TEST: Ford Mondeo HEV – hybridní koráb zaměřený na pohodlí

Petr Soukup - 17 Srpen 2018

Hybridní Mondeo není zrovna horkou novinkou. Na trh bylo uvedeno již v roce 2015. Spolu se změnou pravidel pro parkování v Praze se však české zastoupení Fordu rozhodlo tuto skutečnost propagovat a nabídlo full hybrid k testu. Výzvu ke hře jsme tedy přijali a vydali se do Prahy, Německa a Rakouska.Test: Ford Mondeo HEV – hybridní koráb zaměřený na pohodlí

foto: Hybrid.cz

Ford Mondeo HEV je klasický full hybrid, jak jej známe od Toyoty. Benzínový dvoulitr o maximálním výkonu 106 kW při 6000 otáčkách doplňuje 88kW elektromotor. Rekuperaci a startování pak zajišťuje další 64kW elektromotor/generátor. Vše je spojeno přes planetovou převodovku, která přenáší momenty tak, jak řídicí jednotka uzná za vhodné.

Ford Mondeo HEV

Od poloviny roku 2018 lze s full hybridy parkovat v Praze na modrých a fialových zónách za 100 Kč ročně. Více na parkujzdarma.cz.
foto: Hybrid.cz

K ukládání energie je využita li-ion baterie s kapacitou 1,4 kWh, jejíž napětí se pohybuje v rozmezí 152 až 327 V. V čistě elektrickém režimu tak auto dojede kolem 1,5 km, což se ovšem nedá vynutit žádným tlačítkem. Vše je řízeno automaticky a řidič režim ovlivní pouze intenzitou sešlápnutí plynového pedálu.

Maximální výkon celé soustavy 140 kW (184 koní) vypadá na papíře velmi efektně. Zatímco například od Toyoty Prius člověk žádné extrémní akcelerace nečeká, od sportovně vypadajícího Mondea ano. V tom trochu mate tělem.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Hodnocení designu je samozřejmě velmi subjektivní, ale nám se zdá povedený. Auto vypadá reprezentativně a zároveň dynamicky. Hybrid je však k mání pouze ve verzi sedan, což s sebou přináší nezanedbatelné omezení z hlediska zavazadelníku. Jak už to tak u sedanů bývá, vstup do kufru není úplně ideální.

Druhé omezení plyne z umístění baterie, která v zavazadlovém prostoru tvoří nepravidelně tvarované těleso redukující objem z 525 na 383 litru. Žádná tragédie se nekoná, ale při cestě na víkend by člověk nejradši trakční baterku odpojil a nechal v garáži. Mimochodem – v kufru je i klasická 12V autobaterie.

Ford Mondeo HEV

Baterka zabere dost místa.
foto: Hybrid.cz

Interiér je (opět subjektivně) super. Sportovně tvarovaná sedadla, která jsou u hybridu v základu, velmi pohodlná s parádním vedením. Od konvenčního Mondea hybrid odlišuje pouze jiné rozložení prvků v přístrojové desce. Chybí otáčkoměr, naopak přibyl indikátor toku energie.

Ford Mondeo HEV

Subjektivně krásné.
foto: Hybrid.cz

Řadicí páka nebo chcete-li volič jízdních režimů je stejný jako u klasického automatu s tím, že navíc obsahuje režim L. Ten se uplatní v případě, že chcete více brzdit motorem. Ve standardním „Déčku“ totiž auto spíše „plachtí“ a příliš nebrzdí, což se samozřejmě pro úsporu paliva žádoucí. K dispozici je také tlačítko, které při jízdě z kopce drží konstantní rychlost – tedy udělátko známe spíše z offroadů.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Brzdy se samozřejmě hůře dávkují, jak je tomu u hybridů zvykem. Nejdřív se snaží rekuperovat a brzdný účinek je nevalný. Když potom řidič přišlápne brzdový pedál více k podlaze, může dojít až k úleku. Na všechno se však dá během pár dní zvyknout jako u ostatních hybridů.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Jízdní vlastnosti auta jsou výborné. Nastavení podvozku je ideální do města i na horší silnice. Nerovnosti jako by nebyly, zároveň se však Mondeo zbytečně nehoupe a nenaklání. Za podvozek si proto zaslouží jedničku s hvězdičkou.

V městském a příměstském provozu je dynamika vozu velmi dobrá, na dálnici by však od papírových 140 kW čekal řidič o trochu více. Ne, že by auto bylo v dálničním provozu líné. Ale při vyšších požadavcích na výkon se do jinak velmi nadstandardně odhlučněného interiéru vkrádá ne zrovna líbivý zvuk benzínového agregátu.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Možná, že se jedná o záměr, aby prostě člověk za volantem tohoto hybridu nejančil a jel tak nějak v klidu. Odměnou je potom jízda jak na vzduchovém polštáři, ticho v kabině a samozřejmě velmi příznivá spotřeba.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Oficiálně udávaná kombinovaná spotřeba činí 4,8 l na sto kilometrů. Některé zdroje sice uvádí 4,2, ale vycházíme z materiálů od českého zastoupení. Kupodivu se jedná o hodnotu poměrně reálnou. Při pojížďkách po Praze a okolí jsme se stabilně pohybovali kolem 5 litrů se zapnutou klimatizací. V noci při dodržování předpisů si auto vzalo ještě o půllitr méně. Velmi dobré.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Spolu s opuštěním města samozřejmě začíná růst chuť na palivo, o čemž jsme se přesvědčili při cestě z Prahy do Salzburgu. Na trase byl často využíván adaptabilní tempomat nastavený vždy o cca 10 až 15 km/h víc, než bylo povoleno (pssst!).

Vynechme detail, že si řidič občas připadá zbytečný při použití všech těch systémů, jako je například držení v jízdních pruzích, hlídání mrtvých úhlů, čtení značek a tak dále. Spotřeba i přes převahu dálničního provozu vyšla velmi sympaticky na 5,9 l při cestě tam a 5,4 l při cestě zpět. Svůj podíl na tomto výsledku má jistě i skutečnost, že čistě na elektřinu umí jet auto až do rychlosti 125 km/h, což je poměrně unikátní.

Ford Mondeo HEV

foto: Hybrid.cz

Přestože tato generace hybridního Mondea oslavila již třetí narozeniny, byly jsme s autem velmi spokojeni. Spotřeba kolem pěti litrů ve městě i mimo něj je na vůz této kategorie velmi příznivá a ve spojení s možností parkování v Praze na modrých zónách za stovku dělá z vozu zajímavou alternativu. Hybridní Mondeo s cenovkou 871 tis. s DPH navíc vyjde o 40 tis. levněji než výbavou a výkonem srovnatelný diesel s automatickou převodovkou.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Mondeo HEV jsem v roce 2015 vyzkoušel a abych pravdu řekl, nevzal jsem si ho na testování stejně, jako elektrického Focuse (a to může kdokoliv, mají ho v Trendparku https://www.trendpark.cz/pronajem/ford-focus-electric-dojezd-az-110-km/). Přeci jen dodnes nabízet amatérskou přestavbu á la Svazarm a počátky elektromobility u nás s baterkami narvanými v zavazadlovém prostoru, to si snad dělají legraci. A bez rychlonabíjení samozřejmě. S palubní AC 6,6kW. To už je compliance car na druhou.

Jinak mohu potvrdit co píše test hybrid.cz, auto si samo řídí vše, stačí jen trochu polechtat plynový pedál a už padá do spalovacího režimu. Stejné chování jako většina HEV (Citroen, Peugeot a další), i když stále hrdě ukazuje plnou baterii, nepustí z ní ani elektron.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja sa este vyjadrim k unikatnosti EV pohonu do km/h. Az take unikatne to nie je mam KIA NIRO a ten rovnako na dialnici dava do 130 km/h aj cisto EV pohon. Inak ja mam spotrebu v meste do 4l, dialnica 4,5l-4,7l.

Obrázek uživatele honza.t

Talking Tech with Elon Musk!
https://www.youtube.com/watch?v=MevKTPN4ozw

Trochu nechápu smysl tohoto auta.
Momentálně nejlepší spalovací motory má Honda a nákup úsporného auta jako Honda Jazz, se kterou v pohodě jezdíte pod 4 litry na 100, dokonce se dostane i na 3, má mnohem větší smysl.
Tady tolik nenáviděné naftové motory nejsou úplně out. Civic 1.6. D-TEC se dostal na 2,8 l/100 km.
Odkaz:
https://www.aol.co.uk/2017/12/08/honda-jazz-sets-new-world-fuel-economy-record-of-95mpg/

Jeho výroba také tolik neškodí životnímu prostředí (přeci jen baterie) Mondeo Hybrid tahá zbytečnou váhu navíc, má omezenou praktičnost. Navíc, když jedete po rovině nebo do kopce bez častého zastavování, baterie se vám vyšťaví a co potom.

Alternativní pohony mají jen odvést pozornost od největšího problému dneška, a tím je živočišná výroba a velkochovy především. To je příčina úbytku vody v krajině, klimatických změn, 99% nemocí, vymírání živočišných druhů, toho že v nerozvinutých zemích přicházejí lidé o práci atd. Ono se tím stačí trochu více zabývat a číst studie, články, získávat informace. Bohužel všichni o tom mlčí a dokud to tak bude a lidé maso zvířat a jejich produkty nakupovat., nedočkáme se změny. Nissan ani Tesla nás nezachrání.
Lidstvo snad přijde na to, jak moc se mýlilo když bezmyšlenkovitě podporovalo nejzvrácenější a nejničivější průmysl dneška.
Přestaňme od této věci odvracet pozornost a apelujme na ty, co mají moc.
Možná vám tohle všechno přijde k smíchu, ale např. že v roce 2050 pravděpodobně nebudou v oceánech žádné ryby kvůli masivnímu rybolovu zas taková legrace není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po přečtení jen přemýšlím zda jste fanatický vegetarián nebo snad dokonce vegan?

Reálná spotřeba Hondy Jazz 75 kW ročník 2017 je v průměru 5,58 l na 100 km. Přestaň se opájet pouze minimální ideální spotřebou na dálnici. To je blbost neboť páliš a platíš benzín i mimo dálnici a tam je spotřeba větší.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/169-Jazz.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2017
Sama Honda uvádí kombinovanou spotřebu 5,1 litrů a mimo město 4,4 l takže tvejch "v pohodě pod 4 litry" bude reálně dosažitelná nejspíš v nepohodě ekojízdy a ne při běžném provozu většiny majitelů vozu.
http://www.honda.cz/cars/new/jazz/specifications.html

Jinak s novým Jazzem neboli Fitem jsem se teď vozil na Hawaji a je to celkem fajn vozítko až na to, že vzadu jsem občas narážel hlavou zboku do sloupku. Má opravdu velmi tichý výfuk a motor jsem sotva slyšel. Při své vysší postavě jsem hůř vešel na přední sedačku i když jsem jí odsunul dozadu na max.

Pokud se u hybridu vyštaví baterie tak motor zvýší výkon a dobije jí, takže s tím problém není. Tolik moje teoretická znalost. Majitelé hybridů to jistě rádi upřesní.

Dle grafu jakési evropské enviromentální agentury vede v nejnižším dopadu na životní prostředí co se týče pouze produkce CO2 v životním cyklu automobilu jednoznačně elektromobil poháněný "čistou" elektrickou energií i přes tu svou náročnější výrobu baterií. To je směr kde je stále obrovská rezerva, spalováky v tomto ohledu nemaj šanci ani kdyby se rozkrájeli.
Polovina světové produkce baterií pro elektroauta je vyráběna Teslou + Panasonikem, z čehož je značná část výroby probíhá Gigatovárně a ta bere energii z nevadských OZE zdrojů a postupně bude energeticky soběstačná díky postné instalaci FV panelů na střechu. Tesla tedy u výroby baterií asi nemálo snižuje uhlíkovou stopu.
Při současném evropském energetickém mixu, který není zrovna ideální, má provoz elektromobilů nejnižsí celoživotní produkci CO2. Bohužel tento graf vůbec nepostihuje další hromadu škodlivých emisí extrémně zaťežujících životní prostředí jako jsou jedovaté exhalce ze spalováků, prach a karcinogeny, které nás zabíjejí přímo, někdy ještě předtím než se narodíme.
https://www.eea.europa.eu/publications/electric-vehicles-in-europe

Problémem velkochovů a živočišné výroby je, pokud se nemylím, hlavně únik metanu do atmosféry z prdících krav, které se snaží strávit rostlinné krmivo.
K tomu zde uváděl myslím že hariprasad toto:
"Celkový dopad metanu na klima i při zvýšené produkci není tak fatální jako produkce CO2. Je to proto, že se zjistilo, že cyklus CO2 a metanu je jiný. Příroda se s CO2 vyrovnává mnohem hůře než s CH4. Metan je totiž hodně reaktivní a rychle se v atmosféře na přímém slunci spaluje na CO2. Takže je to o tom, kolik z takto uniklého metanu je vlastně podíl CO2. Přímý dopad CH4 na skleníkový efekt je marginální."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Díky Kukovi za doplnění reálných dat, se kterými souhlasím. Musím se ale zastat Druida, ohledně zemědělské velkovýroby a vlivu na přírodu. Devastace krajiny intenzívním zemědělstvím je hoodně vážný problém a živočišná výroba v tomhle vede. Mimo jiné její efektivita je sporná, rostlinná strava (stačí ta stravitelná pro lidi =obilí +zabraná orná půda využitelná pro pěstování zeleniny a pod.) má vyšší nutriční hodnotu než výsledné "mastné produkty". Připomínám, že jím maso a nesnažím se s tím přestat, pouze zdravý rozum velí ho jíst méně. Devastace krajiny zemědělskou velkovýrobou (eroze půdy, nedostatek množství i kvality spodních vod) je obrovská, a například každoroční postik řepky i obilnin Roundupem, při kterém se víceméně postříkají i obydlená úzení, nám na zdraví nepřidá. A u diskuse o podílu uhlí na výrobě elekřiny pro nabíjení BEV, je dobré připomenout spotřebu el. energie na výrobu litru PHM v rafinériích, ropovodech, težních věžích a jejich dopad na životní prostředí. O spotřebě tankerů nebo litrech ropných produktů vykapaných každoročně spalovákem do přírody ani nemluvě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navrhuji přestat pěstovat řepku a lít ji do nádrží.

Souhlasím.

+ přelovení a devastace oceánů

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

A opět ten tvůj "báječnej" rakovinomet Civic 1,6 D-TEC 2017 má reálnou průměrnou spotřebu 5,4 l, takže se prober z diskotéky, 2,8 l litrů je jen superideální spotřeba a ne reálná, které bude dosahovat v průměru celá flotila těchto Civiců, nehledě na ty sračky a jedy co z toho lítaj. Ať se snažíš jak chceš stejně se tím otrávíš v zavřený garáži.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&vehicletype=1&constyear_s=2017&exactmodel=%20D-TEC

Auta s nejnižsí reálnou spotřebou
https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Nějak se ti to zachraňování planety zároveň s propagací dízl rakovinometů a benzíňáků moc nepovedlo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super, dík za osvětu, ale já neprovozuji velkochov, ale dopravu potřebuji. Tak se nezlob budu pracovat na tom, co dokáži ovlivnit. Tak mne nech jezdit v BEV a propagovat to u podobně žijících tvorů zde na zemi. Inu a Ty se taky snaž, třeba se Ti povede taky nějaké lidi uvést na víru pravou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochopil som to správne? V tomto aute je spalovací motor, elektrický motor a ešte aj motorgenerátor určený len na rekuperáciu?
To ako vážne?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je-li to jako u Toyoty, je to velice chytře vymyšlený systém, který funguje spolehlivěji, než klasický systém motoru s převodovkou, ať již automatickou, nebo manuální. Něco si o tom najdi a přečti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akcionáři řeší vyhoření vizionáře Muska
novinky.cz/ekonomika/480884-akcionari-resi-vyhoreni-vizionare-muska.html

Obrázek uživatele PaRi

---

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Spolu se změnou pravidel pro parkování v Praze se však české zastoupení Fordu rozhodlo tuto skutečnost propagovat"

To taky díky hybridům brzo skončí, protože brzo se bude prodávat každé třetí nové auto hybridní a protože povolení platí pro celou ČR, bude brzo modrá totálně nepoužitelná pro pražské residenty.

Jinak původní Mondeo bylo robusní a pohodlné auto, nové Mondeo je plechárna (zavření kufru má podobný zvuk jako zavřít plechový kontejner) a ta nonšalantnost pohybu po silnici je pryč. Ve 2015 jsem s tím jel po Praze, spotřeba sice dobrá, ale to je tak vše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Modrá čára znamená jen krátkodobá úleva rezidentům, více spotřebované modré barvy, více práce pro ty co jí obnovují, více buzerace pro ty co jí nedodržují, více virtuálních trvalých bydlišť, více virtuálně pronajatých sídel firem. Modré zóny produkují jen neefektivní práci. Parkovat stejně není kde.

Obrázek uživatele spetak

Já bych řekl, že je to o foooouuusek lepší. Nicméně to, že je to jen další daň pro obyvatele je neoddiskutovatelné a do očí řvoucí. Všechno je to jedna svoloč. Při pobytu na horách a v lázních se platí vzdušné. My měšťané bychom mohli platit alespoň dušné.

Obrázek uživatele M.Krupka

Ford Mondeo HEV je trochu větší, hezčí a výkonnější Prius za trochu menší peníze. Měl jsem možnost jezdit po městě a okolí za 4,2l/100km. Moc jsem ho tehdy nešetřil, určitě by šlo jezdit i na hranici 4l/100km. Takovouto spotřebu má motorka.
Nicméně jednu nedokonalost prý údajně má. Couvat prý dlouho nedovede. Bude-li mít někdo tu možnost to vyzkoušet, vyzkoušejte to. Couvejte pokud možno do dlouhého kopce.

Budu za rypaka, ale urcite je nekdo, kdo (vic nez jednou za uhersky rok) potrebuje couvat vic nez 1-2 kilometry do kopce v kuse (nemuze zastavit a nechat dobit), ten spravny kandidat na hybridni predokolku?

Kdyz si lidi podle EV kazatelu maji kupovat EV na kazdodenni jezdeni a auto "do Chorvatska" si pujcit, proc by si stejne tak nemohli pujcit ctyrkolku, kdyz se jednou za zimu potrebuji vyhrabat nekolik kilometru k horske chate bez upravene silnice a stydi se dat 1500 za retezy?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Spíš bych viděl problém v zimě na horách, kdy večer po lyžování bude třeba vycouvat z parkoviště a ono to prostě nepůjde protože mráz a kapcita baterie to nedovolí. Existuje jen jediné řešení a to odtáhnout auto do autorizovaného servisu. S rodinou v Alpách nezapomenutelný zážitek mého známého s Fordem Mondeo. A tahle "závada"se opakovala několikrát. Ale třeba to byl jen jeden špatný kus.
Proč se říká??
"Fordem tam, vlakem zpátky"

Priznam se, ted jsem se ztratil. Bavime se porad o nouzovem vyprostovacim manevru, kde je treba zatizit hnanou napravu a jet tak nekolik kilometru?
Nebo o tom, ze auto v zime neni schopne vycouvat ani par metru z parkovaciho mista a zaroven neni schopne nastartovat motor a nabit?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele M.Krupka

Podle informací které jsem se dozvěděl couvá pouze na elektřinu z baterie. V okamžiku kdy se dostanete baterie pod kritickou kapacitu auto hlásí závadu a nejede ani dopředu ani dozadu. Tuhle situaci v zimním období po delší cestě do kopce a následného parkování lze celkem předvídatelně očekávat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidim,ze jste tu vsichni odbornici na auto,ve kterem jste nikdy nesedeli.1.Elektronika nenecha NIKDY vybit baterku na kritickou uroven.2.V mrazivem pocasi se temer ihned nastartuje spalovak kvuli ohrati kapalin a baterie.3.Zadne auto nestartuje v -25 tak zlehka jako hybrid.4.Kdyz pri couvani baterie uz nemuze,tak se proste nastartuje spalovak a couva se dal.Mam najeto vice jak 200000km s Priusem a Mondeo ma papirove stejny system pohonu.

Obrázek uživatele M.Krupka

Definujte pojem papírově stejný systém pohonu. Stejný motor, stejný software, stejná baterie. Obávám se, že ani jedno není papírově stejné. Dokonce si dovolím tvrdit, že i u stejného vozu vyrobeného v jiném roce není identický software a leckdy i hardware.
Doporučuji navštívit svolavacky.cz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Papirove stejny jsem myslel jako stejny princip pohonu a vzajemne propojeni pohonnych jednotek.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je celkem běžné, že i jinak shodné systémy se chovají rozdílně podle odlišného nastavení řidicího software. Takže pravdu můžete mít všichni

To ovsem (pokud to neni problem kusu a od toho je snad zaruka) zni jako slusny design fail, pokud to nedokaze stojici auto dobit (minimalne tak, ze zapnu auto, zapnu topeni, aby musel nabehnout motor - o elektrickem topeni nebo dokonce tepelnem cerpadle se tu nic nepise).

A jako vedlejsi efekt to potvrzuje dobre rozhodnuti Toyoty davat do hybridu NiMH, ktere na teplotu tak citlive nejsou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je asi science fiction.. Motor, elektromotor, generator. Jeden by rekl, ze je to preklep.
Neni tam tech krapu nejak moc quli pohybu.
Dnes prede mnou na pendlovacim semaforu stala kara se znakem lezate a stojate O, na skle vzadu samolepka I ❤ hybrid, bylo teplo, bezvetri, smrdelo to benzinem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pak ses probudil spocenej

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj, probudil, trochu pozdeji a vsude kolem jen same h2ev.

Passat nebo Mondeo nikdy nebudou žádný sporťáky. Moje Fabia I combi v zatáčce sedí zásadně lépe než obě zmíněná auta. Vyzkoušeno a auto opraveno. :-)

Kolik ten hybridni pohon vazi navic? Pri celorocnim tahani balastu bude spotreba vyssi nez uzitek na kratkych trasach. Ford? Ne dekuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U jízdy typu: 2km ráno do školky, zastavit. 1km dále do obchodu, zastavit. 12km do práce, zastavit... Dovedete si představit rozdíl spotřeby u hybridu a spalovacího motoru? Pořád věříte, že je hybridní soustava zbytečná zátěž?
:-)

2+1+12=15km. Myslím, že do té práce už čistě na elektro nedojede... Ne že by i tohle nebyl přínos pro exhlace v městském provozu, ale baterka velikosti dvou lepších z elektrokola, v něčem o hmotnosti odhadem 1700kg, je výsměch. Pak se zde mnozí diví, že Tesla má tolik fandů, Té jediné věřím upřímný zájem o přechod k čisté elektromobilitě. Kdyby stejný zájem měla i Toyota, jistě by vyráběla víc plug-in Priusů na úkor spalováků. Prodat ba je asi nebyl problém. O léty ověřené spolehlivosti konceptu pohonu Priusu nepochybuji, ale pořád je to hrčící, čmoudící a zbytečně topící agregát, spolehlivostí nesahající elektru ani po kotníky.

A proc nemate stareho Leafa 24kWh? Ten to zvladne levou zadni. Nebo potrebujete auto na dovolenou do Chorvatska? Pak tahate zbytecny balast ktery vsechny uspory behen celeho roku zhati.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Navíc, starý Leaf vypadá jako...
:-D

Jj, kdybych musel, tak raději budu k hybridnímu systému ještě navíc neustále tahat pytle s kačírkem, jenom abych se nemusel dívat na starý Leaf
:-D

Take jsem ofrnoval nos az jsem si ho koupil. Ted je mi docela sympaticky. Uvnitr mate moc hezky pocit a hezke svezeni. Ujedu 150-160 km. Za 1h dobiju doma dalsich 20km. Na delsi jizdy jsou Chademo rychlonabijecky. Nejezdim na dovolenou autem. 30kWh by byl lepsi, ale mam 24 a zatim si ho necham. TM3 bude 2019.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Technicky je Leaf OK. Design se vyvíjí taky dobrým směrem... Osobně bych raději Teslu hatchback bez čupr kůl asistentů, jejichž vývoj cenu prodražuje. Ale ceny to stejně všechno zabíjí. Jsem ochoten vyplácnout max. 400k Kč za nové auto. Ale to už by muselo splňovat všechny rodinné požadavky fakt bez kompromisů. Hromada asistentů nebo updaty nebo navigace jsou sice fajn, ale není to priorita.

Toyota má navíc trumf: V reálu se ukázaly jejich stroje spolehlivé a stabilní i po 20 leté zkušební době. Oficiálně se nabízejí v autosalónech i oficiálně v servisech, narozdíl od PSA/Renault/Opel, kde se bojí, že by svůj elektro výrobek opravdu prodali.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobře. Tak dojedu se starým Leafem domů... a potom jeho služba pro daný den skončí? Už ho nemůžeme použít na dojezd do sousedního města na úřad a zpět? Jenom jízdou do práce a zpět ukrojím 20-30 reálných km. Potom zbývá kolik? Tenhle dojezdový adrenalin a neustálé počítání zbývající energie mi má vynahradit dosavadní pohodlí? :-D

Rozdíl ojetý Leaf vs ojetá Toyota cca. 150.000 tady a teď. Fakt se mi snažíte tvrdit, že tahám zbytečný balast?
:-D

Obrázek uživatele Radovan

Měl byste více číst faktické věci od majitelů, ne Blesk a Autoforum: "Vložil/a Leodendula, Ne, 2018-08-19 01:23 Take jsem ofrnoval nos az jsem si ho koupil. Ted je mi docela sympaticky. Uvnitr mate moc hezky pocit a hezke svezeni. Ujedu 150-160 km. Za 1h dobiju doma dalsich 20km. Na delsi jizdy jsou Chademo rychlonabijecky. Nejezdim na dovolenou autem. 30kWh by byl lepsi, ale mam 24 a zatim si ho necham. TM3 bude 2019."

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže denní nájezd 50km, na to absolutně stačí ojeté Saxo electric z roku 97 s původními NiCd akumulátory. A nabíjet to stačí duben-říjen z domácí FVE. Takže ano, je to zbytečná zátěž.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže jsme se dostali od objektivního faktu spotřeby k nějakým domněnkám, co mi má stačit, jo? Přes 20 let starý skororezavý křáp??? Do toho mám posadit své děti a vyrazit mezi arogantní SUV-čkaře a dodávkáře? Malé prdítko, do kterého se sotva nasoukám se svými skoro 2 metry?
:-D

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste trojčata. Peugeoty Ion máme doma 2.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Fordem tam autobusem zpátky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vlastním Ford Focus I, r.v. 2004, a naprostá spokojenost. Auto je velmi spolehlivé a jediné, co bych mu vytknul, je koroze lemů dveří.

Jinak máme v rodině také Nissan Almera N16. Auto velespolehlivé, nerezne, ale cestovní komfort oproti FFI je horší - tvrdost podvozku na českých silnicích, hlučnost motoru, tvrdé plasty v interiéru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mustangem tam i zpátky :-)))

Nejspíš proto se stal gay károu roku 2015 ;-D
tam a zpátky
tam a zpátky
...
:)))

A nejspíš proto ho nějakej runner42 dával za vzor chlapáctví na rozdíl od prý "teplouškejch" elektroaut :)))

Gay autem roku 2015 krásný sporťák Ford Mustang!
http://www.colourplanet.cz/gay-autem-roku-2015-krasny-sportak-ford-mustang/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mustangem myslíš Jawu 50 typ 23? To byl můj vlhký pubertální sem. Bohužel zmohl jsem se jen na 21.
O čem, že byl vlastně ten článek? jo Mondeo? to ne. Když už HEV, tak Toyotu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

neee :-))
Kuk házel špínu na Ford, takže myšleno Ford Mustang

Nemám zapotřebí házet špínu na kohokoliv, protože oni to v pohodě stíhaj sami. To byla reálná zkušenost mýho kámoše z letošní dovolený s celou rodinou v Itálii. Už po druhé. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobilka Ford má takové rozpětí, že to nelze generalizovat. Takový Tranzit- líný, nepohodlný, hlučný, jízdní vlastnosti otřesné, ale neskutečný držák s nízkými provozními náklady. Pár kámošů má S-max a nemůžou si ho vynachválit. Nadruhou stranu určitě ford za svou existenci vyráběl spoustu křápů.

Nad tím rčením jsem se poněkud podivoval v diskuzi na Autorevue, načež ho kámoš v zápětí potvrdil svou aktuální přihodou na FB. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak třaba Ford T byl držák :-)

Obrázek uživatele ozana

To už si nikdo nepamatuje a v té době musel umět řidič seřídit a opravit všechno.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kucí Mlask setká SEC příští týden

cnbc.com/2018/08/17/tesla-tumbles-3point5-percent-ahead-of-elon-musks-reported-meeting-with-sec.html

Nic drastickeho se nebude konat. Musk poda vysvetleni a bude. Mozna nejake bububu pro priste a hotovo. Vsem shortakum preju totalni ruin.

Řeknou mu chlapečku už jseš přepracovanej, běž se radši vyspat :))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Groupe-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter