Minulé léto jsme testovali Ford Mondeo HEV, který byl toho času k dispozici pouze ve verzi sedan. Češi ale mají rádi nejen motýle, nýbrž i kufre, takže krok Fordu poskytnout provedení kombi jistě ocení.
foto: Hybrid.cz
Že automobilky představují různé karosářské verze je celkem běžná praxe. V tomto případě však došlo k náhradě jednoho modelu za druhý. Hybridní Mondeo kombi je jedinou dostupnou variantou, sedan už si nekoupíte.
V testu ze srpna 2018 jsme viděli dva zásadní problémy. Vstup do zavazadelníku, což je u sedanů klasika, a jeho redukovaný objem z 525 na 383 litru oproti konvenční verzi. U Mondea prostě člověk čeká dostatek úložného prostoru. Obě tyto výtky jsou nyní vyřešeny.
foto: Hybrid.cz
Papírově si kufr sice moc nepomohl, 403 litru je pro tento segment podprůměrná hodnota, nicméně vypadá na první pohled použitelně. Zmizela podivně tvarovaná schránka na baterie, ty jsou nyní pod podlahou, kde lze nalézt i další prostor pro menší věci.
foto: Hybrid.cz
Technologie zůstala úplně stejná. 88kW elektromotor, 64kW generátor/startér, benzínový 103kW dvoulitr – vše spojené přes planetovou převodovku HF35 CVT. Jediným rozdílem oproti testovanému sedanu je tedy mimo kufru tvar karosérie. Zatímco sedan působil ryze sportovním dojmem, v kombi by člověk čekal spíš dvě dětské autosedačky, nafukovací člun, koloběžku a míč. Prostě rodinná idylka.
foto: Hybrid.cz
Jízdní vlastnosti a ovládání jsou též téměř identické a dají se nastudovat v 10 měsíců starém článku. Za zmínku stojí ovšem též situace ohledně parkování na pražských zónách placeného stání. Zatímco loni v srpnu Ford propagoval možnost využití parkování na všech zónách za stovku na rok, nyní je situace naprosto odlišná.
foto: Hybrid.cz
Od 1. května 2019 tato výjimka pro hybridy neplatí a naprosto zásadní výhoda pro lidi dojíždějící do metropole je tak pasé. Alespoň, že pro již vystavené zvýhodněné oprávnění zachovali přažstí radní tříletou platnost.
Poměrně povzbudivá je cenová politika pro tento model. 140kW diesel s osmistupňovou automatickou převodovkou stojí 961 tis. 110kW diesel je za 905 tis. Hybrid o výkonu 138 kW s CVT automatem vyjde ve výbavě Titanium na 946 tis. s DPH. To není špatné.
Věta „Češi mají rádi nejen motýle, nýbrž i kufre…“
Věta „Češi mají rádi nejen motýle, nýbrž i kufre…“ mě fakt rozesmála :-DD Děkuji za to! 🙂
Díky tomu jsem pak ten článek přečetl, což jsem jinak tak úplně nezamýšlel 😉
Řekl bych, že jde o dobrou alternativu k pořízení si jakéhokoliv bazarového nafťáka (pokud by o tom snad někdo uvažoval).
“V testu ze srpna 2018” se tvari jako odkaz na ten clanek,
“V testu ze srpna 2018” se tvari jako odkaz na ten clanek, ale prokliknout nejde.
Mam ten problem jenom ja v Safari, a nebo to nejde otevrit vsem?
Ani odkaz “testovali Ford Mondeo HEV” mi nefunguje.
Dobry den, mam s tim problem i ja. Dival jsme se do zdrojaku
Dobry den, mam s tim problem i ja. Dival jsme se do zdrojaku (nevim, zda odborne, HTML neumim a nebavi me), ale u tagu
a href=
neni prave to rovna se (=) ale pomlcka (-)
a href-„http
Omluva, opraveno, moje chyba, překlep! 🙂
Omluva, opraveno, moje chyba, překlep! 🙂
Diky.
A co to? Ze by nova tvar v redakci Hybridu?
Diky.
A co to? Ze by nova tvar v redakci Hybridu?
S kolegou Soukupem jsme magazín Hybrid.cz už v roce 2006
S kolegou Soukupem jsme magazín Hybrid.cz už v roce 2006 společně založili, stará se o veškeré obchodní a technické pozadí tohoto projektu, a k testům se tak dostane málokdy.
Aha. Diky za info.
Tak ho timto zdravim.
Aha. Diky za info.
Tak ho timto zdravim.