, kterou máme ve flotile využitou na 100%, se nyní snažíme využít výhody kamerového monitorovacího systému a vylepšeného aerodynamického designu. Partnerství se společností Volvo nám umožní pokračovat v naší cestě k nulovým emisím,“ říká Valter Lannutti, generální ředitel skupiny Lannutti.
Většina nákladních vozidel objednaných společností Lannutti bude poháněna HVO (hydrogenačně rafinovaným rostlinným olejem), palivem, které lze vyrábět z odpadních produktů, s cílem snížit emise CO2 až o 90%.

„Na tuto dohodu jsem opravdu hrdý, protože ukazuje důvěru a závazek, který má Lannutti vůči společnosti Volvo Trucks jako dlouhodobému obchodnímu partnerovi,“ říká Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks. Pokračuje: „Je to skutečný důkaz, že jsme s novým modelem Volvo FH Aero udělali správnou věc. Nejenže podporuje naše zákazníky při snižování nákladů na palivo a emisí CO2, ale je také jedním z nejbezpečnějších modelů nákladních vozidel pro jejich řidiče.“
Volvo FH Aero – vyvinuto s důrazem na úsporu paliva a bezpečnost
Spotřeba paliva a bezpečnost byly při vývoji nového Volva FH Aero stejně důležité. Nový design prodloužené aerodynamické kabiny je až o 5% úspornější než jeho předchůdce. Nový kamerový monitorovací systém společnosti Volvo Trucks navíc nejen přispívá k úspoře paliva díky svému aerodynamickému designu, ale také zlepšuje bezpečnost silničního provozu prostřednictvím lepšího přímého výhledu pro řidiče – a také zlepšuje viditelnost za tmy a deštivého počasí.
Úspora paliva s novým Volvem FH Aero dopňuje účinnost hnacího ústrojí modelu Volvo FH v posledních letech, včetně technologie hnacího ústrojí Volvo I-Save. Úspora paliva dosažená u nákladních vozidel Volvo FH a nového FH Aero se promítá do výrazného snížení emisí CO2 a provozních nákladů.

Volvo FH Aero také přichází s řadou nových interiérových prvků, které zlepšují pracovní prostředí řidiče, a také s online službami, které umožňují provozovatelům dopravy mít dokonalý přehled o nákladech nákladního vozidla i návěsu.
Nové Volvo FH Aero se dodává ve čtyřech variantách – FH Aero, FH Aero Electric, FH Aero s plynovým pohonem a FH16 Aero. Celkem 1 500 nových nákladních vozidel Volvo bude dodáno Lannutti Group v letech 2024 a 2025.
zdroj: tisková zpráva
Poslední dobou se vedou diskuze zda je možné elektrifikovat kamiony pomocí baterií. Já se domnívám , že Tesla Semi poměrně jasně ukazuje , že to možné je. U kamionu se počítá každá koruna na kilometr. Ta změna by mohla proběhnout bleskově. Pokud vím , tak Tesla nyní udělala konečně průlom ve výrobě katody suchou cestou u svých baterií 4680. Jestliže zmáknou přechod této metody do masové výroby ,otevírá se cesta k masové výrobě Tesla Semi, pak k nějaké dodávce nebo jiným užitkovým vozům Tesla. Volvo , už by s tím také mohlo pohnout.Současné parametry cena výkon , zatím nemají moc dobré.
U kamionu je lepší LFP baterie z důvodu životnosti a ujetých kilometrů. Je jen otázkou času než se i k nám dostanou levné LFP baterie. Co vím tak baterie 4680 mají stále nějaké komplikace s výrobou, navíc jsou stále z niklu, manganu a kobaltu, což je dražší než LFP, lépe hoří a má nižší životnost.
Úplně moc o tom zas nevím , ale normální LFP pro kamion použitelné nejsou z důvodu energetické hustoty. V úvahu připadají jen nové baterie od CATL Qilin , ale i tam je využití prostoru lehce nad Teslou. Ale špičkový výkon jako u všech LFP není pro kamion zřejmě dostatečný ???? Realita není zřejmě úplně jistá. Tesla se nyní snaží rozchodit generaci 2 4680-tek a ta má mírně horší energetickou hustotu i prostorovou než CATL Qilin, ale cena bude zřejmě srovnatelná nebo nižší a špičkový výkon vyšší. Ale když zvládnou přechod na masovou výrobu 4680 ,tak nás čeká další fáze 4680 generace 3 a ta už Qilin překonává. Směs na tyto baterie je již známa a ověřená , problém je ,že v praxi se zatím při výrobě produkuje obrovské množství zmetků , až 50% což je cenově neúnosné. Z toho co o tom vím by měla generace 2 4680-tek kamion v pohodě dát , ale je to jen čistě amatérský názor. CATL se bude také zlepšovat i BYD , takže uvidíme.
Mercedes v novem e-Actros 600 LFP pouziva. Je tam 3x200kWh LFP pack.
Jo, jo ,ale nemají dojezd. Já myslím kamion na plnohodnotné ježdění po celém kontinentu. I když věřím, že tam Číňani nakonec nějaký druh LFP budou dávat nebo Mercedes ,to je jedno.
Je docela zajímavé, že v elektromobilně nejpokročilejších čínských velkoměstech je bezmála každý druhý osobák na baterky, autobusy všechny samozřejmě a za benzínový skútr by si snad šel bručet 😃… Ale skoro všechny náklaďáky co se motají po městě (těžké stavební, popeláři atd) jsou starý smradlavý dízl šroty….
Čerpám z dokumentu natáčeným letos na jaře.
V Nemecku explodoval radovy dum a zboril vedlejsi budovy a exploze zabila cloveka ve vedlejsim dome. A nebyla to FVE, ale milovany zemni plyn. Kdyz nekde udajne bouchne neco ve spojeni s OZE, tak se Cesi muzou posrat a nenavisti srsi a vse kolem OZE by nejradeji zakazali. Ale kdyz bouchne milovany fosilni plyn, tak ticho po pesine a nezajem. Sup, zameteme pod koberec a budeme porad topit fosilnim palivem. Co na tom ze zemre mnohem vic lidi nez na nasledky havarii s OZE. Lidi jsou dementni.
br.de/nachrichten/bayern/explosion-in-memmingen-gasrohre-wurden-erst-kuerzlich-ueberprueft,UJjkGe6
off
Další ropná katastrofa! Ať už jdou s tou sračkou do prdele!!!
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/filipiny-zavodi-s-casem-hrozi-nejvetsi-ropna-katastrofa-v-historii-zeme-351463
Nepudem a nepudem, radši všecko zabijem! Oni stejně půjdou až jim ta břečka dojde. Doufám, že už brzo.
Ropa se rovná naprostá svoboda, je s ní možné svobodně a legálně dělat bordel globálně i lokálně.