Volkswagen chce svým nákladním elektrokolem Cargo e-Bike měnit městskou mobilitu

Volkswagen Cargo e-Bike, nákladní elektrokolo pro poslední úsek logistického řetězce, se bude vyrábět v Hannoveru a na trh bude uvedeno v letošním roce.

Volkswagen Užitkové vozy představuje na „micromobility expo 2019“ nový Cargo e-Bike
foto: Volkswagen

Volkswagen Užitkové vozy propaguje nové koncepty založené na pohonu s nulovými emisemi, které splňují požadavky na systémy dopravy budoucnosti. Výrobce lehkých užitkových vozů vstoupí před koncem letošního roku na trh s novým modelem Cargo e-Bike, koncipovaným pro přepravu na posledním úseku logistického řetězce.

Thomas Ludewig, vedoucí projektu Cargo e-Bike, k tomu říká: „Pro výzvy rozvážkové dopravy ve městech jsme připravili inovativní řešení a produkty – v tomto případě Cargo e-Bike. Cílem je změnit podobu městské mobility a dosáhnout výrazného snížení emisí.“

Cargo e-Bike značky Volkswagen Užitkové vozy je nákladní jízdní kolo, doplněné o elektromotor uložený uprostřed, který při šlapání podporuje jezdce výkonem 250 W (48 V) až do rychlosti jízdy 25 km/h.

Výhodou nákladního jízdního kola je skutečnost, že může být používáno prakticky kdekoli, aniž by jezdec musel mít řidičské oprávnění nebo provozovatel musel platit pojištění. Elektromotor je napájen lithium-iontovým akumulátorem (kapacita: 500 Wh). Dojezd nákladního jízdního kola je až 100 kilometrů.

Inovativní kinematika přední nápravy zaručuje zachování horizontální polohy a stability přepravovaného nákladu, a to i v zatáčkách. Systém vyrovnávání náklonu je inovací v segmentu nákladních jízdních kol. Volkswagen Užitkové vozy bude vyrábět model Cargo e-Bike ve svém hannoverském závodě a jeho výroba bude brzy zahájena.

Volkswagen Užitkové vozy se navíc aktivně účastní konference, která probíhá současně s výstavou vozidel. Ve „fóru“ probíhají diskuze a prezentace, týkající se inovací, ukázek osvědčených metod a možných řešení pro mikromobilitu.

V diskuzní zóně vedle fóra si mohou odborníci a uživatelé vyměňovat své názory a zkušenosti nebo navazovat nové kontakty s představiteli průmyslu a politiky.

tisková zpráva

23 Comments on “Volkswagen chce svým nákladním elektrokolem Cargo e-Bike měnit městskou mobilitu”

      1. Myslel jsem to tak, že na takovou káru 500Wh by ujel bez
        Myslel jsem to tak, že na takovou káru 500Wh by ujel bez šlapání
        25km a zbytek by došlapal, ale ono je to jedno jestli přišlapuje celých 100km.
        Elektrokolo nemám, ale mám koloběžku doma dělanou kola 20″ 1200Wh
        liPol. Měření: Wh, A, V, z Brna do Jedovnic hlavně do kopce spotřeba
        400wh zpět Jedovnice Brno spotřeba 300wh. Ujeto 64km.
        Zbývá 500Wh.

          1. Napětí jmenovité 74V špičkové 84V.
            Golden Motor 1000W

            Napětí jmenovité 74V špičkové 84V.
            Golden Motor 1000W rychlost max 50kmh.
            Regulátor BLCD 96V 1500W.
            Přední vidlice odpružená
            Dostanou se koupit i kompletní sady: různá kola s motorem, regulátory, otočné akcelátory, brzdové páčky s vypínačem.
            Paralelním nebo seriovým zapojením lithiových dosáhneš různé napětí.
            Čím větší napětí tím větší rychlost.
            Stačí si posvařovat kostru a vše namontovat.

Napsat komentář