Automobilka Toyota spolu s výrobcem elektroniky Panasonic vytvořila funkční prototyp lithium-iontové baterie pro elektromobily, které stačí k plnému dobití 15 minut.
foto: Toyota
Nová baterie využívá pevný elektrolyt, který umožňuje, že se dobíjí rychleji, umožňuje větší dojezd a má větší hustotu energie než v současnosti využívané lithium-iontové akumulátory.
Automobil vybavený takovouto baterií se měl představit na letošních Olympijských hrách v Tokiu, které se však kvůli pandemii přesunuly na příští rok. Následovat bude několikaleté testování, během kterého musí automobilka zajistit, aby byl její vynález bezpečný, odolný a zvládal časté dobíjení.
Nabíjení plně vybité baterie z běžné domácí zásuvky se dnes u moderních elektromobilů snadno protáhne na déle než 24 nebo dokonce 30 hodin. U rychlonabíječek je to výrazně méně, ale stále můžete čekat třeba i hodinu.
Čas dobití je přitom pro provoz elektromobilu na delší vzdálenosti klíčový a desítky minut strávených u dobíjecího stojanu výrazně snižují provozní komfort elektromobilů, kvůli stále nízkému počtu dobíjecích stanic je navíc na cestách nutné počítat i s tím, že bude nutné počkat, než si vůz dobije někdo jiný.
Zkušenosti z hybridů
Vývoj nového akumulátoru je součástí plánu Toyoty masově proniknout na trh čistých elektromobilů. Automobilka, která má 25letou tradici ve vývoji a výrobě hybridních vozů, chce mít do roku 2025 v nabídce nejméně 10 elektromobilů, z toho šest nabízených celosvětově.
Z hybridních modelů může využít zejména řídicí jednotku PCU s vysoce spolehlivým konvertorem, jenž umožňuje použití elektromotoru výrazně silnějšího, než jaký je výkon akumulátoru. Toyota tak do svých elektrifikovaných aut může montovat mnohem menší, lehčí a energeticky úspornější baterie než konkurence.
Spolupráce se Subaru i BYD
Toyota již letos uvedla na vybrané světové trhy elektrické varianty vozů C-HR a IZOA, k nimž zanedlouho přibudou Lexus UX 300e a elektrické Proace a Proace City.
Ve spolupráci s další japonskou automobilkou Subaru postavila Toyota univerzální platformu pro elektrifikované vozy, jejíž koncepce vychází z architektury TNGA.
První výsledek této kooperace, koncepční crossover na elektřinu, představila Subaru letos v lednu. Toyota rovněž navázala spolupráci s čínským výrobce baterií a elektromobilů BYD. Investicí do australské firmy Orocobre si zajistila dodávky strategického lithia.
Off vodikové auto:
Vůz je tak energeticky efektivnější a
Off vodikové auto:
Vůz je tak energeticky efektivnější a může jet rychleji a dojet dále.
Co se člověk nedozví za blbosti…
https://auto.ihned.cz/c1-66802190-raketa-na-silnici-auto-na-vodik-ujede-pres-1600-kilometru-na-jednu-nadrz-a-z-nuly-na-sto-zrychli-za-dve-vteriny
Tak to je husty rekl bych. 🙂
Tak to je husty rekl bych. 🙂
Novinarsky priklaslene z nuly na 100km/h pod 2 sekundy, no
Novinarsky priklaslene z nuly na 100km/h pod 2 sekundy, no vyrobca udava z nuly na 60mil/h pod 2,2 sekundy.
No mne chybaju hlavne zakladne udaje o type a kapacite baterie (ci kombinacie baterie s superkondenzatormi) a o vykone palivoveho clanku.
Zaujimave, ze tieto podla mna velmi dolezite udaje pri predstavovani neuviedli.
Bez bestialniho zrychleni bych asi neprezil.
Bez bestialniho zrychleni bych asi neprezil.
Ved prave: to zrychlenie musi byt takmer cele dotovane
Ved prave: to zrychlenie musi byt takmer cele dotovane energiou z akumulatora auta, palivovy clanok sa na nom bude zrejme podielat minimalne, odhadujem, ze maximalne do 10%.
off
Testování TM3 na ringu v rukou závodního
off
Testování TM3 na ringu v rukou závodního jůtubera.
https://youtu.be/7BMoprNXZZg
Já to říkám, Toyota je realistická. Ví že by teď
Já to říkám, Toyota je realistická. Ví že by teď levné elektroauto které by dokázala prodat nevyrobila. To zatím stejně nedokáže nikdo. Zdejší hejtři samozřejmě nedokážou nic než psát hlouposti. Ale člověk se aspoň zasmeje, no. Tak pište, pište.
Kde vidíte ten hejt?
Kde vidíte ten hejt?
Když mindráky jsou silnější než realita.
Když mindráky jsou silnější než realita.
proto mi reaguješ skoro na každý můj příspěvek jen
proto mi reaguješ skoro na každý můj příspěvek jen hloupými označeními, EUro nácku? 🙂
já to udělal teď jako tvůj příklad, co děláš neustále, EUro nácku, je to smutné od smutné bytosti, jako jsi ty, proto ani neraguji… dětem nedoporuji 🙂
A Vam vadi, kdyz Vas nekdo urazi nebo o Vas rekne, co neni
A Vam vadi, kdyz Vas nekdo urazi nebo o Vas rekne, co neni pravda?
Snaž se víc kremelskej fašoune, za fňukání ti Puťka
Snaž se víc kremelskej fašoune, za fňukání ti Puťka Putin nepošle ani kopějku.
Asi tak…už mají vybráno, kdo to dělá jedině dobře a
Asi tak…už mají vybráno, kdo to dělá jedině dobře a to ostatní je špatně, jiný přístup je neakceptovatelný a kdyby byli Blaničtí rytíři, tak už se oblékají a vyvádějí hemelky
Toyota dělá opravdu ošklivý auta, navíc je to stejný
Toyota dělá opravdu ošklivý auta, navíc je to stejný dinosaurus, jako ostatní, jen se zasekla s Hybridem před 15 lety.
Toyota má docela hezký auta, rozhodně ale hezčí než
Toyota má docela hezký auta, rozhodně ale hezčí než Tesla, to je ale asi skoro každé auto, i když vyrábí ty nejlepší auta na světě 🙂
Je pravda, že je to spíš subjektivní, osobně se vždy
Je pravda, že je to spíš subjektivní, osobně se vždy zhnusím, když nějakou vidím. Bohužel to tak má i u poslední řady Kia.
v automotive výrobci nedělají subjektivní design, dělají
v automotive výrobci nedělají subjektivní design, dělají ho takový, aby vyhovoval většině, protože si to nemohou dovolit, i když samo vyjímek je plno, občas někdo ujede i v sérii pro běžného zákazníka, ale většinou ne hlavně u výkonnějších vozů, které vyrábějí vcelku hezká auta téměř všichni výrobci (krom Tesly)… kdo tomu nerozumí, používá slovo „subjektivní“, to se v automotive v realitě na straně výroby prostě nepoužívá (krom PR keců), protože to by byla cesta do pekel s prodeji… proto má ten dětský Cybertruck tak málo objednávek, přestože jde o nejlepší pickup, co kdy kdo vyrobil, jen ten design je od malého dítěte… to bych mohl dělat design už i já a 100% bych byl lepší, než ten Frantík z Tesly, to ale asi každý 🙂
Toyota dela nadherny auta. Nikdo vam je nenuti, kdyz se vam
Toyota dela nadherny auta. Nikdo vam je nenuti, kdyz se vam nelibi.
Hate max k tvý hlouposti, EV tu vládly před 100 lety,
Hate max k tvý hlouposti, EV tu vládly před 100 lety, takže levná vozítka tu byla a mohou být lusknutím prstu od zavedených automobilek s jejich kapitálem. Tvá hloupost je hate k sám sobě 🙂
Už konečně vy hloupí Pavlíčkové K, Kukíčkové a Tomáškové, TakyMartinTroubové pochopte, že historie je jiná, než vaše „západní“ zdroje informací, co vás úspěšně vypláchly s jejich mentálně nemocnými západními korporacemi 🙂
„What most people did not realize was that Ford Motor Company was a SUBSIDIARY of the Rockefeller owned Standard Oil Company.
When the other car companies saw the vast profits that Ford was making on his gasoline powered Model T, they abandoned the electric car and began to produce their own air polluting cars.
In the early 20th century, National City Lines, which was a partnership of General Motors, Firestone, and Standard Oil of California, purchased many electric tram networks across the country to dismantle them and replace them with GM buses. The partnership was convicted for this conspiracy, but the ruling was overturned in a higher court. Electric tram line technologies could be used to recharge BEVs and PHEVs on the highway while the user drives, providing virtually unrestricted driving range.“
is.gd/xyDr7j
Vzbuďte mě až to budou prodávat.
Vzbuďte mě až to budou prodávat.
V tom případě dobrouuuuu a hodně dloooouuuuhoooouuu noc.
V tom případě dobrouuuuu a hodně dloooouuuuhoooouuu noc.
Chrrrr pííísk
Chrrrr pííísk
Podle fotky je ta velikost baterie tak 20kWh. Taková se dnes
Podle fotky je ta velikost baterie tak 20kWh. Taková se dnes nabije za 10 minut u Tesly, Porsche nebo Audi. Tak na co čekat na Toyotu do 2025!
Je trochu rozdiel nabiť 20kWh bateriu a dobiť 20kWh do
Je trochu rozdiel nabiť 20kWh bateriu a dobiť 20kWh do batérie za 10 minut, ale aj tak 2025, takže sa s tým môžu iba chváliť.
Podle mě se nejspíš stejně jedná o ilustrační foto.
Podle mě se nejspíš stejně jedná o ilustrační foto.
Ne, nenabije. To, že nabijete 20kWh ze 100kWh baterie za
Ne, nenabije. To, že nabijete 20kWh ze 100kWh baterie za deset minut neznamená, že když z té samé baterie „ukrojíte“ 20kWh, tak jste jí nabijete za stejných 10 minut. To by pro tu 20kWh baterii znamenalo 5x větší proud.
Přesně.
Přesně.
asi to bude zajimave, ale pokud to bude jen klasicky lion se
asi to bude zajimave, ale pokud to bude jen klasicky lion se svymi 2000 cykly(mozna pri tech proudech to bude jen 1000cyklu) vs LiFePo4 s 8000 cykly tak nevim nevim..
Tesim se na konec zari, to bude mnohem vice informaci ohledne chystanych novinek od skody/vw/tesly/cinanu
Toyota zaspala vyvoj elektromobility a tak sdeluje svetu, at
Toyota zaspala vyvoj elektromobility a tak sdeluje svetu, at vsichni pockaji do roku 2025. To by uz meli mit neco pripravene.
Zaspali tak že miliony jejich aut jsou už léta elektroauto.
Zaspali tak že miliony jejich aut jsou už léta elektroauto.
S privlastkem hybrid nebo Fuel Cell. A kolik maji cistych BEV?
S privlastkem hybrid nebo Fuel Cell. A kolik maji cistych BEV? Zadne. Ale 2025 uz snad bude. Good morning Toyota.
Omlouvám se. Chtěl jsem původně napsat „částečně
Omlouvám se. Chtěl jsem původně napsat „částečně elektroauta“. Nevím proč mi to vypadlo. Samozřejmě to nejsou BEV.
Nejaké bližší podrobnosti nebo odkazy by nebyly? Děkuji.
Nejaké bližší podrobnosti nebo odkazy by nebyly? Děkuji.
to bude ten jejich solid state, ktery se sklada rucne a je
to bude ten jejich solid state, ktery se sklada rucne a je neuveritelne drahy, takze zatim pro seriovou vyrobu nevhodny
Zřejmě doufají, že do roku 2025 najdou způsob jak to
Zřejmě doufají, že do roku 2025 najdou způsob jak to vyrábět nasově.
Ano, uz jsme o tom nekde taky cetl. Parametry to ma moc dobre,
Ano, uz jsme o tom nekde taky cetl. Parametry to ma moc dobre, ale skladaji to rucne v bezprasnem prostredi