V Berlíně jezdí první elektrická míchačka Volvo

Společnost Volvo Trucks dodala společnosti CEMEX svůj první plně elektrické nákladní vozidlo na domíchávání betonu s nulovými emisemi výfukových plynů. Bateriové elektrické nákladní vozidlo je nejnovějším přírůstkem dohody podepsané mezi společnostmi Volvo a CEMEX v roce 2021 o globální spolupráci v oblasti řešení elektromobility s cílem dosáhnout snížení emisí uhlíku a zvýšení produktivity.

Elektrické nákladní vozidlo Volvo FMX Electric těžké řady, které bylo včera předáno na akci v německém Berlíně. Vozidlo lze používat pro celodenní práci s jedním dobitím během pravidelné přestávky. Od tohoto měsíce bude fungovat v betonárce ve Spandau v Berlíně. Elektrifikace dopravy betonu je náročná kvůli velkému zatížení a nárokům na neustálé míchání. Vzhledem k tomu, že plně elektrická těžká přeprava postupně narůstá, Volvo Trucks a CEMEX pracují na vývoji a rozšíření technologií potřebných k tomu, aby se bezemisní doprava stala realitou i v náročném stavebním průmyslu.

„Jsme velmi rádi, že můžeme učinit tento důležitý krok v partnerství se společností CEMEX. Obě naše společnosti se zavázaly k ambiciózním cílům udržitelnosti a spolupráce je způsob, jak toho dosáhnout. Společně budeme pracovat na zavedení bezemisní přepravy ve stavebnictví. Naše elektrická nákladní vozidla mají nulové emise a jejich tichý provoz také poskytuje lepší prostředí pro lidi pracující na staveništích i pro obyvatele žijící v okolí,“ říká Roger Alm, prezident Volvo Trucks.

„CEMEX se zavázal stát se společností s nulovými emisemi CO2; inovace a spolupráce jsou jádrem tohoto závazku,“ říká Fernando A. González, generální ředitel společnosti CEMEX. „Naše partnerství se společností Volvo má neuvěřitelný potenciál přispět k dekarbonizaci našeho podnikání. Uvedení našeho prvního plně elektrického nákladního vozidla pro hotové směsi je v tomto směru velkým pokrokem.“

CEMEX a Volvo Group jsou zakládajícími členy koalice First Movers, spolupráce mezi Světovým ekonomickým fórem se zvláštním americkým prezidentským vyslancem pro klima Johnem Kerrym, aby společnosti přijaly nákupní závazky, které vytvoří tržní poptávku po nízkouhlíkových technologiích. Společnosti Volvo Trucks a CEMEX se zavázaly dosáhnout svých ambiciózních cílů v oblasti udržitelnosti a přispět k dekarbonizaci globální ekonomiky.

Volvo Trucks má celosvětově nejucelenější elektrickou řadu v oboru, která jsou schopná s celkovou hmotností 16 až 44 tun, pokrývají vše od městské distribuce a odvozu odpadu až po městskou stavební přepravu a regionální přepravu. Volvo Trucks je lídrem na trhu těžkých elektrických nákladních vozidel (≥ 16 tun) v Evropě a USA. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celkového prodeje nových nákladních vozidel byla do roku 2030 elektrická. Společnost Volvo Trucks se zavázala dosáhnout nulové čistoty emise skleníkových plynů v hodnotovém řetězci nejpozději do roku 2040.

CEMEX je globální společnost zabývající se stavebními materiály, která nabízí cement, transport betonu, kamenivo a urbanizační řešení na trzích po celém světě.

Fakta Volvo FMX Electric – domíchávač betonu:
Elektrický pohon: 2 motory, výkon 330 kW
Baterie: 4 baterie, 360 kWh
Těleso domíchávače je poháněno hydraulickým systémem, který získává energii z trakční baterie
Převodovka: I-Shift
Rozvor: 4.100 mm
Nástavba: domíchávač betonu, 9m3

zdroj: tisková zpráva, foto: Volvo Trucks

5 Comments on “V Berlíně jezdí první elektrická míchačka Volvo”

    1. Nadoba je stejne siroka jako ostatni, ale je delsi. proto to vypada tak hubene. Ale sirka kamionu je 2,5m, tak objem bandasky lze zvysit jen pres vetsi delku. Oproti ostatnim kamionum s mixem ma tento 3 zadni napravy oproti beznym 2. I to je kvuli vetsimu objemu a tudiz vaze. Jak betonu, tak baterky.

Napsat komentář