Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut, chystá 10 elektromobilů

Od uvedení modelu Prius v roce 1997 prodala Toyota po celém světě přes 15 milionů aut s hybridním elektrickým pohonem (HEV). Dosavadní prodeje HEV v Evropě přesahují 2,8 mil. a zahrnují 19 různých modelů značek Toyota a Lexus.

Více než polovina prodaných vozů Toyota v loňském roce byla hybridní, v zemích západní Evropy to bylo dokonce 63 %. V Česku tvoří prodeje hybridů u Toyoty 40 %, u značky Lexus dokonce přes 90 %.
foto: Toyota

Celková nabídka vozů Toyota a Lexus s hybridním elektrickým pohonem čítá v globálním měřítku 44 modelů, což zdaleka zastiňuje původního osamoceného vlajkonoše, který i nadále zůstává symbolem brzkého a vizionářského vpádu automobilky do světa masové elektrifikace.

Rozhodnutí Toyoty vyvíjet hybridní elektrická vozidla padlo před více než 25 lety, kdy Takeši Učijamada vedl vývojový tým pracující na vozidle pro 21. století s cílem snížit emise skleníkových plynů i dalších škodlivých látek.

Hybridní technologie dnes výrazně pomáhá snižovat emise CO2, a to tím, že umožňuje řidičům absolvovat i více než 50 % cesty po městě a okolí v režimu jízdy čistě na elektřinu, tedy s nulovými emisemi, a je tak dostupnou cestou ke zlepšování kvality ovzduší v městských centrech.

První generace modelu Prius se představila v roce 1997, přibližně v době ratifikace Kjótského protokolu, jenž dodal nový impuls celosvětovým environmentálním aktivitám.

Dnes se Toyota může pochlubit 15 miliony prodaných hybridních vozů, které významně přispěly k ochraně životního prostředí, neboť samotná hybridní elektrická technologie do dnešních dnů napomohla v globálním měřítku snížit emise CO2 o více než 120 milionů tun oproti srovnatelným vozům s benzínovým motorem.

Toyota se díky své původní vizi stala celosvětovým leaderem mezi automobilkami usilujícími o plnění stále přísnějších emisních předpisů.

„Právě díky prodejům našich hybridních vozidel je Toyota na dobré cestě splnit cíl 95 g/km, který platí pro roky 2020 a 2021 v zemích EU, kde jsou předpisy CO2 vůbec nejpřísnější na světě,“ komentuje Matt Harrison, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe (TME).

„Naše plně hybridní modely jsou kromě toho neuvěřitelně efektivní, pokud jde o cestování zcela bez emisí po většinu času ve městech,“ dodává Harrison.

Toyota v poslední době zaznamenala prudký nárůst poptávky po svých vozidlech s hybridním elektrickým pohonem společně s tím, jak tuto pokrokovou technologii dokázala spojit s emotivním designem, a to díky nasazení globálních podvozkových platforem TNGA.

Nad rámec aktuálního hybridního systému 4. generace pokračuje Toyota ve zdokonalování hybridní technologie s cílem ještě snížit emise a dosáhnout ještě nižší spotřeby paliva. Z pohledu nejširšího spektra zákazníků na evropských trzích jsou dnes hybridní elektrická vozidla cenově dostupná, dosažitelná a plně vyhovující.

Hybrid: přirozený předskokan bateriových elektromobilů

Toyota je stále přesvědčena o tom, že hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou klíčovou součástí širšího mixu elektrifikovaných vozidel budoucnosti, avšak dvě desetiletí zkušeností v oblasti elektrifikace se odrazily ve vlastní strategii prosazování různorodých typů pohonů.

Toyota nabízí různé druhy elektrifikovaných vozidel s cílem snižovat emise v souladu s předpisy, infrastrukturou trhu a v konečném důsledku i s poptávkou zákazníků.

Toyota nevěří ve strategii ‚vítěz bere vše‘, ale v budoucnost, kde konkrétní roli hrají různé elektrifikované technologie, jako např. hybridní elektrická vozidla, plug-in hybridy, bateriové elektromobily a elektromobily na palivové články.

„Samozřejmě musíme usilovně pracovat na zlepšování parametrů baterií a snižování nákladů bateriových elektromobilů, což také děláme. Avšak musíme se vyvarovat dalšího postupu bez plánu, dokud nepřekonáme překážky v souvislosti s bateriovými elektromobily a vozy na palivové články. V mezidobí můžeme přispět tím, že i nadále budeme pracovat na hybridní technologii,“ říká Šigeki Teraši, vedoucí manažer společnosti Toyota Motor Corporation.

Díky svým širokým zkušenostem s hybridními elektromobily disponuje firma detailními a přenosnými zkušenostmi s klíčovými technologiemi elektrifikace, které jsou společné všem variantám elektrifikovaných hnacích ústrojí, a má tak dobrou startovní pozici pro elektrifikovanou budoucnost.

Dvě desetiletí nepřetržitého vývoje elektromotorů, baterií a jednotek řízení energie poskytly Toyotě detailní znalosti toho, jak efektivně hospodařit s energiemi a opětovně je využívat, a zákazníkům tak nabízet elektrifikované varianty vozů Toyota a Lexus prostřednictvím hybridů a plug-in hybridů, vozů na palivové články a elektromobilů s bateriovým pohonem.

V rámci naplňování své vize v Evropě plánuje Toyota do roku 2025 uvést 40 nových nebo modernizovaných elektrifikovaných modelů s různými druhy technologií, včetně nejméně 10 čistých elektromobilů.

Jádrem skladby pohonů budou i nadále vozidla s hybridním elektrickým pohonem v souladu s potřebami zákazníků a s cílem snižovat emise v kombinaci s dalšími typy elektrifikovaných vozidel. Stejné cíle prosazuje Toyota již od uvedení první Toyoty Prius před více než 20 lety s konečným cílem dosahovat nulových emisí v masovém měřítku a udržitelnou cestou.

tisková zpráva

29 Comments on “Toyota prodala po celém světě už 15 milionů hybridních aut, chystá 10 elektromobilů”

      1. Jen takový srovnání kolik dokázalo 15 milonů hybridů od
        Jen takový srovnání kolik dokázalo 15 milonů hybridů od Toyoty ušetřit CO2 za 23 let a kolik dokázalo 1 milonů bateriových Tesel ušetřit CO2 za cca 8 let.

        Rozhodně není na škodu si připomnout, že někdo udělal asoň něco pro planetu.

        1. Udělal něco pro planetu, že vyrobil 1 milion aut, kde
          Udělal něco pro planetu, že vyrobil 1 milion aut, kde výroba jedno takového auta nemá s ekologií ale vůbec nic společného…. Na druhé straně SpaceX bude ročně vypouštět stovky raket na projekt Starlink, které budou silně znečišťovat horní vrstvy atmosféry a narušovat ozonovou vrstvu a to jen pro tučný zisk až 30 mld. USD ročně s podporou americké armády a tajných služeb. To že zničí noční oblohu (resp. její první polovinu) desítkami tisíc svítících satelitů, je jiná věc, která silně trápí astronomy po celém světě.

          1. Kdybys nevymýšlel.
            Kdyby těch milión aut nevyrobila Tesla,

            Kdybys nevymýšlel.
            Kdyby těch milión aut nevyrobila Tesla, tak by je vyrobil někdo jiný. Lidi nepřestanou jezdit autem jenom proto, že nějaká jedna konkrétní automobilka nevyrábí auta. Právě naopak je zapotřebí dostat do ulic více elektromobilů a nahradit spalováky.

            Stejně tak se nebudou vypouštět stovky raket kvůli Starlinku, ale maximálně nižší desítky.
            A je prostě zapotřebí si zvyknout, že žijeme ve 21. století. Tedy v době komunikací a satelity a lety do vesmíru tady budou. Nelze žít navždy v minulosti kvůli kochání se noční oblohou. Nehledě na to, že ty satelity s největší pravděpodobností vůbec okem neuvidíte jakmile se usadí na orbitě.

            A astronomové dokáží kompenzovat jak vlivy atmosféry, tak i přelety satelitů na stanovených drahách. Pozorování oblohy se provádí při velmi dlouhých uzávěrkách a vlivy satelitů lze kompenzovat tak jak se to děje už dnes.

            1. Evidentně vůbec nic o satelitech nevíš, Musk se snaží
              Evidentně vůbec nic o satelitech nevíš, Musk se snaží ostatní uchlácholit, že to tak vidět nebude, ale rozhodně bude, pouhým okem bude vidět stovky satelitů na obloze. Na fotce je krásně vidět satelity Starlink (rovné paralelní čáry), kterých je relativně málo, řekněme 1/100 celkového počtu.

              https://www.astro-forum.cz/download/file.php?id=11183.

              Kdyby Tesla nevyrobila auta, tak je nikdo vyrábět nebude, tomu věřím a ne jen já.

              Kompenzace stop satelitů funguje u amatérské astronomie, ale nikoliv u vědeckých snímků.

              1. Se pamatuji ze drive bylo v republice v noci mene svetelneho
                Se pamatuji ze drive bylo v republice v noci mene svetelneho smogu. V noci bylo videt mnohem vic hvezd a mlecna draha byla nadherne videt. Kdy jste naposledy videl mlecnou drahu na obloze? Pokud vubec, tak jen matne. Takze nejdrive odstranme svetelny smog, nez budeme zakazovat satelity.

                1. Pokud je jasno, tak vidím Mléčnou dráhu pokaždé, ovšem
                  Pokud je jasno, tak vidím Mléčnou dráhu pokaždé, ovšem ne v Praze 🙂

      1. Přesně tak. To píšu vždy, když někdo začně plácat
        Přesně tak. To píšu vždy, když někdo začně plácat takový ty nesmysly, že včera bylo pozdě, nebo na margo uvedení EV v 2022 ironicky napíše, jestli to není „moc brzo“ a podobné kecy. Prostě konkrétně Toyota doteď neměla žádný raciomální důvod dát na trh EV a až ta doba nastane, jsem si jistý, že budou připraveni. Proč by teď dávali na trh EV?

          1. Zeptejte se jich 🙂 Začali s vodíkem patrně v době kdy se
            Zeptejte se jich 🙂 Začali s vodíkem patrně v době kdy se vúbec nevědělo, že nějaká EV tady budou masově jezdit, tak je jim blbé to úplně odstřihnout. Pokud se to nepovede, tak to pomalu vyšumí do prázdna. To ale nic nemění na tom, co jsem napsal o jejich strategii v EV – nic je netlačí, mají čas.

            1. No mě to nedává smysl. Chápu, že zkoušejí prosadit
              No mě to nedává smysl. Chápu, že zkoušejí prosadit vodík. Nicméně nechápu, že když není problém uvést na trh vodíkové auto za řádově 1,5mil Kč, proč neudělají totéž s BEV a zákazníci rozhodnou, co si koupí. Navíc s baterkama mají mnohem více zkušeností než s vodíkem, takže i vývoj a všechno okolo by mělo být o něco levnější. Chápu, že je k tomu nic netlačí, že emisní limity splní, ale měl jsem Toyotu za průkopníky alternativních paliv, co před 20ti lety přišli s bateriovým hybridem, když si o nich ještě 99% lidí myslelo, že je to úlet.

              1. to ze na vyvoj vodikoveho pohonu maji grand od Japonske vlady
                to ze na vyvoj vodikoveho pohonu maji grand od Japonske vlady je celkem znamej fakt, tak proc by ukoncivali neco na co jim nekdo dava finance a oni si tim zajistili vyvoj neceho co ma teoretickou sanci v budoucnu uspet? soucasti vyvoje vodikoveho pohonu je pohon elektricky, vodik v nadrzich a palivovej clanek je proste jen jina baterie, takze i vyvoj vodikovych aut pro ne vesmes znamena vyvoj elektromobilu, zaroven se podileji na vyvoji baterii a to hned ve dvou podnicich a zaroven se zameruji na separaci lithia

                at je vodik sebevejsi blbost, tak pokud na nej mam od nekoho penize, proc bych ho dal nevyvyjel ? to je jako osocovat Ferrari ze dal vyvyji 12 valce kdys prece nemaj dlouhodobe budoucnost…. ne nevime co ma budoucnost, a ikdys i ja si myslim ze vodik je slepa vetev v doprave, tak pokud nekdo chce, muze si ho dal zkouset prosazovat v doprave 🙂

              1. Tak pokud mají prachy od Japonské vlády, tak bych řekl,
                Tak pokud mají prachy od Japonské vlády, tak bych řekl, že pokračování ve vyvoji vodikoveho pohonu není až tak iracionální. I když by vodík neměl budoucnost. A získají tím zkušenosti i s vývojem elektromotoru, baterek a SW, to pak můžou využít i čistých EV, ne?

            2. Vzhledem k tomu, že vodíkové auto je vlastně elektroauto s
              Vzhledem k tomu, že vodíkové auto je vlastně elektroauto s malou baterkou a podivným REXem, tak i když ten vodík zavrhnou, tak bez problémů velkou část know how využijí pro EV. V zásadě stačí vyhodit ty nádrže na vodík palivové články a máte spoustu místa pro větší baterku.

        1. Protože já bych si ho koupil, neboť nepochybuji o tom, že
          Protože já bych si ho koupil, neboť nepochybuji o tom, že to mají zmáknutý nejvíc ze všech. A nebyl bych sám. Ale protože ho na trhu nemají, koupil jsem si Niro. Myslím, že hodně lidí, co si koupili či koupí Konu nebo i T3 by možná upřednostnili právě Toyotu, neboť o jejích kvalitách není pochyb. Ale bohužel, není v nabídce. Až, jak píšeš, ta doba nastane, tak budou super připraveni. Jenže většina ev chtivých bude tou dobou již saturována jinými značkami. Jasně, že obchod půjde dál, ale že jim tihle zákazníci budou chybět, je nesporné.
          Takže – jestliže je spousta zákazníků, kteří chtějí určitý výrobek, já ho umím vyrobit v té nejlepší kvalitě a s odzkoušenou technologií a neudělám to, připravuji se o ně nejen nyní, ale i do budoucna.
          Tak proto by ho měli dát na trh.

          1. Myslíte, že když se Toyota rozhodně dát na trh jejich EV,
            Myslíte, že když se Toyota rozhodně dát na trh jejich EV, že o ně nebude zájem a že jim budou stát na skladě? Nemyslím si to. Pokud, jak tvrdíte, je budoucnost v EV, tak do doby než Toyota s nějakým EV přijde, rozhodně nebude trh s EV saturován. Nebo ano? To by pak znamenalo, že skutečný zájem o EV je mizerný a že prakticky všichni spíš preferují spalovací auto nebo hybrid.

            1. Nemám křišťálovou kouli a proto o budoucnosti nic
              Nemám křišťálovou kouli a proto o budoucnosti nic netvrdím.
              A nepsal jsem o saturaci trhu jako takového, ale o lidech, kteří si chtějí EV pořídit už dnes, protože je to pro ně z jakéhokoliv důvodu zajímavé. A těch bude ještě dlouhá léta drtivá menšina, hlavně proto, že Velký bratr fosil, (dosaď si koho chceš), si to tak přeje. A proto to vypadá tak, jak píšeš v závěru.
              Politice Toyoty v tomhle směru nerozumím.

            1. Ahoj. Miev je v garáži, snad to zavinil covid, počkám
              Ahoj. Miev je v garáži, snad to zavinil covid, počkám chvíli a dám nový inzerát. Ano, koupil jsem si
              e-Niro. Po jeho prvních zahraničních testech jsem se rozhodl, že jakmile bude k mání, koupím si ho.
              V únoru 2019 dovezli do ČR asi čtyři kusy, které zůstaly u importérů jako novinářská auta. Mě se podařilo si jedno z nich zarezervovat a po roce bylo konečně k mání. O další měsíc prodloužila moje čekání karanténa. Teď už se měsíc vozím a musím říct, že všechno řečené v testech byla pravda a auto předčilo i má očekávání.
              Teď už údajně berou objednávky na nový facelift, ale vzhledem k situaci jsem si jist, že dřív než koncem roku se ho nikdo nedočká.
              Vřele doporučuji.

Napsat komentář