V Česku jezdí 14 316 osobních elektromobilů, většinu mají firmy

K 31. prosinci 2022 bylo v České republice registrováno 14 316 osobních bateriových elektrických vozidel (BEV kat. M1), vloni se jejich počet zvýšil o 5 075. Čtvrtina z nich byly ojetiny.

Celkem bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 23 790 BEV všech kategorií. Mezi osobními auty jsou nejčastěji registrovanými značkami elektromobilů Škoda (3070), Tesla (1969) v Volkswagen (1726). „Z celkem 14 316 BEV kategorie M1 jich je 77 % registrováno na firmy, ostatní na fyzické osoby. Firemní zákazníci nejčastěji registrovali vozidla Škoda (2 661), Tesla (1 494) a Volkswagen (1 404), soukromé osoby pak Tesla (475), Škoda (404) a BMW (351),“ uvádí Jindřich Frič, ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i. Téměř 40 % osobních elektromobilů je registrováno v hl. m. Praze (5 618 vozidel), následuje Středočeský (2 882) a Jihomoravský kraj (1 355).

Obrázek 1: Vývoj registrací bateriových elektrických vozidel kat. M1 v ČR v posledních 10 letech [stav k 31. 12. 2022]

zdroj: Centrum dopravního výzkumu

74 Comments on “V Česku jezdí 14 316 osobních elektromobilů, většinu mají firmy”

  1. Tedy musím pochválit Petr77, Michal1985, Venca a další. Protože tady na té diskuzi a uvedení fakt se ukázalo, co je Bežkař zač.
    Je vidět, ani když se srazí s realitou tak se nepohne a jede si dál. Jsem rád, že statistiku počítá někdo jiný a naštěstí vím co je průměr. Ale nejvíce mě dostalo, když v jednom příspěvku říká, že průměr odpovídá jedné desítce let a nejsou to tedy desítky let a v druhém příspěvku otočí a tvrdí, že extrémy jsou součástí, takže potvrzuje, že jsou to desítky let. Mám pocit, že už byl tak v ráži že si ani neuvědomoval, že mluví proti tomu co sám řekl :-).
    A nebo to, že moje předpovědi jsou přesné jen nevyšli kvůli jiným okolnostem :-). Tak to je opravdu hodné génia. Takže Venco popsal jsi to přesně.

    1. V pohodě, postav se do fronty těch, co nechápou naprosto primitivní věc, jako je časová řada limitovaná na jedné straně stářím nula.

      Místo keců si zkus odpovědět na níže zmiňovanou slovní úlohu a pak ti to snad docvakne. Jestli ne, tak ti bohužel nedokážu pomoci.

      „Kolik nových aut do jednoho roku musím mít, abych dosáhl průměrného stáří vozového parku 16 let, ve kterém mám jednu jedinou dekávku z roku 1936? Jak velký podíl vozového parku pak budou mít auta do 16 let a nad 16 let?“

      1. Však Kolbenlhář lže skoro pořád. Asi jen při spánku nelže.
        runner42 napsal:
        27. 2. 2023 (22:41)

        Bankroty automotive firem v ČR se rozjely ve velkém, každý týden se položí některý z významných dodavatelů v řetězci. Dnes například krachnul Megatech v Hlinsku. Nejdřív zredukoval původních 1000 zaměstnanců o dvě třetiny a teď definitivní konec. Zaměstnával čtvrtinu obyvatel města.

        Tedy opět lež. Hlinsko má 9400 obyvatel, čtvrtina je 2350. Žádnou čtvrtinu obyvatel města firma nezaměstnávala. Ten zbytek do počtu asi vařil obědy a pral montérky. runner42=prolhaný internetový analytik

                1. Ještě někdo další to nechápe, nebo jen tenhle jeden imbecil?

                2. O firmě víme naprosto vše, tak mě těžko můžeš přesvědčit. Společnost měla v době naší aktivní spolupráce 828 zaměstnanců kmenových, 36 agenturních, 44 externích „šedých“ a 24 na manažerskou smlouvu. Kromě toho zaměstnávala dalších několik desítek místních lidí nepřímo, od dodavatelů – externí accounting a controlling, podpora nových CNC, doprava, ostraha, stravování, závodní lékařka, tři bobany z BOZP, dva externí IT, dvě atraktivní ISO manažerky atd.
                  Krize měla dva faktory – z korporátu přišel, stejně jako u našich jiných klientů, tzv. lean proces a začalo se optimalizovat a optimalizovat. Druhým s tím spojeným faktorem bylo rozhodnutí opustit historii DNA firmy ETA a vykašlat se na elektro, a bouchat jen plasty pro automotive. Obrovská strategická chyba. Elektro a obchodní vztahy byly zoptimalizovány na nulu a nyní je na nulu zoptimalizována celá firma.
                  A přesně takto dopadnou všichni, kteří postavili svůj business na evropském automotivu, když byl ve vrcholné formě.

                  Technická poznámka – v regionu Hlinska to problém nebude, lidé si najdou jinou práci. V regionu žijí cikáni jen minimálně, takže má dlouhodobě extrémně nízkou nezaměstnanost. Důležité jsou příčiny krachu.

                3. Technická poznámka: Jsi lhář a křivák, runnere42. Stačí se podívat do obchodního rejstříku. Dále články na Idnesu, Chrudimského deníku,odborový svaz.

                  runner42 napsal:
                  1. 3. 2023 (0:09)
                  Ten text jsi okopíroval slovo od slova z firemních stránek.

                4. Samozřejmě, že je to z jejich firemních stránek. Proto jsem to sem taky dával.

                  Na tvoji radu jsem si vygooglil článek na Idnesu a v rozhovoru s tiskovou mluvčí čtu: „Firma v Hlinsku vlastní závod na výrobu plastových výlisků pro automobilový průmysl. Před několika lety byl podnik největším zaměstnavatelem ve městě s tisícovkou zaměstnanců.“
                  htxxs://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/autodily-automobilky-urad-prace-vypovedi-tesla-bmw.A230227_134007_pardubice-zpravy_skn“

                  Začínáš mě svojí snahou přesvědčit mě o alternativní realitě nudit.

                5. Chrudimský deník-srpen 2022: O práci tak přijde přibližně 180 lidí, a to včetně těch agenturních
                  Zdroj: chrudimsky.denik.cz/zpravy_region/megatech-v-hlinsku-konci-o-praci-prijde-180-lidi-stavkova-pohotovost-trva-202208

                  Výroční zpráva firmy: ROK 2020 = 280 zaměstnanců
                  ROK 2010 = 672 zaměstnanců.

                  Ta tisícovka byla asi někde v daleké minulosti. Jsi prostě lhář.

                6. Evidentně si už nepamatuješ, na jaký můj první příspěvek o Megatechu si reagoval. Nikdy jsem netvrdil, že má Megatech Hlinsko ještě teď 1000 zaměstnanců.

                  Ne, nebyla to daleká minulost. Megatech totiž v Hlinsku zase tak „dlouho“ není. Což ty evidentně naprosto netušíš, takže jen meleš kraviny o něčem, o čem nemáš páru.

                7. Já mám páru o tom, že jsi lhář. V roce 2010 měla firma 672 zaměstnanců. V roce 2023 jich má 180 včetně agenturních, možná ještě menší počet.
                  Zdroj: obchodní rejstřík. Žádné Tvoje lidové vyprávění a neustálé lži.

                8. Kolik měli v roce 2010 nevím a je mi to jedno, to jsem ještě ani nevědel, že existují. Ke klientovi jsme se dostali díky jeho rozšířování výroby po odeznění krize počínaje rokem 2014, kdy se namočili do automotivu. Mimochodem, v době naší spolupráce měli otevřený hiring tak, že by vzali v podstatě každého.
                  Stav roku 2020 je už pouze smutný obrázek, kam to dovedli, nicméně je mi to jedno. Vlastně ne, mám trochu škodolibou radost, byli to dost aroganti.
                  Moje čísla jsou zcela přesná a buď rád, že jsem se vůbec namáhal je dohledat.

                1. My vime, ze je Runner samolibej brouk Pytlik a lhar, on to vi a diky sve anonymite mu neni blbe nekde v umastenym tricku a na podpore stejne kydat pres mnohokrat prokazanou debilitu a amaterismus sva “moudra”

            1. „MEGATECH Industries Hlinsko, s.r.o. je největším závodem skupiny MEGATECH Industries v České republice, jak z pohledu velikosti výrobní plochy, tak dle počtu zaměstnanců. Hlinecký závod disponuje 8 970 m2 výrobní plochy s celkem 72 automatickými vstřikolisy. Závod se řadí mezi nejvýznamnější zaměstnavatele v regionu, zaměstnává téměř 800 zaměstnanců. Našimi hlavními zákazníky jsou BMW, VW a MAHLE-BEHR.“

                1. Obchodní rejstřík-Megatech Industries Hlinsko-výroční zpráva společnosti za rok 2020 = 273 zaměstnaců + 7 vedoucích pracovníků. Celkem tedy 280. Žádná čtvrtina, žádných tisíc. Runner42 = lhář a křivák.

              1. Jojo, cisla od Runnera jsou stejne presna jako predpoved krachu Tesly, bleskova porazka Ukrajiny a dalsi prognozy uplne mimo misu … a nejen, ze je uplne mino, ale jeste je na sebe hrdej… uplne to vidim, jak hraje s nekym sachy, dostane sach-mat, ale na tiskovce bude vysvetlovat, ze udelal vse spravne, neudelal jedinou chybu a jeho prohra je vlastne vyhra, protoze souper udelal neco co necekal…😁👍🏻

                1. To je text z webu Megatech Hlinsko. Měl by si tedy poučovat o nich samých přímo je.

                  Jinak se mi líbí, že už akceptujete porážku Ukrajiny jako fakt a těžiště se posouvá na to, že alespoň nebude blesková. To je posun. Ani mi nevadí ta fabulace, že já jsem tvrdil něco o bleskové porážce, přestože moje argumentace spočívala na nevyhnutelnosti porážku především v důsledku demografického vývoje.

                2. muzu se zeptat pana „Statisticka dokonalost/o moje vedeni maji vsichni zajem42“, kdo kde pise, ze akceptoval porazku Ukrajiny jako fakt? To jen k tomu, abychom si vyjasnili jak exaktni je cteni Dementa42 a vyvozovani zaveru bez prekrucovani… a za druhe, to ze prohlasis, ze mas presne udaje, ze tu firmu znas a mas presna cisla, pak sem nablejes uplne nesmysly, ktere jsou mimo realitu a ospravedlňuješ to tím, žes to vzal z jejich webu plně vystihuje Tvoji profesionalitu a jak vážně se mají brát Tvoje bláboly…

                3. Michale pustte ho z hlavy… ja uz jsem se jednou zarekl, ze na ty jeho vylhany nesmysly nebudu reagovat a zatim to dodrzuju, i kdyz je tezky nereagovat na prekrouceny lzi a adoraci Ruska… on si fakt kompenzuje sebevedomi z uboheho zivota tim, ze do diskusnich for kyda svoje moudra a ma radost, ze je pro nekoho zajimavy tim, ze mu lide reaguji… v zivote nic nedokazal, tak ma alespon tuhle zabavu…

  2. V České republice to není žádná sláva , ale v Evropě adopce EV postupuje docela rychle. Úplná disrupce trhu nastane zřejmě až s příchodem Tesly Model 2. Je veliká škoda , že čínská vláda už 6 měsíců blokuje výstavbu gigafaktory právě na Model 2. Tempo jakým Tesla postupuje , je zřejmě moc rychlé i na čínské automobilky.

      1. Kecy. Čísla hovoří naprosto jasně:
        1) Průměrná stáří vozového parku je 15,8 roku, takže žádné desítky let.
        2) Za těch tebou zmiňovaných 10 let elektromobility, tedy od roku 2012, se počet spalovacích vozidel v ČR zvýšil o 41%, tedy z cca 4,5 milionu na 6,5 milionu.
        3) Elektromobilita je statisticky desetkrát raritnější úchylka, než pedofilie.

        1. Nemá smysl zabrušovat do komplikovanějších diskusí, ale jen na argumentaci Dementa 42 lze vidět jeho amaterismus. Sám napíše, že průměrné stáří parku je cca. 16 let. Tedy pokud je to průměr, tak tam mohou být vozidla stará 1 rok a vozidla stará 30 nebo i více let. Tedy je to něco, co několik desítek let vznikalo. Ale Dement42 to uvádí jako příklad toho, že to nevznikalo desítky let 🙂 . To, že elektro spalováky nakonec (bude to proces na desetiletí a možná více, protože najednou to nedává smysl) převálcuje, je již dané. Technologicky, časem snad i cenově… a mě by zajímalo, kdy to obhájci fosilů, co stále střílejí do novější technologie, konečně akceptují a dojde jim to… je to jako když je jede někdo k propasti a stále křičí „my tam nespadneme, nás se to netýká….“… někomu to dojde ještě než tam spadne, někomu až když letí… kolik bude někdo jako Dement42 potřebovat procent, aby mu došlo, že elektro roste a fosil ne… bude mu stačit 10% trhu? 25? nebo až to bude přes 50%? .-)

          1. Přesně tak, ono se stačí podívat na ty náznaky okolo. Jednak poměr nově prodaných BEV vs. spalováky v západní evropě docela raketově roste z podobných 0,0 nic procent které jsou zatím u nás až na desítky procent na některých trzích. A podobně se stačí podívat na podíl prodejů např. v Evropě, kde prakticky všichni ztrácí a jedna z mála co roste je Tesla… a již dávno neplatí, že tesla roste tak rychle protože prodává v malých číslech… Aktuálně vyrábí více než Škoda Auto, což je na jednu stranu smutné. V letošním roce pokud pojedou všechny továrny na plno, tak by mohla Tesla vyrobit a prodat klidně nějakých 1,8 – 2 mil. BEV. Jaký plán má na telošní rok Škoda ?

            1. Jestliže Tesla vyrobí v roce 2023 pod 2 mil. , tak budu docela zklamanej. Čekám 2,2 plus, ale uvidíme. V Číně to může být zajímavé -XPeng snížil ceny u některých modelů o 15% . Nový BYD Seagull stojí jenom 9 000 USD. Nižší desítky měsíců a čínská cenová válka se začne rozšiřovat po celém světě.

          2. Pokud je průměr 16 let, znamená to, že aut starých několik desítek let je naprosto zanedbatelné množství. Schválně jestli přijdeš na to, proč.

            Nápověda – kolik nových aut do jednoho roku musím mít, abych dosáhl průměrného stáří vozového parku 16 let, ve kterém mám jednu jedinou dekávku z roku 1936? Jak velký podíl vozového parku pak budou mít auta do 16 let a nad 16 let?

              1. Spalovací auto je oproti elektromobilu pokrok. Elektromobily byly vývojově první, ale pro svůj malý dojezd, nutnost zdlouhavého nabíjení a problémy s bateriemi je nahradila auta spalovací. Elektromobily mají už 120 let stále ty samé nedostatky. Baterie za sto let velmi pokročily, což není zásluha vývoje elektromobilů, ale vzhledem k tomu, že se zvětšily i energertické nároky vozidel, jsou stále ve stejné situaci.
                Ani tisíckrát opakovaná lež o modernosti elektromobilů se nestane pravdou a čeká je osud falešného masa a elektromobilná automobilky osud šlichtovníků. Naslouchání a vycházení vstříc uřvané menšině fyzikou nepohne.

                Nehledě na to, že tohle tvoje žvanění a trapný pokus to posunout do „vývoje“ naprosto nesouvisí s původním příspěvkem, že 6.5 milionu spalovacích aut vznikalo desítky let. Nevznikalo. Naprostá většina vozidel je mladší deseti let.
                Pokud bychom vzali tvoji argumentaci, že se jedná o období od prvního vozidla danéího typu, tak za 120 jste se s elektromobily dostali na pár tisíc kusů. Jak říkám, devianti.

                1. Už ten název „spalovací“ znamená, že to není na věky. Něčeho bude ubývat a zplodin přibývat. Takže nutně nastane čas kdy nebude co brát a nebude kam dávat. Takže jste se potěšili a už s tím jděte do pr…

                2. Spalování je termogenní oxidace. Nic víc nic míň. Jestli máš problém se spalováním, běž se rovnou zabít, aby tvůj organismus přestal spalovat.

                3. pro Runnču… 😁Co to je za bláboly, ty Pako… Jako kdyby starej komediant dokola vyřvával, že není zajímavější atrakce než jeho ,,solidní“ řetízák a čuměl by u toho žvanění na centrifugu..😆

                4. Já nemám problém se samotným spalováním. U živých organizmů to je součástí recyklačního koloběhu a funguje to miliony let. Bohužel spalovací auta se do přirozeného koloběhu nedostala. Takže ropy bude ubývat až nebude a zplodin bude přibývat až zdechneme.

                5. @Visper – ano, s náhradou spalování ropných produktů lze souhlasit – jakmile bude k dispozici adekvátní náhrada. A to není.
                  @Doktore z tvého příspěvku nevím, vůči čemu se vymezuješ, takže nedokážu reagovat. Zřejmě jste otevřeli léhev vína o hodinu dříve, než my. Takže na zdraví.

                6. pro Runnču… reakce na tebe dnes 15:24…😉🍾🥂

                7. A ještě jedna reakce (parafráze) na Runnera, tentokrát z roku 1880:
                  ,,Ano, s náhradou spalování velrybích tuků lze souhlasit – jakmile bude k dispozici adekvátní náhrada. A TO NENÍ!…“😱😜

          3. pro Petr77…Já vím teda houby, jak se počítá průměrné stáří aut, ale takhle jak píšeš ty, to asi nebude možné…Ve statistice musíš škrtat extrémy, jinak budou vycházet nesmysly… Podle mě je nějaká věková hranice, od které už stará auta nepočítaj do průměru…Tipuju, že ve statistice není nic na veteránských značkách a dost možná ani žádné auto nad 30 let… Ale opakuju – nevím jak to průměrujou

            Nic to samozřejmě nemění na téměř jistotě, že v roce 2030 budou prodeje nových elektromobilů globálně nad 50% a rok 2035 bude prakticky bez nových spalováků…

              1. Pro Jimmy…Vždyť to píšu: …Aby nevycházely nesmysly… Protože ,,průměrná mzda“ nic o skutečné průměrné mzdě neřekne, musí se použít ,,medián“ …Nebo jiný příklad: Arcizloděj miliardář Bakala měl pobyt registrován v jedné malé obci. Kdyby chtěl někdo náhodou spočítat průměrný reálný (ne matematický) majetek obyvatele té vesnice, musel by škrtnout Bakalu, že.😉

                A jak je to teda s těma veteránama? Jestli se nepočítaj do průměru, podporuje to můj názor na nutnost škrtat extrémy….(Jestli je to v tom odkazu, sorry ale nechce se mě hledat mezi řádky)

                1. Jen potvrzuješ, že fandové elektromobility a FVE mají přímo odpor k exaktním číslům a jak něco není dostatečně humanitně převyprávěno, dostávají hysterické záchvaty.

                2. Pokud chci vědět průměr, spočítám si průměr. Pokud chci vědět medián, spočítám si mediám. Nespočítám si něco jako medián a prohlásím ho za průměr.

                  Na těch motorkách je vidět že to je prostý aritmetický průměr toho co stojí na normálních značkách. Protože udržet na normálních značkách motorku je prkotina (pojištění pár korun, STK skoro formalita, nerezaví to protože se s tím na posolených silnicích nejezdí a za deště taky moc ne), tak lidi nemají motivaci ty staré motorky přehlásit na veterány ani je zahodit. A proto průměrný věk motorek je přes 30 let.

                  U aut je to jiné, tam to udržet na značkách je dražší a složitější, tak buď ty staré auta lidi zahodí, nebo nějaký malý zlomek aut dají na veteránské značky. A proto průměrné stáří aut v registru je cca poloviční proti motorkám.

                  Ono rozhlídněte se na běžné ulici. Škody 100/120 už moc nevidíte, ale ty Fabie, Octávky atd. mají už klidně i 20 let a občas ještě vidíte Felicii či Favorita a ty budou mít ke 30 letům. To že starší auta najezdí méně je sice pravda, ale to na stáří v registru nemá vliv.

                  Pokud se bavíme o průměrném stáří aut na silnicích, tak tam to vychází na cca 8 let. Tam se projeví že firemní auta ve stáří běžně 0-4 let najezdí výrazně více než starší soukromá.

                3. Zacatek cele diskuze bylo zjisteni, ze mnozstvi spalovaku se vytvarelo desetileti. A to je z velke casti pravda. Spousta aut v CR je starsich 20ti let. a tim je to vychozi zjisteni spravne. Treba muj Porsche Cabrio je r.v. 2002 a hnije uz 10 let v garazi a nejdelsi jizda je na STK.

                4. pro Jimmy… Zrovna na těch motorkách je vidět, že ten průměr nic neřekne o skutečném stáří motorek, které se podílejí na 99% provozu (najetých kilometrech). Je to vlastně úplně zbytečný údaj. U aut to ještě tak zkreslené není, ale jestli se bude zvyšovat procento veteránů na obyč spzetkách nakonec stejně budou muset metodiku změnit. Jestli teda má to číslo průměru něco smysluplného zdělit…. Ale je mi to vlastně jedno 😉

                1. Veteráni nemají normální značky, ale mají svoje ! Tedy ti veteráni co jsou na veteránských značkách, tj. musí být uznané jako veteráni, ti se opravdu nepočítají, ale to je naprosté minimum vozidel.

                  „Veteráni“ na normálních značkách se normálně počítají. Ať už to jsou „pojízné vraky“, Favoritů a podobných aut nebo opečovávané youngtimery. Co se týká motorek tak všechny ty staré Jawy, ČZety a podobně tak to nejsou veteráni i když jsou třeba 50 let staré a normálně se počítají do průměru. Ono na ofifciálního veterána musíte uvést vozidlo do autentického a dobrého stavu, což nemusí být vůbec levné či ani možné.

              1. Pro Runnču… A co je na tom divnýho? Vždyť ty sám si správně napsal, jak by průměr rozhodilo auto ze třicátých let… Hele, že ty po mě deš 😃….
                Důležité je, aby byla známá metodika výpočtu… Když budu vědět, že se veteráni nepočítaj, je vše OK. Pro ně může být statistika zvlášť… Navíc starý auta maj minimální nájezdy…

                1. Je to součet let od registrace všech aut děleno počtem. Nic víc, nic míň.
                  Všechno ostatní jsou manuipulativní kecy typické pro místní elektromobilní sebranku. Prý třicetileté ne, to by ovlivňovalo statistiku… A dvacetidevítileté? Jo, nebo ne? Šestnáctileté? To už jo, to se už líbí, aby to vyšlo? Prostě kecy.

              2. Jsem rád, že se tu většinově shodnem na tom, že dnešní vozový park spalováků se vyvíjel desítky let (tj. 20 a více), a tedy, že jsi opět kecal :-)… stejně jako s krachem Tesly pár let nazad, stejně jako s koncem války na Ukrajině na jaře, stejně jako, stejně jako že spalováky jsou proti elektroautům pokrok, stejně jako….vždycky 🙂

                1. Blbec je podle me hlavne ten, kdo stale placa hovadiny, je presvedcen o sve pravde, ackoli realita mu uz mnohokrat ukazala, ze je uplne mimo a stale se opaji svou moudrosti a ma drzost utocit na lidi okolo sebe, kteri toho neposrali tolik co on… treba takovy Bures/Babis… nebo Dement42…

                2. No kdyš si to myslíš… Já vidím, že za deset let přibylo domácnostem v ČR dva miliony spalovacích aut a 3 tisíce elektromobilů. Ale klidně si mel tu svoji, je mi to jedno 😀

                  A co se týká agenta Bureše, tak včera jsem si se sebezapřením pustil Českou televizi a byl svědkem, jak vyžilí úlisný kramář drtí agenta Pávka, který předváděl skvělou znalost reálií NATO, ale nic víc. Bureš mluvil jako kokot, ale věděl přesně proč, co a hlavně komu říká. Pávek držel linii politicky nezkušeného salónního elegána.

                  Takže za mě v TV debatách zatím KGB vs. STB 0:1.

                3. Ty jses fakt stejnej trotl jak Bures… Tobe vazne neni hloupe, ze realita a fakta uz Ti nekolikrat ukazaly, ze jsi uplne mimo se svyma odhadama/predikcema (tj.nejde tady o nazor proti nazoru, ale skutecnost vs.Tvuj nazor), viz.vyse uvedene Tvoje prognozy krachu Tesly, vitezstvi Ruska jad ukrajinou do lonskeho kvetna atd… proste jsi zdokladovatelne uplne mimo … a stejne mas tu aroganci povysovat se nad nazory ostatnich, kterym nemuzes fakticky vytknout zadnou takovou blbost jake placas Ty? A pokud to knourani, odbihani od Tematu, lzi, populisticke kecy a prekrucovani vseho u Burese Ti vcera imponovalo, tak zacinam chapat jak hlubokej odpad a chudak Ty musis byt… chcipak, co v zivote nic nedokazal, krci se nekde u mamy, kde zije u klavesnice a kyda hnuj vsude okolo, aby zakryl vlastni zivotni neuspech… timto jsem dospel k zaveru, ze takovym chudakem uz nebudu marnit cas a nikdy uz na Tvoje kraviny reagovat nebudu…

                4. V obou uvedených případech byl můj odhad naprosto přesný. Že ho zvrátil vnější vliv je realita, správnost odhadu provedeného v konkrétním čase a konkrétní situaci to ale neumenšuje.

                  Na tvém příspěvku je nádherně vidět tvoje bytostní potřeba se integrovat s nějakou skupinou a vymezit se. Máš hypertrofovaný stádní instinkt a zřejmě neodstatek sebevědomí, nejspíš tě v dětství šikanovali. Což tě neomlouvá.

                  Že někdo hodnotí výstup obou komiků nezaujatě, aniž by preferoval jednoho agenta před druhým, je evidentně nad tvoje možnosti chápání, takže si nepřiznáš nikdy nikdy NIKDY, že nás čeká nechutné mediokratické divadlo, ve kterém hlas lidu je ve skutečnosti hlasem blbců. Jedni blbci budou volit stbáckého oligarchu, protože je chrání před chudobou, druzí budou volit kágébácký marketingový produkt, protože jsou lepší, než ti první.

                  Zemský ráj to na pohled.

                5. No mě to nedá, ale jestli to správně chápu, tak tady pan Runner jede opravdu Babišovinu v plné síle :-). Nebo mě pane Runner opravte. Pokud tedy tvrdíte, že odhad máte naprosto přesný, jen tu realitu změnily vnější okolnosti, je to stejné, jako byste v roce 1940 předpovídal, že vyhraje Hitler, realita by to vyvrátila, ale Vy jste trval na tom, že jste to odhadl přesně. Nebo že loňské Australian Open vyhraje Medvěděv, a ačkoli vyhrál Nadal, tak stejně vy jste to odhadl přesně… nezlobte se na mě, ale to může tvrdit fakt jen debil… možná to zkuste vysvětlit sázkovým kancelářím, touhle argumentací vyhrajete všechny sázky na všechny zápasy, nelze prohrát…. :-). jinak nejsem si jist, z čeho usuzujete, že pokud někdo nesouhlasí s Vaším názorem, je to jeho stádním instinktem… to je hluboká myšlenka, to stojí za rozvedení…

                6. Na tom není nic složitého. Psal jsem, že Tesla zkrachuje, protože ekonomické ukazatele Tesly vedou k bankrotu. Je nepochybné, že to tak bylo a koneckonců Tesla to sama později přiznala. Takže nevím, proč je mi to stále předhazováno jako chybná předpověď. Předpověď to byla naprosto přesná. Můžete si i dohledat, na základě jakých fiskálních čísel byla provedena a na kdy byl bankrot předpovězen.

                  Když vám někdo řekně, že si na kole nabijete hubu, když neumíte jezdit, je jeho předpověď chybná, protože jste potom zašel za někým, kdo vás to naučil?

                  Je naprosto normální, provádět predikci chování systému a jeho změnou se pak vyhnout nežádoucímu stavu. To neznamená, že předpověď byla chybná, ale že jste intervencí změnili trajektorii směřující k naplnění předpovědi.

                  Nebýt zahraniční intervence spočívající v dodávkách zbraní, materiálu, personálu a financí, Ukrajina by byla poražena na jaře. Takto bude poražena později. Podpora Západu totiž není nekonečná a dříve či později přijde rozhodnutí ekvivalentní rozhodutí Velké Británie.

                  „I hope and believe that our Armies may yet be victorious in France and Belgium, but we have to face the possibility that they may be defeated…
                  … it should be made clear to the Allied Commanders on the Continent that not a single aeroplane from Fighter Command beyond the limit will be sent across the Channel, no matter how desperate the situation may become.
                  …if the Home Defence Force is drained away in desperate attempts to remedy the situation in France, defeat in France will involve the final, complete and irremediable defeat of this country.“ – Velitel letectva Dowding, dej mu pánbůh věčnou slávu.

                  A tento moment se nezadržitelně blíží i pro současnou Evropu, jejíž vojenský průmysl kulhá na obě nohy, zatímco ruský zbrojní komplex najel na válečnou výrobu. Další dodávky zbraní pro Ukrajinu totiž už teď půjdou ze zbraní, které mají své pevné místo ve struktuře NATO. A budou chybět.

                  Pokud nedojde k nějakému naprosto neočekávanému vývoji, například otevřenému konfliktu NATO vs Rusko, Ukrajina bude tento rok poražena. Co přesně to znamená ale nevím, scénářů vývoje je příliš mnoho. Očekávám definitivní odstoupení separatistických republik.

                7. Vy jste nepopisoval system, vy jste dal predikci, ze do konkretniho data padne Ukrajina a do konkretniho data zkrachuje Tesla. To nema nic spolecneho s prirovnanim “kdo neumi jezdit na kole…”. Vsude je nejake “kdyby”… prave to, ze jste nevzal v uvahu moznost dalsiho financovani Tesly, nevzal jste v potaz moznost pomoci ostatnich statu Ukrajine ukazuje na to, ze Vase odhady a prognozy stoji za pendrek… muzete to okecavat jak chcete, ale vase usudkove schopnosti jsou uplne k nicemu, coz asi nikomu nevadi, jen by bylo dobre, abyste mel dost kuraze si to priznat 🙂

                8. @Michal1985
                  Hele to je marný. On funguje zhruba na takovém algoritmu:
                  „Věřím a chci aby se stalo A protože A1, A2, A3, A4 atd.. a je to nevyhnutelné“.
                  + Random citát někoho z minulosti k naprosto odlišné situaci
                  + Pokus o asociace z historie
                  + Vlastní zkušenost ze života
                  + JPP

                  Ostatní mu řeknou, že to vůbec není jistý, protože se může stát B nebo C, protože Bx a Cx.

                  Ve výsledku se stane něco mezi B a C. On řekne, že se mělo stát A, ale díky Bx a Cx se to nestalo. Tady algoritmus končí a nebo pokračuje v cyklu: „Varianty B nebo C se tedy staly, ale stejně nastane A, protože B nebo C jsou pouze cesty k nevyhnutelnému A. Uvidíte.“

                9. No vidíte, a přesto mi za můj úsudek k ničemu, nenaplněné predikce a zoufale směšné simulace vývoje rizik platí silové složky ČR i soukromé společnosti z celého světa dost podstatné peníze, a to už mnoho mnoho let. Asi mají smysl pro humor. 🙂

                  Než se budete zbytečně vysilovat tématem jak strašně kecám, zkuste zapátrat v dávné historii diskuzí na Hybridu a třeba odhalíte, co a proč dělám.

                10. pro Runnču… tý jo… Nejsi ty náhodou kouzelník Žito??🐓

Napsat komentář