Japonská automobilka Toyota dodá do roku 2030 na trh 30 nových bateriových elektromobilů. Zároveň do roku 2035 sníží emise CO2 u vozů prodávaných v západní Evropě o 100 %. První elektrický model pod označením bZ4X bude uvedený v příštím roce.
Pro nastupující elektrifikaci Toyota vyvinula novou řadu elektromobilů pod označením bZ, což znamená zkratku „beyond zero“. Prvním modelem nové řady je bZ4X vyvinutý ve spolupráci se Subaru. Jeho výroba začne příští rok v závodě Motomachi v Japonsku a v nabídce pro zákazníky se objeví v brzké době.
Řadu bZ brzy rozšíří malý crossover navržený pro japonský a evropský trh, do kterého půjde variabilně přidávat baterie pro prodloužení dojezdu. Dalším vozem bude elektrický sedan střední třídy a velké rodinné SUV se třetí řadou sedadel. Značka Lexus zanedlouho uvede plně elektrický model RZ, který bude kombinovat dynamiku lineárního elektromotoru s úžasnou ovladatelností poskytující řidiči nevšední radost z jízdy.
„Naším cílem je do roku 2030 prodávat celosvětově 3,5 milionu elektromobilů ročně. Vedle čistě elektrických vozů budeme i nadále klást důraz na naše hybridní modely a rozvoj vodíkové platformy,“ říká prezident Toyota Motors Akio Toyoda.
Lexus uvede elektromobily ve všech segmentech
Lexus do roku 2030 uvede kompletní řadu elektromobilů ve všech segmentech vozidel. Ve stejném roce by elektromobily měly tvořit 100 procent prodejů Lexusu v Evropě, Severní Americe a Číně, což představuje celkem jeden milion vozů. O pět let později bude celosvětově nabízet pouze elektromobily.
Vedle uvedení nových elektrických modelů Toyota plánuje dosažení uhlíkové neutrality ve všech výrobních závodech do roku 2035 kombinací snižování spotřeby energie a rozšiřováním používání inovativních výrobních technologií.
Toyota v současnosti vyrábí více než 100 modelů s benzinovým, hybridním a plug-in hybridním pohonem nebo s palivovými vodíkovými články, které dodává do 170 zemí světa.
zdroj: tisková zpráva
A proč ne 30 vodíkomobilů?
Protoze vodik nema v osobni doprave sanci. V nakladni ano.
ešče větší blbci než sme doufali coo 😀 hele proč si to nejdřív důkladně nenastudujete dřív než začnete perlit? 😀
Inu, pokud zákazník touží mít lejno ve tvaru dortu, není problém, náš zákazník, náš pán. 😎
Je to tak. Nadherny dyzajn.
japka sou japka už to neukecáš 😉
Upřímně ,pokud chtějí produkovat v roce 2030 pouze 35% BEV ,tak jsou mrtví.
Ale no tak. Uz vidim jak si masy kupuji soucasne drahe elektrokary jako zdejsi diskuteri kteri jsou vetsinou pri penezich. Budte prosim realista. Prodeje EV ve svetovem meritku jsou naprosto smesna 2%. Chapete to?
Kupovat si za 8 let ,, současné drahé elektokáry“…Jako nové?…ty vole 😳
Čína největší automobilový trh světa útočí na 20% a každý další měsíc se prodej BEV zvyšuje. Možná do dvou let budou na 50%. Německo bude nebo už je na 18% a to ještě Tesla neotevřela Berlín. V Německu mají nyní dieselová auta podíl 15%, Takže ano ,domnívám se , že plán prodávat v roce 2030 35% produkce aut do zásuvky, je sebevražda automobilky Toyota.
Bidenova administrativa Zvysoka srrr na Tezlu a zlevní jiné elektromobily a zbuduje 500.000 jiných nabíjecích stanic za $5B srrr na superčerdžry 😉 Z balíku „opatření za : $1.000B schváleno
Tak nebude podporovat velkovykoristovatele a sosace ekograntu muska ktery se zrejme nedopatrenim stal Mask of the Year.
zase vedle jak ta jedle, je vidět že po pár dnech študýrování vo tom furt kulový 😀
Tojóootáááá hadrrrr 🙂 😀 Tak co anonyme zase sem tě nadhodil, stálo to za to? 😀
Stalo. Bavim se sqele.
furt málo, přitlač 😉
Obr se probudil. Tak do toho hejtři. Ostatně koukám že hejtování Toyoty už jede naplno.
to není o špinění tojoty ale odhalení skutečností před propagandou
Pozde mily drozde. Na trh uz smeruje s EV kazda automobilka. Dokonca aj Dacia. Toyota zaspala dobu a preto uz nebude mat taky podiel, ktory mohla mat. Jedine co by jej mozno este pomohlo, keby z klobuka vytiahla nejake dokonale solid state baterie, ktore ini nemaju.
Tak vy byste jim měl radit, vy jste zjevně odborník.
a vy ste jako kdo? japkodrlezec?? 😀 😀 k věcně se vyjadřujte jo, jen moudra, na to je tady každý zvědavý 😀
No vidite asi ano ale ved oni vedia najlepsie co maju robit. A ked nechcu zisk a podiel na trhu tak nemusia. Toyotu nahradila Tesla a ze pekne vystupala za 10 rokov z 0 na hodnotu pomaly samotnej Toyoty. Skoda, toyota mohla mat hodnotu 2x vacsiu nez ma ale ked nechcela nevadi. Ponukli sa ini.
Tak Japonci zdá se vždy stahují fangle jako poslední- asi kultura… Doufám že to úspěšně rozjedou. Všude velkoplošné obrazovky, roboti a do toho uprděný smradoši…to by byly divný anime…
hele japka mají za humny gigantovýho mastodonta v podobě nankingskýho masakru kerej stále nedostal reparace 😉 😀 japka hadr stačí zas malej „zemětřás“ a sou bezektryky 😀 😀
tojótě už nikdo nevěří 😀
Tak pan Akio Toyoda si jistě nechává překládat vaše oduševnělé komentáře.
harakyry pana Akio Toyoda je celýmu světu upérdéle páč tojóta je už roky vodíkově světu dávno pro smích a to jen aby se nebrečelo 😉 A hystoryje šáhlejch japlek z vostrovů je civilistů, volně dostupná na interfernetu 😀 😀 😀