Volkswagen ID.3: další fotky a podrobnosti o novém elektromobilu

redakce - 09 Květen 2019

UPDATE 9.5.2019 11:25 Volkswagen včera oficiálně oznámil jméno prvního modelu nové rodiny ID., který bude oficiálně představen ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Po uvedení modelu ID.3 na trh budou následovat další modely, jejichž podobu naznačily studie, jako je ID. CROZZ, ID. VIZZION nebo ID. ROOMZZ. Tyto budoucí modely budou rovněž odlišeny číslicí.

Po uvedení modelu ID.3 na trh budou následovat další modely, jejichž podobu naznačily studie, jako je ID. CROZZ, ID. VIZZION nebo ID. ROOMZZ. Tyto budoucí modely budou rovněž odlišeny číslicí.
foto: Volkswagen

Nový elektromobil ponese označení ID.3. Číslice 3 má hned dva významy. Jednak poukazuje na to, že je tento ID. zástupcem kompaktního segmentu, který je třetím v pořadí v rámci interně i všeobecně používaného rozdělení automobilového trhu. Za druhé začíná s elektromobilem ID.3 – po modelech Brouk a Golf – třetí velká kapitola strategického významu v historii značky Volkswagen.

„S modelem ID.3 vstupujeme přímo do centra automobilového trhu, kolem něhož se točí i jádro nabídky značky Volkswagen, zahrnující největší počet modelů i nejvyšší prodeje. Číslo 3 navíc signalizuje možnost rozšíření do vyšších a nižších segmentů, pro něž připravujeme mnoho dalších novinek,“ odhaluje Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej a marketing, výhled na elektrickou ofenzivu značky Volkswagen, která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s více než 20 pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů s nulovými emisemi a rozsáhlou konektivitou.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

ID. je společné označení pro všechny členy této rodiny modelů, která vytvoří novou, samostatnou produktovou řadu v portfoliu značky Volkswagen. Zatímco Brouk kdysi postavil společnost na kola a Golf s každou svou generací přináší inovace do segmentu, který nese jeho jméno, zatraktivní ID. elektrickou mobilitu pro široké skupiny zákazníků. Název ID. symbolizuje inteligentní design, identitu a vizionářské technologie.

Speciální edice ID.3 1ST, která byla koncipována pouze pro fázi pre-bookingu, nabízí velmi kvalitní výbavu a vysoké výkony a je limitována na 30 000 vozidel. Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR.

Volkswagen nabízí zákazníkům k modelu ID.3 1ST možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie – a to na všech veřejných nabíjecích stanicích, zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY, na níž se Volkswagen podílí a která nabízí ekologickou elektrickou energii všude, kde je to technicky realizovatelné.

ID.3 bude zákazníkům dodáván s neutrální bilancí emisí CO2. K tomuto cíli směřuje jak výroba akumulátorových článků, tak i výroba vozidel ID., například důsledným používáním elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Nevyhnutelné emise ve výrobním procesu budou kompenzovány v rámci certifikovaných projektů na podporu klimatu. Výroba modelu ID.3 1ST bude podle plánu zahájena na konci roku 2019 a první vozidla budou předána zákazníkům v polovině roku 2020.

Volkswagen nabízí speciální edici ID.3 1ST ve čtyřech barvách a třech verzích. Všechny verze budou mít velká kola a rozsáhlou výbavu. V případě modelu ID.3 1ST bude komfortní výbava zahrnovat mimo jiné hlasové ovládání a navigační systém, ID.3 1ST Plus k tomu přidá navíc světlomety IQ.Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru a ID.3 1ST Max bude disponovat velkým panoramatickým skleněným střešním oknem a inovacemi, jako je průhledový displej s rozšířenou realitou.

Na většině trhů budou objednávky se zákazníky z fáze předběžné registrace uzavírány krátce po autosalonu IAA. Zákazníci si pak budou moci závazně objednat jednu ze tří exkluzivních verzí modelu ID.3 1ST u svého prodejce značky Volkswagen. V Německu budou závazné objednávky platné k dubnu 2020. Do té doby mohou zákazníci svou rezervaci kdykoli zrušit bez jakéhokoli postihu a registrační částka jim bude okamžitě vrácena.

Pre-booking je nabízen na 29 evropských trzích včetně České republiky. Nejdůležitějšími trhy pro model ID.3 v Evropě budou Norsko, Německo, Nizozemí, Francie, Velká Británie a Rakousko. Volkswagen plánuje, že bude zákazníkům dodávat v průměru více než 100 000 vozidel ročně.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Argumenty typu dlouhy dojezd spalovaku na jednu nadrz, rychle dotankovani paliva a cenovou vyhodu uprednostnuji nekteri lide i u stravovani. Kousek bůčku da energii na cely den a je levnejsi nez nejaka zdrava vyziva. Takovou zivotni filozofii uprednostnuje velka cast spoluobcanu. U obou pripadu je zvyseni umrtnosti signifikantni...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a jelikož nejnákladnějším státním výdajem jsou důchody, tak je spravedlivé a s jejich neustálým rozšiřováním dokonce nezbytně nutné elektroauta a zeleninu co nejvíc zdanit.

Tim zlikvidujete pracovne aktivni obcany a duchodci to prezijou. Vetsi pitomost nemuzete udelat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl, předčasně likvidují pracující úplně jiné věci, když kouří víc než krabičku denně (ale to při dnešních cenách už skoro nikdo), nebo hlavně cukr vyvolávající plošně diabetes.

Cukr primárně nevyvolává diabetes. Diabetes II stupně způsobují hlavně přepálené a nasycené tuky. To už se ví asi tak 30 let. Z toho plyne - nesmažit (nejíst brambůrky ap. junk good) a nekupovat margaríny. :-) Co se týče důchodců, nechte je žít, jednou v tom stádiu budeme taky.

---

hariprasad

I když idnes a všechny deriváty MFDNES zpravidla odmítám, tady v tom článku je dění okolo snížení výroby Golfu VII, problémů s Golfem VIII a ID.3:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/herbert-diess-volkswagen-golf.A190428_232547_automoto_fdv

Na výrobě šetří pořádně. Interiéry a inovace v podstatě nejsou, design aut koncernu je odporný a hranatý a interiéry se v podstatě nemění řadu let. K tomu si připočtěme co nejtenší interiérové díly pochybné kvality z Číny pro max. snížení nákladů. Opravdu žádná německá kvalita.
Šetří dost, peníze rozhodně mají, německá vláda je podporuje víc než dost.
Dokud nebude ve vedení konečně někdo normální, tak změna bude vždy jen k horšímu.

Taky bych řekl, že to má trochu Bleskový charakter. Samé strašení, obavy a reálná data nikde. Nebo se z nich dělají rychlé pohodlné závěry, které se hodí do krámu, aniž by se zasadily do konkrétního kontextu. Účel světí prostředky.
Jeden př. namátkou. Golf 8 má 4 111 chyb. "Logický" závěr s Golfem je něco špatně. Ale co to ve skutečnosti znamená? Kolik měla např. chyb předešlá generace ve stejné době? 3500, a nebo 8? A jaké jsou to vlastně chyby? Je to 3000 chyb, že nefunguje motor, nebo 3000 chyb, že nefunguje něco jako pípání tlačítek při stisknutí displeje? V takovém duchu je celý článek.
Sorry, ale bez toho je to jen plácání jako v Blesku.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ne nadarmo se tomu říká prestituti z iděsu ;))

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Pozor všichni na složení zálohy na ID.3! Jeden Nor chtěl zrušit rezervaci na e-Tron z důvodu výrazného posunutí termínu dodání (zatím půl roku) a Audi po něm chce 8 % z kupní ceny, tedy zhruba 160 tisíc Kč za porušení smlouvy!
zdroj

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

A to při složení rezervace nevěděl, že při zrušení po něm budou chtít tu pokutu? Protože ve smlouvě to zřejmě mají, jinak to nemůžou chtít. Ale z článku jsem se to nedocetl.

Příště to chce pozorneji číst.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Je vůbec nějaký podvod VW, který bys tu tak vehementně neobhajoval?
On to auto chtěl a stále chce, jenomže VW nedodržel svou část dohody a odložil mu dodání z ničeho nic o půl roku, resp. teď vydírá buď si koupíte o půl milionu dražší "Fast Track" verzi nebo zaplaťte 160 tisíc pokutu a nedostanete nic a nebo holt počkejte asi půl roku, no možná nakonec rok.
Sorry, tohle je největší svinstvo bez ohledu na to jak jim to jejich právníci dobře ošetřili ve smlouvě, co si sami napsali.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Neobhajuji, jen konstatuji hloupost toho Nora. Sorry, ale když je někdo tak blbý, že se neumí přečíst smlouvu a pak ještě brečí do médií... :-)

A se zpožděním dodávala i Tesla, tam rozdíl není žádný. Akorát ano, Tesla za zrušení rezervace nepožaduje zaplatit.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je běžná taktika tesly. Nechápu proč to u wv vadí a u tesly ne. U tesly je to chytrý krok hak vybrat penize na provoz.

Najdete mi prosim priklad, kdy Tesla pokutovala za zrusenou rezervaci 8% ceny auta. Dekuji

Stesku, ze si tesla ze zrusenych rezervaci dela bezurocnou pujcku (zatim nevratila penize ani po x mesicich) se tu par najit da (Michelin, napr). Asi je diskutabilni, ze je to ztrata ("pokuta") v hodnote 8%, ale nejaka ztrata to pro cekajiciho je.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ano, je opravdu diskutabilní, jestli pro někoho záloha $1000 znamená za pár měsíců ztrátu $6800 :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ne, Tesla opravdu nevybírá pokuty za zrušenou rezervaci, to si asi s něčím pletete.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

njn zase se slibujou jitrnici jakou svět neviděl ;)

fdrive.cz/clanky/v-ceske-republice-se-po-volkswagenu-id3-zaprasilo-vsech-35-kusu-je-rezervovanych-3712

PS: pane Švarc hodte do registrace nějakej hezkej obrázek, at se vás snáze vyhledává v tom anonymním diskuzní z autocézet nakvedlaným balastu ;)

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Oki, proč ne. Alespoň zpropaguju logo mého e-shopu :-)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Cipisuv dvorni dodavatel? ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

"která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s více než 20 pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů"
A mají už domluvené minimálně s Teslou a BYD, že na ně s tím milionem EV ročně počkají až do roku 2025, protože zatím to vypadá u obou nejpozději v roce 2022? :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla do konce roku 2019 nebo začátkem roku 2020 zkrachuje. Bude to odstartování další světové krize.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pockaj pockaj, nemala skrachovat v 2009? Toto mi pride ako ten panko USA co kazdy rok dava iny termin konca sveta. Ale raz mu to isto vyjde ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím. Já jsem ji krach v roce 2009 neodpovídal. Mimochodem i Musk přiznal že byly několikrát před krachem a přesto jste schopni to popírat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pred krachom je kazda spolocnost tak ako my pred koncom sveta.

Obrázek uživatele ozana

ROFL

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Přesně. To jsem se taky zasmál. :-D
Tesla kvůli nim sešrotuje půl miliónu aut ročně, aby mohl VW být v roce 2025 světovou jedničkou.
Nejlepší je, že většina lidí o realitě ví hovno. Vůbec netuší kolik Tesla nebo čínské značky vyrábí už teď. Takže jim tyhle marketingový kecy žerou i s navijákem. A ještě to budou hájit a hádat se s váma, že nemáte pravdu. Však chvíli počkáme a za chvíli v diskuzi uvidíme. :-D

Tak mě je celkem jedno kolik vyrábí. Vidím kolik prodělává. A je to teda dost dolárků!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No hlavně že ty víš všechno ty chytráku, Tesla se letos a ani příští rok nepřiblíží ani půl milionu, šíříš tu akorát bludy, v USA už rapidně klesá její prodej tak to cpe do evropy a číny a i tady to za pár měsíců bude podobné, trh se nasytí a bude následovat pokles stejně jako v USA, blbců co si koupí auto jako je tesla je jen omezený počet

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro hloupýho každý hloupý :))

Jj, bububu. Už se bojím. :-D
A taky bude atomová válka a skončí svět. Je to dokázaný, v KLDR už Kim leští rakety. Běž se podívat z okna a zamávat. :-D

Tesla nevyrábí půl mega ročně.

Dobrý postřeh. Mohl byste z fleku dělat v marketingovém oddělení VW.
Taky předpokládáte, že co Tesla vyrábí (nebo nevyrábí) v roce 2019 s tím co bude (nebo nebude) vyrábět v roce 2025, jsou ta stejná čísla. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ty by si mohl zase dělat poradce elonovi, máš stejné vize jako on :D vize které nepočítají s konkurencí. Uvědom si že tento a příští rok budou přibývat EV oc konkurence přibližně asi tak jeden nový model každý měsíc pak se to ještě zrychlí a všechny ty auta budou ve spustě ohledů daleko lepší než Tesla.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ja chtěl taky dělat poradce Ílonoj na twitru!! 2015 žádný prdlý falkonky, 2016 tm3 s normal klika, velkej dekl na kufru, fujtajks tablet to by to lítalo by se divil :)))))

Nějaká podložená data na taková tvrzení? Které modely konkrétně budou přibývat každý měsíc? Nebo je to tajné a nemůžete nám to prozradit, co? Máte tajné informace, které víte jen vy a pak generální ředitelé automobilek.
Proto taky musíte vystupovat jako anonym, protože by vás jinak nechali odstranit. A pak už byste nám žádné tajné informace dát nemohl. A to nechceme. To by byla obrovská škoda. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen z koncernu VW letos bude 5 modelů, každá značka koncernu s něčím příjde + navíc hybridy, stačí jen číst články na tomto webu ty hlupáčku :D ty máš zakalenou mysl a vidíš jen Teslu a k té se modlíš, řekl bych že nosíš i trička s téčkem na prsou :D

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

z konzervnu?? ses pomát ne a hlavně nepodepsal :)))))))))

Letos? Jaké prosím vás?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

e-tron, ID, e-born, citigo, taycan, možná i ještě něco dalšího tuším že ještě audi má něco představit

modely pro širokou škálu lidí od malého levného, přes praktické až po luxusní sedan a suv

kolik toho představí letos a příští rok tesla?

Tesla tu bude vydávat max. nové aplikace pro své sexy sedany :D

třeba pro model S aplikace kombík :D ve zpětném zrcátku uvidí řidič prodlouženou zád auta :D

nebo aplikace hlídač, auto začne štěkat za plotem :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Malé levné za mega. A baterky na ně vezmou kde?

Si s pravdou moc hlavu nelámete, věru. :-D

Říkal jste BUDE LETOS.

e-tron už BYL uveden na trh, ne že teprve bude.
ID NEBUDE letos, ale až 2. polovina 2020
el-Born NEBUDE letos, ale až 2020
Jen Porsche Taycan a e-citigo bude letos.

Takže dobrý, ale 3 z 5 jsou jen kecy. S anonymama a debilama přestávám vést diskuzi.

Ještě je třeba rozlišit uvedeni+možnost objednání a fyzické dodání byť třeba jen v pár kusech. Pokud bychom se bavili o dodání, tak letos z výše uvedeného nebude dodáno zákazníkům nic krom e-tronu. První Citiga dorazí k zákazníkům nejdříve v půlce ledna. Pochybuji, že by ještě letos proběhly první dodávky Taycanu, ten bude myslím rád, když mu letos alespoň odhalí definitivní podobu a parametry.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tesla představila model 3 před několika lety a stále kde nic tu nic :D nechápu, prodejna nikde, servis jeden a to kdoví jakej, příšernost největší, pomalu si koupím dřív VW který ještě nění ani papíře dřív něž Teslu která se vyrábí dva roky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A v CZ uz nemate servis?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máme pro Němčoury co jezdí přes nás.

Já nepředpokládám vůbec nic. Předpokládáte Vy, že Tesla bude vyrábět půl mega ročně. A ty osobní útoky si nechte pro Vaše nejbližší, díky.

Jasně VW může předpokládat čísla na 6 let dopředu, ale Tesla nesmí ani na 3 měsíce. Demagogu. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no rozdíl je v tom že Tesla předpokládala že bude vyrábět 5000 vozů měsíčně a ani po roce toho nebyla schopná, VW předpokládal že bude prodávat 10 mil aut ročně a hle opravdu se tak stalo, takže jsou předpoklady a vize pana vizionáře to je potřeba rozlišovat

Demagog jste tu Vy. Já o VW nic netvrdil. Že Tesla bude vyrábět půl mega ročně jste tvrdil Vy. Já se ptám jak to víte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

s panem Košíkem raději nediskutujte ten si informace vymýšlí a šíří tu akorát bludy nic víc, přitom vůbec neví která bije

Mimo tema. Uspechy EV v Evrope rozcilily Babise natolik, ze oznacil elektromobily za krok ke konci automobiloveho prumyslu v CR. StBak se pokousi vyburcovat nenavist k EV aby prosty lid volil Anofert a tankoval Babisovu repku. Hnus fialovej.

Tak tak, hnus jeden filalovej, ten Bureš. Ale prostý lid mu toho chudáčka, co ze sebe dělá, pořád žere.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EV ale přece v Evrope žádných úspěchů nedosáhla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

off:
Pořád se mluví jak jsou drahé baterky potažmo jejich batterymanagement a celkové zapouzdření do aut. Cena cca 100-140 dolarů pro Teslu za 1kWh a asi o 25-40 procent víc pro ostatní,ne? Ale uniká mi úspora v nepotřebnosti ostatních věcí. Třeba chladič,komplikovaný spalovací motor,převodovka,výfuk s katalyzátorem,nádrž z kusu plastu, spoustu přepínačů které normálně by byli jen v menu displeje atd. To třeba do ceny auta 100 papírů nedá? Že by pak ten rozdíl nebyl dejme tomu u 75kWh baterie 2500Kč*75 tj. 187500, ale třeba mínus kilo ušetřené jinde. Takže se bavíme ani ne o 88 litrech a to je u auta kolem 600-800 tisíc už ne tak výrazné.

Jj, asi máte pravdu. Když teda budeme porovnávat stejně velkou produkci. Náklady na vývoj a vybavení továrny se u klasického auta rozpouští do miliónových sérii. Kdežto u EVček se jich vyrábí sotva desetitisíce. Až se jich budou vyrábět milióny, tak bude platit to, co jste říkal. Ale to nejprve chce miliardové investice a pak už se jen modlit, že jich pak opravdu ty milióny ročně prodáte. A automobilkám se zjevně moc modlit nechce. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někde jsem četl že jen vývoj MEB podvozku pro spalovaky stal 80mld eur, je to vůbec možné? Tam asi ta víra musela být hodně silná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

80 mld Euro musí být předpokládané náklady na MEB na celou naplánovanou dobu v celém koncernu než ho nahradí další generace.

80 mil euro ne ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon MQB.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"bude dodáván s neutrální bilancí emisí CO2" - nezlobte se ze Vas rusim ale mohl bych videt vas vypocet na neutralni bilanci emisi CO2 ? :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Továrny dodávající pro tento projekt musí předložit potvrzení o nákubu bezemisní elektřiny v objemu, co na tu výrobu budou potřebovat.
V Německu to díky větrníkům problém nebude, ale samozřejmě jen v celkových číslech, největší náklady generované větrníky bíky jejich nahodilému výkonu a nutnosti rezervních elektráren a dotací na přenos v tom zahrnuty totiž vůbec nejsou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je moc hezky vidět jak nesmyslné EV stále jsou. A to zvláště ekonomicky.

To záleží na úhlu pohledu. Někteří (většinově třeba Norové) si dovolili čisté životní prostředí a své zdraví posunout v žebříčku hodnot nad ekonomiku... Mi například připadá nesmyslný pohled pod kapotu spalováku. Včera, když jsem viděl osm (číslem 8!) řemenic a dva řemeny přes sundaný chladič na motoru BMW 735, raději jsem ani nedomýšlel co dalších hejblátek je pod dvěma kryty rozvodů. A to mne syn upozornil, že oproti Subaru je to nic. Ten násobně jednodušší, spolehlivější a účinější elektropohon je opravdu vrchol nesmyslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až budeme 99% elektrické energie vyrábět ve vodních elektrárnách jako Norové a t uzlou ropu prodávat do Světa, můžeme si to dovolit taky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, BMW 735 je etalonem jednoduchosti spalovaciho motoru :-)

No, bežný spalovací řadový 3 až 4 válec je mnóóhem jednodušší: 1. řemenice klikovka, 2. vodní pumpa, 3. alternátor, 4. kompresor klimatizace, 5. vstřikovací čerpadlo u nafťáku, 6. napínák...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nezpochybnuji, ze spalovaci motor je konstrukcne slozitejsi. Jen ze arguentovat premiovym osmivalcem je trochu detinske.

A trochu popichnu... ze se ta jednodussi konstrukce EV promita do cen, ze?

To BMW jsem jsem nezmiňoval s nějakým záměrem, ale trknul mne opravdu pohled pod tuto konkrétní kapotu. On můj postarší 1,9dCi na tom není o moc lépe. K těm cenám BEV, při produkci ve stejných sériích levnější určitě bude. Vždyť na základě tohoto fosilní automobilky straší propouštěním. A navíc ubude vývar na podstatně náročnějším servisu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spalovák složitý je. Zatím se ale nezdá že by jednodušší elektromotor byl zárukou spolehlivosti.

Pane anonyme, nejsem strojař, nýbrž elektrotechnik, ale za tou spolehlivostí asynchronního elmotoru (hřídel a dvě ložiska se stálou tukovou náplní, na ní naražen drážkovaný paket z plechů, zastříknutými hliníkem. V případě synchronní verze místo hliníku v paketu zalepeny magnety. Tento rotor se otáčí uvnitř statorového paketu s drážkami, ve kterých jsou uloženy cívky, to vše několikrát impregnováno izolačním lakem teplotní třídy minimálně F, tedy do 130st celsia trvale. Stator nalisován v kostře napojené na na okruh vodního chlazení. Toť vše, žádné hořící spaliny a pálící se olejový film, vysoké teploty a tlaky, vibrace, plno agregátů s palivem, oleji, hydraulickými a chladícími kapalinymi, kilometry trubek s potenciálními netěsnostmi.) si stojím. Můj odhad poměru spolehlivosti je cca stonásobek. Rád si poslechnu názor někoho z fóra, kdo má alespoň letmé ponětí o provádění životnostních zkoušek či výpočtů. Asynchronní elektromotor se i v elektrobranži obecně považuje za nejspolehlivější a léta ověřený miliony sloužících exemplářů v průmyslu i domácnostech. I potřebná výkonová elektronika je dnes dobře zvládnuta po stránce spolehlivosti a účinnosti.

Obrázek uživatele PaRi

Tím, jste mi připomněl, že se musím podívat na elektromotor u čerpadla ve sklepě. Viděl jsem ho naposledy při výměně nádrže, to bude asi 10 let. Je tam od roku 1964 a pokud vím, servisován ještě nebyl :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ja vam ukazem nejaky obrazok a tiez si zavediem rezervacie. Kto mi na to skoci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když budeš mít dobrý marketing ta statisíce lidí, stejně jako u Tesly.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ale Tesla auta dodala. Ja o to nemam zaujem. Ja chcem iba uchmatnut peniaze. Mozno ale dam nakreslit par obrazkov vo photoshope nejakemu studakovi ;)

Někomu dodala, někomu ne. Zájemci z ČR a SR pořád čekají. A to složili zálohu třeba už před více než 3 lety! Troufnu si tipnout, že VW bude rychlejší... Ale uvidíme :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

+1

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaujemci z CR a SR su zo zadku sveta, preto si este chvilu pockaju. Nebojte nic od VW budete cakat este dlhsie.

Nebojím, já to objednávat nebudu, pro mě to zatím není :-)

Chcete říct, že zájemci o tento VW budou na něj čekat déle než zájemci na Teslu 3, kteří čekají už 3 roky? To bych se s vámi klidně i vsadil, že ne.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie chcem povrdat ze od tohto momentu bude v CZ TM3 dostupnejsie skor nez to neexistujuce auto od VW. Ale ak si ho objedna aspon 300000 ludi tak ano. Mozme sa vsadit ze do troch rokov ho mat nebudete. Ja osobne si myslim ze pri takom zaujme ank za 5 rokov. Jedine zeby si vedeli vycarovat batetky. Uspokojovat budu najskor zapad.

To je drama, já to snad objednám na zkoušku. Ale také sázím na VW, že bude určitě rychlejší !!! :)

)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to hrozný mít vlhké sny s TM3 a pak lidi zjistí, že na ně Musk z vysoka kálí a servis udělá jen proto, aby projíždějící Němec jedoucí do Vídně přes Prahu měl na poloviční cestě nějakou servisní podporu :)

Tesla spustila rezervační systém někdy na jaře 2016. Po 3 letech zatím nelze do ČR objednat. Uvidíme, jestli VW bude rychlejší :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW bude rychlejší, protože Tesla do ČR nebude zřejmě dodávat nikdy. Po spuštění prodeje VW a Škody bude šance nulová.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tieto dristy su super. O par rokov ich budem obuchavat o hlavu kazdemu trolovi. Len tak dalej anonyme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak se mi podle fotek zdá, že to bude asi hodně malé auto..... Asi něco jako Fiat Punto. Nebo Škoda Fabia...
Už jsou známy vnější rozměry???

Ano.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_I.D.3

---

Lexus GS 450h Premium 2013

google?

Tohle Vám fakt stojí za samostatnej článek? Proboha jaké další podrobnosti a fotky???

Obrázek uživatele Jan Horčík

Článek jsme výrazně aktualizovali.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Diskuze zmizela? Uz byla moc dlouha?

Tak ne, moje chyba. Je to pokracovani clanku :-)

---

Prius PHV (2012)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?