V zemích EU bylo letos od ledna do července registrováno 815 399 nových osobních bateriových elektromobilů, meziročně o 0,4 % méně, podíl na všech registracích dosáhl 12,5 %.
V Česku bylo ve stejném období registrováno 4 984 nových osobních bateriových elektrických vozidel, meziročně o 43,4 % více, podíl na všech registracích dosáhl 3,6 %.
V zemích EU je provozováno 786 713 veřejných dobíjecích bodů, v Česku pak počet veřejných dobíjecích bodů dosáhl téměř 5,5 tisíce, vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů a Evropské observatoře pro alternativní paliva.
V EU bylo od ledna do července tohoto roku registrováno 6 537 362 nových osobních vozidel (meziročně o 3,9 % více), z nich 815 399 bylo bateriových elektrických (meziročně o 0,4 % méně).
Bateriové elektromobily byly s podílem 12,5 % čtvrtou nejoblíbenější volbou, nejvíce registrací si připsaly benzínové motorizace (35,1% podíl; meziročně -1,3 %), před hybridními bez externího dobíjení (29,6% podíl; meziročně +22,8 %) a dieselovými (12,8% podíl; meziročně -7,9 %), plug-in hybridy pak dosáhly podílu 6,9 % (meziročně -4,1 %).
„Na 0,4% meziroční pokles registrací nových osobních bateriových elektromobilů během uplynulých sedmi měsíců v zemích EU, měla vliv zejména situace na největším evropském trhu – v Německu, kde bylo letos registrováno téměř 215 tis. BEVs, což představovalo 20,1% meziroční pokles registrací. Obdobný relativní pokles byl evidován ve Švédsku, kde bylo registrováno více než 47 tis. BEVs, meziročně o 19,4 % méně. Naopak další významné trhy EU zaznamenaly růst, např. Francie +13,3 % (175 432 BEVs), Belgie +47,3 % (74 110 BEVs), Nizozemsko +4,7 % (68 572 BEVs), Dánsko +51,3 % (44 895 BEVs). V 17 zemích EU byl evidován meziroční nárůst registrací BEVs, v 10 pak pokles. Navzdory dlouhodobě ne zcela lichotivé pozici Česka mezi zeměmi EU v podílu BEVs, představuje letošních 4 984 registrací BEVs 43,4% růst. V červenci bylo u nás registrováno 820 nových osobních BEVs,“ uvádí Lukáš Kadula z Centra dopravního výzkumu a dodává:
„Aktuálně je v Česku provozováno bezmála 30 tisíc osobních bateriových elektrických vozidel kat. M1, během necelých 8 měsíců se tak jejich počet zvýšil téměř o třetinu oproti bilanci na konci roku 2023. Podstatná část letos registrovaných BEVs byla i díky Záručnímu programu ELEKTROMOBILITA Národní rozvojové banky. Elektrická vozidla s externím dobíjením mají v Česku k dispozici 5 482 veřejných dobíjecích bodů. V poslední době pozorujeme pozvolný nárůst podílu vysoce výkonných bodů s velmi rychlým dobíjením 150+ kW, kterých je k dispozici 377, tj. 6,9 %.“
Z pohledu značek si letos během uplynulých sedmi měsíců v Česku nejvíce registrací nových osobních bateriových elektromobilů připsaly automobilky Tesla (1 958), Škoda (473), Volvo (454), Hyundai (356) a BMW (259), nejregistrovanější modely dle obchodního označení: Tesla Model Y (1 030), Tesla Model 3 (896), Škoda Enyaq (472), Volvo EX30 (381) a Hyundai Kona (232). Aktuální detailní informace jsou k dispozici v příslušné interaktivní sestavě na webu Čistá doprava.
Počet veřejných dobíjecích bodů v zemích EU přesáhl 780 tisíc
V zemích Evropské unie je provozováno 786 813 veřejných dobíjecích bodů, v Česku pak 5 482. Téměř šest z deseti, přesněji 58,4 % veřejných dobíjecích bodů, je k dispozici ve třech zemích EU: v Nizozemsku 21,4 %, v Německu 18,5 % a ve Francii 18,4 %.
Uvedených téměř 5,5 tisíce veřejných dobíjecích bodů nás mezi zeměmi EU řadí na 18. místo v přepočtu na počet obyvatel, 19. místo pak v přepočtu na délku silniční sítě.
V zemích EU připadá v průměru 6,7 bateriových elektrických vozidel (kat. M1 + N1) na jeden veřejný dobíjecí bod, v Česku je tento podíl 5,3, v ostatních zemích V4 pak: 13,7 v Maďarsku, 7,6 v Polsku a 3,5 na Slovensku.
Ze všech provozovaných veřejných dobíjecích bodů v Česku bylo 3 955 běžných (72,1 % AC), 1 150 výkonných s rychlým dobíjením (21,0 % DC do 149 kW) a 377 vysoce výkonných s velmi rychlým dobíjením (6,9 %).
Obrázek 1 Počet bateriových elektrických vozidel (M1+N1) na jeden veřejný dobíjecí bod v zemích EU [stav: červenec 2024, graf: cistadoprava.cz, zdroj: EAFO]
zdroj: tisková zpráva
Tak jak to je s těmi elektroauty ? Prodávají se nebo ne ??? 🤔🤔🤔
https://www.msn.com/cs-cz/finance/zpr%C3%A1vy/v-n%C4%9Bmecku-se-elektroauta-p%C5%99estala-t%C3%A9m%C4%9B%C5%99-prod%C3%A1vat-volkswagen-padnout-nenech%C3%A1me-uji%C5%A1%C5%A5uje-vl%C3%A1da/ar-AA1pZ4H6?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=fdedc139eeae4f638894adade42d171d&ei=9
Ne, neprodávají. V Německu prodeje soukromým osobám klesly v srpnu meziročně o 96%. Což je v podstatě NULA . Jestli si někdo myslí, že takto radikální odmítnutí elektromobilů trhem lze zvrátit, je to naprostý magor.
Elektromobilita je v EU naprosto v hajzlu a teď nastane agonie, rok až dva dalšího kola dotací, ovšem s prázdnou německou kasou, na jejímž konci bude stejně státní intervence a restrukturalizace a nový Volkswagen, státní podnik.
Přesně podle mojí predikce z roku 2019.
runner42 (2.5.2019 16:31)
„…dotace výrazně uživatelsky horšího spotřebního produktu nemohou zvrátit trh. Lze ho dotovat, což si lze představit po dobu cca 3-5 let – dotace budou uspokojovat do 5% prvních spotřebitelů označovaných jako inovators a early-adopters. Není ale systémově možné dotovat elektromobily pro hlavní spotřebitelské skupiny. Buď se produkt na trhu etabluje, což vzhledem k nedostatkům elektromobilů nenastane, nebo v roce 2023-2025 nastane těžká odbytová krize. Tvrzení Volkswagenu, že budoucností je elektromobilita, znamená že v roce 2027-2030 ho bude nutné zachraňovat za peníze daňových poplatníků. A protože automotive je jeden z hlavních průmyslových zdrojů příjmů, je otázka, jak taková záchrana bude reálně vypadat.“
Lukáš Kovanda by snad asi nekecal … 😆🤔
Proč se zaměřuješ jen na Německo, proč se zaměřuješ jen na prodeje soukromým osobám? Jo aha, protože jinak by všichni zjistili, že zas kecáš blbosti 😀
Za tim nepatrnym poklesem v EU stojí to, že bestseller trhu (Tesla Y) čeká na facelift a mnoho lidí svůj nákup odkládá. Zároveň jsou zákazníci, co čekají na levnější modely typu Elroq, Inster. VW je otloukánkem, protože hodně vsadil na elektromobilitu, ale přitom v tomhle segmentu nemá dobrý produkt, alespoň na úrovni Hyundai Ioniq/KIA EV6. Jinak za poslední rok klesly výrobní ceny baterií cca o 40%. Přichází doba, kdy díky efektivnějším pohonům/termomanagementu a baterkám okolo 100kWh bude dojezd kolem 700 km běžná věc a to za ceny elektromobilů současných parametrů. VW tohle odsere ne kvůli tomu, že by elektromobily byly špatně, ale protože tápe s jejich vývojem, protože v době kdy se management smál, že elektromobily nebudou fungovat a bude to trh pro hrstku bláznů, tak mezitím číňani a korejci šlapali do jejich vývoje. Tyhle roky prostě VW chybí, vlak už jel a VW se teprv rozbíhá na peronu.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/volkswagen-nejdriv-sebevedomi-pak-zdeseni.A240904_195751_p_ekonomika_nef
…
V Německu, jež je shodou okolní už od roku 2015, tedy v roce vypuknutí Dieselgate, postiženo hospodářskou stagnací, revidovaly své elektromobilní plány vedle koncernu VW také další dvě značky německé velké automobilové Trojky: mnichovský koncern BMW a stuttgartský Mercedes. Odstupování od megalomanských plánů se týká rovněž amerických značek. General Motors odložil vývoj nových e-aut a také dal k ledu otevření továrny na elektrické nákladní vozy. Místo elektrických SUV bude Ford vyrábět zase nákladní klasická auta. Právě u Fordu se ukazuje pálení miliard v investicích do elektromobily na tvrdých datech: Ford prodal za jedno čtvrtletí 23 957 e-aut, na nichž prodělal 1,14 miliardy USD. Na každém prodaném plně elektrickém autě Ford prodělal 47 585 dolarů USA. Tak tahle žádný byznys nelze provozovat dlouho, pokud vůbec.
…
Ono to není jen Německo.
Ano takhle nejde byznys provozovat dlouhodobě – žít z minulosti a čekat až tě konkurence která investuje do budoucna převálcuje.
Jak jsem psal když jsme uzavřeli sázku, tebe a tobě podobné čeká tento rok velmi nepříjemné zjištění, a to že víru v elektrickou budoucnost bude ztrácet stále více lidí a stále více automobilek.
Nakonec budete žít z poslední naděje, že Čína a strana to zachrání. Ale na to bych nesázel.
Svobodný trh vaši elektromobilitu doslova sežere.
Svobodný trh??? A co pak to je? Myslíš tu mediální a lobbistickou kampaň velkoropáků?😃
Tohle je pro změnu ropácká Protiofenzíva v Ardenách 😁
Můžeš dát příklad toho, co považuješ za účelově vedenou kampaň?
Ale no tak 😉
Žádné notak. Prosím o příklad té mediální kampaně, ať se nepouštíme do neprůkazných teorií.
Nejsem blázen abych ti dával příklady všudepřítomného fenoménu 😘
Dobře, nebudu tě mučit. Prostě jsi to jen tak plácnul. O nic nejde.
Protože Německo je momentálně prodej bez dotací a soukromé osoby nepodléhají korporátním regulacím. Na tomto velkém a bohatém trhu je momentálně nejlépe vidět skutečný tržní potenciál eletromobilů.
A nezaměřuji se pouze na Německo. Dokonce ani ten 70% nepovažuji za důležitý, protože to je číslo z deformovaného trhu dříve ovlivněného dotacemi. Mnohem podstatnější je skutečný objem prodejů ve srovnání s roky 2022 a 2021.
A to je pro elektromobilitu jedním slovem KATASTROFA.
Vpohodě, když to má být trend, řekneme si to za rok až bude prodej Tesly Y v plnym proudu. Zároveň budou levnější modely a zároveň tu už bude podstatný zastoupení čínskejch automobilek, který už budou pořizovací cenou na úrovni spalováků.
Čínské BEV chtějí zabrzdit celní sabotáží. Zajímavé že hybridy nevaděj… Nakonec to šmejdi ropácký stejně projedou, ale evropský autoprůmysl mezitím nejspíš ztratí na významu.
Podle mých interních informací hrozí, že VW propustí až 170 tisíc zaměstnanců (23%) a v Německu uzavře 4 továrny.
V druhé vlně je na stole je prodej/zrušení tří značek koncernu a propuštění dalších 100 tisíc zaměstnanců (ohroženo je 12 továren).
Celkově se propouštění v první vlně dotkne až půl milionu zaměstnanců v řetězci a bude mít přímý ekonomický dopad na nejméně pět milionů obyvatel EU.
V druhé vlně by to znamenalo krach až tisíce firem, cca miionu zaměstnanců na dlažbě a přímý dopad na cca 20 milionu obyvatel EU.
Hahaha, tak to je taková malá ekonomická nukleární bomba.
Podle mého zdroje jsou čísla druhé vlny pravděpodobně úmyslně nadsazena, aby stát hodil VW záchranné lano.
O nutnosti záchrany se ve VW už mluví zcela otevřeně. A jak jsem psal před půl rokem, nálada je depresivní.
To by se dalo využít na burze, jdete do toho?
Easy money je škoda nechat ležet na chodníku.
Pěkný short a můžete si koupit dalšího luxusního ropáka do sbírky.-)
@Exc Jenomže ono se to takto nestane. Toto jsem psal včera -„teď nastane agonie, rok až dva dalšího kola dotací, ovšem s prázdnou německou kasou, na jejímž konci bude stejně státní intervence a restrukturalizace a nový Volkswagen, státní podnik.“
A už je to tady, dneska oznámila německá vláda, že do toho nasypou další prachy. Které ale nemají, na tom koneckonců skončily dotace v prosinci. Takže něco najdou, ale víc jak na dva roky to nevidím.
Moje původní predikce z roku 2019 “ v roce 2027-2030 ho bude nutné zachraňovat za peníze daňových poplatníků. “ platí beze změny.
runner42 napsal 5. 9. 2024 (13:19)
Jasně a když ne za dva roky, tak třeba někdy později:-)
Můžete prosím poslat odkaz na tu vaši predikci z roku 2019?
Díky
Ale ten VW nekrachuje kvůli elektromobilům. On krachuje proto, že přišel o největší trhy v Asii a tam čouďáky už nikdo nechce. Prostě nebyl dost rychlý a nedokázal se přizpůsobit protože se nechal brzdit kecy různých runnerů. Historie mockrát ukázala, že brzdiči pokroku vždycky prohrají.
Další VW továrny k uzavření jsou prý Salzgitter, Chemnitz a Kassel.
@Exc Je to nahoře
runner42 napsal 6. 9. 2024 (8:42)
Nahoře je jen text „citace“, můžete poslat přímo odkaz?
Nedaří se mi to najít.
Díky
Prednostne se tedy budou zavirat fabriky na spalovaky? Uz bylo na case.
lavrov42 vyjmenovava fabriky ktere VW provozuje. NIkdo zatim nerekl, zda se vubec neco bude zavirat, ale lavrov uz hreje polevcicku. Od ruskych zmrdu jsme uz zvykli vsechno.
@Exc To půjde jen ztěží, je to forward forwardu mého příspěvku z Novinky.cz a tam byl můj účet zablokován pro schvalování genocidy. Cituji:
„Dobrý den,
Váš přístup do diskuzí byl natrvalo zablokován za opakované porušování smluvních podmínek.
Poslední příspěvek porušující smluvní podmínky:
Souhlasím, že jednotný úřední jazyk je důležitý pro ochranu národní identity. Ovšem nemůžete popřít, že se po puči v roce 2014 tímto zákazem jednalo o narušení status quo.
Proto by mě právě zajímalo, jak běžný Ukrajinec zpětné hodnotí kroky vlády, které za ukrajinskou stranu vedly k válce. Ruská strana je víceméně jasná, tam názory veřejně deklarují, ale o ukrajinském veřejném mínění je ticho po pěšině…
Publikovaný dne 1. 6. 2022, 6:26 na serveru Novinky.cz.
Důvody závadnosti příspěvku:
Schvalování trestného činu, popírání či ospravedlňování genocidy“
Dobré, že? Jestli tedy chcete vidět „originál“, napište si tam. Já se s nimi dohadovat nebudu, komunikovat s nějakým svazáčkem po mně nikdo nemůže chtít.
runner42 napsal 9. 9. 2024 (9:43)
Aha, takže si tu postujete klidně smyšlené citace a prezentujete to jako nějaký důkaz vašich dřívějších „prorockých“ myšlenek.
Popravdě jsem něco podobného čekal:-)
@Exc Dotaz byl na konkrétní příspěvek, tam nemohu sloužit z uvedených důvodů. Není ale snad takový problém si najít jiné moje příspevky o Volkswagenu, evropském automotivu a sázce na elektromobilitu, třeba přímo tady na Hybridu.
Na nutnosti záchrany Volkswagenu intervencemi zhruba v tomto období jsem tady upozorňoval roky. Není problém si najít, že jsem zcela konzistentní v předpovědi, že trh nebude reflektovat na nabídku elektromobilů a VW bude nutné nějakou formou sponozorovat.
To jak nyní Vokswagen vydírá stát o dotace není nic jiného, než zachraňování z veřejných prostředků. Ale nebude to stačit.
runner42 napsal:5. 11. 2021 (9:20)
Vše vsadil, po německu, na jedinou kartu. A s tou, po německu, vše prohraje.
Výsledky socanských fantazií konec konců známe a bez výjimky končí v nevyhnutelném „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí.“
Odpovědět
kkk napsal:5. 11. 2021 (18:01)
Vy se tedy domníváte, že VW „zbankrotuje“ jako Tesla, a můžete nám jako vševědoucí bůh prozradit, kdy to bude?
Odpovědět
runner42 napsal:5. 11. 2021 (19:27)
Můj nejlepší odhad, při současném trendu progresivní nevýroby trhem poptávaných produktů, je 2025-2026. Formou jednání o pomoci, nucených státních odkupech výroby a restrukturalizací.
A můžeme si vysvětlit i aktuální situaci Volkswagenu. Příští rok má v zásadě tyto možnosti:
A) Zaplatí 200 miliard na emisních pokutách, nebo
B) prodá se ztrátou 200 miliard elektromobily za dumpingové ceny, nebo
C) omezí prodej spalovacích aut a přijde o 200 miliard za ušlý zisk,
D) nebo prodá elektromobily za dumpingové ceny a ztrátu 200 miliard mu zaplatí stát.
Ano, pokouší se vydírat o variantu D. Ale varianta D je jen krátkodobé řešení, protože Německo potřebuje z Volkswagenu prachy dostávat, ne v něm a v dalších automobilkách každoročně topit stovky miliard.
Prostě ty dřeváky lidi nechtějí a je jedno, jak hezky nabarvené jsou a jak hodně odsoudíme neekologii kožedělného průmyslu.
pro Runnču…. To že se evropské automobilky dostanou do vážných problémů (ti) tady vysvětlujem už 10 let. Ale dochází k tomu z přesně opačného důvodu než tvrdíš….
Co teď když zatím máme pravdu všichni? Podle mě bude zcela jasno zhruba za dekádu. Elektromobilita dobude Svět a i kdyby se vám dočasně podařilo z EVROPY udělat spalovácí (hybridní) rezervaci, bude už v tu dobu jasné, kdo měl OD ZAČÁTKU pravdu.
No pardón, to by se vám hodilo to hodit na něco jiného, ale fakta mluví naprosto jasně.
Evropský automobilový průmysl běžel naprosto bez problémů a generoval obrovské zisky na vnitřním evropském trhu. Regulace, které se projevily v omezování nabídky, strmém růstu cen a poklesu kvality, jsou pouze a jedině střelba do vlastní brány.
Zákazníci mají naprosto u prdele nějaké čínské sračkové elektromobily. Problém je, že evropské automobilky nedělají pořádná auta za adekvátní cenu. A to je důsledek pouze a jedině evropských regulací.
runner42 napsal 9. 9. 2024 (10:28)
Mně zajímal právě ten váš příspěvek s predikcí z 2019 a ne váš „konzistentní“ negativní postoj na BEV a VW, který je tu demonstrován i několikrát denně.
pro Runnču… No vidíš i na tom se shodneme: TO BY SE VÁM HODILO, SVALIT SVŮJ PRŮSER NA NĚKOHO JINÉHO, NAFTALÍNI.😉😁
Nokia taky vytvářela super zisky skoro až do konce. Jenže časy se mění. Ale to asi zaletovaná konzerva jako ty není schopna pochopit.😃
V Číně už moc smraďochů neprodáte a postupně přijdete i ostatní trhy.
Zkrátka jste nenapravitelný pitomci.
A co já s tím, tak zkus wayback machine nebo napiš na podporu, je mi to šumák, nebo zkus nějaký vyhledávač s archivem.
Jo a to poslední slovo „vypadat“ bylo v původním příspěvku zřejmě jiné, blbě jsem to kdysi označil do clipboardu a uřízl konec, tak jsem tam teď za „reálně“ dopsal co mi přišlo pravděpodobné, tak až to najdeš, aby ses nedivil 😀 Napiš pak, co tam v originále bylo.
Jo Nokia a dotace na smartphony, to už tady dlouho nebylo 😀
pro Runnču…. Zase klasicky odvádíš pozornost – vůbec nejde o dotace, ale o technologický vývoj a odjezd spalovací technologie na zasloužený odpočinek do muzea.😄
Runnere, ty to děláš úplně blbě. Kdybych já byl milovník výfuků tak bych dělal přesný opak. Propagoval bych elektromobily aby mi lidi přestali užírat tu smradlavou kapalinu a vydržela mi co nejdéle. 😉
runner42 napsal 9. 9. 2024 (12:01)
To jste si nějak popletl, proč bych to dělal já?
Místo psaní návodu pro dohledání jste to mohl rovnou udělat a poslat, ale když ono se těžko hledá něco, co jste v nenapsal:-D
Dotace a subvence jsou posunem spotřebitelské poptávky a jejich samotná existence a propad prodejů po jejich zrušení jsou nevyvratitelnými důkazy, že po elektromobilech je poptávka naprosto okrajová.
Tady není o čem diskutovat.
Subvencuje se pouze produkt, po kterém není poptávka, nebo se jedná o ekonomický trasfer v disfunkčním ekonomickém prostředí rozvojové země.
Nejsem přítel spalovacích aut. Jsem nepřítel socialismu.
@Exc Jestli tomu rozumím správně, mám ti poslat odkaz na zrušený příspěvek na Novinkách, abych ti doložil existenci samotného příspěvku, jehož obsahem jsou ta samá tvrzení, jako v desítkách jiných nezrušených příspěvků na jiných webech?
Asi úpal, ne?
Jestli po tom tak toužíš, napiš jim že jsou fašouni a že mají bezdůvodně zrušený profil obnovit, protože toužíš vidět jeden konkrétní příspěvek. Mně je to buřt, dál s tím neztrácím čas.
pro Runnču… Samozřejmě že se jedná o ekonomické transfery – do správných kapsiček. To ti dochází až teď?…
A klidně tomu říkej špatně ,,socialismus“, já se budu držet neutrálního výrazu ,,pozdní kapitalismus“.
Tak prima. Žádné dotace a elektromobily mohou ukázat, jaká je po nich poptávka. Akorát je zajímavé, že po zrušení dotací ty jejich prodeje zatím vždy padly na hubu.
Pochopitelně. Hloupost se musí korigovat dotacemi a daněmi. Můžeme zkusit co se stane když zrušíme daň z alkoholu a litr vodky bude za 5 Kč. Většina lidí je méně chytrých a národ by bez korekcí zahynul. Uchlastáním a učouzením z výfuků.
@lavrov42. Koukam ze jsem te podcenil. Jses v kldr a slavis s temi vrahouny 76. vyroci zalozeni toho komunistickeho zalare a jeste stihas psat takove slinty.
Co rikas na zruseni tistenych letaku na slevove akce obchodaku? Kdyz to chteji jen duchodci, tak by to byla prece dotace. A to je podle tebe vzdy zlo. Nebo jak?
Pro Runnču…. A proč by společnost (stát) nemohl zadotovat rozjezd technologie, na které ve finále vydělá mnohem víc??
Dobrý příklad je zase ta Čína: Občana dotací povzbudí koupit EV, průmysl má odbyt a technologii vypiluje a zlevní. Zároveň nepotečou prachy do Evropy za importované smraďochy a potažmo do ropných zemí za paliva. Čínské továrny budou vyrábět skvělá auta za dobrou cenu a budou je exportovat do celého Světa. Zmizí smog z měst a ušetří se za zdravotní péči.
Já vidím jen POZITIVA a počáteční investice se Číně vrátí mnohonásobně 👍🙂
Stane se to, že klesne výběr daní. Nic víc. K smrti se zvládne uchlastat i poslední bezďák. Cena pro alkáče ovlivňuje výběr produktu, nikoliv objem konzumace.
Takhle to dělají jen kreténi a zloději ve státní správě. Ano, inteligentní státy zainvestují do budoucích zisků – výměnou za podíl, někdy i kontrolní, nebo postaví státní podnik.
Pokud vláda rozhazuje cizí peníze koncovým spotřebitelům, je to krádež.
Ano, Dongfeng dostává dotace. Je to také státní automobilka. Jaký podíl vlastní Česká republika ve Škoda Auto, že rozhazuje dotace na nákup jejích produktů?
„V zemích EU bylo letos od ledna do července registrováno 815 399 nových osobních bateriových elektromobilů, meziročně o 0,4 % méně…“
To je teda děsivej propad v prodejích. To je jasnej konec elektromobilní pohádky. Lol. :D:D:D
Brzy uvidime strmy pad prodeju tech smradlavejch srackometu. U vyroby smradochu evropskych automobilek je pad vyroby jiz davno v chodu.
Pamatujete na Tesla Model Y ve službách policie v Menlo Park? To bylo slávy.
hxxps://cleantechnica.com/2021/11/11/menlo-park-police-to-purchase-tesla-model-ys-ford-mustang-mach-es/
Po jediném roce byla beze slávy z pilotního provozu vyřazena jako nezpůsobilá. Zvlášť pikantní je konstatování, že Autopilot zasahuje nežádoucím způsobem do řízení.
hxxps://www.autoevolution.com/news/tesla-model-y-is-far-from-being-the-ideal-police-patrol-vehicle-of-the-future-239086.html
To jsou opravdu závažné nedostatky. Středová konzola jim ztěžovala přístup ke zbraním a nemožnost vypnutí hlasového ovládání by mohli zneužít zločinci. Prostě EV jsou pro policejní práci nepoužitelné.
Policie by asi nemela pouzivat ve sluzbe AP. Pri vykonu policejni prace plati vyjimky ze silnicnich pravidel a AP je naprogramovany na jejich dodrzovani. Pochybuji, ze policie pouziva i obycejny tempomat pri vykonu prace.
Zrejme nahradil nacelnika nejaky spalovaci fanousek, ktery EV nenavidi. Pak se vse resi brichem.
Souhlasím s tím, že AP zasahuje do řízení dosti nepříjemně. Je ale možné ho nezapínat, tak nevím, proč ho používali, když je sral. Bylo by super, kdyby někteří asistenti šli vypnout trvale, ale obávám se, že to možná ani není libovůle automobilky, ale nějakých norem.
Turecko podalo žádost o vstup do BRICD. Znamená to konec celní unie s EU a přesun továren evropských automobilek do ekonomického prostoru konkurenčního bloku.
Tomu se už nedá ani smát…
Turecko ma akorat strategickou polohu, to je jediny jejich trumpf.
Elektromobilní Lotus vlastněný čínským Geely míří na propad prodejů o 90% (7-8 tisíc kusů místo >70 tisíc kusů ročně) a potenciálnímu krachu.
Ani toto ještě není úplná tržní realita, čísla stále deformují státy s extrémními dotacemi, jako Francie, ale i těm to brzo skončí, tamní komunisté rozhodně nepodporují přesun veřejných prostředků do soukromých kapes.
Proboha proc ti mantaci nepouzivaji „Cesko“? To jsou nejaky omezenci?