Společnosti Toyota a Chevron společně vyvinuly nový typ benzinu s nízkými emisemi, který během svého životního cyklu produkuje o 40 procent méně CO2 než tradiční benzin vyráběný z ropy. Nové palivo lze používat v téměř všech benzinových automobilech, které již jezdí po celém světě.
Řidiči budou moci dekarbonizovat své automobily ze dne na den, aniž by museli upravovat pohonné ústrojí nebo vyměnit vůz za nový model. Nový nízkoemisní benzin je alternativní palivo, které lze použít místo tradičního paliva téměř ve všech benzinových automobilech, jak v hybridech a plug-in hybridech, tak v běžných automobilech. Jeho cena zatím nebyla uvedena.
K jeho distribuci lze využít stávající infrastrukturu a jeho používání nevyžaduje další investice, jako je úprava motoru nebo nákup nového modelu. Řidiči mohou výrazně snížit dopad jízdy na klima, aniž by museli měnit své návyky nebo si doma instalovat další zařízení.
Spolupráce Toyoty a Chevronu začala v roce 2021 a zpočátku se zaměřovala na vodíkové technologie. Toyota se do programu zapojila s cílem vyvinout nízkoemisní benzin v rané fázi laboratorních prací, aby byla zajištěna jeho kompatibilita s běžnými benzinovými motory a hybridními pohony.
První testy už minulý rok
Na jaře 2023 byly provedeny první silniční testy, kterých se zúčastnily hybridní Toyota Camry, RAV4 plug-in hybrid a terénní pick-up Toyota Tundra. Vozy byly natankovány nízkoemisním benzinem Chevron a jezdily po veřejných silnicích v Texasu a Mississippi.
Další fází spolupráce byla dodávka inovativního paliva do logistického centra Toyoty v Portlandu v dubnu 2024. Nízkoemisní benzin putoval do nádrží nových vozů před jejich dalším převozem k prodejcům, což svědčí o špičkové kvalitě produktu. Každý den je z centra vypraveno 450 vozů, které pak putují k zákazníkům v různých částech USA.
„Závažnost problému klimatických změn znamená, že Toyota je připravena stále intenzivněji spolupracovat s dalšími průmyslovými odvětvími. Masové používání nízkouhlíkového benzínu Chevron umožní skutečné snížení emisí CO2 u všech benzinových automobilů,“ uvedl programový manažer pro energii, paliva a udržitelnost ve společnosti Toyota Motor North America (TMNA) Mark McCarthy.
Při výrobě nového nízkoemisního benzinu se používají obnovitelné suroviny. Více než 50 % složení tvoří biopalivo vyrobené ze zemědělských produktů a rostlinného a živočišného odpadu.
Rozsáhlá spolupráce se zemědělským sektorem urychlí zavedení nízkouhlíkového paliva do masového používání a posílí postavení zemědělství v ekonomice. Popularizace paliv na bázi obnovitelných surovin umožní dekarbonizaci dopravy navázat na již existující infrastrukturu pro doplňování paliva, aniž by bylo nutné nahrazovat automobily vozidly s alternativním pohonem.
Toyota prosazuje více druhů pohonů
Jen v USA jezdí více než 265 milionů automobilů na benzin. Benzínová vozidla tvoří více než 95 % tamního vozového parku. Průměrný osobní automobil je 12 let starý a zůstává na silnicích téměř 20 let.
To znamená, že nové automobily prodávané dnes budou v provozu po celá desetiletí. Díky novým technologiím pro výrobu biopaliv bude možné snížit emise skleníkových plynů u všech spalovacích automobilů, tedy nových i ojetých.
Toyota chce dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 a chce nabízet různorodá cenově dostupná a praktická řešení. Proto Toyota provádí souběžně výzkum vývoje všech nízkoemisních a bezemisních pohonů, ať už jde o bateriové elektrické, hybridní nebo plug-in hybridní pohony, vodíkové palivové články, vodíkové spalovací motory nebo nízkoemisní syntetická paliva a biopaliva.
zdroj: tisková zpráva
Pokud bude litr paliva někde kolem 100,-Kč, tak je 40% snížení emisí reálné. A to jak u nových, tak i u starých vozidel. 😎
Tak to radeji 200 Kc/litr a uspora CO2 80% 🙂
Jak se jim to proboha podařilo vymyslet? Benzin je uhlovodík a jako takový musí při spalování produkovat CO2. To se jim podařilo, že v tom uhlovodíku je víc vodíku a méně uhlíku? Prosím vidět chemický vzorec. To je jen další pohádka kterou se snaží výfukáči omluvit svému svědomí. To, že rostlinky CO2 odebraly a my ho jenom vracíme neberu. Totéž můžou tvrdit ropáci, že CO2 byl odebrán před miliardou let a teď ho vrací.
Pro příště neočekávám od Toyoty nic míň než studený oheň a suchou vodu 🙄
Jenze pokud by se jim to levne podarilo tak bezpochyby ohrome prispeji k redukci CO2. Jenze to tady na fanatikforu nikdo nechce videt.
Co tam v tom Japonsku nebo kde to žiješ vlastně děláš?? Ty jsi tak třeskutě inteligentní, že bys mohl šéfovat veřejným hajzlíkům😃
K věci: Píšou 50% fosil a druhá polovina biosložka a s tou budou rádi, když se udrží energeticky pozitivní… Ještě mám pár dalších výhrad, ale nechci ti přehřát maják😘
Pracuju v IT. WEB, programovani, site, od vseho trochu. Umim Japonsky, Anglicky, Italsky, Nemecky a trochu Rusky a krome ridicaku vlastnim taky pilotni prukaz na vetrone (zkousky jsem slozil v Japonstine). Kdyz se teda ptate.
pro Elektromaniak….. Tak v tom případě seš tak chytrej, až seš z toho ouplně blbej😁
@ Ostep: Tomaska sice nemusim, aby ale Tobe, skopcakovi a par dalsim zdejsim eBlbum delal sefa – toz az tak mi zase nevadi.