V červnu Vídeň evidovala rekordní počet cyklistů

Červnový výsledek je doposud nejvyšší naměřenou hodnotou od počátku měření. V meziročním srovnání se podle zástupců VCÖ jedná dokonce o 26% nárůst.

Rekordní počet čítající bezmála 1,4 miliónů cyklistů předčil v červnu veškerá očekávání organizace VCÖ, která se monitoringem cyklistické dopravy ve Vídni zabývá.

Červnový výsledek je doposud nejvyšší naměřenou hodnotou od počátku měření. V meziročním srovnání se podle zástupců VCÖ jedná dokonce o 26% nárůst.
foto: Free-Photos, licence Pixabay

Celkem třináct automatických sčítacích míst zaznamenalo v červnu 1,37 miliónů cyklistů. To je o 26 procent více než v loňském červnu a dvojnásobně více než v letošním březnu. Červen 2021 se tak podle VCÖ, která cyklistickou dopravu ve Vídni monitoruje, stal měsícem s nejvyšší naměřenou hodnotou od počátku měření a předčil tak rekord z loňského července, kdy sčítací místa evidovala 1,25 miliónů cyklistů.

Nárůst cyklistů ve Vídni potvrzují data z jednotlivých sčítacích míst. Např. v Lasallestraße poblíž vídeňského Pratersternu sečetlo zařízení v červnu 215 577 cyklistů. Oproti červenci 2020 je nárůst třetinový.

„Stále více Vídeňanů používá kolo jako dopravní prostředek a přispívá tak významně k ochraně životního prostředí a k minimalizaci dopravních problémů. O to důležitější je odstranit stávající zúžení a dočasně rozšířit cyklistické pruhy,“ říká k aktuální situaci cyklistické dopravy ve Vídni mluvčí VCÖ Christian Gratzer.

Ten navrhuje obzvláště nyní v létě, kde je ve Vídni méně aut, vyhradit některé jízdní pruhy pro kola. Takové opatření by podle Gratzera motivovalo mladistvé k více pohybu a usnadnilo výletění Vídeňanům, kteří na svých kolech vyjíždějí v letních měsících k vodě.

tisková zpráva

53 komentářů u “V červnu Vídeň evidovala rekordní počet cyklistů”

  1. S cyklistou to vidím následovně – hodně jezdím:
    Na

    S cyklistou to vidím následovně – hodně jezdím:

    Na silnici jsem si jako cyklista s každým roven. Jasně..auto je těžký jak prase, takže si tu přednost nebudu vynucovat. Je to vlastně stejný, když mi nedá přednost Tatra, taky jí tam s osobákem nevjedu. Teď si ale představte, že tu Tatry a kamiony jezdí po městě jak kdyby m’jim ta silnici patřila. Nedávají nikomu přednost, začnnou vás předjíždět v zatáčce aniž by tam bylo vidět, při předjíždění vás jen tak líznou, neobtěžujou se přeje ani do levýho pruhu, blinkry nepoužívají atd atd.

    A z toho všechno vyplývá. Dokud řidiči nepochopí, že cyklista, chodec a auto si jsou na silnici rovni, nepůjde to. A já si mylsím, že Vídeňská cesta je správná – speciální silnice pro cykisty a kde to nejde, tam má cyklista přednost, protože je v tom městě víc žádoucí.

    1. Souhlas, ale zároveň jako aktivní cyklista musím dodat –
      Souhlas, ale zároveň jako aktivní cyklista musím dodat – že se mi vůbec nelíbí, jak řada cyklistů „zneužívá“ situací a jezdí si vesele ve dvou až ve třech vedle sebe, nevyužívají cyklostezky tam, kde náhodou jsou atd..

      1. To máte pravdu že řada z nich si z pravidel dělá
        To máte pravdu že řada z nich si z pravidel dělá toaleťák. Dost často úmyslně (pohodlnost), dost často i nevědomky (zvyk, neznalost).
        Tam je to na zabití když na státovce potkáte sportovce a vedle je cyklostezka… ona je dost často jen mezi dvěma obcemi a pak už zase ne, ale i tak je to na zabití.

        Ale ve větším městě předjíždění v přehledné zatáčce, při rozjezdu z křižovatky, bez blinkrů a odbočovacím pruhem (často protisměrným)… se to stane i mě. Něco z toho je zbytečně zbrklý manévr, ale při ranním provozu prostě nejde jet 20-30 a čekat na vhodnější příležitost.

        Teď občas potkávám (asi elektro) týpka co ho předjíždět nemusím, protože valí 45 i když to není z kopce. Ale jinak se ta situace prostě řešit musí.

        1. To je ale právě uvažování toho řidiče Tatry. Nemůžu
          To je ale právě uvažování toho řidiče Tatry. Nemůžu tady počkat, musím jet rychleji, takže ho předjíždím i když ho ohrozím (to není konkrétně na vás). Silnice je všech. Nemám nic proti tomu, když mě někdo veme odbočovacím pruhem, ať si dělá přestupky jaký chce, když mě u toho neohrozí. Prostě budete muset jet 20-30 to se nedá nic dělat. Naopak bych dal cyklistům klidně zákaz vjezdu na silnice I. třídy. Na silnicích II. a dalších tříd plus město důsledné dodržování legislativy – 1,5m a pokud to nejde a cyklista je debil, pak halt kilometr dvacítkou.

          Já jsem udělal osobní zkušenost na kolech mezi východním Slovenskem a Polskem..přejeli jsme Duklu a dál na sever..veřte že na Slovensku to bylo vyloženě o život ale v Polsku najednou jak jinej svět. Nikdo si tam nedovolil ohrozit cyklistu – nevěřili jsme. Byli jsme tam o den dýl jak krásně se tam jezdilo.

          1. Jenže to tak je všude – nejhůř se mi na kole jezdí v ČR
            Jenže to tak je všude – nejhůř se mi na kole jezdí v ČR a to nejen chování řidičů k cyklistům, ale i chováním cyklistům k sobě navzájem. A přitom, když jedu mimo čr – většinou západ nebo sever, tak mi přijde, že se tam spolu dokáží obecně žít lidi na silnici lépe, jedno jaký druh dopravy.
            Dva přestupky jsem vypozoroval jako typicky český a jedno jestli jste na kole, motorce, nebo autem – byť na tom kole je to skoro chování pravidlem:
            1) jedete po hlavní, někdo vám tam z vedlejší mrskne myšku, hrabe se 30 -40 km/h, před další křižovatkou se nalepí na krajnici, hodí blinkr doleva zablokuje, aby slavně dal jednomu autu přednost a druhému tam zase hodí myšku a odbočí doleva.
            2) jedete po hlavní, řidič se z vedlejší rozhlédne, naváže oční kontakt, počká až jste blíž, znova se rozhlédne a vjede do křižovatky

    2. A z toho vyplývá, že dokud si policajti nebudou všímat na
      A z toho vyplývá, že dokud si policajti nebudou všímat na cestách excesů chodců či řidičů kterékoli skupiny vozidel, pohneme se vpřed velmi pomalu. Zatím jen zastavují vozidla na nepřehledných místech, místo toho, aby šli příkladem. S vyjímkou nehodovky, ty jsem zatím poznal vždy jako nestranné profesionály. S tounsprávností cesty Vídně souhlas.

    1. tak presne!
      cykloaktivisti/cykloteroristi sú súčasťou

      tak presne!
      cykloaktivisti/cykloteroristi sú súčasťou „progresu“, pre nich je automobil jednoznačne nepriateľ. úradníci chcúmať pokojný život a takim všetko odklepnú, napríklad v trenčíne budujú „cyklotrasy“, pruhy od niekiaľ niekam, upresním – tam, kde sa aj bez čiar dalo bezpečne pre motor o bezmotor koekzistovať. tam, kde je úzke hrdlo cyklo nie je vyznačené, a keďže si cyklo myslia, že majú prednosť, jazdia stredom pruhu. priznám, inak sa ani nedá, pretože pravý okraj pruhu je nezjazdný i autám. celkom nedávno pri budovaní (kreslení) cyklopruhov zlikvidovali miesto na ZASTAVENIE pred vstupom do polikliniky. „mesto“ prehlásilo, že zťp smie bezplatne parkovať kdekoľvek. tak chorého človeka doveziem na ktorékoľvek miesto, k lekárovi pôjde sto, dvesato metrov? a idioti aktivisti prehlasujú že klamem! paradoxne, cestu v celej dĺžke vlani rozkopali vodárne a tento rok na ceste pred poliklinikou vyznačili miesta na zastavenie! ktovie prečo, veď …

      1. Nesmyslné zákazy jsou vždy problém úředníka co je
        Nesmyslné zákazy jsou vždy problém úředníka co je nařídil beztoho, že by se obťežoval je podložit fakty a názory z více stran. Na úřad může snad přijí lobbovat za svůj zájem kdokoli. To je stejná situace, jako když na sociálku přide Cikán a všichni jsou v pozoru, vyplní za něj papíry atd., ale když přijde matka samoživitelka, vyhodí ji, že nemá vše připraveno tip-ťop. Takže kdyby se obťežovali měřit všem stejně a hledat schůdné řešení, bylo by líp.

    2. Kecy, rozunej cyklista bere auta tak jak jsou – ten
      Kecy, rozunej cyklista bere auta tak jak jsou – ten vymaštěnej cyklouš je nebezpečnej stejně jako fanatickej ekologista a BEVečkář- naštěstí tato všechna individua jsou stále v menšině – ale o to víc vřeští a prosazují svoje popletený zájmy a žijí v bludu, že zachraňují svět…

      PS: naprosto klidně jezdím pěškobusem, MHD, na kole, na elektrokole, na 2T 4T i el motorce, se spalovákem i naftomilem, i s BEV – ale naprosto mě s..ou individua co se mě snaží přesvědčit, že se něco má zakázat…

      1. Vymaštěný řidič je vždy nebezpečný, ať řídí
        Vymaštěný řidič je vždy nebezpečný, ať řídí cokoli. Možná by pomohlo, kdyby příslušníci PČR jedoucí služebním autem s kamerou za čelním sklem na určené místo se postavit kolmo k cestě a točit mlýnek, svačit…. občas zaznamenali před nimi jedoucího cyklistu bez blikačky, tetinku co 100m před odbočenim doleva přejede na levou krajnici, pak projede po přechodu pro chodce nebo když v koloně do fabriky jede někdo třicítkou se 150m odstupem atd. Ale oni přece nemají povinnost řešit každý přestupek, ale mají jasně nařízeno, co vidět a co ne.
        Potom by byla i statistika statistika problémů k diskusi, jak je řešit. Striktní zákazy, nepodložené daty o aktuální situaci jsou samozřejmě problematické.

        1. Souhlasím, že řidičský model chování máme každý
          Souhlasím, že řidičský model chování máme každý jeden, nicméně u řady cyklistů ještě vstupuje sportovní vymaštěnost – že si nechce rozhodit tepy a podobně. Ohledně blikaček – nesvícení za šera a snížené viditelnosti je častá idiocie – blikačky za jasného dne jsou spíše projevem znalého cyklisty a snaha být viděn – nicméně výklad vypadá takto: https://www.autoweb.cz/jak-je-to-se-svicenim-cyklistu/
          Za sebe to řeším tak, že na silnici blikačky používám, mimo ne a v rámci vlastní bezpečnosti se snažím po silnici jezdit minimálně

          1. Pozor, ten beranův výklad je roku 2005 s dovětkem, že
            Pozor, ten beranův výklad je roku 2005 s dovětkem, že neprovázanost Zákona o provozu na pozemních komunikacích s povinnou výbavou kol bude odstraněna v jeho novele od roku 2006, což se předpokládám už stalo. Ověřovar se mi to teď nechce.

    3. Pro progresivisní liberály, kteří se ujmuly vládě na
      Pro progresivisní liberály, kteří se ujmuly vládě na západě, je cílem stav, kdy se bude všechno sdílet a nikdo nebude nic vlastnit. Takže elektromobil je samozřejmě nepřítel. Sdílený elektromobil to je jiná. Ekologie je pouze nástrojem jak lidi více zdanit a umožnit větší přerozdělování. Cílem je větší sociální spravedlnost, neboli novodobý marxismus, který se liší od starého tím, že třídu utlačovaných místo dělníků vystřídali menšiny a aktivisti všeho druhu.

      1. Takže je to spiknutí a ty progresivní liberály tam dostal
        Takže je to spiknutí a ty progresivní liberály tam dostal řekněme Soros? Prostě město plné aut je normální a město plné cyklistů je nebezpečná úchylka, že Jirkojiri? Jinak v článku jsem nečetl nic o nařízeném sdílení čehokoli.

        1. Jestli je to spiknutí nebo ne, nevím, ale idea je
          Jestli je to spiknutí nebo ne, nevím, ale idea je prosazována mladými progresivními liberály, kteří si opravdu myslí, že je možné vybudouvat lepší svět, kde se majetek přerozdělí a nebudou bohatí ani chudí. Podobně si myslí, že je potřeba zachránit planetu a už neřeší kolik to bude stát a jaké důsledky to bude mít pro ekonomiku. Podobně chtějí pomoci uprchlíkům a neřeší jaké to bude mít následky na kriminalitu, dostupnosti bydlení a sociální systém. Sdílení jsem reagoval nikoliv na článek, ale odpovídal jsem v diskuzi.

          1. Jediný, co je přerozdělený, jsou ulice v Praze. A to tak,
            Jediný, co je přerozdělený, jsou ulice v Praze. A to tak, že se veškerý místo kromě chodníku (někdy ale i kus chodníku) a dopravního pruhu (zbyde jeden – zjednosměrnění ulice) vyhradilo motoristům na parkování za 1/60 tržní ceny.

            Proč je ‚nedostatek‘ míst? Proč se nestaví podzemní parkoviště? To jsou jenom důsledky přerozdělování a úplatků pro voliče. Desítky tisíc ročně na místo.

            Proč má být v ulici auto a ne třeba restaurační zahrádka? Proč to stejné místo na zahrádku stojí 1300x víc než místo parkovací (1,64 Kč parkování na den vs 100 Kč/m^2 zahrádky na den)?

            Přerozdělování a nedobrovolné ‚sdílení‘ veřejného prostoru s auty bych hledal především tady. V každé ulici minimálně 100 instancí.

            To vaše spiknutí, „novodobý marxismus“, aktivisté novodobí dělníci, najednou bezobsažné plácání, že?

            1. Například v Japonsku se na ulicích neparkuje. Chcete-li
              Například v Japonsku se na ulicích neparkuje. Chcete-li mít auto, musíte doložit, že máte i parkovací místo. To je kapitalismus. Žádné přerozdělování veřejného prostoru pro soukromé uživání skupině lidí, v podstatě zadarmo, jako u nás.

              1. To s tím Japonskem je taková poloviční pravda. Ano na
                To s tím Japonskem je taková poloviční pravda. Ano na ulici ve městě se tam neparkuje, na druhou stranu u rezidenčních domů máte běžně parkoviště (nebo se parkuje v přízemí a byty jsou až od první patra výše), parkoviště je běžně u obchodů (malých i velkých), restaurací, kanceláří atd. Reálně tak tedy zaparkovat není žádný velký problém, jen to něco stojí.

                Na druhou stranu je třeba ale dodat že po válce většinu měst stavěli Japonci znovu na vyčištěné rovné ploše a zcela běžně a masivně tam budovy po cca 30 letech bourají a staví znovu dle aktuálních požadavků a technických možností. Zkuste tohle navrhnout a zrealizovat třeba v Praze. Nechat 2-3 ulice v celém měště původní, nechat kostely a hřbitovy a zbytek nekompromisně zbourat a postavit dle aktuálních norem. Např. Kyoto (město počtem obyvatel o něco větší než Praha), cíleně nebylo bombardováno, protože v něm stojí spoustu úžasných památek a přesto má „původních“ ulic že by se to spočítalo na jedné ruce a zbytek zástavby je „nový“.

                Mimochodem reálný problém je v Japonsku parkování kol, které někde zabírají opravdu hodně místa, přestože tam policie čile rozdává pokuty jak u nás za parkování aut.

                1. Ano, vypadá to tam jinak, i ty města jsou docela roztahany
                  Ano, vypadá to tam jinak, i ty města jsou docela roztahany (ale ulice úzký). Je to příklad, ze někde je parkování zcela v režii vlastníka auta.

                  Jde ale o princip. Když mám před barákem místo za méně než 1/60 ceny, za kterou se da pronajmout například podzemní garáž, nikdo se do jejich výstavby dobrovolně hrnout nebude, ani město na to nevybere peníze.

                  Škoda, pak by ty ulice mohly vypadat jinak. Bylo by místo na dopravu: cyklopruhy/na elektrické kolobezky (nemusely by pak nelegálně po chodníku a využívali by je víc místní), na zastavení zásobování (vs blokování vozovky nebo chodniku), vykládku z osobních aut přímo pred dveře, zeleň, lepší rozhledové podmínky – bezpečnější pro děti, hřiště, zahrádky, taky by to vypadalo líp, ne jako v autobazaru, každý pes jiná ves.

                2. Nicméně natolik šílení/bohatí aby měli masivně všude
                  Nicméně natolik šílení/bohatí aby měli masivně všude podzemní garáže, to nejsou ani v tom Japonsku. Ostatně jak by jste to v našich městech plných domů stáří 70-150 let chtěl provést ? Poddolovat stávající domy ? Nové domy se často s podzemním parkování už staví, ale obecně u nás se domy staví na delší dobu, takže obnova je pomalá.

                3. V první řadě narovnat ceny. Část aut pak odpadne a bude
                  V první řadě narovnat ceny. Část aut pak odpadne a bude dostatek parkovacích míst, takže i méně dopravy (hledání parkovaciho místa).

                  No a dál město může budovat sběrné garáže, což sice není ideální, ale pod většinou domů asi nejde vybudovat garáž hned. I když myslím, že jsem viděl pár starších rekonstruovaných domů, kde byla i podzemní garáž. Každopádně budování garáží moc nerozumím.

                  Nové domy se s garážemi staví, pravděpodobně protože to bude ve vyhlášce. Ale víc než předepsaný počet míst se stavět moc nevyplatí, když na ulici se dá parkovat za zlomek ceny. A na druhou stranu postavit hodně malých bytů bez míst (pro levné bydlení) nelze.

                4. Budovat garáže pod budovami je nákladné a nevyplatí se.
                  Budovat garáže pod budovami je nákladné a nevyplatí se. Obecně progresivní liberálové mají vizi, že nikdo nebude auta vlastnit a budou jen sdílená. Pak nebudou ani parkovací místa potřeba. Je to vidět i v Praze, kdy se ulice rekonstruují tak, že ubývají parkovací místa.
                  Ono by stačilo, kdyby se podařilo vymyslet autonomní auta a minimálně třetina lidí ve velkých městech se auta vzdá, protože se pak auto nevyplatí. Nyní je vlastnit auto přece jen pohodlnější, sdílená auta sice existují, ale člověk pro ně musí někam zajít a tím ztrácí čas.

                5. Ve Španělsku je dost podzemních parkovišť pod
                  Ve Španělsku je dost podzemních parkovišť pod náměstími, ty asi není takový problém vybagrovat a poté uvést do původního stavu. Tuším i v Bratislavě před Národním je parkoviště pod náměstím. Ono by se hlavně muselo chtít s tím něco dělat.

          2. Že nebudou bohatí ani chudí vymysleli už dávno komunisti.
            Že nebudou bohatí ani chudí vymysleli už dávno komunisti. Nejdál to dotáhl Kim, chudí jsou ještě chudší. Ale aspoň to mají vyřešené s těmi auty, soukromé jsou stranou zakázané. Papaláši dostanou přidělené ale jenom s řidičem který je hlídá.

  2. Jeden z pozitivních dopadů covidové situace je nárůst
    Jeden z pozitivních dopadů covidové situace je nárůst bezemisní mikrodopravy – spousta lidí přišla na to, že nemusí mít roušku v MHD, pokud MHD nejedou a jedou na kole, což je ve městech s fungující sítí cyklostezek super a krom toho, že lidi vnímají znova, co se kolem nich děje to má super přínos pro oběhový systém, že nedřepí na židlích, u počítačů a televizí a místo toho, aby to jednou dvakrát týdně ze sebe vybouchávali ve fitku, tak je to vedek přirozeném pohybu. Sice jsem chtěl po deseti letech a jedenácti sezonách poměrně rušné služby svoje kolo omběnit, ale rád několik dalších let počkám, pokud bude dál takovýto pozitivní trend.. protože kolo je popravdě mnohem k přírodě šetrnější, než jakékoli BEV.

    1. Výsledkem jsou smrdutí úředníci a další profese, které
      Výsledkem jsou smrdutí úředníci a další profese, které jsou zaměstnanci a nic, kromě svačiny s sebou nemusí vozit. Nemají děti a podobně. Taky by mně zajímalo jak je počítali. To každého zastaví a legitimují? Nebo počítají každý průjezd kontrolním místem?

      1. No pokud dobře tuším, tak má momentálně Vídeň letní
        No pokud dobře tuším, tak má momentálně Vídeň letní prázdniny.
        Mimochodem, co takový běžný zaměstnanec vozí podle vás do práce? Operátor výroby ani prodavačka nic nepotřebují a bílej límeček si dá ntb do batohu. O živnostnících řec není, nicméně zajeďte si do do Holandska, Dánska atd.. není problém mít nákladní kolo či nákladní šlapací tříkolku, případně se dělají nákladní vozíky za kolo..
        Jen pro zajímavost minulý týden jsme byli s dětma na tři noci na kole a představte si to – vše jsme odvezli na kolech – stan, spacáky, karimatky, vaření, oblečení, hygienu, vodu a zásoby jídla vždy na celý den – šok co…asi budete pěknej džíňák

            1. Uvědomujete si, že jednání s upocenými lidmi je
              Uvědomujete si, že jednání s upocenými lidmi je nepříjemné a že velká většina lidí potřebuje ke své práci něco dopravovat a že tedy nelze zlikvidovat kvůli ježdění na kole ekonomiku, která je už skoro zlikvidovaná? když to tak půjde dál, tak všechno zavřeme zrušíme, zpomalíme a budeme rádi jestli si někde vyměníme kus žvance. Pak bude spokojenost a nikdo se nebude pohybovat autem.

              1. Většina lidí toho moc kromě sebe nedopravuje, když např.
                Většina lidí toho moc kromě sebe nedopravuje, když např. v Praze jezdí MHD nebo chodí pěšky zhruba 70 % lidí.

                Jak píše kolega výše, na kolo se dá naložit dost věcí a rozhodně je to lepší než tahat v ruce. Dokonce i ty děti. Kromě sedaček/vozíků jsou např. v Nizozemí populární kargo kola s boxem vpředu, tzv. bakfiets, kam se dá naložit i víc dětí.

                Třeba nejsou upocení, protože jedou na elektrokole/koloběžce?
                Navíc za pár kilometrů se ani nezpotím. Zvlášť pak lidi, co jedou lážo-plážo 15 km/h. To je ale možný jen tam, kde je kvalitní infrastruktura. V provozu s autama a tramvajema jezdim rychleji.

                1. Hele o vozíkách pro děti bych pomlčel – měl jsem croozer
                  Hele o vozíkách pro děti bych pomlčel – měl jsem croozer pro dvě děti a prakticky s tím někde projet v jednom bylo nemožné….a rozvést je do školky sci-fi – ani jsem s tím do areálu neprojel vratama a pak to nebylo jak zaparkovat v práci.
                  Na druhou stranu škola, kam chodí děti koloběžky a kola podporuje a mají tam pro děti místo, kam si je můžou dávat. Ještě, aby politici splnili nějaký ze svých slibů a po 25 letech udělali tu stezku…teď to buď děti krosí blátem stezkou nad potokem, nebo po hlavní silnici…

              2. Kdo a co konkrétně?
                zatím jsem vypotil obecnej kec na

                Kdo a co konkrétně?
                zatím jsem vypotil obecnej kec na úrovni polistika, ekologistického aktivisty a jiné podobné svoloče.
                Mimochodem projeďte se v létě v MHD? aby jste věděl, co to jsou zpocení lidé.
                A čím je to kolo nebezpečné – konkrétně? Ještě jste nezodpověděl!

                1. Kolo je nebezpečný dopravní prostředek, daleko
                  Kolo je nebezpečný dopravní prostředek, daleko nebezpečnější než auto. Znám asi 3 lidi, co jezdí na kole a dva z nich přeletěli přes řidítka a při své váze přes 100 kg utrpěli naštěstí jen těžké zlomeniny. Za celý život z lidí které znám a o kterých vím, že řídí často auto vím pouze o jednom případu, kdy se zranili a to bylo cca před 60 lety v Škodě Spartaku, protože neměl ještě pásy. MHD nejezdím, nemohu vozit 150 kg nářadí a materiálu na zádech a je to pro mne drahé.

                2. Souhlas, před měsícem jsem přeletěl přes řidítka taky
                  Souhlas, před měsícem jsem přeletěl přes řidítka taky a mám navržené vazy. A to jenom pro to, že pražská debilita neumí nic jiného, než malovat na silnici čáry,kdyby tu silnici raději opravili, tak by se mi nestalo, že jsem v zatáčce vjel předním kolem do díry. Kolo není plnohodnotný dopravní prostředek. Je to víkendová záležitost. Nikdo nechce přijet zpocený do práce. Argumentovat Holandskem je ubohé, to je přesně ten odstrašující příklad. Všude na ulicích se valí bordel

                3. Jestli je někdo nebezpečný, tak idioti, co jezdí
                  Jestli je někdo nebezpečný, tak idioti, co jezdí celoročně do práce autem ze sídliště na kraji města ten 1 až 3 km do průmyslové zóny vedle. To že oni upřednostňují zdechlost před zdravím plic není tak úplně jen jejich věc, já dýchám ten jeden stejný vzduch. Že pro ně je MHD, pěškobus či kolo šíleně nebezpečná věc je dost tristní. Sám se v létě dle počasí snažím někdy více, jindy méně často dojíždět i s ženou do práce na kole, i když to máme 15km daleko.

                4. Je mi to jasné a závidím vám vaše možnosti. To nic
                  Je mi to jasné a závidím vám vaše možnosti. To nic nemění na tom, že je kolo samo osobě nebezpečný dopravní prostředek a že ti co na něm jezdí jsou nebezpeční svým chováním a nedodržováním jakýchkoliv zásad bezpečnosti, sami sobě a svému okolí. Neznám statistiky nehod a smrtelných úrazů cyklistů, ale na počet ujetých kilometrů to musí být dost otřesné srovnání s jinými druhy dopravy.

                5. Kolo je nebezpečný dopravní prostředek, daleko
                  Kolo je nebezpečný dopravní prostředek, daleko nebezpečnější než auto. Znám asi 3 lidi, co jezdí na kole a dva z nich přeletěli přes řidítka a při své váze přes 100 kg utrpěli naštěstí jen těžké zlomeniny. Za celý život z lidí které znám a o kterých vím, že řídí často auto vím pouze o jednom případu, kdy se zranili a to bylo cca před 60 lety v Škodě Spartaku, protože neměl ještě pásy. MHD nejezdím, nemohu vozit 150 kg nářadí a materiálu na zádech a je to pro mne drahé.

                6. Ano, ale 150 kg je případ živnostníka a to nemá s kolem
                  Ano, ale 150 kg je případ živnostníka a to nemá s kolem nic společného, argumentace spartakem, je sice možná vtipná – mimochodem auto Škoda Spartak neexitovalo – od názvu „spartak“ bylo ustoupeno ve stádiu prototypu, aby nezačal spor o ochranné známky a tedy „spartak“ byla škoda 440 nebo 445, ale jinak nic nevypovídající – podle téhle vaší dedukce by lidi neměli chodit pěšky, protože popravdě znám mnohem víc lidí, co si při pádu při chůzi zlomili ruku nebo nohu, než kolik si končetinu zlomilo na kole.

                  Je to opět jednoduché – kolo je fajn dopravní prostředek, ale jako vše není vhodné pro každého, proto je nutná pestrost a mix dopravních prostředků, aby si každý racionálně mohl vybrat pro uspokojení své potřeby přepravy ten pravý a mohl to klidně kombinovat.

                7. Nikdy se neříkalo má Škodu 440 (445) ale má Spartaka,
                  Nikdy se neříkalo má Škodu 440 (445) ale má Spartaka, později Oktávii. Mluvíme o dopravě a tam kolo v úrazovosti určitě vede. Sednu li rekreačně na kolo, vždy mám hrůzu z toho, že se něco stane s tím předním kolečkem nad které se nakláním a já přeletím dopředu. Je to takový pud sebezáchovy, který pak zřejmě člověka opustí a to je špatně.

                8. Jednoduchá rada nejezděte na kole – máte k němu úzkosnou
                  Jednoduchá rada nejezděte na kole – máte k němu úzkosnou poruchu.
                  Octavia bylo relevnatně skutečné označení ze škodovky. Spartak zůstal v lidové slovesnosti, z reklam, kdy o každém prdu ve vývoji nadšeně SM informoval – mám je z té doby všechny a je fajn tím listovat. V řadě 440-Octavia- Felicia je jen málo šroubů (pokud nějaké), kterých jsem se v životě nedotkl.

                9. Já měl s kamarádem Tatru 8 a znám ji skoro do šroubku.
                  Já měl s kamarádem Tatru 8 a znám ji skoro do šroubku. Neskutečný výrobek na dobu vzniku. I pan Hanzelka se jednou u nás na ulici zastavil a zavzpomínal si.

                1. Veškeré znemožňování dopravy likviduje ekonomiku. Na tom
                  Veškeré znemožňování dopravy likviduje ekonomiku. Na tom není nic divného a nechte si to zarámovat vy, ať to pochopíte. Na kole nic neodvezete, neuděláte, v dešti nepojedete, v zimě nepojedete, 50 km do práce taky nepojedete, ohrožujete nejen sám sebe ale všechny ostatní účastníky provozu včetně chodců. Omezujete plynulost dopravy a v 95% porušujete všechny známé předpisy. Malování všelijakých zcela nesmyslných čar stojí miliony a nikdo po nich nejezdí. Vedle silnice je pro cyklistu vyhrazená stezka, která stála taky miliony a on překáží v silnici. Vidím to denně. Cyklista jako zřejmě i Vy si myslí, že je nedotknutelný nesmrtelný bůh a může si dovolit vše. Kolo nemůže být rovnocenným dopravním prostředkem pro ekonomicky aktivní lidi ale pouze volnočasová aktivita. I když značně riziková. A netvrďte mi opak, když je to do očí bijící. Nyní je to jako za Gobbelse, stokrát opakovaná lež chce být pravdou. V kopcovité Praze se malují cyklostezky po kterých se prohání hlavně druzí hazardéři, motorkáři. Kapitola sama pro sebe.

                2. Tak dlouho se budeme starat aby neutrpěla ekonomika, až si
                  Tak dlouho se budeme starat aby neutrpěla ekonomika, až si zničíme přírodu a pochcípáme.

                3. Opačně je to ještě lepší. Tak dlouho se budeme starat o
                  Opačně je to ještě lepší. Tak dlouho se budeme starat o to abychom zachránili všechno živé na zemi, ubránili lidi před bacili, až vyhubíme sami sebe.

                4. Oba extrémy jsou špatně. Každý tvor či rostlina má v
                  Oba extrémy jsou špatně. Každý tvor či rostlina má v přírodě své místo. Pokud jej vyhubíme, někde jinde se to dříve či později projeví. A s těmi bacily a viry asi takto. Někdo celý život pěčuje o své zdraví a imunitu, a tudíž je zdrženlivý, když to má možná zahodit píchnutím si experimentální vakcíny. Jiný pěstuje obžerství a spolehá na farmacii, že dle reklamy je na vše nějaký prášek.

Napsat komentář