Toyota v Tokiu odstartovala stavbu unikátní udržitelné arény

Toyota slavnostně zahájila stavbu nové multifunkční A-Areny v tokijské čtvrti Koto na ostrově Odaiba. Hala pro 10 000 diváků má být dokončena v červnu 2025 a provoz bude zahájen na podzim téhož roku.

Projekt je zamýšlen jako místo, kde se ve spolupráci s partnery integrují pestré aktivity v oblasti sportu, mobility a udržitelnosti.

Po jejím otevření bude arénu provozovat basketbalový klub Toyota Alvark Tokyo. Vedle zápasů týmu bude hala sloužit pro různé sportovní a jiné akce, například utkání ve volejbalu nebo stolním tenisu, ale najdou zde místo i městské sporty, parasporty, e-sporty a další.

Projekt si také klade za cíl vytvořit novou generaci sportovních zážitků zavedením různých nových způsobů a nejmodernějších technologií pro jejich sledování. Toyota do projektu přinese své technologie mobility pro větší pohodlí a zábavu diváků.

Vedle snížení dopadu na životní prostředí a vytvoření dvou parků pro místní komunitu je aréna v současné době první v Japonsku, která prochází kontrolou pro certifikaci LEED, což je systém hodnocení vlivu budov a měst na životní prostředí provozovaný U.S. Green Building Council.  

Aomi v japonštině znamená „modré moře“ a je tak symbolem pro udržitelný životní styl zahrnující recyklaci a opětovné použití.

zdroj: tisková zpráva

6 Comments on “Toyota v Tokiu odstartovala stavbu unikátní udržitelné arény”

  1. Je docela zabavne sledovat diskuzi o zavedeni Euro 7. Fanousci spalovaku uz nabiraji dojmu, ze Euro7 padne. Ale ejhle, Cina uz zavadi normu 6b, ktera je az na NOx identicka s Euro7 a u NOx stanovi polovicni hodnoty jako Euro7. A ted by me zajimalo, jak chce evropsky autoprumysl exportovat do Ciny aniz by byl schopen dodrzet normu 6b, tedy prisnejsi sestru Euro7. Jsou tri moznosti. Export do Ciny padne, nebo automobilky budou vyrabet pro Cinu dle normy 6b a v Evrope budeme dychat nadale smradecek. Nebo i v Evrope budeme mit Euro7/6b. Jsem fakt zvedav jak nam to ted prodaji.

    1. Já idiot jsem se chtěl podívat co přesně se tak strašně zpřísnilo s EURO7. A dost mě to teda zklamalo. V případě benzínových aut se fakticky jedná jen o zpřísnění limitu na CO na úroveň, kterou mají diesely už cca 10 let. V případě dieselů se jedná o zpřísnění limitu na NOx na úroveň benzíňáků. A je tam nový limit na otěr brzd a NH3 (požadavek na správně seřízenou SCR).
      Jinak se to nijak neliší od limitů platných už v roce 2015.
      To je fakt trapas.

Napsat komentář