Volkswagen prodal už půl milionu elektromobilů ID, o rok dřív než byl plán

Od října 2020, kdy byly zákazníkům předány první elektromobily Volkswagen ID.3, dodal Volkswagen po celém světě 500 000 vozů z rodiny ID., a to navzdory trvale napjaté situaci v zásobování.

Zásoba objednávek Volkswagenu zůstává vysoká: „Děláme vše pro to, abychom zhruba 135 000 objednaných elektromobilů ID. dodali našim zákazníkům co nejrychleji. Vzhledem k trvale napjaté situaci v oblasti dodávek dílů však musíme opakovaně upravovat výrobu,“ uvedla Imelda Labbé, členka představenstva společnosti Volkswagen pro prodej, marketing a poprodejní služby.

Volkswagen bude od roku 2033 v Evropě vyrábět pouze elektromobily. Do roku 2030 mají již plně elektrické vozy tvořit nejméně 70 % jednotkových prodejů značky Volkswagen v Evropě. V USA a Číně chce společnost ve stejném období dosáhnout více než 50% podílu elektromobilů. „Norsko je v oblasti elektromobility průkopníkem. V říjnu se tam model ID.4 dostal na první místo statistik registrací. Tento příklad ukazuje, že produktové portfolio rodiny ID. odpovídá potřebám našich zákazníků,“ uvedla Labbé.

Volkswagen hodlá do roku 2026 uvést na trh deset nových elektrických modelů. „Volkswagen bude mít nejširší portfolio elektromobilů v automobilovém průmyslu: Od základního elektromobilu s cílovou cenou pod 25 000 eur až po novou vlajkovou loď Aero B budeme mít v každém segmentu tu správnou nabídku,“ řekla Labbé.

MEB páteří elektromobility Volkswagen

Architektura MEB je rozhodujícím faktorem pro urychlený náběh globální kampaně elektrické mobility v rámci strategie ACCELERATE. Tato architektura vozidel, navržená speciálně pro elektrický pohon Volkswagen, nabízí dlouhý dojezd, dostatek vnitřního prostoru a možnost aktualizace softwaru přes internet. MEB slouží jako technický základ pro všechna plně elektrická a plně síťová vozidla rodiny ID.

Díky svému důslednému zaměření na plně elektrický pohon a možnosti použití ve vozidlech z různých segmentů v rámci celého koncernu Volkswagen vytváří MEB obrovské úspory z rozsahu, snižuje náklady na elektromobilitu a urychluje přechod k uhlíkově neutrální mobilitě. Díky svému „designu pro výrobu“ je MEB také speciálně uzpůsoben pro rychlou a efektivní výrobu. To umožňuje vytvářet rozsáhlé úspory z rozsahu, díky nimž jsou elektromobily levnější, a tím i dostupnější pro velké množství lidí.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Volkswagen prodal už půl milionu elektromobilů ID, o rok dřív než byl plán”

  1. Začínám si myslet , že Volkswagen přechod na elektromobilitu nezvládne. Elektromobil sám o sobě principiálně vyžaduje zjednodušení výroby a samozřejmě nižší počet zaměstnanců. To znamená buďto propouštění ,nebo masivní navýšení výroby. Ve Volkswagenu spolurozhodují odbory, takže ani jedno se nekoná. Do roku 2030 očekávám , že budou potřebovat nějakou formu záchrany od německé vlády.

Napsat komentář