Toyota otáčí kormidlo, do baterií investuje $13 mld. a myslí si, že dožene konkurenci

Toyota, střídavě první a druhá největší automobilka na světě, nejspíš konečně pochopila, že s vodíkem v osobních autech neprorazí. Teď chce investovat $13 mld. do baterií.

Toyota je v současné době prakticky poslední světová automobilka, která zatím mimo Čínu nemá v nabídce čistý elektromobil. Japonští pohlaváři dlouhodobě tvrdí, že technologie bateriového pohonu stále „není připravena“, zatímco evropský zákazník už má dnes na výběr z desítek a během několika let stovek typů elektromobilů. Souběžně dlouhodobě slibují, že ještě letos představí revoluční typ solid-state baterií (s pevným elektrolytem).

Japonská automobilka získala během dvou uplynulých dekád zásadní náskok díky propracované technologii hybridního pohonu a segment hybridů de-facto ovládla. Jenže zpřísňující se emisní normy nyní ohrožují i trh hybridů a Toyotě reálně hrozí, že minimálně v Evropě nebude konkurenceschopná.

Proto nyní Toyota ohlásila, že do roku 2030 investuje do továren na baterie (gigatováren) asi $13. mld. Chce si tak zajistit přísun minimálně 180 GWh, ale spíš 200 GWh baterií ročně. To by při průměrné kapacitě 60 kWh stačilo na tři miliony aut ročně.

Čtyři komentáře u “Toyota otáčí kormidlo, do baterií investuje $13 mld. a myslí si, že dožene konkurenci”

  1. Toyota hlavně plnila emise díky svým etablovaným a široce rozšířeným hybridům a tak nepotřebovala (s výjimkou Číny a Floridy, svého času) ztrácet čas a peníze na apendix v podobě malosériové výroby drahých EVček. A s elektropohony a akumulátory má zkušeností víc než dost.

Napsat komentář