Volkswagen chce elektrifikovat Španělsko, má na to 7 mld. euro

Společnosti Volkswagen Group a Seat, který pod VW patří, oznámily záměr mobilizovat více než 7 miliard eur na elektrifikaci Španělska v rámci svého úsilí o rozvoj této země a vývoj elektromobility.

Pokud se dílo podaří, bude se jednat o největší průmyslovou investici v historii Španělska. Program Future: Fast Forward bude případně zahrnovat výstavbu závodu na výrobu akumulátorových článků v přístavním městě Sagunto v provincii Valencia. Veškeré plány a investice stále závisejí na finálním schválení přihlášky do programu PERTE.

„Tento projekt je velmi významný – pro Volkswagen, pro Španělsko a pro celou Evropu. Naší ambicí je elektrifikovat Španělsko a společně s externími dodavateli chceme investovat více než 7 miliard eur do elektrifikace našich výrobních závodů v Martorellu a Pamploně i do vybudování dodavatelského a výrobního řetězce pro akumulátorové články ve Valencii,“ řekl Thomas Schmall, člen představenstva společnosti Volkswagen AG odpovědný za technologie a předseda správní rady společnosti SEAT S.A.

Volkswagen Group hodlá vybudovat výrobní kapacitu 40 GWh ročně a ve Valencii plánuje zaměstnat více než 3000 lidí. Časový plán je napjatý, protože výstavba výrobního závodu musí být zahájena do konce letošního roku, aby byl připraven na spuštění výroby v roce 2026. Prvním milníkem musí být přijetí přihlášky do programu PERTE a získání všech povolení. „Ve Valencii nevybudujeme nic menšího než novou generaci výroby akumulátorových článků. Standardizovaná továrna bude vyrábět nejmodernější unifikované akumulátorové články koncernu Volkswagen. Trvale udržitelnou výrobu akumulátorů umožní používání elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní závod také vytvoří mnoho dalších příležitostí v celém dodavatelském řetězci pro výrobu akumulátorů ve Španělsku i dalších zemích,“ řekl Schmall.

Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT S.A., řekl: „Future: Fast Forward má potenciál transformovat španělský automobilový průmysl a demokratizovat elektromobilitu v celé Evropě. Částka více než 7 miliard eur, kterou by společnosti Volkswagen Group a SEAT S.A. mohly mobilizovat a vynaložit na program Future: Fast Forward, by se stala největší průmyslovou investicí v historii Španělska.“

Cílem společností Volkswagen Group a SEAT S.A. pro Pyrenejský poloostrov je elektrifikovat Španělsko vytvořením evropského elektromobilového centra, vybudováním závodu pro výrobu akumulátorových článků a výstavbou kompletního lokálního ekosystému.

Růstová strategie značky CUPRA

Společnost ukázala v předpremiéře jeden z nových modelů CUPRA, který bude uveden na trh v roce 2024. Zcela nové elektrifikované SUV s mild-hybridními a plug-in hybridními verzemi se bude vyrábět v Maďarsku. Půjde o prvního zástupce nové generace plug-in hybridních vozů s dojezdem 100 km při použití výhradně elektrického pohonu.

Nové SUV je jedním ze čtyř nových modelů, které brzy rozšíří produktovou řadu značky CUPRA. V roce 2024 přijde na trh CUPRA Tavascan a uvedené nové SUV. V roce 2025 bude následovat městský elektromobil a ještě jeden model. CUPRA plánuje pro rok 2022 zdvojnásobení svého prodeje, prodejní sítě i výnosů z prodeje na 5 miliard eur – na dvojnásobek vzroste také počet specialistů CUPRA Master a showroomů CUPRA City Garage na celém světě.

zdroj: tisková zpráva, foto: Volkswagen/Seat/Cupra

25 komentářů u “Volkswagen chce elektrifikovat Španělsko, má na to 7 mld. euro”

  1. „Časový plán je napjatý, protože výstavba výrobního závodu musí být zahájena do konce letošního roku, aby byl připraven na spuštění výroby v roce 2026.“

    Spustenie výroby o 4 roky. A to je zatiaľ iba plánovaný termín, dosiahnuteľný za ideálnych podmienok. Rovnako projekt Trinity v Nemecku. Tesla Berlín už vyrába od včera 500 tis. ročne, stihla postaviť fabriku na špičkovej svetovej úrovni a spustiť výrobu za 2 roky. Páni z VW sú v obraze?
    O 4 roky bude mať Tesla ďalšie dve gigafactory.

        1. To se ukáže podle toho jak se to vyvine. Uznáváš konečně, že jsi neměl pravdu? Tj. benzín okolo 50,-Kč, žádné úlevy od státu a že jezdit elektromobilem je po legitce na mhd nejvýhodnější. No a v neposlední řadě, že kdyby v evropě nebyla posledních 10 let taková ruská lobby, mohli jsme mít jako standard tepelné čerpadlo pro vytápění a elektromobil pro mobilitu. To by pak inflace byla maximálně na chleba, páč obilná pole na Ukrajině teď slouží jako vrakoviště pro ruské tanky.

          1. To se pleteš, já jsem tvrdil, že cena benálu nebude nikdy nad padesát, jinak že bude muset zasáhnout stát a snížit daně. A oboje se potvrdilo – cena přes pade nepřelezla a současně se tlak na vládu zvyšoval, jak se cena přibližovala této hranici.

            A přestaň mě provokovat k citaci sebe sama, nebo nechutně zpychnu a budu se považovat za neomylného 😀

            runner42 napsal:22. 10. 2021 (20:12)
            „Takže kamarádi nemusí být nervózní, na pade za litr se to nedostane nikdy, protože ceny PHM má stát bohatě kam redukovat, ale to se u elektřiny rozhodně říci nedá, tam je jen DPH a šlus.“

            1. Láry fáry, k 50,-Kč/l ti chybělo v průměru pár halířů a na některých benzínkách se to i přehouplo přes pade.
              https://www.denik.cz/ekonomika/benzin-ceny-pohonne-hmoty-20220311.html
              Jediný, kde byla odpuštěná dph byla elektrika, sice asi dva měsíce, ale i tak se potvrdilo, že co řekneš je přesně naopak. Stačí tedy říkat opak toho co si myslíš a budeš neomylný 😀

                1. Prostě správně bolševicky hodně danit a hodně přerozdělovat.

              1. To je srandovní figurka, ten Kolben s tím smajlíkem. V roce 2002 byla průměrná cena NAT95 cca 24 Kč a průměrná mzda cca 15 500 Kč. V současnosti je někde benzín na přechodnou dobu za 48 Kč a průměrná mzda v minulém roce cca 37 800 Kč. 👍

                Možná ani neví, že cena benzínu se skládá z DPH+spotřební daně+marže distributora+marže rafinerie+cena ropy podle kvality.👍

Napsat komentář