Tržní podíl automobilky Toyota v Evropě vyšplhal na rekordních 7,5 %

Prodeje značek Toyota a Lexus od začátku roku dosáhly 813 547 vozů, meziroční pokles o 6 % je stále lepším výsledkem než evropský automobilový trh jako celek, kde byl za stejné období zaznamenán pokles o 16 %, uvedla společnost Toyota Motor Europe (TME). 

Tržní podíl TME vzrostl na rekordních 7,5 %. To znamená meziroční zlepšení o 0,8 procentního bodu při udržení dosavadního trendu, kdy podíl automobilky od roku 2019 postupně vzrostl o 2 procentní body. 

Prodeje elektrifikovaných modelů (v kombinaci hybridního, plug-in hybridního, elektrického a vodíkového pohonu) se zvýšily na 540 777 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 5 %. Značka Toyota si upevnila 2. místo mezi nejprodávanějšími značkami osobních vozů v Evropě s podílem na trhu 7,2 %, což oproti stejnému období roku 2021 znamená nárůst o 0,9 procentního bodu.

„Tyto výsledky odrážejí potenciál produktů v portfoliu značek Toyota a Lexus. I nadále vykazujeme výrazně lepší čísla než celý trh, který zůstává slabý vlivem souběžně působících faktorů s negativním dopadem na automobilový průmysl. Zaznamenáváme rostoucí poptávku po elektrifikovaných verzích našich vozů, zejména u klíčových modelů, kterými jsou nový Yaris Cross, Yaris a Corolla. S ohledem na plánované uvádění našich nových modelů Toyota a Lexus očekáváme, že poptávka bude i nadále přesahovat nabídku,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.

Toyotě se daří i v Česku. Po třech kvartálech roku 2022 si na českém trhu drží stabilní 4. místo s podílem 6,4 % a 10 071 registrovanými vozy, což znamená meziroční nárůst o 1,4 procentního bodu. 

Výsledky jednotlivých značek a modelů v Evropě

Toyota za prvních 9 měsíců prodala 778 431 vozidel. Nejprodávanějšími modely byly Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 a Toyota C-HR s 60% podílem na celkových prodejích. Celkové zastoupení elektrifikovaných modelů Toyota meziročně vzrostlo o 8 % na 512 999 prodaných vozidel (66 % celkových prodejů této značky).

Lexus během téhož období prodal 35 116 vozidel při celkovém zastoupení elektrifikovaných modelů na úrovni 79 %. Pestrá nabídka SUV značky Lexus (RX, NX, UX, GX a LX) přispěla k celkovým prodejům tohoto výrobce z 89 %. Na celkových prodejích se negativně podepsaly problémy v rámci dodavatelského řetězce, jakož i pozastavení vývozu do Ruska. 

TME, klíčové údaje za leden až září 2022:

  • Prodeje celkem: 813 547 (meziročně -6 %)
  • Podíl na trhu: 7,5 % (meziročně +0,8 p.b.)
  • Celkové prodeje elektrifikovaných verzí: 540 777 (meziročně +5 %)
  • Celkové zastoupení elektrifikovaných verzí: Západní Evropa: 73 % – Východní Evropa: 33 % – CELK.: 66 %

Toyota, klíčové údaje za leden až září 2022:

  • Prodeje značky Toyota: 778 481 (meziročně -3 %)
  • Nejprodávanější modely: Corolla (143 187); Yaris (134 896); Yaris Cross (115 287); RAV4 (92 854); C-HR (92 063)
  • Nejprodávanější elektrifikované verze: Corolla Hybrid (111 338); Yaris Cross Hybrid (108 279): Yaris Hybrid (104 954); Toyota C-HR Hybrid (91 714); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (76 308)
  • Celkové prodeje elektrifikovaných verzí: 512 999 (meziročně +8 %)
  • Celkové zastoupení elektrifikovaných verzí: Západní Evropa: 72 %, Východní Evropa: 34 % – CELK.: 65 %

Lexus, klíčové údaje za leden až září 2022:

  • Celkové prodeje značky Lexus: 35 116 (meziročně -41 %)
  • Nejprodávanější modely: NX (10 912); UX (10 852); RX (8 036)
  • Nejprodávanější elektrifikované verze: UX Hybrid/EV (10 410); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (9 851); RX Hybrid (4 615)
  • Celkové prodeje elektrifikovaných verzí: 27 778 (meziročně -29 %)
  • Celkové zastoupení elektrifikovaných verzí: Západní Evropa: 98 %, Východní Evropa: 21 % – CELK.: 79 %

Níže uvádíme prodeje za leden až září 2022: 

TOYOTA / LEXUS CELKEM          813 547 
  
TOYOTA          778 431 
AYGO              8 112 
AYGO X            48 893 
Yaris (vč. verze Yaris Hybrid)          134 896 
  Yaris Hybrid          104 954 
Yaris Cross (vč. verze Yaris Cross Hybrid)          115 287 
Yaris Cross Hybrid          108 279 
Corolla hatchback a Touring Sports (vč. provedení Hybrid)            85 036 
  Corolla hatchback a Touring Sports Hybrid            81 390 
Toyota C-HR (vč. verze Hybrid)            92 063 
  Toyota C-HR Hybrid            91 714 
Corolla sedan (vč. verze Hybrid)            58 151 
Corolla sedan Hybrid            29 948 
Řada Prius               1 316 
Prius                  709 
Prius Plug-in Hybrid                  607 
Mirai                  506 
Camry (vč. verze Camry Hybrid)            12 964 
  Camry Hybrid              6 078 
Supra                  689 
RAV4 (vč. verzí RAV4 Hybrid a RAV4 Plug-In Hybrid)            92 854 
RAV4 Hybrid            58 909 
RAV4 Plug-In Hybrid            17 399 
Highlander (vč. verze Highlander Hybrid)              7 141 
Highlander Hybrid              6 743 
Land Cruiser            25 536 
Hilux            33 506 
PROACE (vč. PROACE EV)            27 301 
PROACE EV (vč. PROACE VERSO EV)              3 420 
PROACE CITY            27 931 
PROACE CITY EV (vč. PROACE CITY VERSO EV              2 343 
Ostatní modely6 249
LEXUS            35 116 
IS (vč. verze IS Hybrid)                    70 
ES (vč. verze ES Hybrid)              3 415 
  ES hybrid              2 725 
LS (vč. verze LS Hybrid)                  142 
  LS hybrid                  138 
NX (včetně verze NX Hybrid)            10 912 
  NX hybrid              4 901 
  NX PHEV              4 950 
UX (vč. verze UX Hybrid)            10 852 
  UX Hybrid              9 081 
  UX EV              1 329 
RX (vč. verze RX Hybrid)              8 036 
  RX hybrid              4 615 
RC (vč. verze RC Hybrid)                    13 
LC (vč. verze LC Hybrid)                  209 
  LC hybrid39
GX                  294 
LX              1 173 

zdroj: tisková zpráva

16 Comments on “Tržní podíl automobilky Toyota v Evropě vyšplhal na rekordních 7,5 %”

  1. Já s potěšením musím konstatovat, že neschopnost Škoda Auto dodat minulé léto objednaného Superba stále trvá a dnes jsme obdrželi nový seznam aktualizovaných výmluv, proč netáhla a flákači nejsou schopni plnit své závazky. Výrobní termín posunut o další 4 měsíce 😀

    Aktuálně ve 40. týdnu nejsou schopni vyrobit:
    3FB Střecha se spoilerem
    4D3 Ventilace sedadel vpředu
    3V3*W* Model (? netuším o co jde)
    9VS „SOUND SYSTEM CANTON“
    N1B Potahy sedadel kůže

    A až to mít budou, nebudou mít zase něco jiného. Prostě tragédi. Pokud byste někdo ještě někdy uvažoval o Škodovce, dejte si raději pár facek. Pocit bude stejný, jen vás to bude stát méně času.

    1. Předpokládám, že jste objednal spalováka.
      Škodovka má problém, že prodává více u nás, na Slovensku a v Polsku. Tedy v zemích, kde skoro nikdo elektromobily nechce. Škodovka ve výrobě upřednostňuje elektromobily, protože nechce platit emisní pokuty. K těmto elektromobilům může prodat pouze omezený počet spalováků a raději vyrobí auto zákazníkovi, který si ho objednal letos v létě a zaplatí o 5% dráž než zákazníkovi, který ho má objednaný už dlouho. Škodovka doufá, že člověk nebude chtít na auto čekat a zakázku zruší.

      1. Ano, vrcholný benzín v maximální konfiguraci.
        Pokud by Škodovka nechtěla auto dodat, ať už z jakýchkoliv důvodů, tak vzhledem k tomu že bylo zaplaceno, bylo by to přinejmenším klamání spotřebitelé, ale spíše podvod.
        A ekonomicky to Škodovce nevychází, protože cena je fixní, zatímco ceny energie,. surovin a práce šly nahoru. Nehledě na to, že do dodání se v nějakém poměru výrobce a prodejce podílejí na úhradě náhradního auta, které do dodání objednaného zdarma užíváme. Ať počítám jak počítám, je to pro Škodovku katastrofa.

        1. Pokud jste jim zaplatil celou částku, tak pokud auto stálo 1,1 milionu, tak si mohli tuto částku uložit na 6% úrok a získali by 66 tisíc za rok jen z úroků. 5,5 tisíc za měsíc velkou část nákladů na náhradní auto pokreje.
          Benzín v plné palbě – to je pokuta za emise zhruba 200 tis Kč. Popřípadě, aby mohli prodat benzín v plné palbě bez pokuty, tak potřebují někomu vnutit elektromobil.

          1. Auto stálo přes 1,5 milionu. Úroky jim sice jdou, ale inflace je mnohem vyšší. Což by je nemuselo trápit, pokud by na konci nemuseli to auto dodat za dohodnutou, nikoliv aktuální cenu.
            Hodnota náhradního skoro nového auta, které jsme dostali, a které teď ojíždíme, navíc neklesá lineárně.

            Naprosto katastrofický scénář pro Škodovku je, že jí ojezdíme zapůjčené auto na zůstatkovou hodnotu nižších stovek tisíc a k tomu nám budou muset dodat auto, které v té době bude o stovky tisíc dražší, než v okamžiku uzavření prodeje.

            Pokud by tato situace trvala ještě rok a něco, zahučí v tom Škodovka za cca milion a pokud bude trvat roky dva, tak nám jedno auto v podstatě darují.

    2. Asi nejen u Škodovky, ale obecně bych dnes u koupi auta upřednostnil nějakou skladovku nebo klidně i předváděčku, když tak pořád čtu o těch dlouhých lhůtách a problémech s výrobou.

      Když mi loni v létě řekli u Hyundai, že na hybridního Tucsona v plné výbavě bych čekal min. 6 měsíců, spíš tak 9, tak jsem si klepal na čelo. Ale vidím, že může být i hůř 🙂

      1. Neschopnost uspokojit požadavky trhu je průvodním jevem každé socialistické příkazové ekonomiky.
        Koneckonců, dnešním ranním hitem je evropská komise pro stanovování cen plynu.
        Už ani největší optimista nemůže popřít, že nám opět chtějí vládnou bolševici. Ano, bude hůř.

        Mimochodem, poslední letní výmluva Škodovky zněla, že nemohou auto vyrobit, protože nemají vyhřívání sedadel. Povšimněme si, že ve 40. týdnu už nemají pět věcí. Situace se evidentně zhoršuje.

Napsat komentář