Toyota RAV4 plug-in hybrid je nejlepším SUV v USA

Toyota RAV4 plug-in hybrid se umístila na prvním místě mezi vozy kategorie SUV v žebříčku americké organizace Consumer Reports. RAV4 plug-in hybrid získala nejlepší celkové hodnocení 89 bodů. Toto skóre se skládá z výsledků několika hodnotících měřítek, z nichž nejdůležitější je odborný silniční test Consumer Reports, a dále z průzkumů spolehlivosti, bezpečnosti, spotřeby paliva a spokojenosti zákazníků. 

Do analýzy byla zahrnuta všechna SUV populárních značek nabízených na americkém trhu. Vozy typu SUV jsou přitom nejčastější volbou kupujících nových automobilů v USA kvůli jejich vyšší pozici za volantem, dostupnému pohonu všech kol a prostornému interiéru vhodnému pro rodiny. Mnohé z nich, zejména hybridní verze, vykazují spotřebu paliva srovnatelnou se sedany střední třídy.

Podle Consumer Reports je Toyota RAV4 plug-in hybrid rychlá a tichá, má pohodlný interiér a jezdí dokonce lépe než stejný model s jinými pohonnými jednotkami. Vůz má výkon 228 kW, který generuje plně hybridní systém s motorem o objemu 2,5 l, rozšířený o funkci plug-in. Má tedy větší 18,1 kWh baterii než u klasických hybridů, a výkonnější elektromotor. Vůz může ujet v čistě elektrickém režimu až 75 km.

Velmi dobrá dynamika díky 300 koním

Ve výsledcích silničních testů odborníci zdůrazňují, že díky výkonu přes 300 koní má RAV4 velmi dobrou dynamiku (zrychlení z 0-100 km za 6 s). Elektrický pohon poskytuje dostatečnou podporu, takže benzínový motor musí při velkém zatížení pracovat jen zřídka, což má pozitivní vliv na hladinu hluku.

Auto je standardně vybaveno pohonem všech kol a díky upravenému odpružení nabízí lepší jízdní komfort. I přes větší baterii se prostornost interiéru a zavazadlového prostoru nijak neliší od standardního hybridního modelu RAV4.

SUV automobilky Toyota je také velmi úsporné, a to jak při jízdě v hybridním, tak v elektrickém režimu. Průměrná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je od 1,0 l/100 km a emise CO2 od 22 g/km. Consumer Reports udělil modelu titul Green Choice, kterým odborníci této organizace oceňují 20 % vozidel s nejnižšími emisemi CO2 a škodlivými látkami.

Systém rozumí hlasovým příkazům

RAV4 plug-in hybrid je standardně vybaven digitálními hodinami s možností přizpůsobení, které se zobrazují na velkém 12,3palcovém displeji, multimediálním systémem nové generace s větší 10,5palcovou HD obrazovkou, cloudovou navigací a hlasovým asistentem, který se spouští příkazem „Hey Toyota“. Systém rozumí přirozeným hlasovým příkazům a lze jím nastavit klimatizaci a multimédia, telefonovat a otevírat či zavírat okna. 

Řidič má také přístup k aplikaci MyToyota pro smatphony, která obsahuje podrobné informace o voze. V aplikaci může řidič také zkontrolovat, zda je vůz zamčený, zda jsou zavřená okna a zhasnutá světla. Aplikace MyToyota umožňuje dálkové ovládání klimatizace, aktivaci výstražných světel, odemykání a zamykání centrálního zamykání. U verze plug-in hybrid lze kontrolovat i úroveň nabití baterie.

Consumer Reports je nejdůležitějším zdrojem informací o kvalitě výrobků nabízených na americkém trhu. Organizace byla založena v roce 1936, je zcela nezávislá, nevyužívá služeb žádných institucí ani sponzorů a výrobky k testování nakupuje z vlastních prostředků z členských příspěvků.

zdroj: tisková zpráva

51 Comments on “Toyota RAV4 plug-in hybrid je nejlepším SUV v USA”

      1. Omezenou kapacitu máte hlavně vy, elektromobilisté. Baterií. Už 120 let.

        Posílám odkaz na reklamu sdílení elektromobilů z roku 1904, přičemž na obrázku je dokonce zvěčněn Leodendula a vedle něj jeho věrný Pituru.

        hxxps://janetakesonhistory.org/2022/03/18/what-happened-to-the-electric-vehicles-of-1904/

        Ano. I po 120 letech je elektromobil stále “woman’s car.” 😀 😀 😀

    1. Oni se vědomě dovedli do stavu, který nemá vítězné východisko. Zdražení dočasně zvedne příjmy a marže, ale odbytovou krizi, která je důvodem poklesu ziskovosti, jen akceleruje.

      Pokud továrny stojí, a já tady několik let upozorňuji na redukci výroby a rušení směn, nakonec vyšší marži požerou fixní náklady a příjmy budou jen klesat. Toto není nějaká dočasná fluktuace trhu. To je několik let zakrývaný trend, který nevyhnutelně přeroste v krizi.

      Nabídka se nepotkává s poptávkou. To je vše.

  1. Teď jsem zahlédl titulek na AUTOFÓRU. Zaujali. Prý že Stellantis přerušuje výrobu SUV, že má plné sklady…. Tak čtu článek a jak prý všechno zničil elektromobil a furt to opakujou dokola. Fakt mě zmátli. Jdu zpět na začátek a zdá se, že skutečně píšou o FOSILNÍCH SUV (jen podle obrázku, v textu furt jen ty elektromobily).
    Asi uprostřed třetího odstavce se konečně dočtu, proč nemají odbyt na svoje velké drahé smraďochy: prý vinou elektromobilu UPOZADILI VÝVOJ 😁 Ale lezlo to z nich teda jak tenisák z prdele 😩😃

    1. Vsechny evropske automobilky maji odbytovy problem se spalovaky. Ale kdyz se o tom pise, tak to vypada jako ze se jedna o pokles odbytu EV. Pritom zadna automobilka nevyrabi tolik EV modelu o kterych se vzdy pise. Proste to nechteji nikde priznat a lidi s pulmozkem porad ocernuji EV. Je to marne, lidi jsou totalne zfanatizovany.

    2. Elektromobily totiž ničí celé odvětví. Západní automobilky totiž platí emisní pokuty (nikoliv podle reálných emisí, ale podle vlastností produktu, což je samo o sobě bizarní). A podle toho mají tři kategorie produktu
      1) Elektromobily, které jsou z pohledu emisních kreditů pozitivní, které ale trh odmítá = prodeje klesají
      2) Zkriplená spalovací auta – minimotůrky pro SUV, komplikovaná pohonná ústrojí apod, která jsou neutrální, která ale trh pro nekvalitu také začíná odmítat = prodeje klesají.
      3) Normální spalovací auta, která jsou z pohledu kreditů negativní, a proto je jejich prodej omezován restrikcí nabídky a vysokou cenou, která navíc musí kompenzovat náklady na kategorii 1 = prodeje klesají.

      Příčinou stávající krize je fakt, že automobilky přistoupily na lež, že elektromobily budou funkční náhradou spalovacích vozidel a trh je akceptuje, což jim umožní prodávat více aut kategorie 3. Chyba!
      Jedině Toyota udělala správné rozhodnutí a nabízí jen kategorii 2 a 3, přičemž v kategorii 3 nemusí rozpouštět náklady na kategorii 1 a je díky tomu vysoce konkurenceschopná = prodeje rostou.

        1. Toyota se rozhodla nereflektovat na čínskou poptávku aut s integrovanou kuchyňkou pro přípravu netopýrů. Což jí připravilo o trh s těmito vozidly, nicméně se jí daří mnohem lépe, než evropským automobilkám, které upravily svoje portfolio a chtějí svoje batmobily prodávat všude a jen překvapeně čumí, že není zájem.

                1. Čína, čína, čína… Hovno. Evropský automotiv nestál a nestojí na Číně a čínský trh byl sice zajímavý, ale jeho realizovaný ekonomický přínos naprosto marginální. Problémem evropského automotivu je čistě evropská poptávka.

                  Čína je zástěrka. Kecy o Číně mají odvést pozornost od odpovědnosti za systémový kolaps evropského automotivu. Máme uvěřit, že problémem je soused co nám krade přes plot jablka, zatímco nám hoří barák.

                2. Až vám dojde ropa (doufám, že u toho už nebudu) tak Čína pojede v pohodě dál. Evropa se totálně zhroutí. Nechají vás vyhladovět a potom vám dovezou motyčky. „Najděte si políčko a makejte, musíte vrátit co nám dlužíte“. Můžete doufat, že ty motyčky budou aspoň elektrické. 😉

                3. A Číny, největšího importéra ropy na světě, se to nedotkne a pojede v pohodě dál. Protože tou ropou, 11.3 miliony barelů denně, zřejmě zalejvá kytičky 😀
                  Ty vaše dětské představy fakt baví.

                4. pro Runnču…. Že by už je nebavilo být největší importér té srajdy?🤔

                5. Tak určitě, a proto import za deset let zdvojnásobili, protože to nechtějí. Taky je určitě už nebaví kupovat elektroniku, vydělávat peníze a vůbec uvědoměle plánují opustit celou řadu věcí.
                  Věř chlapče, věř tomu a víra tvá tě uzdraví.

                6. Jistě, že se to Číny dotkne taky ale přežijou to. Vy budete čumět jak puci a dupat nožičkama „my EV nechceme“. Po velkém hladovění ale přijdete na to, že se v těch nepotřebných spalovácích dají pěstovat slepice. Potom ještě budete potřebovat známého s EV aby vám ty vejce rozvážel.

                7. Celá teorie zákazníci chtějí stojí na tom, že dealeři chtějí prodávat a závisláci musí kupovat. Když se to tak točí století, přitom se zanedbávají nepříjemné externality jako je ničení prostředí, terorismus, válčení,…, tak se může zaujatému pozorovateli zdát, že takto je to nejlepší a nejlevnější. Jenomže, když se cokoli v kolotoči zadrhne, tak se ukáže například tvrdá realita, že Evropa zdroje ropy nemá…
                  Oproti tomu Čína už 20 let pracuje na strategii jak dostat se z kolotoče bez havárie. Nikoli jen na úrovni keců mělo by se… ale řeší to aktivně, tedy od základů, zajištění potřebných materiálů, podpory výroby EV i baterií. K tomu jim ještě ti naivní Evropani předali své know-how aby krátkozrace, krátkodobě „ušetřili“ …
                  //youtu.be/x971uVra5IM?t=2680
                  //www.youtube.com/shorts/pEWOHXC7OfA

                  Samozřejmě k elektrické dopravě patří i zdroje levné elektřiny:
                  //oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/cina-drti-svet-v-oze-buduje-dvakrat-vice-solarnich-a-vetrnych-elektraren
                  Takže spalovací ježdění už jen pro bohaté:
                  //energozrouti.cz/clanek/spalovaci-motory-uz-jsou-jen-pro-bohate-hlasi-cinsti-ridici

                8. Kupujte si uvědoměle drahé, zaostalé Evropské káry, ať nástup Číny není tak rychlý:
                  //www.youtube.com/shorts/DGlB-0lb4hI

              1. Pred 12-14 lety kdyz prisly na trh prvni EV, tak v Cine o tom jeste nic nevedeli. A v Evrope se spustila antikampan nevydanych rozmeru. Automobilky ruku v ruce s ropnou mafii sirily nenavist proti EV a ta padla u pulmozku na urodnou pudu. V Cine byli chytrejsi a pustili se do vyvoje a ted hraji prim. Stacilo 10 let aby nam nakopali zadnice. A bude hur. Pulmozkum to asi nebude vadit, protoze jim zustanou ty jejich smradosi. Ale tem chytrejsim tu zkazu nepreji.

                1. Elektřina je budoucnost, to je jasné. Čajně do docvaklo daleko dřív. Kdo trochu rozumí fyzice tak to chápe.

  2. Dnes při pracovní cestě do Erfurtu jsem na vlastní oči viděl rozsah elektromobilní krize Volkswagenu. Neprodané elektromobily Audi a Volkswagen obtěžují svojí existencí široké okolí, okupují parkovací plochy přilehlého nákupního centra, ulice i v rezidenční čtvrti (kde mají i policejní botičky :-DDD), a to v některých místech i v několika řadách. Podle mého odhadu jen toto jediné dealerství má naskladněné stovky neprodaných vozidel, možná nižší jednotky tisíc, které evidentně nemůže udat a nemá kam umístit.

    Německá socialistická příkazová ekonomika se dostává do fáze nadvýroby a zřejmě ty elektrické šroty začnou brzo štosovat na sebe 😀

    Začínám pochybovat, že jak tvrdí jeho management má Volkswagen dva roky…

        1. A kde že je ten echt funkční kapitalismus??… Akorát tak ve vašich vlhkých snech…
          Kapitalismus je nevyvážený systém odsouzen ke kolapsu od začátku. Prostě velký zotročej malý, lidi nemaj prachy. Ten bordel okolo jsou jen nevyhnutelné důsledky. A bude hůř, kolabující kapitalismus se rád obrací k fašismu a válkám… Následná rekonstrukce katastrofy nastartuje další cyklus a tak furt dokola až do finálního krachu, protože se nikdy nezačíná od nuly, ale na starých dluzích a starých i nových zločinech.

          1. Kapitalismus funguje od praveku. I zvirata maji svuj revier a nikdo jiny tam nema co delat. Osobni majetek je zaklad fungovani kazde spolecnosti. Kazdy kdo neco vlastni, pokousi se to nejak zuzitkovat pro vlastni blahobyt. Majetek ve vlastnictvi delniku a rolniku nikdy nemuze fungovat. Vsak se to uz tolikrat ukazalo.

              1. Kazdy kdo ma nejaky majetek, tak se snazi z neho neco vydelat. Mas zahradku, prodas trochu ovoce a zeleniny, mas pole, prodas trochu vic. Mas dilnu, prodavas sluzby. Mas fabriku, prodavas vyrobky. Tak to funguje od nepameti. Socializmus a komunismus je jen sen povalecu jak prijit k penezum bez prace. Ukrast a prochlastat. To je moto vsech komunistickych nemakacenku.

                1. Jak přijít k majetku bez práce je právě věčný sen kapitalistů. Ovšem krást, korumpovat a vraždit samozřejmě umět musí.
                  Možná to máš už v palici přeházené a mordýře považuješ za pracanty a naopak lidi co celý život vytváří hodnoty vidíš jako ,,povaleče“…
                  Ani se moc nedivím – tvůj projev i názory mají evidentní socio/psychopatické znaky.

                2. Drvoštěpe, ty ses tady rozčiloval nad slovem lempl. Já potkávám každý den čím dál víc lemplů. Lempl je ten co nic neumí a ani nemá snahu se něco učit. Jeho jediný zájem je se pořádně potetovat. Bylo by správné aby takový člověk měl stejný majetek jako já?

                3. pro Visper …. Já jsem se nad slovem ,,lempl“ nerozčiloval, sám ho vyjímečně použiju. Co mě vadí je, když skutečný leml označuje za lemply lidi, který rozhodně lemplové nejsou.
                  Posledně – na to asi narážíš – to byl Jimmy. Za komančů dítě, za lichvářů byrokrat, finančně zajištěn -pravděpodobně z nějaké papínkovi post-soc rozkrádačky. Mohl zůstat NULA. Ale on ne – aby něčím přispěl ke společnému blahu, aktivně bojuje proti technologickému pokroku.🙄
                  K tvé otázce: nevím jestli má Jimmy stejný majetek jako ty, ani jestli má pořádné kerky. Zeptej se ho.😉

                4. 2: Drvoštěp : Jasně, můj otec co kvůli „nábožensky založené rodině (= bigotní babička)“ prožil vojnu u nástupců PTP, VŠ na strojíního inženýra vystudoval až po vojně při práci (to rozhodně každý nedá a za účast to fakt nebylo) byl „post-soc rozkrádač“ protože měl menší plat než jeho bratr co dělat na dílně na přesné brusce.

                  I já jsem strojní inženýr ještě z doby kdy to k titulu úspěšně dotáhl jen každý pátý prvák a to ještě to cca polovině trvalo 6+ let místo 5 let co jsem vystudoval já. Zajištěný jsem, svoji vlastní prací v oboru. A zajištěný jsem protože od prvního roku co pracuji se snažím utrácet jen cca polovinu příjmu, což se mě daří. Z toho neplyne že mám na účtech polovinu toho co jsem kdy vydělal, protože člověk si musí koupit nějaký bydlení, auto a tak, ale nemusel jsem si na to půjčovat.

                  Mimochodem k běžné práci mám ještě už přes 20 let „placeného koníčka“, kdy jsem kdysi spoluzaložil síť na připojování k internetu a stále tam jsem aktivní, takže moje pracovní aktivita opravdu není 40 hodin kopání se do zadku v kanceláři jak si mě asi představuješ.

                5. pro Jimmy… Vždyť si to na sebe sám prásknul, že jsi kancelista!
                  Ta vaše tvrdě pronásledovaná inženýrská rodina z důvodu věřící babičky… 😅😅😅😅 Už toho radši nech…

                6. 2 Drvoštěp : Aha, takže ty jsi ten případ pro kterého jediný kdo pracuje je ten co má na sobě montérky a má špinavé ruce. V tom případě nemá smysl v diskusi dál pokračovat.

                7. pro Jimmy…. Nevím co děláš, asi je to tajné – když to otevřeně nezdílíš. A máš pravdu – už radši mlč parazite.

Napsat komentář