Toyota už je druhá nejprodávanější na českém trhu

Japonská Toyota zvýšila v prvních dvou měsících roku prodeje o 40 % na 3187 nových osobních a lehkých užitkových vozů a za první dva měsíce obsadila druhé místo na trhu.

Prodeje automobilka Toyota tak v lednu a v únoru rostly výrazně rychleji než celý trh, který zaznamenal růst o zhruba 13 %t. Tržní podíl Toyoty se v únoru zvýšil z lednových 8 % na 9,2 %. Před rokem byl necelých 7 procent.

„Již prosincový výsledek, kdy jsme se vyhoupli na pozici dvojky, nám indikoval, že začátek roku bude pro nás velmi silný. To se v lednu a v únoru plně potvrdilo, a navíc podle uzavřených objednávek z poslední doby čekáme podobně úspěšné i další měsíce,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Letošní rok by měl být podle odhadů Toyoty prodejně výrazně lepší než rok 2022 díky očekávanému zlepšení v dodávkách čipů a dalších dílů. „Zlepšuje se i celková dostupnost nových modelů, zejména těch menších, včetně novinek z poslední doby jako jsou Corolla Cross, Yaris Cross nebo v Kolíně vyráběné Aygo X,“ dodává Martin Peleška.

Celkově se letos předpokládá nárůst celého trhu o 10 % na 230 000 prodaných vozů. Toyota chce růst výrazně rychleji. Pomoci ji v tom mají mimo jiné i letošní novinky, modernizovaná Corolla s hybridním pohonem 5. generace, nebo nejnovější generace ikonického modelu Prius ve verzi plug-in.

zdroj: tisková zpráva

2 Comments on “Toyota už je druhá nejprodávanější na českém trhu”

    1. Se akorát potkalo jejich 1/4 století vývoje nejlepších hybridů s momentální společenskou objednávkou. To ale stále nic nemění na tom že na nástup elektromobility jsou naopak těžce nepřipravení a pozadu.

      Hybridy zase do teď těžce vyingnorovávaly ostatní automobilky a teď to pachtěj honem honem a na trh dávaj jeden slepenec za druhým.

Napsat komentář