Toyota představí budoucí podobu zbrusu nového modelu elektrického SUV střední třídy na baterie, jenž se stane součástí nabídky produktů s bateriovým pohonem.
Další podrobnosti automobilka zveřejní v nadcházejících měsících. Toyota prozatím uvolnila pouze stylizovanou siluetu a detaily týkající se architektury platformy.
Předběžná verze nepojmenovaného modelu bude postavena na nové podvozkové platformě e-TNGA od Toyoty. Ta bude snadno přizpůsobitelná pro nejrůznější typy produktů.
Základní princip spočívá v tom, že několik klíčových prvků zůstává pevně na svém místě, zatímco jiné se mění. Výsledkem je možnost upravovat šířku, délku, rozvor i výšku vozidla.
e-TNGA dále umožňuje navrhovat vozidla s pohonem samotných předních či samotných zadních kol, respektive vozidla s oběma poháněnými nápravami. Široká škála dostupných baterií a elektromotorů zase dovoluje přicházet s vozidly různého typu nebo profilu použití.
Z vysoké všestrannosti použité architektury vyplývá zkrácení času na vývoj různých produktových variant i možnost souběžně vyvíjet hned několik svébytných modelů.
Vývoj prvního modelu postaveného na e-TNGA již byl dokončen a vůz se chystá do sériové výroby. Model se bude vyrábět v závodu Toyota ZEV Factory v Japonsku.
„Toyota udělá další krok k budování svého plánovaného portfolia produktů poháněných elektřinou z baterií tím, že v příštích měsících představí podobu zbrusu nového SUV střední třídy. Díky všestrannosti a flexibilitě technologií e-TNGA můžeme navrhovat a vytvářet vozidla, která jsou nejen bateriovými elektromobily, ale též přinášejí radost za volantem a jsou krásná na pohled,“ říká Kodži Tojošima, zástupce ředitele v ZEV Factory, Toyota Motor Corporation.
Pozde mily drozde. Vlak je uz slusne rozbehnuty.
Pozde mily drozde. Vlak je uz slusne rozbehnuty.
Proč pozdě? Nutí něco Toyotu vyrábět teď ve velkém EV?
Proč pozdě? Nutí něco Toyotu vyrábět teď ve velkém EV? Myslím, že ne. Mají HEV a PHEV a s těmi plní emisní normy v pohodě, nebo ne? Tak proč by teď dávali na trh EV, o kterých nejsou přesvědčeni, že by se za tu cenu dobře prodávali ve srovnání s jejich HEV a PHEV?
Jak vidím u EV plnou přední haubnu, tak si říkám, že
Jak vidím u EV plnou přední haubnu, tak si říkám, že buď to projektovali technici třetího nálevu, nebo se na to ti lepší prostě vy..ali. :-/
Postavi SUV a všichni se pak budou divit, proč ta krabice s
Postavi SUV a všichni se pak budou divit, proč ta krabice s 20′ kolama bašti ke 30 kW na 100 km a proč Ioniq pod 20kW
kWh na 100 km
kWh na 100 km
Podivejme se, Toyota se konecne probudila. Konecne priznali,
Podivejme se, Toyota se konecne probudila. Konecne priznali, ze BEV je nutnost. Ted jeste jak rychle to budou vyrabet.
Samé SUV.
Samé SUV.
Protože lidi chcou SUV
Protože lidi chcou SUV
Lidi také chtěli kdysi 20x zoom a vice.
Dnes maji na mobilu
Lidi také chtěli kdysi 20x zoom a vice.
Dnes maji na mobilu 1x a v pohodě.
Tak možná v Brně.
Tak možná v Brně.