Koncernový technologický dodavatel Volkswagen má na starosti klíčové technologie akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a již dnes se u modelů na základě platformy MEB podílí na tvorbě přidané hodnoty 40 %.
Volkswagen Group Technology je hlavním technologickým dodavatelem pro elektromobily koncernu Volkswagen na základě modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten). U elektromobilu Volkswagen ID.7, nové vlajkové lodi značky Volkswagen, zajišťuje tato divize přibližně 40 % veškeré tvorby přidané hodnoty – mimo jiné i zcela novou generací elektrického pohonu s mimořádnou hospodárností.
Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Technology Group, to oznámil na Vídeňském sympoziu o motorech 2023. Od září 2020 vybavila divize Volkswagen Group Technology svými high-tech komponenty již více než 580 000 koncernových vozidel na platformě MEB, a patří tak mezi největší dodavatele ve světě elektromobility.
Thomas Schmall, člen představenstva koncernu Volkswagen odpovědný za divizi Group Technology, k tomu říká: „Naším cílem je být technologickým lídrem také v oblasti elektromobility. Proto sázíme na modularitu, konkurenceschopný rozsah tvorby přidané hodnoty a další rozšiřování našich rozsáhlých interních kompetencí. Vycházíme přitom ze zkušeností s vývojem technologicky nejvyspělejších, konkurenceschopných komponentů pro spalovací motory, sbíraných po desítky let, a z našeho pevného postavení v oblasti elektromobility, které jsme si postupně vybudovali v uplynulých letech.“
Nový elektrický pohon APP550 s mimořádnou hospodárností
V modelu ID.7 debutovala zcela nová, hospodárná generace elektrického pohonu s interním označením APP550, která se vyznačuje vyššími výkonovými parametry při současném zvýšení hospodárnosti.
Po technické stránce sází tento agregát mimo jiné na zdokonalený stator s vysokým efektivním počtem vinutí a větším průřezem vodičů. Rotor jako jeho protějšek je vybaven silnějšími permanentními magnety schopnými odolávat vyššímu zatížení. Také použití speciální transformátorové oceli a nových technologií zpracování zajišťuje optimalizaci a vyšší hospodárnost celkového systému.
Nový agregát byl vyvinut společně s oddělením technického vývoje značky Volkswagen osobní vozy a uplatnění nalezne i v dalších modelech MEB. Výroba probíhá ve výrobním závodě společnosti Volkswagen Group Technology v Kasselu. Kassel je celokoncernovým kompetenčním centrem pro systémy elektrického pohonu a disponuje více než 15letými zkušenostmi s vývojem elektromotorů.
Volkswagen Group Technology kromě elektrického pohonu vyvíjí a vyrábí také řadu dalších technických komponentů pro modely koncernových značek na platformě MEB. Výrobní závody v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Hannoveru dodávají mimo jiné akumulátorové systémy, nápravy a další podvozkové systémy.
Výhled do budoucna: Nová generace kompletního pohonného systému
Volkswagen Group Technology v současnosti spolupracuje se značkou Volkswagen osobní vozy již na systému elektrického pohonu budoucnosti. Volkswagen přitom přebírá do vlastních rukou vývoj dalších komponentů a ve vlastní režii vyvíjí také pulzní měnič a systém řízení provozní teploty.
První pulzní měnič „designed by Volkswagen“ je v současnosti ve fázi příprav na sériovou výrobu a uplatnění nalezne již v příští generaci platformy MEB. Díky modulárnímu principu tak bude možné realizovat elektrické pohony pro kompletní produktovou řadu od vstupního elektromobilu až po sportovní vůz s výkonem 500 kW a více.
Kompletní systém pohonu Volkswagen nabízí značné výhody z hlediska hospodárnosti. Jen optimálním nastavením jednotlivých komponentů je možné zvýšit hospodárnost až o 20 procent.
Volkswagen Group Technology sdružuje celokoncernové aktivity v oblastech akumulátorů, nabíjení a elektrických komponentů a jako dodavatel technologií podporuje koncernové značky. Do divize Volkswagen Group Technology jsou začleněny také dceřiné společnosti PowerCo (akumulátory) a Elli (nabíjení a energie).
High-tech portfolio zahrnuje mimo jiné jednotné akumulátorové články, které bude od roku 2025 vyrábět společnost PowerCo. Jednotné akumulátorové články stanoví nová měřítka v oblasti akumulátorové technologie. Součástí divize je také platformová obchodní jednotka, která zahrnuje kooperace s externími partnery, jakými jsou Ford nebo Mahindra.
zdroj: tisková zpráva
off
Nejen Evropa. Všichni japonský autodinosauři do 10 let krachnou a nahraděj je Číňani s Teslou. Chyběj ve 20 top prodejcích EV a prodeje v Číně jim klesly o desítky %.
https://youtu.be/cGCz0avqc4k
Jestli se to potvrdí, tak krachne celá japonská ekonomika, protože snad 80 % GDP tvoří autoprůmysl…