Drive eO je litevská společnost zaměřující se na návrh elektrických závodních aut. Minulý rok debutovala na Pikes Peak se svým prototypem PP01, který bohužel havaraloval. Letos chce znovu zkusit štěstí se speciálně upraveným elektromobilem Tesla Roadster.
foto: Drive eO
Závodní prototyp označovaný jako Drive E0 PP02 staví na klasickém elektromobilu Tesla Roadster, jehož výkonem je ale zvýšen na 360 kW (500 koní). Starají se o něj dva elektromotory předávající svou sílu na zadní nápravu. Zdrojem energie je 40kW li-ion baterie.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla něco kutí s Roadsterem, co ví jen Musk
Nejvýkonnější verze původního Roadsteru nabízely 215 kW, ale všechny byly vybaveny 53kW baterií, takže je otázkou proč se tým rozhodl pro zmenšení kapacity. Nejspíš pro ušetření hmotnosti, protože tentokrát není důležitý dojezd, ale výkon a dynamika.
Mezinárodních závodů do vrchu Pikes Peak 2014 se dne 29. června zúčastní 72 jezdců, kteří se během 20 km budou snažit dostat na 4300 metrů vysokou horu. Účasní se ho mimo jiné i Nabuhiro Tajima se svým elektromobilem Monster Sport E-Runner a další elektrické vozy.
puvodni elektromobil mel
puvodni elektromobil mel 53kWh baterii ne 53kW 🙂
stejne tak ten novy ma 40kWh ne 40kW…
ta nova baterka ma zrejme 360kW…
A co se tyce zmenseni kapacity, proste baterie s vetsim vykonem maji taky obvykle mensi kapacitu 🙂
A nebo jsou prostě lehčí.
A nebo jsou prostě lehčí. Ono u závodního speciálu bych to považoval za poměrně důležitou věc.
Já bych řekl, že
Já bych řekl, že nejdříve museli vyměnit původní motor za něco s vodním chlazením. Ten původní vzduchem chlazený kousek by se v tomhle režimu okamžitě přehřál a začal omezovat.
No a pokud ještě novými motory navýšili výkon na >300kW, pak musela jít pryč i originální baterie, protože pro použité Panasonic články by zatížení 6C už bylo nedosažitelné a myslím, že už se slušně zadýchávaly i při 4C u sériového Roadsteru.
jj, museli vymetit jak
jj, museli vymetit jak baterii tak i motor(y), 360kW ze 40kWh baterie je spise 9C 🙂