Po sto letech začlenil ČEZ do vozového parku užitkový elektromobil s korbou. V Jaderné elektrárně Temelín slouží k transportu zařízení do jedné tuny.
Jsou přibližně stejné velké, mají podobné použití a stejný pohon. Jen je od sebe dělí jedno století. Řeč je o menších užitkových vozidlech s korbou poháněných elektřinou. Starší z nich energetici využívali už v roce 1923, kdy nákladní elektromobil sloužil k dopravě materiálu při výstavbě vodní elektrárny v pojizerském Spálově, která dodnes v rámci Skupiny ČEZ vyrábí bezemisní elektřinu.
Po sto letech se malý užitkový elektromobil do služeb ČEZ vrátil. V Jaderné elektrárně Temelín slouží k přepravě menšího zařízení a materiálu.
Kabina pro dva lidi a korba o nosnosti až tisíc kilogramů. Tak vypadá elektromobil, který ČEZ nově zařadil do svého vozového parku. Po sto letech jde vůbec o první užitkový automobil s korbou poháněný elektřinou. Využívají ho pracovníci v Jaderné elektrárně Temelín.
„Slouží k transportu drobnějšího zařízení do jedné tuny. Jde například menší zařízení, nářadí nebo různé tlakové láhve,“ uvedl Jan Kruml, ředitel Jaderné elektrárny Temelín.
Dosud technici využívali speciální motorový vagón. Ten i nadále zůstane v provozu. Přepravovat bude především velké předměty jako jsou například kontejnery s čerstvým palivem.
„Rozdělení transportů podle velikosti nákladu přinese pružnější plánování a menší zatěžování stávajícího motorového vagónu. Navíc elektromobil se nemusí pohybovat pouze po kolejích a je také méně náročnější na obsluhu,“ doplnil Jan Kruml.
Na jedno dobíjení ujede nový užitkový elektromobil sto kilometrů. Energetici ho mají v plánu provozovat především v areálu elektrárny. Denně ho využjjí hned pro několik transportů. Má i veškerá potřební povolení pro pohyb na sinicích. Mimo areál s jeho pomocí budou přesouvat především materiál mezi čerpací stanicí Hněvkovice a Jadernou elektrárnou Temelín.
ZAJÍMAVOST: Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 10,6 terawatthodin elektřiny. Společně s Dukovany jde o zdroje, které produkují největší množství čisté elektrické energie a podílí se tak výraznou měrou na bezemisní výrobě Skupiny ČEZ. Ročně se díky jaderným elektrárnám nevypustí do ovzduší přibližně dvě desítky miliónů tun CO2.
Aktuálně má ČEZ ve své vozové flotile okolo 200 elektromobilů. V drtivé většině jde o osobní vozidla. K dispozici mají i několik elektrických dodávek. Do roku 2030 chce ČEZ dosáhnout plné elektrifikace svých osobních vozidel v souladu s technickým vývojem a bez omezení provozu kritické infrastruktury.
zdroj: tisková zpráva
Studie meziroční ztráty hodnoty vozidel. Elektormobily vedou. Král Sr@čka III. nepřekvapivých -24,8%.
1. Tesla Model 3 -24,8%.
2. Kia Niro EV -21.0%
3. Maserati Levante -20.2%
4. Nissan LEAF -20.2%
5. Hyundai Kona Electric -18.5%
6. Chevrolet Bolt EV -18.3%
7. Jaguar E-PACE -16.3%
8. Land Rover Range Rover Sport -15.2%
9. Land Rover Range Rover Evoque -15.0%
10. Land Rover Range Rover Velar -15.0%
11. Ram 1500 Classic -14.9%
12. Mercedes-Benz AMG GT -14.8%
13. BMW X7 -13.9%
14. BMW X2 -13.5%
15. Tesla Model S -13.4%
hxxps://www.iseecars.com/used-car-prices-study
Tak uz zavreli prvni STK ktera podvadela. Nad druhou se stahuji mracna a doufam ze to nezustane u dvou. Emisni podvody jsou na stejne urovni jako otrava studni. Takze stat by mel tvde zasahnout a podvodniky poslat za mrize. Jak merici techniky, tak majitele smradochu.