K 30. červnu 2023 bylo v České republice registrováno 18 271 osobních bateriových elektrických vozidel (BEV kat. M1), vyplývá z aktualizovaných dat na webu Čistá doprava.
Během uplynulých šesti měsíců se jejich počet zvýšil o 29 %, kdy bylo registrováno 4 110 vozidel. Více než čtvrtinu letošních registrací evidovala Tesla (1 085), s odstupem následovala Škoda (563) a Volkswagen (535).
Celkově nejvíc BEV evidovala v registru Škoda (3 596), dále Tesla (3 048) a Volkswagen (2 226). Z 18 271 osobních BEV bylo 4 466 vozidel registrováno jako ojetých, tj. 24,4 %, 13 953 vozidel bylo registrováno na firmy, tj. 76,4 %. Téměř 40 % BEV bylo registrováno v Praze (7 174), následují Středočeský (3 536) a Jihomoravský kraj (1 721).
Celkem bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 28 721 BEV: 9 107 kat. L, 18 271 kat. M1, 148 kat. M3, 1 148 kat. N1, 3 kat. N2, 14 kat. N3 a 30 BEV zařazených jako ostatní.
Zajímavý pohled nabízí srovnání tří značek s nejvyšším počtem registrovaných BEV kategorie M1. U nejúspěšnější značky v tomto ohledu, Škody, byla zatím dominantně z 97 % zastoupena vozidla nová a jen ze 3 % ojetá, u Tesly byl podíl ojetých vozidel 30 %, u Volkswagenu pak 24 %.
Během uplynulých šesti měsíců evidovala v Česku nejvíce registrací Tesla, a to jak v oblasti nových (786), tak ojetých vozidel (299). Na tento výsledek mělo nepochybně vliv opakované zlevnění této značky.

Podle aktuálních dat Evropského sdružení výrobců automobilů bylo v zemích Evropské unie v období leden–červen letošního roku registrováno více než 700 tis. nových osobních BEV (meziroční nárůst o 54 %), které se na celkových registracích podílely 13 %.
Nejvíce BEV bylo registrováno v Německu (220 tis.), Francii (138 tis.) a Nizozemsku (58 tis.), nejvyšší tržní podíl si pak BEV držely ve Švédsku (37 %), Finsku (33 %) a Dánsku (31 %).
Česká republika skončila v podílu registrací nových osobních bateriových elektrických vozidel mezi zeměmi Evropské unie s 2,6 %, před Slovenskem na předposledním místě – detaily viz interaktivní sestava Registrace nových osobních vozidel v EU na webu Čistá doprava.
zdroj: Centrum dopravního výzkumu
off
Předělejte si svýho starýho brouka na elektriku jen za 2000-5000 $. Cena za čínský kit z Alibaby bez baterie. Stejný kit vás u EV Westu přijde na 20 000 $. :)))
https://insideevs.com/news/678414/chinese-ev-conversion-kit-vw-beetle/