Volkwagen ID.4: druhý výrazný elektromobil koncernu nabídne dojezd přes 500 km WLTP

Po modelu Volkswagen ID.3 vstupuje do sériové výroby druhý model rodiny ID. Přinášíme další podrobnosti.

Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě: Závod Cvikov zahájil sériovou výrobu modelu ID.4
foto: Volkswagen

Volkswagen se za každou cenu chce stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka Volkswagen počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

„Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen.

„Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID.“

Továrna Cvikov hraje v systémovém přechodu na elektromobilitu klíčovou roli. Velký výrobní závod se investicí ve výši 1,2 miliardy eur poprvé kompletně transformoval na elektromobilitu. Všechny úpravy budou podle plánu dokončeny v letošním roce.

V prvním „výhradně elektrickém“ výrobním roce 2021 vyjede z bran cvikovského závodu cca 300 000 elektromobilů na základě modulární platformy MEB. Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem pro výrobu elektromobilů v Evropě a splní roli průkopníka v rámci transformace globální výrobní sítě značky Volkswagen.

Také v mezinárodním měřítku se intenzivně připravuje zahájení výroby elektrického SUV. V čínském závodě Anting již začala předsériová výroba. Chattanooga spustí výrobu modelu ID.4 v roce 2022.

Elektromobil Volkswagen ID.4 vychází z modulární platformy MEB. Platforma koncernu Volkswagen je koncipována výhradně pro elektrický pohon a maximálně využívá potenciál elektromobility.

Vzhledem k nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému umožňuje ID.4 dojezd více než 500 km (podle metodiky WLTP). Vozidlo navíc nabízí v interiéru hodně místa. Exteriér modelu ID.4 s výraznými proporcemi je extrémně moderní.

Volkswagen ID.4 se začne prodávat nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je optimální z hlediska jízdní dynamiky.

Stejně jako všechny modely na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily nabídne i ID.4 velmi prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi má přehledné uspořádání a důsledně digitalizované ovládání a zobrazování. Ovládání naprosté většiny systémů a funkcí zajišťují dotykové plochy a intuitivní hlasová komunikace.

Modely ID.3 a ID.4 jsou pro značku Volkswagen důležitými milníky na její cestě k ambicióznímu cíli mít – v souladu s pařížskou dohodou o ochraně klimatu – do roku 2050 kompletně neutrální bilanci emisí CO2. Proto stejně jako ID.3 stanovuje i elektricky poháněné SUV ID.4 nová měřítka v oblasti trvalé udržitelnosti.

Jeho výroba v Sasku je z hlediska emisí CO2 neutrální. Zákazník tak vůz získá bez zátěže v podobě nadměrných emisí CO2. Například energeticky intenzivní výroba akumulátorových článků pro model ID.4 probíhá ze 100 % s využíváním ekologicky vyráběné elektrické energie.

Volkswagen svým rozhodným vstupem do světa elektromobility významně přispívá k ochraně klimatu, a vytváří tak dlouhodobé perspektivy pro svých cca 100 000 zaměstnanců v německých výrobních závodech.

Kromě výroby v závodě Cvikov se na celém procesu podílejí továrny pro produkci komponentů v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Wolfsburgu, a to výrobou důležitých dílů, mezi něž patří elektromotory nebo akumulátorové systémy.

Od roku 2021 se bude ID.3 vyrábět také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Od roku 2022 bude výroba elektromobilů spuštěna rovněž v Emdenu a Hannoveru.

tisková zpráva

30 Comments on “Volkwagen ID.4: druhý výrazný elektromobil koncernu nabídne dojezd přes 500 km WLTP”

  1. Také jste si všimli rozdílného dojmu z článku o ZOE a
    Také jste si všimli rozdílného dojmu z článku o ZOE a ID4 pod ním? První pozitivně laděná recenze o prodávaném autě, druhý přetisk PR oslavných řečí o něčem, co nikdo neviděl. Přeji upřímně úspěch každému výrobci BEV, ale toto nelze přehlédnout.

    1. Četl jsem, že verze s nejnižší baterií by měla být
      Četl jsem, že verze s nejnižší baterií by měla být 45000 € (tedy +15000 € oproti ID.3), ale to souhlasím, že by fakt nikdo nekoupil, spíš čekám +10000 € oproti ID.3, tedy první co půjde na trh 1st edition se střední baterií 58 kWh s plecháčema od 1,3M Kč.
      A těch 1,2 M co píšete je vybavenější ID.3 se střední baterií. Nejvyšší baterie se ještě nedá objednat a čeká se cena okolo 1,27 mil. Kč

  2. Kolik tam bude židlí při tom dojezdu 500km? U té ID.3 pro
    Kolik tam bude židlí při tom dojezdu 500km? U té ID.3 pro mne osobně obrovské zklamání a blbé překvapení. Opravdu si myslím, že takovou variantu neměli vůbec vypouštět. Nízká nosnost papírově by se zkousla (většina neřeší jestli jsou přetížení). Ale chybějící 5. místo je prostě příliš bijící do očí.

                1. Lidar je už za pár kaček…
                  Lidar je už za pár kaček…

                2. Já už dlouho tvrdím, že stereoskopická kamera a výkonný
                  Já už dlouho tvrdím, že stereoskopická kamera a výkonný počítač musí stačit. Člověk také více nemá. Takže LiDAR může být bonus ale není nutný. Nehledě na jeho „výkon“ třeba v dešti.

                3. Jednou to stacit bude ale zatim neni software ani hardware na
                  Jednou to stacit bude ale zatim neni software ani hardware na urovni lidskeho mozku. A mit lidi LIDAR, asi bysme vnimali okoli o neco lepe. Kdyby mela Tesla LIDAR, tezko by to mohla naborit do betonove staticke prekazky jako se to stalo.

                4. Tak mozek je takový zvláštní. Myslím, že je to v
                  Tak mozek je takový zvláštní. Myslím, že je to v podstatě jen HW. Určitě ne SW jak ho známe.

                5. Na to nepotřebuješ lidský mozek. Orientovat se v prostoru
                  Na to nepotřebuješ lidský mozek. Orientovat se v prostoru dokáže i moucha.

                  Uber měl LIDAR a srazil ženskou s kolem.

                6. Ta se moc neorientuje, není schopna najít zpátky cestu
                  Ta se moc neorientuje, není schopna najít zpátky cestu přes pootevřené okno, kterým vletěla do místnosti.

                7. To je pathfinding a ne orientace v prostoru. Každá moucha
                  To je pathfinding a ne orientace v prostoru. Každá moucha dokáže rozpoznat překážku.

                8. Co proleti mouše hlavou, kdyz narazi do predniho skla auta
                  Co proleti mouše hlavou, kdyz narazi do predniho skla auta jedouciho 88km/h?

                9. Jo pokud ti stačí dosah 1m.
                  Lidary pro auta (dlouhý dosah,

                  Jo pokud ti stačí dosah 1m.

                  Lidary pro auta (dlouhý dosah, a vysoká přesnost) stojí více jak ty auta.

Napsat komentář