Volkswagen se teď chce odlišovat designem, představil provokativní elektromobil

„Success by Design“ – tak zní motto letošního galavečera Volkswagen Group Media Night. Design bude mít celopodnikový význam od prezentace společnosti přes produkty až po digitální nabídky.

Dva dny před oficiálním zahájením autosalonu IAA 2023 pozval koncern Volkswagen více než 400 zástupců mezinárodních médií na speciální akci do prostor společnosti Eisbach Studios, které jsou renomovanou adresou pro filmové produkce. Hlavním tématem galavečera byl design.

Akce se konala v den prvního výročí nástupu Olivera Blumeho do funkce předsedy představenstva koncernu Volkswagen. Koncern od té doby, co Blume převzal v září 2022 jeho vedení, úspěšně realizoval několik zásadních iniciativ, mimo jiné:

·      Zdokonalenou strategii platforem a konkurenceschopnější technologický profil

·      Precizněji zaměřený plán portfolia pro společnost CARIAD s novým managementem

·      Urychlení realizace strategie „v Číně pro Čínu“ s lokálními partnery

·      Růstový plán pro USA a znovuzrození značky Scout s elektricky poháněnými modely a originální designovou DNA pro americký trh

·      Zvyšování výroby společnosti PowerCo a rozhodnutí o vybudování nového závodu na výrobu akumulátorových baterií v Kanadě

·      Zavedení integrované platformy pro mobilitu

·      Výraznější zaměření na udržitelnost

·      Užší spolupráci s kapitálovými trhy.

Kromě toho byly realizovány programy pro zvyšování kvality a nově strukturovanou produktovou strategii, které mají za úkol nasměrovat celý koncern k udržitelnému úspěchu. Hlavním cílem koncernu je přitom růst založený na vytváření hodnot.

Design jako hlavní prostředek pro odlišení

Blume s ohledem na více než 100 milionů klientů na celém světě potvrdil zaměření společnosti na spokojenost zákazníků. Podle jeho slov jsou klíčem k úspěchu silné značky s jasným odlišením. Koncern Volkswagen se proto promění ve společnost, v níž hybnou sílou bude design.

Design značek byl doposud organizačně součástí technického vývoje. Tato úzká spolupráce zůstane v rámci optimálního procesu vzniku produktů zachována. Nyní však bude mít design celopodnikový význam. Šéfdesignéři všech značek proto budou vykonávat svou činnost ve větší součinnosti s příslušným předsedou představenstva.

Díky intenzivní diskuzi s předsedou představenstva bude „zajištěna komplexní realizace designových principů pro konzistentní zážitky zákazníků se značkou – od podnikové prezentace přes produkty až po digitální nabídky každé značky“.

Jedním z výsledků nového designového směřování koncernu Volkswagen prezentovaného v rámci galavečerea je studie CUPRA DarkRebel. Design studie pomohlo navrhnout více než 270 000 konfigurací od členů Kmene CUPRA včetně ambasadorů značky, mezi něž patří hráči fotbalového klubu FC Barcelona Alexia Putellasová a Marc ter Stegen nebo herec Daniel Brühl.

Data získaná z on-line hyper konfigurátoru byla využita pro finalizaci designu studie CUPRA DarkRebel, která se nynějším odhalením fyzické verze na IAA v Mnichově přesunula z virtuálního do reálného světa.
 
Výsledkem je 100% dvoumístný sportovní elektromobil s karoserií typu shooting brake. Nová studie zaujme mimo jiné tajemnou barvou karoserie připomínající kapalnou rtuť, světlem pojatým jako hmatatelný materiál a zvýšenou pozorností vůči udržitelnosti.

DarkRebel s vnější délkou 4,5 metru, šířkou 2,2 metru a výškou 1,3 metru ještě více ožije otevřením dveří sahajících do výšky 2,2 metru. Tento dojem navíc umocňují proporce, u nichž 1/3 připadá na kabinu a 2/3 na spodní část karoserie. Sportovního ducha posilují silné ramenní oblasti.

zdroj: tisková zpráva, foto: CUPRA

6 Comments on “Volkswagen se teď chce odlišovat designem, představil provokativní elektromobil”

Napsat komentář