Toyota ukázala elektrický pick-up truck, ale má to háček

Toyota začíná pomalu reagovat na elektromobilní realitu dneška. Představila svůj elektrický pick-up truck. zatím jen v Thajsku.

Rivian už elektrické pick-up trucky vyrábí, Tesla v nejbližší době rozjede výrobu Tesla Cybertruck, Ford má F-150 Lightning a na trh jdou i další. Toyota si začíná uvědomovat, že elektromobily přeci jen asi budou mít v oblasti osobních aut své místo, a tak dohání co může.

SOUVISEJÍCÍ: Toyota stále věří, zahajuje vývoj vodíkového Hiluxu

U příležitosti 60. výročí operací na thajském trhu tam představila prototyp Hilux Revo BEV, plně elektrický pick-up truck. Jde o auto navržené přímo pro thajské zákazníky, takže umně kombinuje prostor pro cestující i náklad. Toyota patří v Thajsku mezi hlavní prodejce pick-upů. Zároveň tam má japonská automobilka několik továren a po Japonsku, Číně a USA tam vyrábí nejvíce aut.

Toyota zatím neřekla, zda by se bateriový elektrický Hilux mohl podívat i za hranice Thajska. Rozhodně by ale dávalo smysl auto minimálně prodávat, ne-li i vyrábět v USA, kde jsou pick-up trucky nejprodávanější kategorií osobních aut.

zdroj: Electrek.co

126 Comments on “Toyota ukázala elektrický pick-up truck, ale má to háček”

  1. off
    Nemecká vláda chce na diaľku obmedzovať vykurovanie či nabíjanie elektroáut v domácnostiach
    https://standard.sk/297558/nemecka-vlada-chce-na-dialku-obmedzovat-vykurovanie-ci-nabijanie-e-mobilov-v-domacnostiach/

    hoci „všetci“ píšu ako je plynu dostatok a zásobníky „přetékají“, ako slnečné elektrárne prekonávajú rekordy a vietor ani na okamih neprestana fúkať ….
    niečo podobné majú vo švajčiarsku, lenže tam jeobmedzenie nabíjania (teda jazdenia inam ako do práce) je až v poslednom stupni. čiže tam ľudia vedia kedy už bude zla.

  2. Tak jsem konečně pravým elektromobilistou. Objednán Nissan Leaf 40kWh r.v. 2017, najeto 19000 km. Dostat bych ho měl někdy v lednu. Objednáno 24.12. což byla náhoda. Všechny jeho neduhy znám, netřeba se o nich zmiňovat. Jinak klidné prožití svátků a lepší nový rok než byl ten současný.

      1. Vypada pekne. Dle mych informaci mate v JPN napeti 100V nebo 200V mezi fazemi. Jak se lisi nabijeni oproti Cezku? Diky nizsimu napeti v siti bude nabijet asi dele nez tady. Navic mate jisteni zasuvek 15A, tak nebude mozne nabijet ani 16A jako muzu u nas doma. DC bude nejspis stejne Chademo 50kW jako v Evrope. A posledni otazka, kolik stoji 1 kWh v domacnosti a na verejnych dobijeckach?

        1. Dik. Mate kvalitni informace. Doma jsem si nechal zavest k parkovacimu mistu 200V zasuvku. Tam je max. 3kW. Mame jistic 50A. Pokud bych mel 60A jistic, pak se da instalovat nabijeci kabel 6kW, to je podle me maximum co tu jde. Z normalni zasuvky se da tahat dlouhodobe 12A, tedy 1,2 kW. U kamaradu to tak delam ale trva to dlouho. Chademo jsou tu 20, 40, 44 a 50kW. Ted se to nejvic upgraduje na 90kW. Treba dealer Nissan celkem uz v tom pokrocil. Dealer VW taky instaluje 90kW. V Japonsku jsou pokud vim ted jen dve nabijecky 150kW. Na dlouhe vzdalenosti se tu da rozumne cestovat jen Teslou. Minuly rok celkem pribyly SCH. Doma jsem meli za kWh asi 27 jenu. Ted to budou zdrazovat. Nevim na kolik. Ale treba v Naganu to maji skoro za polovic, asi kvuli vodnim elekrarnam. Na ceny Chademo se mrknete sam. Tady je nejlepsi prehled a prekladac to zvlada skvele. No ted koukam ze tabulky jsou obrazky. Legenda: Vlevo nazev site pak jestli zahrnuje rychle (急速充電プラン) a i pomale (普通充電プラン) (急速=rychle, 普通=obycejne cili pomale, 充電=nabijeni a プラン=plan)nabijeni dale mesicni poplatek, dale sloupec s oranzovym titulkem to je jenu za minutu pro rychlonabijeni a sloupec se zelenym titulkem totez za pomale nabijeni. Kdyz je tam – tak se to neda pouzit a kdyz ty dva znaky 無料, to znamena zadarmo. Ja si asi dam plan ZESP3 シンプル=simple kde je mesicni poplatek 550 jenu a za minutu pak 55 jenu. Navic se to pocita po 10-min intervalech. Prekrocite a platite dalsich 10 minut. No proste asi 2.5 drazsi nez kdybych jel Priusem. Ale planuju nabijet hlavne doma. Tak snad se v tom nejak vyznate. Odkaz: https://ev.gogo.gs/contents/1487399529

          1. Koukam na https://www.nissan.co.jp/EV/CHARGE_SUPPORT/ZESP3/ a kdyz uzavrete smlouvu na 3 roky, tak to neni tak drahe, 27,50 Y/minutu. Akorat nevim jak rychle vas Leaf nabiji. Muj Leaf s 24kWh baterkou nabiji pomalu a pak je to drahe. Vy mate 40kWh baterku, tak by to melo byt rychlejsi. Jinak koukam ze bych v Japonsku asi umrel hlady a nevedel co tam pisou. Ocekaval bych ze maji webove stranky alternativne v anglictine. Nabijeni podle casu bylo v CR drive a nastesti to je uz za skutecne dodane kWh. Tak snad to bude i v JPN. ⛩🎎🇯🇵

  3. Sandy Munro občas říká , abychom nepodceňovali Toyotu. Nebudou nic říkat , tajné vyvíjet a najednou přijdou s nějakým převratným elektromobilem, který je zachrání. Já myslím , že Toyota nic takového nemá a je vedena prostě příliš starými lidmi , kteří žijí ještě ve starých časech nenahraditelných spalovacích aut. Toyota pomalu ztrácí prodeje ,její zákazníky přebírá Tesla , BYD a další čínské automobilky. Toyota pak reaguje tak , že lobuje proti elektromobilům a zároveň vrhá na trh další generace jejich hybridů, které vykresluje jako vrchol techniky a prakticky bezemisní auto . Přitom základem je stále jen toxický spalovák, který je jen o málo lepší ,než spalovák klasický. Cybertruck od Tesly je něco , co už nebudou moci ignorovat. Ještě chvíli váhání a čekání na zázračné nové baterie ,ve vývoji kterých je Toyota leaderem a celá Toyota půjde ke dnu.

    1. I kdyby měli převratný elektromobil a vyjeli s ním na trh příští rok, tak už je pozdě. Každý produkt má nějaký náběh výroby, pak je potřeba rozšířit portfolio na další modely a to prostě všechno trvá nějaký minimální čas, který nelze nijak zkrátit.
      Nejpozději v roce 2028 budou celosvětově prodeje EV tvořit více jak polovinu a není způsob, jak by se Toyota dostala prakticky z nuly na 5 milionů ročně během pouhých 5 let.
      V neposlední řadě ani převratný elektromobil také není spása, to můžeme vidět na Tesle Y, kde se právě nyní narazilo na hranici kupní síly. Už tak je zázrak, že existuje přes milion lidí schopných dát přes 1,5 milionu korun za jeden model auta, ale dál není kam růst bez výrazných slev.

          1. Cena benzínu je o 13% vyšší, než před třemi lety.
            Cena elektřiny je o 480% vyšší, než před třemi lety.

            Díky inflaci způsobené růstem cen elektřiny, kvantitativním uvolňováním a zadlužováním EU, je benzín v cenách očištěných o inflaci dokonce o cca 15% levnější, než před třemi lety.

            I majitelé FVE a elektromobilů poslední měsíce rozkrádají veřejné finance, protože bez dobíjení za zastropované ceny by na elektřinu z jejich fotovoltaik nedojeli ani pro rohlíky.

                1. Nechápu co nechápu. Reaguji na tvůj poslední odstavec. Ty předešlé se mě nijak netýkají.

                2. Tady 5 kW FVE vyrobila za uplynulý měsíc 43 kWh při roční výrobě 5 MWh.
                  https://www.nesvara.cz/

                  Takže kdyby dotyčný 100% výroby použil na dobíjení auta, tak ujede necelých 300 km (reálně méně, v zimě je třeba topit, že ?).

                  Takže kolik vám vyrobila FVE za uplynulý měsíc když máte roční výrobu 4,5 MWh ? A kolik to bylo v tom roce procent celkové spotřeby ?

                3. V prosinci mi to vyrobilo prd. Ale to je úplně jedno zajímá mě celková výroba za rok protože mám virtuální baterku. Každý Chorvat co má domeček u moře ví, že mu to musí přes léto vydělat na celou zimu. FVE se chová stejně.

                4. V tom případě je dobré věnovat pozornost slovíčku „virtuální“. Ta elektřina se nikde neukládá a musí se v té zimě vyrobit a není to z OZE.

                  Není to úplně špatné, to uhlí/plyn/uran se může ušetřit v létě a v zimě použít v těch fuj fuj tepelných elektrárnách, ale jak vidno OZE není řešení na 100% roku bez těch fuj fuj tepelných elektráren se neobejdeme.

                5. Jistě, bez fuj fuj elektráren se neobejdeme. Ale CO2 se v atmosféře kumuluje dlouhodobě. Já jsem za celý rok CO2 neutrální nebo lehce záporný. Stát který má dostatek OZE může ušetřit možná 80% peněz i CO2.

                6. Pro Jimmy… Druhý tvůj odstavce je lež… Přebytky OZE lze několika způsoby dlouhodobě ukládat. Sice zatím existují jen pilotní projekty, ale žádná technologie nepadá hotová z nebe…
                  Ale to ty přece víš!! 😃 Akorát, protože to neodpovídá tvému světonázoru, snažíš se realitu nevidět, vytěsnit… Možná potřebuješ cvokaře 🤪

                7. Celý stát zatím nejde udělat 100% uhlíkově neutrální, nemáme akumulaci. Ale 75% je reálné i bez akumulace. Příklad: koupíme si dva stejné ostrovy. Já ho osázím FVE a vrtulemi, a vy se na to vykašlete. Oba budeme muset pálit i dřevo. Já spálím za rok 1/4 ostrova a bude mi to stačit dorůstat. Vy spálíte za rok celý ostrov. Já tam budu žít věčně a vy nepřežijete déle než rok.

              1. Jaká dotace? Nebo myslíte dočasně sníženou spotřební daň na benzín a naftu? U nafty to pořád platí, u benzínu se to vrátilo zpátky někdy koncem léta. Takže ne dotace, ale jenom snížení (dočasné) daňové zátěže.

                Jinak mi tato argumentace připomíná jednoho komunistického poslance, když se rušila superhrubá mzda a zaměstnancům zůstalo víc z výplaty. Jemu se nelíbilo, že těm lépe vydělávajícím zůstane více než těm průměrně a hůře. Nazval to tak, že „zase budou čerpat ti bohatí“. Prostě nepochopil (není se co divit, komunista), že to nebyla žádná dávka, kterou stát někomu dal, ale snížení daní a tak je logické, že kdo víc daní, víc ušetří.

          2. No nevím… s tou ropou straší už snad 20-30 let. Jednou, že prý dojde, pak že už bude jen dražší. V dobách fin. krize analytici předpovídali její cenu nad 200 a že už se zpět nevrátí a jaká je realita? PHM jsou teď levnější než před válku na Ukrajině, absolutně a vzhledem k inflaci ještě více reálně. A to tady (nebo na hybridu?) byli chytráci, co prorokovali, že benzín bude v květnu příštího roku za 80 KČ/litr, dokonce za 100. Uvidíme, ale moc tomu nevěřím.

              1. Je možné, že to byli stejní „experti“ 🙂
                Jinak u elektřiny asi už málokdo po zkušenostech půjde na spotové ceny, takže myslím, že většina odběratelů (aspoň teda domácích) bude odkázaná na nějaké dlouhodobější kontrakty. Já mám teď fix do 04/2023, tak uvidím, s čím ČEZ přijde pak. Ale zase, je tady cenový strop a pokud skončí a ceny se neumoudří, tak i ta FVE zas přijde možná na mysl…

                1. Spotove ceny maji smysl pro majitele vetsich FVE, protoze se prebytky vykupuji prave za spotovou cenu. Kdo ma baterku, muze levne nabit a cely den ma za lacino a prodava za draho. Kdo ma malou FVE, tomu se to moc nevyplati. Vzdy se to musi individualne zvazit. Ale nevim jak to vidi distributor. Nabit za lacino baterku a za draho posilat z baterky do site. Teda kdyz by byl rozdil treba 10kc/kWh.

              1. Však se nejedná jenom o ruskou ropu, tu stejně už EU za chvíli odebírat nebude. Ale ty „odhady analytiků“ si živě pamatuji a dnes po nich neštěkne pes.

                Ano, máte pravdu, že cena ropy/PHM na jaře má spoustu proměnných, a proto se musím smát „odborníkům“, kteří tady prorokovali, že benzín bude na jaře za 80 nebo 100 KČ/litr 🙂 Jaká skutečně bude, se uvidí až na jaře, jsem zvědavý. Zatím ale ceny PHM docela klesají a dostaly se už pod úroveň ceny zpřed ruské invaze.

                1. Zasoby na 20 let nemaji nic spolecneho s tim, kolik je jeste v zemi, ale kolik maji ropne spolecnosti vykazane jako jiste tezitelne mnozstvi a prichystane k tezbe. Je to akorat administrativni zalezitost, protoze uz v minulosti to vsichni vykazovali na 20 let dopredu. Nemaji petiletky, ale dvacetiletky. V zemi je spousta ropy a jeji tezitelne mnozstvi zalezi na cene. Nizka cena na trhu vyzaduje lacinou tezbu a to je spojene s mensim mnozstvim. Draha cena znamena vetsi tezitelne mnozstvi. Proto nelze jednoduse urcit kolik ropy jeste zbyva.

                2. Začátek vážné a definitivní ropné krize nastane ve chvíli, kdy vytěžené množství nebude schopné saturovat globální potřeby. Taková situace by přišla MNOHEM dřív, než definitivní vyčerpání zásob…Díky OZE a elektromobilitě je klidně možné, že tenhle černý scénář ,,nikdy“ nenastane, případně se dotkne ,,jen“ výroby plastů, mazadel atd…
                  Upřímně nechápu tu natvrdlou (asi) většinu, která si neuvědomuje, jak obrovské krizi je elektromobilita schopna zabránit a jen držkujou místo aby žádali její urychlený rozvoj 🙄🤔

                3. @Ostep: Zrovinka dnes pisou o novych velkych nalezistich ropy v Surinamu….Zableseni aktiviste skutecne mohou jen zadat.

                4. skoro presne pred 3 lety byla podobna zprava a dodnes tezba v Surinami svet nijak neohromila. Tak mozna zase za 3 roky dalsi naleziste.

                5. pro Lžidlaždič… Samozřejmě zbývá ještě dost nalezišť a až bude úplně nejhůř můžete rozesrat Antarktidu…Nic to ale nemění na faktu, že se zásoby tenčí a spotřeba roste (nejlidnatější státy přesedají z bicyklu na skútr a z něho do auta)…
                  Ty jsi vážně jak ten kliďas co padá z mrakodrapu: ,,Je to dobrý, ulice je ještě daleko“ 😃

                6. @Drvoštěp
                  Je to tak, a navíc asi není pochyb o tom, že ten černý scénář by si někteří vyloženě přáli, protože by měli v rukách mnohem větší trumfy než hypersonické jaderné střely.

        1. Cena elektřiny od srpna razantně klesá a momentálně je na burze levnější než před rokem. A v těch jalových denních dobách už to zase padá k nule. A to jsme uprostřed zimy. Zase totálně mimo Mýtomane.
          https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2022-12-27

          Mimochodem, vy, co máte krátce po instalaci FVE, půjdete na spot?
          V tuhle chvíli mi to dává absolutní smysl, sice nám do toho hodili vidle, ale jak jsem pochopil, tak u elměrů s průběžným měřením by to mělo jít?
          Případně jakého máte vybraného dodavatele?
          Já momentálně čekám na výměnu elměru (od září), pak to chci hned řešit.

                1. 30*375W. Ale nevhodny sklon a dopoledne castecne zastinene. Budu muset orezat tuje, ale nejake zastineni v zime bude porad kvuli stromum od souseda. A bohuzel mam jak na vychode, tak na zapade kopec a slunko je o 30 minut pozdeji a zapada o 20 minut drive. V lete no problem, ale v zime to je znat.

                2. Jen pro zajímavost. Na topení a ohřev vody máte TČ? Máte údaj, kolik tak spotřebuje za rok MWh? Abych si to srovnal s plynem. A cca. velikost baráku? Já mám podlahovou plochu cca. 144 m2, z toho 20 m2 garáž (vytápěná málo) a spotřeba plynu je kolem 13-14 MWh/rok.

                3. Podlaha plocha 230m2, podlahove topeni. TUV pres bojler spirala. TČ jen topeni. Spotreba 4000kWh/rok. Garaz nevytapim, je mimo. Diky projektantovi mam TČ predimenzovane a bezi v nevhodnem rezimu. misto aby byl rozdim teploty topne vody 5K mam 11,5K, protoze trubky v podlaze nepusti dostatecny prutok. Stacilo by polovicni a mohlo bezet dele. Staci 5h denne a zbytek je setrvacnost. I to je nevhodne, protoze stres pro celou podlahu. Ale 4000kWh je na topeni ok. Pritom jen obehova cerpadla zerou 400W abych mel aspon nejaky dostatecny prutok. Toho pitomce co pocital tepelne ztraty bych zato povesil za koule. Radim vam vyprojektovat TČ tak aby rozdil topne vody byl mene nez 5K, pak je efektivita mnohem lepsi. Vidim to na tlaku v kondensatoru a vyparovaku, mam pomer 5 a pritom by mel byt 3. Tudiz mam 5/3 vyssi spotrebu elektriny. TČ je veda a vyplati se to dobre udelat.

                4. Mám dům 250m2, ztráty 10,5kW, přízemí podlahovka, v patře (bohužel) radiátory. Aktuálně je tady zataženo a 0°C, vypočtená otopná teplota 33°C, v obýváku 23°C. TČ vzduch voda Nibe 9kW pro topení i TUV. 2 dospělí + 2 pubertáci.
                  8.10. jsem si instaloval podružný elměr k TČ a teď má namotáno 1670kWh. Za říjen 232, listopad 610 a prosinec cca 900kWh.
                  TČ zvládá požadovanou teplotu topení a TUV do cca -10°C, pak buď pomůžou patrony, nebo zatopím v krbovkách s výměníkem (v prosinci cca 5x).
                  Takže podobně jako Leo, ale je v tom i TUV.
                  Pro zajímavost – soused v létě dával také TČ, reps. předělanou klimatizaci, výkon také 9kW, nové to stojí cca 90tis, zapojené čistě pro topení, bez TUV a bez jakékoliv regulace, jen si ručně nastaví teplotu v nádrži. Má dům velmi podobných parametrů. Do cca +5°C máme podobnou spotřebu (on ale bez TUV), při 0°C už mu to bere o cca 5kWh denně víc a v -5°C už to je o 10-15kWh víc.

                5. „Pritom jen obehova cerpadla zerou 400W“

                  To je docela mazec ne? 10kWh denně?
                  Koukal jsem u sebe a při max výkonu bere 48W + jsou ještě 2 menší (výkon nevím) ve vnitřní jednotce a ty nejedou snad nikdy na max.

                6. @Turbo. Cerpadla bezi jen 5h/d, ale i tak to je hruza. Mam 2x Grundfos Magna 32-100 a 2x Grundfos Alpha2. Jsou to vysoce usporna cerpadla, ale musi tlacit co se da. Magna pracuje s pretlakem 1 bar. Normalni cerpadla to vubec nedaji, ty maji max 0,4 nebo 0,6 bar. Presto proudi jen 1600 l/h a melo by byt aspon 3000 l/h. Kratce jsem mel Magna 32-120 s pretlakem 1,2 bar, ale proudeni bylo skoro stejne. System uz proste vic nevezme. Take je mozne ze pri betonazi nekdo zdeformoval trubku a ted je tam hrdlo ktere vic nepusti. Ale najit to nejde kdyz je vse pod betonem. Privod mam DN32 a 10 okruhu v trubkach 16/2. TČ uz bezi 14 let a pokud by kleklo, dam polovicni. Jo a mam zemni kolektor, teda zeme/voda.

                7. Díky vám. Já mám, bohužel, všude radiátory. Mrzí mě, že jsem nedal podlahovku, resp. jsem o tom ani nevěděl. Soused si to dal a vyšlo ho to asi 50 tis. navíc, což by bylo v pohodě.
                  Já jsem odhadoval, že při spotřebě plynu na topení a ohřev vody kolem 14 kWh/rok bych měl spotřebu TČ tak asi 4-5 kWh? TČ by bylo jenom takové to, jak se dává k baráku (nevím jaký je to systém), u pár lidí už jsem to tady viděl, někde i ve spojení s FVE. Pak bych měl celkovou spotřebu el. kolem 8 kWh/rok a s cenovým stropem by to bylo cca. 70 tis./rok. To je asi tak stejně jako když mám teď na topení plyn.

                8. Jeste existuje system s nastenou montazi tzv fan-coil. Fouka to teply vzduch. Pro me by to nebylo, vysousi to sliznice a me by tekla krev z nosu. Ale nekdo si to pochvaluje. Muzete kombinovat s radiatory. Ale pri teplote topne vody od 30-40 °C necekejte od radiatoru zadny zazrak. A provozovat TČ na >50°C je uz nic moc.

                9. To Vám nikdo od stolu přesně neřekne, ale počítejte, že při dnešních cenách zaplatíte za čerpadlo, které je schopné skutečně ušetřit, i s montáží cca 400tis. A s předělanou klimatizací za 100tis si ve Vašem případě podle mě vůbec nepomůžete.
                  FVE s topením citelně pomůže září, říjen a březen, duben. Listopad, prosinec, leden to jsou fakt jen takové drobky.
                  Já mám výrobu listopad 200kWh a prosinec 30kWh.

                10. Aha… tak to už vůbec nedává ekonomický smysl, alespoň teda u mého systému vytápění. To zůstanu u plynu. Stejně teď čtu, že ceny klesají, tak 1-2 zimy to vydržíme a pak to bude lepší. I když, tak levný plyn, jak jsme byli zvyklí, asi už nikdy nebude.

                11. Čím to je, že máš při dvojnásobném výkonu čtyřnásobnou výrobu, než tento pán hxxps://www.nesvara.cz/ ?

                  U nás se netopí vůbec. Na svátky se jelo na 25 stupňů kvůli miminům a teď počítám, že kotel naskočí v pátek ráno.

                12. @42. Moje vyroba je z portalu Sungrow a take to odpovida memu mereni. Nevim jake podminky ma ta referencni instalace. Bydlim v nadmorske vysce neco malo pod 400m, mozna je tady mene oblaku nebo mlhy. Mozna mam diky vlastni instalaci vse vyladene a navic jak vite, odklizim snih z panelu. Znate pisnicku, Synku, synku, oral li si, … tak to plati i u FVE, bez prace nejsou kolace.

                13. @Marek_. Kdybych mel jit do TČ vzduch voda, koupil bych neco jako toto https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-a-10-kw-wi-fi-r32-12082713690 a pripojil to svepomoci. Urcite bych zvolil takovy vykon, ktery pokryje 90% efektivnich tepelnych ztrat a ty 2-3 dny kdy by to nestacilo, pouzil bych nejaky primotop jako doplnek. Bylo by to trochu prace, ale za tu usporu se to vyplati. No a bez dotaci a papirovani.

                14. Tak to se právě obávám, že do radiátorů tohle nebude fungovat vůbec… nebo max do 5°C

                15. @Turbo. Nekde jsem cetl, ze se dela ve dvou verzich. S chladivem R417 do 40 stupnu a s chladivem R410 nad 50 stupnu. A 50 by snad mohlo stacit. Zalezi na parametrech radiatoru. Vetsinou jsou dimenzovany na 70 stupnu. Vzdy je rozhodujici rozdil teploty vody v radiatoru a teplote vzduchu v mistnosti. 50-23=27K, 70-23=47K. To je faktor 1,75. Existuji aktivni radiatory pro TČ. Asi ranec. Jako na vse existuji webove kalkulatory na radiatory.

        2. ano ano, na panelakovem tarifu si vsichni nabijime elektromobily , protoze runner opet musi zaperlit s nejakou svoji debilitou 😀

          nevim jak jinym, ja D02D mam (oznacuji to v appce jako D02D nikoli jako D02d), neb zijeme v panelaku, u druheho bytu prekvapive take D02D, a aktualni nabidka na nefixovanem tarifu, ano nefixoval jsem co jsem presel od krachle Bohemky z DPI pod CEZ, mame od ledna na rok za 6979 korun za MWh,…. od CEZ a spoznamkou ze „zastropovano je na 6,05 Kč za kWh včetně DPH (cena je uvedena bez plateb za distribuci)“, a pokud jsem nezapomel pocitat, tak to vychazi na cca 7-8 korun za kWh, a ano s poplatky ktery mame tusim 90 kacek mesicne to mozna za ten rok a spotrebu do 2MWh naskace na nejakych 7-8 korun za KWh, oproti letosni cene kde tusim 3 mesice svitej jako ze je zaplatil stat, tak to podrazi o necelou korunu za kWh……a napisu to znova, mame u obou bytu nefixovany tarif

  4. Já se minulý týden vracel z lyžování v Itálii, něco přes tisíc kiláků na jeden zátah. Zaplaťpánbůh jsme jeli tou nostalgickou historií, takže jsme neměli žádné nesmyslné prodlevy při doplnění energie, které mimochodem proběhlo výkonem několik desítek megawattů. Pro elektromobilisty bude možná překvapivé, že jsme celou dobu měli velmi příjemně vyhřáto. Na nezeleném serveru bych se však o tomto ani nezmíňoval, tam by nechápali proč to vůbec říkám.
    Přeji hezké Vánoce

    1. „přes tisíc kiláků na jeden zátah“
      Jak tomu mám rozumět, jakože bez zastávky?
      Takových se vás poslední dobou vyrojilo víc, nedávno mě taky jeden dokonce naživo přesvědčoval, že v IT sedne do auta a vyleze až v LBC (1100km) 🙂 Jako to je pro mě těžko uvěřitelné, spíš to hraničí se sci-fi, už jsem po Evropě něco najezdil, jak spalovákem, tak EVčkem. Samozřejmě nepopiratelná výhoda spalováku je stále ještě dojezd na plnou nádrž, rychlost načerpání paliva a hustota čerpacích stanic. Nicméně ta reálná cestovní rychlost na přeplněných evropských dálnicích není ve spalováku nijak zásadně vyšší, to mám osobně ověřené, nikoliv načtené z internetu.
      Jako pokud někdo jezdí 300x ročně tisíce km na dovolenou a 1-2x ročně 10km do práce, tak lze samozřejmě chápat, že je to pro něj stále ještě spalovákem pohodlnější ve smyslu doplňování energie (nikoliv cestovního komfortu). Ale obávám se, že drtivá většina uživatelů aut to má přesně obráceně 🙂
      Co se týče vytápění v autě, tak to je přesně důvod, proč mám odpor ke spálovákům právě v zimě – než to začne pořádně topit, tak už jsem většinou v cíli.

    2. Mam pro vas dobrou zpravu, Cinane uz zacnou dodavat dve ruzna EV s baterkou 140kWh a dojezdem pres 1000km. Dojezd je sice mereny podle cinske normy, ale i v realu to nebude spatne. Tak pristi rok uz muzete vyrazit bezdymove. Kdyz sme u slova bezdymove, drive byl cerny strelny prach hodne smradlavy a nespolehlivy a vystridal ho tzv. bezdymovy. Tenkrat bylo take spousta zastancu zastaraleho prachu a dnes je to vyresene. Kazda novota vzbudi nejake zpatecniky. Ale casem to dojde i vam.

  5. Krásné a klidné vánoční svátky v kruhu rodinném a mnoho zdraví do nového roku všem místním stálým i náhodným diskutujícím a především panu Horčíkovi, jehož tolerantní přístup k diskuzím nám umožňuje lépe pochopit naše názorové oponenty. Pane Horčíku, děkujeme!

    Mějte všichni krásné svátky!

    runner42

  6. Vcera jsem jel po delsi dobe spalovakem pres 300km. Bylo to takove nostalgicke, jako z minulosti. Ale pasovalo to k predvanocni atmosfere. At mi prosim uz nikdo nerika o nevhodnem umisteni tachometru u Tesly na displeji. Pri jizde ve tme jsem tachometr ve spalovaku sotva mel pod dohledem. Oci se musi akomodovat z dalky na blizko a lustit jake cislo tam je na ciferniku. Zpet zase akomodace na dalku take nejaky zlomek sekundy trva. Zlaty rychlomer u Tesly, vzdy v zornem poli bez problemu. Uz chapu to protlacovani head up displeje u spalovaku, protoze ty stavajici instrumenty stoji za backoru. Po ceste bylo nekolik prubeznych radaru a tak jsem jel vic po sluchu otacek motoru nez podle tachometru, jinak bych musel porad cumet do podpalubi. Ale kdo nezkusi, ten nepozna vyhody Tesly.

    1. 1) zorný úhel ≠ rovina ostrosti
      2) rozdíl v ostření oka na rovinu cca 75cm a 50cm je naprosto zanedbatelný. Zásadní rozdíl je v ostření mezi nekonečnem a <25cm
      3) technologie zobrazení rychlosti nemá nic společného s technologií pohonu

      Pokud pro tebe představovalo umístění rychlosti v ose přirozeného držení hlavy problém s ostřením, pravděpodobně sis z jeho neergonomického umístění v Tesle již pořídil svalovou dysbalanci trapézových a dalších svalů, a správná poloha ti působí vertebrogenní/cervikovestibulární syndrom, který se mimo jiné projevuje zhoršeným viděním, ostřením a až diplopií.

      Polopaticky – zničil sis šilháním na tablet v Tesle krční páteř a při normální poloze pak blbě vidíš.

      Ale dobrý pokus, dědo.

      1. Dedku, ja tu nostalgii nemel z tachometru, ale z vrceni strojovny, nutnosti slapat na zbytecny pedal a na kvrdlani vareckou v prevodovce. Chytrejsi to pochopil i bez vyslovneho popsani otravnych cinnosti ve spalovaku. A ten rychlomer byl urceny pro vsechny podiviny, kteri kritizuji Tesla displej a umisteni rychlomeru na nem. Pro me uplne v pohode. Kdo si nedovede predstavit ze by se mohl pri jizde podivat na displej, ten asi vubec nebude ochotny a schopny pouzivat zpetna zrcaatka. Pred zmenou jizdniho pruhu docela vyhodne zarizeni. Asi mas senile ztuhlou pater kdyz ti to dela takovy problem.

                1. 😀 😀 „akomodovat z dalky na blizko a lustit jake cislo tam je na ciferniku“ hele tak to slovo slyší poprvé ale každopádně není fosil jako fosil zlatá ručičky na ciferníku tachometru, tam se dvakrát neakomoduje, tam to de instinktivně tak nějak samo 😉

                2. koudel:tachometr byl do 260 km/h a cisla byly malinkaty a tesne vedle sebe, 50 km/h bylo tezko rozpoznatelne a nemel sem zkusenosti s tim autem. U Tesly to je nadherne videt primo pred ocima, jasne a velka cisla. Kdyby ty tachometry byly tak easy citelny i pri jizde v noci kde se na silnici muzou motat chodci a do toho jeste radarove mereni, tak by se nevymyslely head-up displeje ktere ten nesvar vylepsi. Urcite bych vzdy sahnul po Tesle.

                3. no tak jasný HUD, no ale že jich je na silnici, jako šafránu!

        1. Já jel v sobotu cca. 200 km, taky spalovákem. A kupodivu, žádné vrčení strojovny jsem neslyšel. Troufám si tvrdit, že jsem měl v kabině auta minimálně stejnou akustickou pohodu jako ve vaší Tesle. A taky jsem nešlapal na žádný zbytečný pedál, k čemu taky, když tam mám jenom dva, že? 🙂 A na rychloměr nemusím šilhat někam doprostřed vozu, vidím ho krásně před sebou, přesně v zorném poli. A i kdybych neměl head up displej, tak sklopit zrak do kapličky mi přijde mnohem více ergonomické než šilhat bokem. Jo a rychlost 50 km/h je obvykle na rychloměru zvýrazněna červeně. A asi ještě i nějaká jiná, to nevím, nepamatuji si. A to nemluvím o tom, že dnes je u spousty aut možnost (né povinnost) zobrazit si rychlost velkým písmem na displeji uprostred „budíků“.

          Tak nesuďte z vašeho jednoho zážitku se spalovákem, nezobecňujte podle toho vlastnosti všech spalováků. Sám musíte cítit, že je to blbost.

          1. Muj Leaf ma rychlomer v extra kaplicce uplne nahore ve smeru jizdy. A predstavte si, ze me ten v Tesle vyhovuje vic. Mozna mam nejakou deformaci, ale ja koukam vzdy tak trochu k pravemu okraji vozovky. Asi ze tam pobihaji chodci, cyklisti a ze muze za zaparkovanym autem vybehnout dite. A take ciham na radary umistene u krajnice v zaparkovanem aute. To delam uz celou dobu co ridim, davno pred Tesla displejem. A v Cezku diky dennimu sviceni necumim protismeru do reflektoru. Denni sviceni bych zakazal, je to totalni nesmysl.

            1. Tak to jste nějaký divný a věrim tomu, že normální řidiči koukají před sebe. A pak je nejlepší HUD, po něm hned v závěsu digitální přístrojová deska, kde lze mít velký digitální ukazatel rychlosti a pak nakonec klasické budíky, ideálně s barevně vyznačenou 50 km/h. Tablet, na který je potřeba silhat, tam vůbec nepočítám, to je ergonomicky nesmysl 🙂

              Proč myslíte, že to všichni dávají před řidiče když podle vás je to nejlepší uprostřed? Byly pokusy dát kapličku doprostřed tuším Citroën nebo co to bylo. Neujalo se to. Proč? Ale když to udělá Tesla, tak jsou fandové unešení. I Tesly to má jediný důvod, šetřit náklady, to je vše. Vždyť přeci modely S a X to měly pred řidičem, ne? Nebo pořád mají i v nejnovějším provedení?

                1. Jediný co je horší je že ten tablet je relativně blízko takže já s brejlema do dálky to už vidím nezaostrené, ale samozřejmě poznám kolik to ukazuje. V tomhle je dobrej Prius kterej to má daleko uprostřed. Ale rychlost je najbliz ose auta. Ale mozek je prizpusobivej takže i Tesla je bezpochyby použitelná.

                2. Jo, zpětná zrcátka používám, když je potřeba, samozřejmě. To pak musím zrakem uhnout z přímého směru. Ale pokud chci vidět rychlost, uhnout očima nemusím. A to je rozdíl, čím méně musím šilhat očima na strany, tím lépe a bezpečněji se jede.

                  Ale já vám věřím, že vám to šilhání vyhovuje (nebo jste si zvykl). Jen si říkám, že to asi není nejlepší a moc ergonomické, když všichni mají kapličku před řidičem, ne? Dokonce i ty lepší a dražší Tesly to tak mají – digitální displej před řidičem. Nebo už to taky nemají, nevím. Takže důvod, proč to Tesla 3 a Y mají takhle je ušetřit nějaké náklady. Ostatně, i proto má Tesla vše ovládané tabletem a né klasická tlačítka alespoň na něco.

                3. Ono je take treba videt cely koncept Tesly. Tempomat lze pouzivat celkem jednoduse. Packa a je zapnuty a kolecko u palce na regulaci. U jinych aut to je celkem opruz. Kde vim ze prijde radar, dam tempomat a nepotrebuji uz tachometr. U Passatu to nebylo tak easy ani u Leafa. Tam pouzivam tempomat mnohem mene, neni to tak jednoduche jako u T3. A nebojte nesilham ani nemam vykloubeny krk, je to uplne v pohode.

                4. Já věřím, že tempomat má Tesla vychytaný. Třeba v Lexusu mám taky páčku, zapnu a nastavím aktuální rychlost, případně páčkou poladím nahoru dolu, úplně jednoduché. To není výsada Tesly 🙂 To pak taky nepotřebuji tacho, dokonce ani brzdy.

                  Jen říkám, že ten koncept „vše na tabletu a téměř vše přes tablet“ je primárně kvůli ceně, nic jiného bych v tom nehledal. A samozřejmě, pak se tomu musí přizpůsobit i celé ovládání a řidič si musí zvyknout, to je vše. Vy jste si zvykl, tak super.

                5. Teslu lze ovladat i hlasem. Existuje ca. 150 hlasovych funkci. Sterace, svetla, topeni, nabijeni a spousta dalsiho funguje hlasem. Akorat neumi cesky. Ja pouzivam nemcinu a funguje skvele. Ale rychlost podle meho nelze nastavit hlasem.

              1. Úplně nejlepší bude přenos přímo do mozku. Pak HUD. Ale člověk si zvykne na všechno takže věřím že ani s Teslou bych neměl problém. Já bych to nehrotil. A nakonec každej si může do Tesly dat GPS digitální rychloměr kterej ti promítá na přední sklo. Musk chtěl ušetřit. Je to něco za něco.

    2. Jo plný souhlas, taky občas přesedám, a ty první minuty by se daly jako nostalgie nazvat, ale pak už je to otrava. Ono už jen stačí, když se ten neefektivní archaický stroj uvede studený do chodu 🙂 A pak když se to uvede do pohybu a při zpomalování se musí veškerá ta drahocenná energie vykoupená vypouštěním jedů spálit v brzdách. No a k tomu ty nesmyslné prodlevy při požadavku na zrychlení, úzké spektrum použitelných otáček, zvolení vhodného převodu… řidič je v podstatě neustále ve stresu. Nechápu jak v tom může někdo vidět přítomnost, natož budoucnost.

      1. Teď nevím jestli vtipkuješ.. Ohřívání nádržky ostřikovače by elektromobil na rozdíl od hybridu a nedej bóže spalováku zvládl… Je spousta míst na světě kde mrzne jen výjimečně – ale o to víc nebezpečně … Kupovat třeba na Sicílii zimní ostřik je blbost, ale občas zamrznout může..

      2. Mechanicke tachometry uz davno nejsou. Myslite zrejme analogove rucickove. Uvnitr tachometru je servomotor ktery je rizeny digitalnim signalem. Ty stare mechanicke pouzivaly hridelku a odstredivou silu. Nevim jak bych mel jeste sanci zjistit, ze ta rucicka je lepsi. Nekolik desetileti jsem ji mel pred ocima a ted mam uz 8 let digitalni rychlomery. Peugeot Ion, Nissan Leaf a Tesla 3. Moje volba je jasna a popisuji to v tom komentu.

        1. Digitální tachometr opravdu není není novinka co mají jen elektromobily. První použití v autě bylo už v roce 1976 u Aston Martin Lagonda ( ttps://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_instrument_cluster ). Nebo můj předchozí skútr Gilera Runner měl v druhé generaci tj. roku 2005 sice stále mechanický karburátor, ale tachometr měl digitální.

          Takže to zda auto využívání ručičky nebo čísla není otázka zastaralosti ale designu.

          1. Nejak jste nepochopil cely problem. Ja jen odpovidam na trvale zpochybnovani umisteni rychlomeru u Tesly. Kazdy pitomec ktery v Tesle ani nesedel kritizuje ze je na displeji. A ja jednoduse odpovidam, ze rychlomer je u Tesly mnohem lepsi nez nejake tachometry ktere ty zamrzly hlupaci porad obhajuji. Ze digitalni rychlomery existovaly uz v minulem stoleti me nemusite pripominat. Ja jsem videl digitalni budiky uz davno pred elektromobilitou.
            Takze jeste jednou i pro vas. Rychlomer u Tesly 3 je lepsi nez vsechny tachometry u beznych aut, obzvlast u spalovaku. Umisteni nema zadny negativni vliv na sledovani provozu pred autem.

Napsat komentář