Toyota dodá českým státním úřadům přes 500 elektromobilů

Automobilka Toyota dodá státním úřadům v příštích dvou letech celkem až 515 elektromobilů Toyota bZ4X. Uspěla ve třech tendrech na elektrické vozy pod záštitou ministerstva financí. V součtu jde o jednu z největších zakázek, která byla dosud v Česku na elektrické vozy pro státní správu vypsána.

Tendry vypsalo ministerstvo financí v rámci optimalizace nákupu nových vozů letos v létě. Auta budou sloužit pro potřeby organizací a institucí spravovaných státem. Dodavatelem vozů bude společnost Auto Eder, většina vozů bude předána během roku 2025.

„Toyota znovu potvrdila, že je schopna efektivně pokrýt potřeby různých zákazníků na různé druhy pohonů. A to od hybridů přes plug-in hybridy až po plně elektrická auta. Jsme rádi za důvěru, kterou stát vložil v naše vozy,“ říká generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

Počet státních tendrů, kterých se úspěšně zúčastnila značka Toyota, se stále zvyšuje. Vozy Toyota dnes slouží v řadách integrovaného záchranného systému, policie a armády, ale i pro potřeby krajů nebo místních samospráv. I to přispělo k tomu, že je Toyota letos druhou nejprodávanější značkou na českém trhu.

Toyota bZ4X je model, který se v mnohem více elektrifikovaných skandinávských zemích řadí na první příčky prodejních tabulek. Elektrické kompaktní SUV od Toyoty nabízí dojezd podle provedení od 411 do 512 km.

Pomocí DC nabíjení o výkonu 150 kW je pak možné vozidlo nabít z 10 na 80 procent již za 30 minut. O bezpečnost posádky se stará systém T-Mate, který zahrnuje například předkolizní systém, inteligentní adaptivní tempomat, proaktivní asistent řízení nebo systém hlídající pozornost řidiče.

zdroj: tisková zpráva

7 Comments on “Toyota dodá českým státním úřadům přes 500 elektromobilů”

  1. to auto na tu cenu neni nijak spatne, a jedine cim ho vesmes i novinari schazovali bylo v dobe kdy stalo nesmysl, a pak take pro omezeni na rychlonabijeni tusim maximalne 4x za 24 hodin, coz urednikum muze bejt plne u zadnice, oni s tim zadny streky jako 1000+km stejne jezdit nebudou

    jestli to jsou zakladni comforty a budou cenove nekde pod milion s dani, tak je to dle me idelani auto prave pro kdejakej urad kde obcas proste potrebujou jet par km nebo max desitek km, a dost to pomuze v budovani nabijecich bodu, az tyhle urednici zacnou zjistovat kde jezdi a kde jim auta parkuji kdys jedou neco resit, a kde by mohli v tu dobu nabijet

  2. To zase budou novinari pindat jak to nedojede v realu ani 200km .. to ale neni chyba elektromobilu ale dane toyoty:
    dle evdatabase zimni dalnice 26,1kWh/100km ~ 64kWh vyuz.kap. ~ 245km (100-0%) cili s rezervou sotva 200km 🙂

    Ted jsem pres 1000km testoval ID.4 PRO .. taky to sotva ujede 300km pri -4C ..

    EV nikdo nechce je lez.. Evropske EV nikdo nechce – to je pravda, jsou to predrazene „kramy“
    Nokie taky neskoncila kvuli nezajmu o mobily, ale kvuli nezajmu o Nokia mobily 🙂

Napsat komentář