Tesla Roadster nové generace – nejrychlejší auto na světě, dojezd 1000 km!

Zrychlení 0-96 km/h za 1,9 sekundy. Čtvrt míle během 8,9 sekundy. A to je jen základní prototyp. Tohle je nová generace Tesla Roadsteru!

Tesla Roadster nové generace chce především ukázat, že spalovací auta už jsou za zenitem. A už při první předváděčce se mu to docela dobře daří.
foto: Tesla

Elon Musk představil elektrický tahač Tesla Semi a nakonec přidal „ještě jednu věc“, na kterou jakoby mimochodem během prezentace tahače zapomněl.

Z přívěsu jednoho z vystavených tahačů vyjel ultimátní sporťák. „Důvod proč tohle děláme je vlepit pořádnou facku spalovacím autům,“ řekl stručně a jasně Elon Musk.

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

Max. rychlost 400+ km/h. Baterie o kapacitě 200 kWh, max. dojezd asi 1000 km při dálničních rychlostech. Točivý moment 10 000 Nm! Neuvěřitelné.

„Řídit sporťák se spalovacím motorem vám bude připadat jako jízda na parním stroji,“ dodal Musk a parodoval při tom Donalda Trumpa.

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

Nový Tesla Roadster nabídne pohon všech čtyř kol díky třem motorům – dva vzadu, jeden vpředu. Nabídne 10 000 Nm toč. momentu a čtyři místa pro cestující (2+2).

Jde o kabriolet, takže samozřejmostí je otevíratelná střecha a údajně spousta zavazadlového prostoru. Auto bude k dispozici v roce 2020.

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla

auto elektromobil Tesla Roadster nové generace

foto: Tesla
Tesla

233 Comments on “Tesla Roadster nové generace – nejrychlejší auto na světě, dojezd 1000 km!”

    1. Na tom dotazu samo o sobě není nic blbého.
      Nicméně mě

      Na tom dotazu samo o sobě není nic blbého.

      Nicméně mě osobně by zajímalo odkud se přesně tyto silně zavádějící informace berou? Protože tyto se šíří snad rychleji než sputniknews a CNN tisknou.

      1) že elektromobily nemají/nepoužívají mechanické převodovky.
      2) že LFP, alias LiFePO4 je úžasná technologie baterií, kterou všichni chtějí instalovat do elektromobilů.
      3) že elektromotory v kolech při současném stavu poznání chce každý výrobce instalovat do svých elektromobilů
      4) že největší problém baterií pro elektromobilitu při současném stavu poznání je jejich hmotnost

      Toto se fakt dneska učí na školách?

      1. Tyhle informace ovšem nejsou samy o sobě nějak invalidní a
        Tyhle informace ovšem nejsou samy o sobě nějak invalidní a za jistých okolností všechny platí.

        1) Je pravda, že elektromobily zpravidla nemají a nepoužívají mechanické převodovky, jsou to spíše rozvodovky či reduktory. To se do budoucna ovšem změní a možná už i teď existují výjimky.

        2) LiFePo je úžasná technologie v tom, že ji Číňané vyrábí v takových obrovských množstvích, že se ji i přes výrazně vyšší hmotnost vyplatí ji dát do aut. To je to úžasné na tom.

        3) Elektromotory v kolech jsou u aut nesmysl, ale elektromotor pro každé kolo už je naprosto jiná věc a přitom stačí dodat kloubovou hnací hřídel a je to.

        4) A hmotnost problémem opravdu je. Respektive je to problém v případě, že chcete dnes dostat do auta dost baterií, aby dojelo stejně jako spalovací auto na nádrž. Větším problémem je ovšem samozřejmě cena.

        1. Jenže právě jde o ty jisté okolnosti. Za jistých
          Jenže právě jde o ty jisté okolnosti. Za jistých okolností platí kde co. Já narážím na to že za normálních okolností nic z toho neplatí a dá se to snadno ověřit.

          1) s tou převodovkou je to tak, že většina lidí se kterými jsem se na toto téma bavil si myslí, že motor je připojen na kola přes diferenciál, ale že při tom není potřeba použití mechanického převodu. A výraz reduktor či rozvodovka z nich nikdo nikdy nepoužil. V odborné české i zahraniční automotive literatuře se používá výraz jednorychlostní převodovka. V průmyslu se rovněž používají výrazy planetová či šneková převodovka. Reduktor je označení pro převodovku která snižuje otáčky a reálně se používá tento výraz pouze v leteckém průmyslu. V automotive se objevuje tento výraz pouze ve spojení redukční převodovka a to pouze u terénních vozů jak speciální převod vložený za vícerychlostní převodovkou.

          2) Výroba a použití technologií LFP v číně je silně dotováno místní vládou a to je jediný důvod proč jejich vozy a autobusy tuto technologii dosud používají. Na tom není nic technologicky úžasného. Možná byste se divil kolika lidem se „zbořil svět“ když jsem jim řekl, že Tesla opravdu nepoužívá technologii LFP.

          3)Elektromotory v kolech nejsou nesmysl. Problém je v neznalosti, že současný stav poznání techniky nám neumožňuje vyrobit takový motor bez zásadních provozních problémů.

          4) Hmotnost současných baterií opravdu není skutečný problém, který by bránil rozvoji elektromobility. Se zeptejte lidí co jim na elektromobilu vadí a v 99% případů se dozvíte: cena, dojezd, rychlost a nemožnost dobíjení, životnost baterie. Ale na dotaz co dnes brání zvýšení dojezdu elektromobilu na úroveň spalováku vám stejně jako mně většina veřejnosti odpoví právě hmotnost baterií…

    2. Vzhledem k tomu, že to auto má jezdit dokonce až 400 km/h,
      Vzhledem k tomu, že to auto má jezdit dokonce až 400 km/h, tak se dá očekávat, že by mohlo mít více převodů.
      Přestože elektromotor má mnohem širší spektrum použitelných otáček než spalovací motor, tak takový rychlostní rozptyl už by, obávám se, znamenal celkem značné kompromisy.

    1. Já myslím že ne. Dle mého názoru je ten prototyp nového
      Já myslím že ne. Dle mého názoru je ten prototyp nového Roadsteru postaven na současných produkčních technologiích a nejspíš ještě ani nesplňuje všechny slibované parametry. Motory bych viděl komplet převzaté z TM3, kde k nim jsou/budou patrně vyvinuty nové dvourychlostní převodovky pro tu zběsilou maximálku. Ale je klidně možné že tam ještě vůbec nejsou a tak prototyp používá i stávající jednorychlostní převodovky z TM3 a tudíž dosáhne jen těch 240km/h. To samé se dá říci o baterii, vůbec bych se nedivil, že ve voze je osazena jen cca 100kWh baterie postavená na formátu 18650, která se tam spolehlivě vejde a spolehlivě dá i těch cca 600kW špičkového výkonu. 200kWh baterie je dost možná stále jen na papíře s tím, že se v dohledné době už konečně počítá s dalším skokem v energetické hustotě…

      1. S prototypem bych sohlasil. A 1865 pořád vidím jako
        S prototypem bych sohlasil. A 1865 pořád vidím jako nejpravděpodobnější variantu (přeci jen ani těch 200kWh by nebylo zas až tak těžkých – nějak by se to sneslo), spíš jsem měl na mysli nějaký záměr -přeci jen 2020 je ještě dva a půl(ish) roku daleko a upřímně jsem zvědavý na Teslu v souvislosti se solid state. Reálně věřím, že mají přehled o tom, co se v oboru technologicky děje (teď nedávno jsem nakoukl do toho, jak se competitive technological intelligence dělá a jako člověk toho fakt zjistí neuvěřitelně moc a ani nemusí být insider) a že třeba Sakti3 nepřijde za dva roky jen tak z ničeho nic a nevypálí všem rybník – prostě považuju za pravděpodobný, že nad tím přemýšlejí a tak si říkám, že zrovna nový Roadster by se pro toto hodil.

        Toš…spekulace ¯_(ツ)_/¯

        1. Taky by mě hodně zajímalo kam všude narvou těch 200 kWh
          Taky by mě hodně zajímalo kam všude narvou těch 200 kWh baterií, když maj vzádu sedačky vyhrožujou i soldně velkejma kuframa? ;D

          Sakti3 Dost dlouho nikdo nechtěl koupit i když s tím holka byla i Obami v Bílem domě. Asi to nebylo nic extra disruptivního. Proto mě Dyson docela překvapil že to koupil. Ale myslím, že za to dal jen pár šupů.

          1. Já bych si v tomto duchu neodpustil jízlivou poznámku na
            Já bych si v tomto duchu neodpustil jízlivou poznámku na naše tři výrobce elektrobusů. Takže teď tu máme jeden názor, že takovéto pidiautíčko nejenže klidně uveze 200kWh baterii, ale především ji dost pravděpodobně má v prototypu již dnes!!! A na druhou stranu nám tu vykládáte, že do 11m dlouhého elektrobusu se takováto baterii prostě nevejde a už vůbec že ji neuveze?

            Já vám řeknu expresivně řeknu to co říkám už dost dlouho. Přestaňte konečně vymýšlet pí*oviny typu „troleje do kopce“ nebo superrychlé nabíječky pro superdrahé LTO baterie. Dejte prostě konečně do vašich vozů normální baterky pro spolehlivý dojezd 250km. Všichni víme že to znamená pokrýt spotřebu 1,5kWh/km pro 11m vozy, tedy od 375kWh výše. Do vozoven si pak k tomu pořiďte normální 150kW CCS nabíječky pro noční dobíjení.

            1. Asi tak, je tu u nás ve všech těchto oblastech malý
              Asi tak, je tu u nás ve všech těchto oblastech malý zaprděný rybníček ovládaný kamarádíčkováním za asistence tvorů druhu šotoušus.

              U busů je nejnebezpečnější šotoušus trolejbusis a šotoušus šalinusis. Šotoušus busis je kříženec s homo kamionis. Šotoušus Bahnis zase bude tvrdit jak nejde změnit železnice, většinou má „žežijky“, což normálnímu člověku hlava nebere.

              Tady toto celé otočit je problém, kdo to zkusí tak mu právě tyto živočišné druhy začnou dělat peklo přes anachronistické odbory. Což je dost velký problém. Bez těchto obstrukcí a kamarádů by se celý vývoj pohl celkem slušnou rychlostí kupředu. Jsou velmi dobří v hledání toho proč to nejde, což se právě těm různým kamarádským strukturám velmi hodí.

              Ale souhlasím s Vámi, v momentě kdy máme sporťák s 200kWh baterií (ona stačí i 100kWh), tak asi takových 90 % problémů proč nejde dát o busu nebo motoráku (810), je umělých a smyšlených. Jestli má řečený motorák 20t a vagon shodné konstrukce k němu 10, pak pohonná jednotka má 10t a kdyby baterie vzala 5t, tak s tím můžete lítat i půl dne.

    1. to záleží na technologiji. Když se budou srrr s motáním
      to záleží na technologiji. Když se budou srrr s motáním baterčiček jako dopasavad tak dejme tomu, ale až se bude odlejvat lítium rovnou do nádrže pak nikoli 😉 Lítija je jako sraček, Bolívie ho má dost a dost. Jde o to jak zefektivnit technologii výroby pak se to poddá, jako s benzínem. Víš co stály rafinérky za posledních 100 let?? 🙂

    2. já si to myslím právě naopak, v klasickém kamionu je
      já si to myslím právě naopak, v klasickém kamionu je všechno větší a podstatně těžší, když to vyhází ven (motor,převodovka a další věci) dost váhy pro baterky a úspora na palivu extrémní, navíc kamiony mají úplně jiné vytížení než osobáky které 95% času stojí na parkovišti, necháme se překvapit, rozhodně to má Tesla 1000x lépe promyšlené do důsledku než zdejší „odborníci“ z hybridu :-)))

      1. tak od konce. tesla to ma urcite lepe promyslene nez my z
        tak od konce. tesla to ma urcite lepe promyslene nez my z hybridu. s tim souhlas. ja neporovnaval kamiony s osobobaky. u osobaku je diskuse docela zajimava a castokrat na vazkach. nekterim se vrati tesla, kdyz najezdi 70 tisic rocne, jinemu leaf s rocnim najezdem 30tisic. kazdopadne roadster a kamion jsou dva protipoly. jeden jeden protipol je roadster – s prominutim za vyraz kundolap, kde fak nejde o nic jen o frajerinu. tam je to super. mam rychlou karu se supr zrychlenim, pac nevim co s prachama. a jdu si zajezdit za vesnici, povozim se a zase to zaparkuji do garaze. a treba za tyden znova. ok. proc ne. a proc ne elektricky. na druhou stranu kamion, kde pocitame kazdou korunu. kazdy prostoj, amortizaci, navratnost. a tahle kalkulace je podle mne v naprosty neprospech elektromobilu. a neste dlouho bude. dokonce i ekologie tady docela straci opodstatneni. kamiony vetsinu casu jezdi mimo mesto. vetsinou konstantni rychlosti, tedy rekuperace nehraje roli. atd. proste minusu je porad hodne.

        1. Myslím, že se velmi s tím kamionem pletete. To, že jezdí
          Myslím, že se velmi s tím kamionem pletete. To, že jezdí konstantní rychlostí, elektropohonu z hlediska spotřeby hodně svědčí. Nejezdí však po rovině, takže každý kopeček dolů bude tempomat automaticky brzdit rekuperací a doplňovat baterky. Typické chování tempomatu třeba u BMW i3. Ten má ještě i vychytávku zpomalení a zpátky zrychlení na nastavenou rychlost, když díky Vašemu nastavení vjede moc rychle do zatáčky. Sám ubere a pak se zase vrátí na původní hodnotu. To, že kamiony mohou být vytížené a bez prostojů, protože budou nabíjet v době nakládky nebo v povinné přestávce, jim hraje do karet. A cena paliva a olejů a filtrů a prohlídek a výměn dílů je ten největší ušetřený balík.

          1. no, rad bych se mylil. co se tyka tech kopecku zase az takove
            no, rad bych se mylil. co se tyka tech kopecku zase az takove na tech dalnicich nejsou. a co se tyka toho ostatniho, myslim si, ze ani to vsehno co jste vyjmenoval nevyvazi tu porizovaci cenu, ktera bude astronomicka. a jeste dlouha leta zustane. dokud nevyroste dalsich 100 gigafaktories.

            1. Je fakt, že oba dva vycházíme ze svatého nadšení Elona
              Je fakt, že oba dva vycházíme ze svatého nadšení Elona Muska a jeho prezentace, byť na ploše stálo reálné auto. A reálně i jezdilo. A zrychlovalo očividně taky slušně.
              Takže bych mu asi věřil i to porovnání nákladů TCO, že bude Tesla Semi truck celkově na 1 ujetou míli levnější než nafťák. A v TCO se samozřejmě rozpočítává i pořizovací cena formou odpisů/amortizace. Že už přišly první předobjednávky od velkého hráče svědčí o tom, že je to minimálně zajímá jako alternativa k dnešnímu stavu.

              1. Velký firmy už si tahače objednali o den dřív ve čtvrtek
                Velký firmy už si tahače objednali o den dřív ve čtvrtek na nějaké spešl seanci. A ty co dali zálohu, tak se pak mohli i svézt a prolézt si to. Jak jsem pochopil tak Tesla s mnoha přepravci spolupracovala na vývoji a zapracovávala jejich požadavky.

                Walmart, kterej sám před pár lety předváděl koncepty tahačů budoucnosti si objenal 15 kusů. 5 pro USA a 10 pro Kanadu. Sami vlastněj flotilu 6000 tahačů a na svých střechách maj ohromný plochy pro fotovoltaiku a už i instalace. Dokonce maj snad podíl i v nějaký firmě na solární panely.

                1. Aneb ve stylu proč vymýšlet znovu kolo 🙂 A navíc silně
                  Aneb ve stylu proč vymýšlet znovu kolo 🙂 A navíc silně prozákaznický přístup.

            2. No prave ja si myslym, ze pri tych kamionoch by to davalo
              No prave ja si myslym, ze pri tych kamionoch by to davalo zmysel. Nemam na mysly 3000km dlhe trasy, ale vacsina ich jazdi letisko<>centralny sklad<>koncovy odberatel v meste. Prave na taketo stale trasy sa da navratnost jednoducho vypocitat, Musk to dobre vie a preto vravel ze cena energie na megachargeroch bude garantovana. Moj kamos robi v autodoprave a ked jazdi Svechat, pripadne zasobuje do BA tak si to vie krasne spocitat. Ceny dizlu sa neustale menia + na splnenie normy pre vjazd do mesta do toho leju tony adblue. Ked sa cosik posere tak prestoj v servise znamena zrusenie zakazky, atd. Mne to teda zmysel dava, a cenou budu asi porovnatelny s ICE kamionmi.

  1. Kdyz si vzpomenu na trapeni v Porsche v Berline pri 32 st. C v
    Kdyz si vzpomenu na trapeni v Porsche v Berline pri 32 st. C v zacpe jak motor vyzaroval takove vedro a tento skvost. To je fakt jako presedlat z parniho stroje. Mimochodem Nissan Leaf ma v zacpe asi vetsi dojezd nez jakykoliv obycejny benzinovy Golf.
    Elon Musk by mel dostat Nobelovu cenu za 4. technickou revoluci.

  2. Z 2020 bude opet 2025 a nejrychlejsi to zase bude jen v primce
    Z 2020 bude opet 2025 a nejrychlejsi to zase bude jen v primce …

    Vite, mam rad elektromobily, mam je rad na presun z bodu A do bodu B, mam je rad do mesta, kde jsou idealni, ale sportaky z toho proste nepostavite.

    Protoze je to nudne, tezke a baterie tak easy neuchladite + nedokazou dodavat maximalni vykon dlouhodobe (podivejte se na kratkodobou pretizitelnost baterek Tesly S a dlouhodobe dodavatelny vykon).

    A ano, mel jsem pujcene jak i8, tak P90D (viz clanky na oEnergetice.cz), a ani jedno bych zabavnym sportakem nenazyval (takovy F-Type S, nebo Mnichovska 4 byly jinou kavou), a stejne tak nikdo z opravdovych ridicskych fandu. Ale na obcasne seslapnuti na podlahu a poteseni cestujicich to staci no. 🙂

    A jen tak mimochodem ten tocivy moment? 😀 Zalezi na tom, kde je meren (takovato cisla doakzou mit diky zprevodovani i spalovaky na kolech), a zda z toho zas nebude pruser, jak Tesla scitala vykony D verzi a ukazalo se, ze na kolech takovy vykon nema 🙂

    1. Asi by jste si měl přečíst zařazení modelu S a X.
      Asi by jste si měl přečíst zařazení modelu S a X. Nepatří do skupiny supersportů. Nejsou dělané na závodění.

      Nový Roadster bude mít jistě chlazení jinak řešené, které dovolí větší časové zatížení.

      Samozřejmě se teď můžeme jen dohadovat, uvidíme, až budou nezávislé testy.

      1. Tak to samozrejme vim, ale 1. Tesla je propaguje jako
        Tak to samozrejme vim, ale 1. Tesla je propaguje jako nejrychlejsi a 2. jejich fanousci dost casto taky a stavi je proti RWD supersportum. Osobne bych je radil k proste sportovnim verzim beznych aut (a ze vykonove i cenove by mely patrit napriklad k RS6, M550), jenom se bojim, ze by nejake vetsi kraveni ani na okreskach nesnesly …

        Druhou veci je, ze prave diky zkusenosti i z i8 tvrdim, ze zabavu ze sportaku dela nejvice prevodovka: clovek citi zmenu tahu motoru, a to ho dopuje spolecne se zvukem adrenalinem daleko vic. Cisty zatah P90D je na urovni startujiciho letadla, ale je to vcelku nuda … 🙂

        1. Já bych to pane Jirko neviděl tak černě. Asi patříte
          Já bych to pane Jirko neviděl tak černě. Asi patříte mezi lidi, kteří potřebují v autě pořádný kravál, kouř od pálících se pneumatik, vůni benzínu, plameny z výfuku a kvedlačku, nebo alespoň pádla pod volantem. Ani to nebude do budoucna žádný problém. Na závodech veteránů bude tohle všechno k dispozici, žádná nuda 🙂

          1. Myslím, že někdy v 80-tých letech se dokonce prodávala
            Myslím, že někdy v 80-tých letech se dokonce prodávala gramodeska s karválem od dálnice, kde se prohánějí osmiválce …:-))) Ale doba pokročila dnes jdou líp na odbyt nahrávky se zpěvem ptactva z Bavorskýho lesa..:-))) Osmiválce jsou našťestí na ústupu, ptactvo bohužel taky.

          2. Aby to tady nekdo spatne nepochopil a jak asi i Vy sam dobre
            Aby to tady nekdo spatne nepochopil a jak asi i Vy sam dobre vite: mam velice rad LEAFa (a fakt bych si to auto koupil, kdybych mel penize, coz jako student zas tak moc nemam prekvapive :D), obecne mam elektromobilitu rad, je to moje DP a dost mozna i budoucnost.

            Ale nemam rad Teslu kvuli jeji az bezmezne adoraci a elektromobilitu vidim z obou stran.

            Jak pisu vyse, na jakekoliv bezne pouziti elektromobil (a za mne klidne i autonomni vzhladem k provozu => zvyseni dopravni kapacity i bezpecnosti), a byl bych dost rad, kdyby nam zmizely primovstrikove trivalecky, co zerou (viz muj clanek o 225xe na oEnergetice.cz) nesmysl a emisne jsou na tom hur nez inkvizici zatracovane naftaky.

            Ale taky bych byl rad, kdyby s nami zustaly prave ty vyjimecne vicevalcove motory, a presne jak pisete padla nebo manualy (jak tohle sakra vite? :D), protoze jednou za tyden vyrazit na prazdne okresky u nas do hor … takovy usmev mi zadne elektroauto nevykouzlilo a vcelku vim, ze nevykouzli.

            A ten zvuk? Nepredstavujte si staricky Golf s lesenarskou trubkou misto vyfuku. Myslenka rezonatoru do interieru je mi blizka, zvuk chci ja uvnitr, ne s nim otarvovat cele okoli. Asi nejblizsi „hluk“ mi byl od sestivalcoveho Mustanga a BMW 4, lehce temne bruceni, nebo jak to nazvat, ovsem x krat tissi nez vsechny naftaky a trivalecky…

            1. Jak říkám, každému dle jeho gusta. Třeba ti veteránisti
              Jak říkám, každému dle jeho gusta. Třeba ti veteránisti jsou nespokojení, když jim to hezky šlape a není potřeba nic opravit. To labůže vnořit se pod kapotu a umazat, to je bere.
              A že to všechno znám? Po necelých 50 letech života toho taky budete znát hodně, když Vám rukama projdou různé vozy Vaše i kamarádů. Třeba taková první zkušenost s automatem v roce 1991 v prezidentském Renaultu ve zlaté metalíze a kůži, který byl už nadupaný elektronikou, co když se po cca 12 km přehřála, tak hodila chybu a auto chvíli stávkovalo. Nebo Renault 9, když už jsme u té značky, co má v erbu označení, že nevymyslela nic nebo samé….. . Ten byl hrozně ukecaný, opravdu na řidiče mluvil. Francouzsky, ale rozuměli jsme si. Asi proto mám tak rád elektromobilitu, že mi to drnčení a zvuky vůbec nechybí.

        2. No to je relativně lehká softwarová úprava. Stačí aby
          No to je relativně lehká softwarová úprava. Stačí aby Tesla v naprogramovaných intervalech na 0,5 vteřiny přerušila tah a pak opět na plný koule. A pocit je hnedy tady..:-))) A co se týče zvuku, není problém zabudovat externí repráky a vybrat si jestli chci pro dnešek zvuk z Lamborghini, Ferrari resp. se uskromním se Shelby a snychronizovat zvuk se softwarovým přerušoavčem tahu. Asi napíšu Elonovi ať to zařadí ne seznam upgrade pro příští týden…

          (Výše uvedené prosím berte s mírnou nadsázkou …:-)

          Jezdil sem celý říjen po západě USA (střídali jsme 3 auta :Jeep Grand Cherokee, Tesla P90D a Ford Mustang a mít víc peněz tak z Tesly mě a a ani mýho 16-ti letýho synka nedostanou ani heverem..:-)))

        3. Když vám chybí krával, tak si kupte sluchátka a pusťte
          Když vám chybí krával, tak si kupte sluchátka a pusťte si to přímo do svých uší. Nevím proč bychom to všichni okolo měli poslouchat.

          Mě teda zrychlení v Tesle vůbec nepřipadalo nudný. A zvuk motoru mi k tomu už vůbec nechyběl. Nechápu co na něm máte.

        4. Mel bych otazku kolik casu jste stravil na okruhu, resp. kolik
          Mel bych otazku kolik casu jste stravil na okruhu, resp. kolik casu tam stravi realne majitele supersportu vs cas straveny v realnem provozu?
          V realnem provozu je pak Tesla opravdu jedna z nejrychlejsich, a s chlazenim problemy nema. Mozna v lete na prazdne dalnici v Nemecku se uhrat da, ale ac se tam pohybuji casto, jeste jsem ji prazdnou nezazil.

          Co se zabavy tyka ja tvrdim, ze nejzabavnejsi je sledovat v zrcatku jak mizite nejake urvane potvore, ktera stala vic nez ta Tesla.

          1. Vzhledem k memu veku promerne dost 🙂
            Sportaky stravi dost

            Vzhledem k memu veku promerne dost 🙂

            Sportaky stravi dost casu na trackdayich a okreskach, investicni supersporty neprekvapive zadny. Jak pisu, mel jsem pujcenou P90D, v primce rychla je, o tom zadna.

            Jinak viz nize: hybrid.cz/tesla-roadster-nove-generace-nejrychlejsi-auto-na-svete-dojezd-1000-km#comment-120129

            1. No tak az v te Tesle najedete par tisic aby jste si zvykl na
              No tak az v te Tesle najedete par tisic aby jste si zvykl na vetsi vahu a nebal se, zjistite, ze diky optimalnimu rozlozeni vahy je velmi dobra i v tech zatackach.

              Ovsem do horskych klikatic (nejlepe tech Alpskych) je stejne nejlepsi masina. Uz aby se dala nejaka poradna na baterku koupit.

              1. Ano největší neduh pohonu TMS/X je dnes již chybějící
                Ano největší neduh pohonu TMS/X je dnes již chybějící elektronický diferenciál na zadní nápravě s komplexním torque vectoringem. Tato vymoženost, kterou dostane nový roadster a předpokládám že i TMS/X II. generace pak jednoduše vypne hmotnost a zapne něco jako přísavný efekt k silnici.

                1. Tak to potom budu hodne zvedav 🙂
                  Btw jake mate zkusenosti s

                  Tak to potom budu hodne zvedav 🙂

                  Btw jake mate zkusenosti s Teslou s vypnutou kontrolou trakce na kluzkem povrchu – snehu? Ja ji mel pujcenou v lete ve Svedsku jenom.

          2. Teslu S P90D si podá na dálnici i třílitrová Alfa Giulia.
            Teslu S P90D si podá na dálnici i třílitrová Alfa Giulia. Tesla je zpřevodovaná tak, aby zdůraznila výhodu elektromotorů – tedy vysoký kroutící moment od nízkých otáček. Platí za to samozřejmě tím, že její výkon ve vysokých otáčkách nutných pro dálniční fofry je v dané cenové kategorii silně podprůměrný. Jinými slovy, Sko sejme Giuliu jen na stovce a čtvrtmíli. Všude jinde si ji Alfa, která stojí polovinu, namaže na chleba.
            Tesla je jen výborný Muskův marketing a tento roadster je jen další level.

            PS: Dálniční rychlostí opravdu nemyslím Kalifornských 113km/h. Ale ještě pohodlných 160km/h.

            1. Zvlastni, v o 300kg tezsim Xku P100D jsem si az do 220km/h
              Zvlastni, v o 300kg tezsim Xku P100D jsem si az do 220km/h mazal na chleba Porsche Carrera GT3. Mezi 220 a 240 jsme byli na stejno a teprve nad 240 byl rychlejsi on.

              Asi jste si zapomnel zapnout Ludicrous. A nebo jsou to zase jen zkusenosti z internetu?

              1. tohle jsou nic neříkající kecy. Podívej na moji reakci na
                tohle jsou nic neříkající kecy. Podívej na moji reakci na kolegu výše a příště si chcanky o zpětném zrcátku odpusť. Neb taková „laciná“ kára, jako je Giulia, tě budě mít v zrcátku jak na dálnici, tak na okresce (byl jsem nucen jet za takovým nevyzrálým Teslistou v obyčejné ochcávce mezi Mělníkem a Dubou, na těch krátkých rovinkách mi nekompromisně ujížděl, v zatáčkách mně nekompromisně brzdil, halt, ty 2,5 tuny v zatáčkách asi šly znát:-) a neuděláte s tím nic ani ty ani Musk, neboť fyzika je děvka.

                1. Nikdy nekončící souboj o ještě většího pinďoura :))))
                  Nikdy nekončící souboj o ještě většího pinďoura :))))

                2. To neni o mereni pindoura. Tim by jste mohl nazvat to zavodeni
                  To neni o mereni pindoura. Tim by jste mohl nazvat to zavodeni na silnici. Jde o to, ze nekdo tady pousti informace co si vycucal z prstu.
                  V realu videl Teslu jednou, kdyz mel pocit jak ho v zatackach brzdi akorat nejspis ten ridic Tesly netusil, ze s nim nekdo zavodi… 🙂

                3. Já to myslím na něj a jeho rétoriku a ne na tebe ;))
                  Já to myslím na něj a jeho rétoriku a ne na tebe ;))

                4. Tezko rict co je to zase za borce. No hlavne ze v tom ma jasno.
                  Tezko rict co je to zase za borce. No hlavne ze v tom ma jasno.

                5. Internetový petrolhead, možná i majitel spalovací alfy.
                  Internetový petrolhead, možná i majitel spalovací alfy. Trochu mu jde fyzika. Je třeba aby dojel na Teslí sraz a tam si může poměřovat s různými typy Tesly (dokonce zná rozdíly, respektive ví, že není Tesla jako Tesla). Já bych ho pozval. A nemusí přímo dělat kulturní vložku, opravdu jen tak kamarádsky.

                6. Tesla sraz bude zase až skoro za rok.
                  Možná bychom mohli

                  Tesla sraz bude zase až skoro za rok.
                  Možná bychom mohli něco uspořádat pod záštitou Hybridu. Myslím, že článek o tom sepsaný by mohl být zajímavý a podrobně zdokumentované klání by snad i do budoucna vzalo všem takovejm chytrolínům argumenty. 🙂

                7. A co by jsi tam asi tak chtěl testovat? Že fyzika platí?
                  A co by jsi tam asi tak chtěl testovat? Že fyzika platí? Že cestovní rychlost Tesly je výrazně nižší než u Octávie (možná i Fábie v naftě)? Že je Sko civilně oblečený dragster a dominuje pouze při akceleraci 0-100 a závodu na 400m? A jako dragster obětoval rychlosti vyšší? Že ekologická zátěž Ska překonává tu od Q7ky a podobných oblud? že v zimě a horku se dojezd Ska sníží procentuálně podstatně více než u ropáků? že 2,5 tuny jsou prostě znát a prakticky libovolné auto s dobrou motorizací a o tunu lehčí si Sko v zatáčkách podá?

                  To jsou známá fakta. Zdokumentovaná na youtube tolikrát… Ostatně, jak by vlastně vypadal třebas závod Ska s RS6? Na plné kule by jsi s Skem nedojel nejspíše ani 3 kola (5 minut). RS6ka tam dokáže naplno kroužit takřka hodinu, než ji dojde šťáva.
                  Takže aby to bylo fér, tak by se udělalo co, třikrát 0-100 a třikrát 400m?

                  Ostatně nemusíš svolávat sraz. Zajeď na Mostecký okruh a vykruž tam kolo
                  http://www.autodrom-most.cz/cz/zavody-a-akce/the-most-challenge-2/the-most-challenge/

                  pak sem hoď odkaz. Určitě si tam s těmi Ochcávkami fturbu hravě poradíš. Máš přece stopu široké pneu a ideální rozložení hmotnosti, ne 😉

                  Jak jinak mi zavřít hubu, než snadným důkazem. I když, je podvné, že jak letos, tak za rok 2016 žádná Tesla… hmmmmm?! 😉

                8. To jste mi to zase nandal.
                  Nabizim moznost realneho testu a vy

                  To jste mi to zase nandal.
                  Nabizim moznost realneho testu a vy zase s youtubem.
                  Bavime se o realnem provozu s vy zase se zavodnim okruhem.

                9. Je to jednoduché.
                  Hypotézu o tom, jak to nandáváte

                  Je to jednoduché.
                  Hypotézu o tom, jak to nandáváte sporťákům na dálnici jsem vyvrátil videem, kde při dálniční, jako startovní rychlosti Sko poráží.

                  Hypotézu o držení v zatáčkách však nemám jak podložit jinak, než nepřímým důkazem, že Tesla S nefiguruje na jiných rychlostních měřeních, nežli je 0-100km/h a čtvrtmíle. Moje osobní, byť krátká a tedy nerelevantní, zkušenost je taková, že Sko je těžké na prdel. Tuto zkušenost má i zapůjčitel Ska mé osobě, majitel Ska, který může srovnávat i s RS6kou, anžto ji vlastní také.
                  Tedy zde má můj a tvůj názor víceméně stejnou váhu. A perfektně by jej rozseklo, kdyby na mosteckém autodromu vysel libovolný výsledek Tesly. Máš možnost ji tam přidat a tím hypotézu proměnit v teorii nakloněnou tvé osobě a tvému názoru.

                  Hypotézu o sníženém dojezdu při vysokých dálničních rychlostech jsme si potvrdili tvým příběhem, kdy jsi musel dvakrát dobíjet na cca 500km.

                  O čem chceš debatovat dál? To že jsi bůh ví kde přišel k penězům takovým, že jsi si mohl pořídit teslu neznamená, že ji budeš rozumět po fyzikální stránce lépe, než já a nebo že budeš své dojmy správně interpretovat. V dnešním systému rozhodně neplatí přímá úměra mezi bohatstvím a inteligencí/vědomostmi. Někdy si říkám, že tam vidím spíše úměru nepřímou 😉

                10. Vyvrátil si starou belu, jen si nastolil teoretický
                  Vyvrátil si starou belu, jen si nastolil teoretický předpoklad, teprve až dodáš video, kde ty káry pojedou vedle sebe tak možná něco vyvrátíš.

                11. Ty si čo za paka?
                  S takýmito idiotmi je lepšie sa nebaviť

                  Ty si čo za paka?
                  S takýmito idiotmi je lepšie sa nebaviť a ignorovať ich.

                12. Na vasi uroven osobnich utoku se snizovat nehodlam, takze si
                  Na vasi uroven osobnich utoku se snizovat nehodlam, takze si uzijte sobotu.

                13. No nevyvrátil, viz můj příspěvek 2017-11-18 14:34 🙂
                  No nevyvrátil, viz můj příspěvek 2017-11-18 14:34 🙂

                14. Čirá závist, ubožáku. Je mi tě líto…
                  Čirá závist, ubožáku. Je mi tě líto…

                15. Úplnej Chechta 2, taky se ohání svým technickým
                  Úplnej Chechta 2, taky se ohání svým technickým vzděláním a vědeckým přístupem :))))

                16. Ona ta veda funguje, ne, ze ne. Jenze umet ji spravne
                  Ona ta veda funguje, ne, ze ne. Jenze umet ji spravne aplikovat…

                17. Nesměju se vědě, ale jen tomu co on vydává za „vědecký
                  Nesměju se vědě, ale jen tomu co on vydává za „vědecký přístup“ a jak to má potřebu okatě zdůrazňovat jako by si nebyl jistej sám sebou. :)))

                18. Možná by byl vhodný termín srazu ještě letos, k
                  Možná by byl vhodný termín srazu ještě letos, k otevření SC v Olomouci.
                  Ale pochybuju, že by se chytrolín s Alfou ukázal.

                19. No, ale dva kratce po sobe. Otazka kolik lidi by prijelo,
                  No, ale dva kratce po sobe. Otazka kolik lidi by prijelo, navic ted pred vanoci…
                  Tusim, ale ze pan nema ani tu Alfu. Je to proste jen dalsi z rady prudicu co ma znameho, ktery ma…

                20. Budeš se tomu divit, ale protože, na rozdíl od tebe jsem
                  Budeš se tomu divit, ale protože, na rozdíl od tebe jsem opravdu ekologicky smýšlející člověk, došel jsem k závěru, že vlastnit vozidlo jen proto, abych jím jezdil do práce a občas na nějaký výlet, se neshoduje s mou vizí efektivně vynaložených zdrojů. Ano, řídím rád, řídím dobře, řídím rychle. Ale jen když musím. Dokonce i když jedeme na služebku dva, tak trvám na tom, že bude řídit ten druhý. Já zatím mohu v klidu pracovat (a tím zvýšit opět efektivitu vynaložených zdrojů).

                  PS: A do práce šlapu pěšky nebo kolmo. Prospívá to zdraví 😉

                  PS2: Fyzika mi jde podstatně lépe, než vám všem dohromady. Pravděpodobnost, že bych se mýlil, je cca 1:10000 😉

                21. Proto taky mám elektrokolo, abych i v saku a kravatě mohl
                  Proto taky mám elektrokolo, abych i v saku a kravatě mohl nezpocen dojet těch 5 km s 80m převýšením do práce. Když potřebuji trasy nad +-15 km nebo něco či někoho vozit, pak elektromobil. Jelikož MHD je u nás řízena nekapitalisticky, tak z rozhodnutí úřadníka trvá ráno mým dětem 11 km vzdálenost slabých 70 minut v kombinaci pěšky + MHD s přestupy. Elektromobilem 15-20. Zpátky je to lepší, 30-40 a jeden přestup, to už jezdí MHD.
                  7 let se snažím to změnit, 7 let poslouchám kydy. 7 let si platím ze svých daní koordinátora dopravy. Po 7 letech mi kousek od baráku jezdí 3 spalovací autobusy tak blbě, že s trojnásobným počtem linek se 70 minut nestáhlo ani o minutu.
                  Na služebky se jezdí jen z nutnosti, daleko a vlakem, v místě pak na sdíleném kole nebo elektroautě. Když už to nejde zařídit přes Skype. A určitě ne oktafkou f dyzlu f turbu f tedeičku f metle f kombiku na hlinach.

                22. Ale s ekonomikou si v hajzlu 🙂
                  Ale s ekonomikou si v hajzlu 🙂

                23. S tou fyzikou mate pravdu. S tezkym trilitrem vpredu se stava
                  S tou fyzikou mate pravdu. S tezkym trilitrem vpredu se stava auto nedotacivym, tedy v zatackach nebezpecnym. Pri optimalne rozlozene vaze Tesly se auto chova v zatackach podstatne lepe. A vyssi vaha neni na prekazku, to je jen o siri kol. Ja mam vpredu 265 a vzadu 275 a co vy?

                24. Ano, souhlasím, kecáš. A kecáš hodně.
                  Dálnice jsou

                  Ano, souhlasím, kecáš. A kecáš hodně.

                  Dálnice jsou plné zatáček, kde nemůžeš s 30 tunovým tahačem jet rychlostí 90km/h a 2,5 tunovou Teslou 180km/h. To určitě!

              1. Blablabla
                https://www.youtube.com/watch?v=R1bG5nzjjdk
                vs
                https:

                Blablabla

                https://www.youtube.com/watch?v=R1bG5nzjjdk
                vs
                https://www.youtube.com/watch?v=gQnZWQw2Nxc

                4 milióny vs. 2 milióny
                baterky vs. benzín
                550kW vs. 370kW(!)
                2250kg vs. 1520kg(!)

                A výsledek? Ano na čtvrt míli Alfa dostane. Ano z nuly na sto alfa dostane. Ale udělej si časový snímek z obou videí a dej startovní pozici nikoliv na 0km/h, ale na 130km/h (0:30 u alfy, 1:06 u Tesly) a sleduj sekundu po sekundě. Ajaj, Tesla dostává nemilosrdně klepec. Každou sekundu přidá Alfa o cca 2km/h více než Tesla a po 200km/h už je to už spíše 5km/h. Díky tomu dosáhne Alfa Teslí maximálky (250km/h) o 14 sekund dříve!!!! A aby to nebylo málo, Giulia jede dál.

                A to je reálný stav věcí. Nikdo dospělý nepotřebuje vystřelit ze semaforu za sekundu, stačí klidně za dvě. Ale když si valíš svých cestovních 160km/h (v Říši 200km/h) a najednou ti vlítne do cesty předjížděč omezenec, tak musíš zpomalit a když konečně uhne, potřebuješ zrychlit. Dtto při předjíždění (i když tam za normálních okolností tesla stačí). I když teď přemejšlím … 160km/h cestovní rychlost v tesle? To bych moc daleko nedojel, že 🙂

                1. Jj. Videa na internetu. Pan je znalec.
                  S tou GT3 jsme na

                  Jj. Videa na internetu. Pan je znalec.
                  S tou GT3 jsme na dalnici vzdy zbrzdili za nekym na vetsinou 130 az 170, coz byla tedy nase startovni rychlost a jak jsem napsal do 220 nestihal.

                  Pri 160 nikam nedojel? Ve ctvrtek jsem prejel CR z jednoho konce na druhej a kdyz me nikdo nebrzdil tak jsem si udrzoval 180, kdyz si chtel nejaky informacne vybaveny chudak jako vy vyzkouset jak si tu Teslu namaze na chleba tak jsem to pustil parkrat nekam za 200, zmizel mu a predstavte si dojel jsem v pohode.
                  V Praze jsme si dali veceri, v Humpolci kafe a detem to uteklo ani se neptali kdy uz tam budem…

                  A k tem zatackam. Dalnice se zase tak moc neklikati a na okreskach nejezdim jako prase. Neni mi 20.

                2. samozřejmě lež. Fyzika je svině, pokud jste udržoval
                  samozřejmě lež. Fyzika je svině, pokud jste udržoval 180km/h a ujel dejme tomu 500km (i když ČR může mít jen 350km, od Severu na Jih, ovšem tam byste asi těžko udržoval 180km/h), pak byste při 90km/h při kterých se měří dojezdy Tesly ujel 2000-4000km (je to osminásobek potřebného trvalého výkonu k překonání odporu vzduchu, pokud vezmeme že polovina spotřeby jde za třením a vlastní spotřebou, nikoliv areodynamickým odporem, pak ta polvina).
                  Z takových lží lze usuzovat buď
                  a) nemáš teslu
                  b) máš silně pokroucené vidění reality (s tím jsem se setkával už traktoristů, kteří tvrdili, že jejich ochcávka fturbu papá při dálničním fofru 4 litry na sto)

                  Samozřejmě, že Tesla, pokud rezignuješ na rozumný dojezd a stačí ti 100-150km, tak je velmi rychlé auto. Aby nebylo, při těch parametrech. Ovšem v zatáčkách je beznadějná. Mám „kamaráda“ zbohatlíka, který má jak Teslu S (dozjistím typ, není Sko jako Sko) tak Audi RS6 v kombíku a má docela jasno, která z těch oblud je na našich okreskách rychlejší. Ono ideální rozložení váhy Tesly je jen mýtus. Ve skutečnosti je těžká na zadek a je mi jedno jaké marketingové lži mi tu od Muska vtáhneš. V tomto věřím lidem s Teslami, které znám osobně a kteří jsou velmi dobří jezdci.

                  Tesla S je civilní dragster. Se všemi výhodami a nevýhodami s tím spojenými.

                  A příště bacha na ty lži odporující fyzikální realitě. Kupříkladu spotřeba je závislá od průběhu výkonu a ten je zejména v rychlostech nad 90km/h roste s třetí mocninou rychlosti. Tedy vynecháme-li vlastní spotřebu a ztráty v tření pohonného ústrojí (vč. pneumatik) pak pro udržení rychlosti 130km/h oproti 90km/h potřebujeme třikrát více výkonu a tedy i třikrát více energie. Samozřejmě v reálu to je dvojnásobek, anžto vlastní ztráty a tření vynechat nelze, zároveň se při vyšších otáčkách zvedá účinnost motorů (jak spalovacích, tak elektrických). Příklad z praxe, Superb fturbu si při 90km/h v rovinném terénu a STP bral 6l/100km. Při 180km/h v téže podmínkách papkal 17l/100km. A to je složitý pohon s relativně neúčinným dieselovým motorem (tedy vlastní ztráty a tření ukousnou z koláče spotřeby značně vyšší díl, nežli u elektroauta, kde dominuje hlavně ten areodynamický odpor).

                  Ne každý člověk na internetu je vylízaný a bude vám cancy věřit. A ne každý na internetu nemá možnost si Teslahype nezávisle ověřit. 😉

                3. Ok to mi staci.
                  Slo mi jen o to aby vam ty vase nesmysly tady

                  Ok to mi staci.
                  Slo mi jen o to aby vam ty vase nesmysly tady ostatni nebastili a myslim, ze k tomu aby si udelali obrazek uz to staci.

                  Ps: Vy budete presne jeden z tech co casto potkavam. Jak vidi Teslu, nedej boze je predjedu, tak jim preskoci a zacnou predjizdet pres dve plne, pres odbocovaci pruhy a kazdou chvili kvuli nim nekdo z protismeru brzdi a blika na ne.
                  Vetsinou je pak stejne za chvili nekde dojedu, a kdyz pak prijde dalnice jsou v riti, ale po hospodach pak nejspis vypravi jak to na prvotridce nandali Tesle.

                4. Ano, mně to stačí myslím také. Všichni mohou vidět, že
                  Ano, mně to stačí myslím také. Všichni mohou vidět, že víš o fyzice úplné kulové, ale o to větší máš sebevědomí. Ono se říká, že čím méně toho člověk ví, tím větší sebevědomí má. Dokonce to nějací američané zpracovali do studie, takže to je defacto veděcký fakt.

                  Co se stylu řízení týče – když jezdím sám, jezdím ostře a tu a tam si vyložím pravidla silniční džungle po svém, to uznávám.

                  Ale respektuji sílu motorů. Když jedu v nějaké služební vochcávce, tak mi opravdu nerupá žilka, když mně předjede prémiový vůz a dokonce i když je to Tesla jsem v klidu. Co mně v klidu nenechá je, když dotyčný je arcidodržovač. Tedy drží se tachometru a někdy i méně, v reálu tak jede 15-20km/h méně než by směl. Případně houpač, který to na rovince prošlápne a v zatáčce jede krokem, páč se bojí. Takového blbečka/blbku pak vezmu i na dvojité čáře, pokud je to pro ostatní účastníky provozu bezpečné. jet za nimi je totiž utrpení a vyžaduje zvýšenou pozornost.

                5. Víte v čem je rozdíl mezi tou vaší „věděckou“ prací
                  Víte v čem je rozdíl mezi tou vaší „věděckou“ prací založenou na informacích z internetu a kalkulačce a mezi realitou?
                  V reálu jedete tou 180tkou maximálně pár desítek vteřin pak zrekuperujete na 130 (zatímco ten váš Superb v lepším případě jede chvíli zadarmo pokud mu brzdný účinek motoru stačí, ale spíše ohobluje brzdové destičky), kterými jede někdo v levém pruhu a zase jedete pár desítek vteřin za ním těch 130. Když k tomu pak přičtete několik omezení, kde v opravovaném úseku jedete pěkných pár kilometrů 80 tak světe div se ta spotřeba vůbec nevypadá tak zle jak by se mohlo zdát. Dokonce jsem vypozoroval, že v zimě je rozdíl mezi divokou a klidnou jízdou menší než v létě. Patrně za to může fakt, že se díky většímu odpadnímu teplu ušetří energie pro topení, takže jsem překvapivě zvládl každou etapu s větší rezervou než jsem očekával.

                6. Tohle by mě zajímalo z technického hlediska. Kolik Tesla
                  Tohle by mě zajímalo z technického hlediska. Kolik Tesla narekuperuje na běžné trase (mimo dálnici) 100 km? Měřil jsou to na Kia Soul a bylo to kolem 2,5-3 kWh, tedy 10% kapacity baterie.

                7. Nedavno jsem se pripojil pres OBD a vycetl, ze jsem mel v te
                  Nedavno jsem se pripojil pres OBD a vycetl, ze jsem mel v te dobe celkovou spotrebu 13423kWh a rekuperaci jsem nabil za celou dobu 2585kWh tedy nejakych 19%.

                8. Tak to je slušný, ta váha a výkonná rekuperace je na
                  Tak to je slušný, ta váha a výkonná rekuperace je na výsledné rekuperované kapacitě znát.

                9. Taky me to prekvapilo, ze je to tolik.
                  Taky me to prekvapilo, ze je to tolik.

                10. Díky bohu za ty dary!
                  To by chtělo nějakou tabulku

                  Díky bohu za ty dary!

                  To by chtělo nějakou tabulku skutečnejch % rekuperace u všech aut.

                11. Psal jsem kolegovi co ma to Sko a pry cca 10MWh spotrebovano a
                  Psal jsem kolegovi co ma to Sko a pry cca 10MWh spotrebovano a 2MWh zrekuperovano, takze podobne jako ja.

                12. Nevím jestli mám srávnou informaci, v několika článcích
                  Nevím jestli mám srávnou informaci, v několika článcích jsem četl, že Tesla S má max. rekuperaci 60 kW, tedy stejně jako Soul, to se mi nějak nezdá. Pří běžných trasách na Vysočinu apod. narekuperuje auto cca 4%. Buď to špatně odečítám, nebo má Tesla mnohem vyšší účinnost rekuperace, nebo má vyšší rekuperaci než 60 kW.

                13. Pak se hodně projeví váha aut a hlavně terén. Jak psal
                  Pak se hodně projeví váha aut a hlavně terén. Jak psal jeden uživatel Soulu, cestoval po horách a celková rekuperace na 50 km jízdy byla 27%. Vzhledem k tomu, že jezdím víceméně po rovině a s průměrnou rychlostí do 40 km/h tak ta rekuperace je o dost slabší.

                14. Ta vetsi vaha by se mela projevit hlavne v absolutnich
                  Ta vetsi vaha by se mela projevit hlavne v absolutnich cislech. Kdyz se to da do kontextu se spotrebou, ktera je u tezsiho auta take vyssi tak by to melo byt podobne.
                  Kdo vi co v tom vsechno hraje roli.
                  Urcite jizdni styl. Ve meste se mnohem casteji brzdi pedalem, za mestem pri trose predvidavosti a udrzovani rozestupu ho vubec nepotrebujete.

                15. Taky si rikam, ze v abs. cislech by to melo byt jedno, ale
                  Taky si rikam, ze v abs. cislech by to melo byt jedno, ale rekuperace u auta rekneme o 40% tezsiho, ktere jezdi vyrazne rychleji, bude mnohem vetsi (delsi), protoze narust kineticke energie se ctvercem rychlosti je dost zasadni. Bezne Soul rekuperuje pri pusteni plyn. pedalu 40-50 kW, ale pri rychlosti 90-100 km/h je ten ucinek natolik silny, ze staci 3 sekundy na vyrazne zpomaleni auta a pri jizde z mensiho kopce na tempomat je ta rekuperace velmi mala, rekneme 2-5 kWh, protoze ta nizsi hmotnost se da i slabou rekuperaci brzdit. Teprve pri vetsim a delsim klesani se rekuperace projevi razantneji. Nekde jsem videl test Soulu do 4 km kopce, kde nahoru se odecetlo 17km z dojezdu a dolu zase 7 km pricetlo.

                16. Možná to bylo na Slovensku u Rasťa Chvály 4. 11. 2015,
                  Možná to bylo na Slovensku u Rasťa Chvály 4. 11. 2015, když se Soulem jel na hory na sjezdovku -https://www.youtube.com/watch?v=Go9RRsJMEmo – „Strmou cestou na Šachtičky pri Banskej Bystrici sme skúšali výdrž batérií do kopca a schopnosť rekuperácie cestou dole. Zisťovali sme, či Kia Soul EV upozorní vodičov vzadu na spomalenie spôsobené rekuperovaním.“ Nahoru -17, dolů +9 km z dojezdu.

                17. Ano, to je ten test. Některá auta při silné rekuparaci
                  Ano, to je ten test. Některá auta při silné rekuparaci brzdová světla nerozsvítí, což je docela problém, protože ten brzdný účinek je celkem výrazný.

                18. Rasťo zkoušel rozsvícení brzdových světel i na Tesle
                  Rasťo zkoušel rozsvícení brzdových světel i na Tesle kterou už hodně dávno testoval ( https://www.youtube.com/watch?v=mb59Kh22C8s )
                  Ještě jsem neviděl EV, kde by to nesvítilo automaticky při razantnější rekuperaci. A je to celkem inteligentní. Konkrétně na Soulu se brzdová světla rozsvítí při jakékoli silnější deceleraci. Ta slábne se snižující se rychlostí a s tou se i zhasnou brzdová světla.
                  Mimochodem jak tu někde výše je uvedeno, že Soul rekuperuje pouze 60kW není to tak. Alespoň podle palubního počítače dokáže až 81kW.

                19. Mám pocit že Leaf a BMW i3 nerozsvítí světla, ale
                  Mám pocit že Leaf a BMW i3 nerozsvítí světla, ale netestoval jsem to, jen se mi zdálo, že se mi několikrát málem řidiči podívali do kufru.

                20. jojo, Leaf pri rekuperaci nesviti. A je jedno pri jake
                  jojo, Leaf pri rekuperaci nesviti. A je jedno pri jake rychlosti rekuperuje.On taky pri stylu jizdy na rekuperaci, bych porad blikal 🙂

                21. Ion taky ne, takže brzdím plynule rekuperací a pokud to má
                  Ion taky ne, takže brzdím plynule rekuperací a pokud to má být rychle, ťuknu po brzdovém pedálu. Jinak nepozorní za mnou, co nesledují zkracující se vzdálenost mezi auty a jen čekají na brzdová světla (někdy ani potom), mají tendenci kontrolovat mi nákup v zadním kufru. A řekněme si upřímně, je každému buřt, po čem tloustnu 🙂

                22. Tak mi právě kolega upřesnil, že podle OBD, z kterého
                  Tak mi právě kolega upřesnil, že podle OBD, z kterého sledoval data online za jízdy to rekuperuje až 72kW.

                23. modenaboy psal, že mu ukazuje palubní počítač až -81 kW
                  modenaboy psal, že mu ukazuje palubní počítač až -81 kW rekuperaci, já jsem to dnes vyzkoušel z prudšího kopce a OBD ukázal -74,2 kW.

                24. Tak jsem to natočil. Není to 81kW, ale 79kW. Možná byl
                  Tak jsem to natočil. Není to 81kW, ale 79kW. Možná byl krátký rozjezd, bylo to natočeno narychlo. I tak myslím slušná porce. https://youtu.be/M3uh84tNHXg

                25. Ten palubní počítač má jisté zpoždění a někdy
                  Ten palubní počítač má jisté zpoždění a někdy neukáže ten špičkový výkon co zachytí OBD, ale v zásadě to není nic důležitého. Zajímavé je, že zatímco u Leafu nebo BMW i3 jsem neviděl nárůst dojezdu na palubním počítači (přestože dojezd ve skutečnosti naroste), tak Soul toto ukazuje.

                26. Opět fyzikální nepochopení věci. Rekuperace má význam
                  Opět fyzikální nepochopení věci. Rekuperace má význam tam, kde se aerodynamický odpor jako nelineární složka podílí na ztrátách jen okrajově, tedy v nízkých, ideálně městských podmínkách. Jde o jednoduché vztahy zachování energie. Zjednodušeně jestliže je poměr aerodynamických ztrát 10% a uložení do setrvačné energie tak může být klidně 50-60% (z toho odečtě pak konverzi typů energie při rekuperaci) z celkových při 50km/h, pak při 150km/h je to již zhruba 80%. Tedy uložení do setrvačné energie je prakticky bezvýznamné (zbytek poberou ostatní ztráty). A to neřeším, že pokud není možné jet víceméně trvale 180km/h, tak je průměrná rychlost jízdy výrazně menší, obvykle oněch 130-145km/h. V takovém jízdním profilu sice Sko vydrží jet i přes 300km, ale ropáci v takovém režimu dávají 1000 a více km. Tedy opět nesouměřitelná situace.

                  Stále berte v potaz, že aerodynamika je sviňa a výkon pro překonání odporu vzduchu roste na třetí s rychlostí. Težce tak překonává se zvyšující se rychlostí například i setrvačnost (kinetickou energii, roste s druhou mocninou).

                  Právě obrovská výhoda elektromobilů je v kolonách (elektropohon má nižší vlastní ztráty) a městském provozu obecně. Tam byli bez konkurence už dříve, ještě za dob olověných baterií.

                27. Vy jste fakt takovy teoretik.
                  A proto, kdyz pustim plyn ve

                  Vy jste fakt takovy teoretik.
                  A proto, kdyz pustim plyn ve 180km tak plachtim jak blazen jeste jskou dobu a po celou tu dobu cpu do baterky 60kW, zatimco ve meste pri 50ti, kdyz pustim plyn tak se to ani na tech 60kW nedostane, protoze brzdny ucinek by byl tak silny, ze to radeji snizi rekuperaci aby posadka nevisela v pasech a auto nestalo na fleku…

                  Tak tedy trocha cisel z praxe. Za pul roku jsem najel 37tis. Z toho se da odvodit, ze jezdim prevazne dalky a nikoli po meste. Podle palubniho pocitace jsem si za tu dobu rekuperaci vyrobil vice nez 19% veskere spotrebovane energie…

                  Je chvalihodne, ze jste neco vystudoval, tak az k tomu jeste vystudujete skolu zivota, zjistite, ze teorie a praxe se casto rozchazeji. Opravdovy vedec by vam pak dokazal vysvetlit i proc. Ja vam jen pisu jak to v realu je.

                28. Ve 180 brzdíte 60kW a ono to plachtí jako blázen 😀 😀 😀
                  Ve 180 brzdíte 60kW a ono to plachtí jako blázen 😀 😀 😀 Jako má to dobrej zábavní systém, o tom žádná 😀 😀 😀

                29. Ze 180 na 130 rekuperuju naplno nejméně 15 až 30 vteřin.
                  Ze 180 na 130 rekuperuju naplno nejméně 15 až 30 vteřin. Což je na dálnici při téhle rychlosti zatraceně dlouhá doba/vzdálenost, ale pokud se našel další nevěřící Tomáš mohu to změřit přesně.

                30. Věřím! Proboha já vám věřím, že to ten zábavní
                  Věřím! Proboha já vám věřím, že to ten zábavní palubní systém ukáže…
                  Víte, 60 kW je asi tak výkon, který potřebujete, abyste tu rychlost 180 km/h udržel konstantní. A vy, potažmo vaše auto tvrdí, že je to výkon, který rekuperuje, když v té rychlosti na rovině sundáte nohu z plynu. To nemá chybu 😀

                31. Zrovna mi kolega říkal, že přes OBD konektor vyčetl za
                  Zrovna mi kolega říkal, že přes OBD konektor vyčetl za jízdy, že to rekuperuje až 72kW.
                  Natočím nějaké video jak daleko budu z této rychlosti plachtit při vyřazení a jak daleko při rekuperaci.
                  Aby i chytrolíni vašeho typu, co vživotě 180Km/h nejeli, natož Teslou viděli nevídané…

                32. Prosím pěkně, připojte údaj o podélném sklonu vozovky.
                  Prosím pěkně, připojte údaj o podélném sklonu vozovky. Díky 😀 😀 😀

                33. Takže, na prvním videu:
                  https://youtu.be/eGLjINJm-6c
                  lze

                  Takže, na prvním videu:
                  https://youtu.be/eGLjINJm-6c
                  lze vyčíst, že při plné rekuperaci klesne rychlost ze 180km/h na 130km/h za 13s, testováno dvakrát po sobě pokaždé se stejným výsledkem.

                  Na druhém videu:
                  https://youtu.be/N1T8TsV6JXs
                  je vidět, že při plachtění klesne rychlost ze 180km/h na 130km/h za 26s.

                  Oboje testováno na rovině, první video na cestě tam a druhé na stejné rovině cestou zpět.
                  Také je třeba vzít v úvahu zimní pneu, které určitě valivému odporu neuberou. Už jen proto, že mi je v Tesle nafoukali na 2.8, namísto 3.1 jako měli letní.

                  Rychlost klesá sice nelineárně, ale i kdybych bral průměr 155km/h, tak za 13s urazím 559,7m a to je zatraceně dlouhá vzdálenost. To když zahlédnete ceduli sjezd za 500m tak stejně ještě musíte brzdit nohou aby jste do něj nevlétl jak závodník, nedej bože, že to bude trochu z kopce.
                  Toliko k plachtění jak jsem to nazval i při brždění rekuperací.

                  Co se týká rekuperace. Můžete samozřejmě zpochybňovat fakt, že auto podle informací z OBD konektoru rekuperuje 72kWty. No bylo by, ale trochu divné kdyby posílali do konektoru ukrytém v útrobách (musíte kvůli němu odcvaknout přihrádku pod displayem) neboť je patrně určen pro servisy Tesla, falešné informace, ale tohle už vám fakt vyvracet nehodlám.

                34. cernakus: Když mluvíte o lžích a fyzikální realitě
                  cernakus: Když mluvíte o lžích a fyzikální realitě dovolil bych si trochu nesouhhlasit s formulací vašeho tvrzení že „…spotřeba je závislá od průběhu výkonu a ten je zejména v rychlostech nad 90km/h roste s třetí mocninou rychlosti…“

                  Tvrzení je poněkud zavádějící. Ano, s třetí mocninou rychlosti spotřeba poroste, ale spotřeba časová, třeba ta hodinová.
                  Pokud ovšem budeme mluvit o spotřebě na 100km jak je u aut mnohem běžnější, musíme vzít v úvahu že rychleji jedoucí auto těch sto kiláků ujede dříve a bude proto vykazovat tu vysokou hodinovou spotřebu po kratší dobu. Takže spotřeba na 100 km nám neporoste s třetí mocninou, ale třeba jen s druhou mocninou rychlosti, a v praxi vzhledm k částečně lineárním odporům to bude ještě méně. Myslím si že v zájmu objektivity jste na tyto skutečnosti měl upozornit už sám ve svém příspěvku.

                35. Btw. video na internetu má nesrovnatelně větší důkazní
                  Btw. video na internetu má nesrovnatelně větší důkazní hodnotu, nežli cancy internetového lháře.

                  Je to vědecký přístup. I když ne zcela vědecký, tak je mu blízko. Máme dvě videa ukazující u dvou diskutovaných vozidel pokus o maximální akceleraci. A vytvořené časové osy videa nám umožní porovnat jejich akcelerační křivky, které, světe div se, potvrzují, že Tesla S P90D je civilně vypadající dragster pro akcelerace z nuly a pro maximální délky jízdy 400m z nuly. Při dálničních rychlostech ji kdejaký ostřejší benzín ujede.

                  Sorry, ale žvást o tom, že jsi se honil s 911 GT3 je jen žvást. Nemá ani snahu tvářit se jako věděcky ověřitelné tvrzení.

                  Proto jsem použil videa, které jsem nedělal já (tedy nemohu být obviněn z účelových úprav) a dávají docela jasný podklad pro mou argumentaci.

                  Pokud se domníváš, že zjištění (tedy, že při startovní rychlosti 130km/h Giulia každou sekudnu přidává větší delta v k rychlosti než Sko) je nepravdivé, tak jej rozporuj. Najdi důkazy, které to rozporují. Ale odpusť si kecy o videu z internetu, když sám, dáváš nejen dojmy, ale ještě k tomu nepodložené.

                36. Pan je dokonce vedec. A vedeckou praci zaklada na tom, ze ma
                  Pan je dokonce vedec. A vedeckou praci zaklada na tom, ze ma znameho a youtube… 🙂
                  Nejaky patek uz tady prispivam, i clanek uz jsem tu uverejnil a tehdy s presne zdokumentovanou cestou kvuli takovym nevericim Tomasum jako jste vy, takze myslim ze ostatni si uz udelali obrazek o tom jestli jsem lhar nebo nikoli.
                  Preji prijemnou sobotu a az si treba jednou budete moci dovolit delsi moznost otestovani nejake Tesly tak to pochopite.

                37. Micheline, když cernakus tvrdí že nemáš Teslu tak to
                  Micheline, když cernakus tvrdí že nemáš Teslu tak to prostě ber jako holý fakt!!! jo a ten článek jak jsi odtahoval švagrovu Suzinu tak to byl jasnej photoshop :-)))))))))))

                  za mně samozřejmě pevné nervy a trpělivost proti ropným prudičům :-))

                38. Děkuji. Potěší vědět, že to tu čtou i normální lidé.
                  Děkuji. Potěší vědět, že to tu čtou i normální lidé.

                39. Michelin je ale také ropný prudič. Jako každý Teslista.
                  Michelin je ale také ropný prudič. Jako každý Teslista. Nebo si myslíš, že baterky se vyrábí za pomocí energie vzduchu? A že se nabíjí za pomoci energie vzduchu? Než začneš argumentovat OZE, dovolím si podotknout, že vyjma vodních elektráren si na sebe žádná OZE nevydělá (myšlena energetická bilance) a je tudíž dotována ostatními typy výroby energie. Což jsou, světe div se, vedle uhlí hlavně ropné produkty.

                  A mimochodem, já byl nadšený elektromobilista v době, kdy to ještě nebylo v módě, ale protože jsem také vystudovaný elektrotechnik, tak vidím trošku širší souvislosti a to co vidím okolo moderních model se mi pranic nelíbí.

                  PS: Supravodiče je ta správná cesta. Jenže do tak technicky pokročilých věcí se soukromníkům nechce a státy na to, díky kapitalizmu nemají peníze.

                40. ropní prudiči jsou všichni obyvatelé Země, akorát je
                  ropní prudiči jsou všichni obyvatelé Země, akorát je někdo větší a menší prudič, a někdo megaprudič (lítá třeba soukromým tyskáčem místo aby chodil pěšky), energetická bilance OZE? k čemu to je? na co se to používá? to jako že je lepší pálit na výrobu elektřiny neobnovující se uhlí,ropu než vyrábět elektřinu z větru, vody, slunce a to uhlí,ropu si šetřit na potřebnější věci?
                  odkdy státy nemají peníze? stačí napsat, zavolat do ČNB jestli můžou vytisknout pár set miliard korun na supravodiče? když mohli vytisknout na nakupování EURA jistě můžou vytisknout i na ty supravodiče ne?

                41. Není to lepší. Souhlasím s tím, že je třeba zastavit
                  Není to lepší. Souhlasím s tím, že je třeba zastavit Globální oteplování, protože díky naší technice si lépe poradíme s Globální zimou (je vždy složitější teplotu prostředí snížit, nežli ji zvýšit).

                  Nicméně, řešením je, hodit Car bombu do Yellowstonské caldery a vyvolat tím nejen globální ochlazení (kdy se pak chladnější oceány postarají o přebytek skleníkových plynů), ale zredukovali bychom také absolutně největší znečišťovatele planety.

                  Řešením je pokročit v technologiích supravodičů (rozvod, ukládaní, generování a spotřeba energie) a jádra (jediný opravdu použitelný dostatečně čistý zdroj energie při použití FBR a časem i fúzi).

                  Řešením není pomocí dotací křivit fyzikální realitu a nechat tomuto pokřivení navíc neřízený až chaotický průběh.

                  řešením je rozumně nastavovat limity pro nové automobily, aby náklady na jejich plnění nestály na vývoji a vedlejších škodách více, než-li se ušetřilo, ale na druhou stranu také násilím ze silnic stahovat staré střepy (není nad to, když popotahují VW za „podvod“ na jejich relativně čistých vozidlech a jezdí nám tu vejtřasky, kterým z výfuku ta ropa snad rovnou teče).

                  řešením je poslat k veslu vědce a techniky, kteří se rozhodují na základě vědeckých faktů a poznatků, ne na základě lobby (ať už zelená, nebo uhelná, nebo jakákoliv jiná).

                  Řešením je svrhnout aktuální zrůdný kapitalistický režim, který dohnal konzum ad absurdum a produkuje nepředstavitelné množství odpadu tím, že i neinovativní obory průmyslu uměle tlačí do zkrácení životnosti výrobků, aby bylo možné vyrábět v obrovských masách. Což produkuje obrovské množství odpadu.

                  Řešením je zatnout tipec globální ekonomice, která umožňuje lokální populační exploze neodpovídající lokálním možnostem planety tuto populaci uživit.

                  Jak vidíte, jsem zelenější, než leckterý ekoterorista. Akorát při ochranně přírody chci používat především hlavu, nikoliv srdce. Emoce, totiž zatemňují vědecké poznání a jsou cestou do pekel.

                42. klobouk dolů SOUHLASÍM se vším, tak nechápu kde je
                  klobouk dolů SOUHLASÍM se vším, tak nechápu kde je problém?přece nemůžou být problémem „dotace,podpora“ všech čistých technologií které jsou ke prospěchu Země, nebo raději sypat natištěné peníze do tanků? ponorek? letadel? munice, bomb
                  ta příroda si za ty stovky,možná tisíce let drancování nezaslouží nějaké dotace,podporu? to ta příroda ještě musí lidem kteří ji ničí stovky let dokazovat že je to ekonomicky soběstačné,smysluplné? já osobně být tou přírodou, tak bych vůbec s těmi lidmi nediskutoval, nemluvě o tom kolik toho lidi zničili jen ve 2 blbých světových válkách, (vše to bylo nejdříve vytvořeno z darů přírody – a pak následně zničeno – pro mě ukázka naprosté lidské DEMENCE)

                43. Jen jestli pánové nezaměňujete důsledek za příčinu.
                  Jen jestli pánové nezaměňujete důsledek za příčinu. Protože já pamatuji u vesla komunisty poměrně dobře a jak tehdy vypadalo Československo z hlediska ekologie taky. Ostatně byl to tehdy ekologický nátlak a první protesty, které začaly demontovat systém, který už jel jen z podstaty, protože všechno nakradené prožral. Když tedy odstraníte kapitalismus, čím ho hodláte nahradit? Co bude vlajkou pokroku na poli elektromobility? A víte třeba, že to byli komunisti, kdo likvidoval celé tramvajové trati mezi městy a trolejbusové v nich, aby je nahradil spalovacími autobusy?

                44. Bohužel dotace a podpora nejsou problémem. Problém je, kdo
                  Bohužel dotace a podpora nejsou problémem. Problém je, kdo je uděluje a pro koho. Tam, přesně jako v této diskuzi, nehraje roli přírodovědní podstata systému, ale emoční a ziskuchtivá. Je to problém politickoekonomického systému jako takového.

                45. takže největším problémem jsou lidi trpící mamonem,
                  takže největším problémem jsou lidi trpící mamonem, bohužel to je většina populace Země

                46. I soudruh Lenin měl rád dobré věci. Coby statkářský
                  I soudruh Lenin měl rád dobré věci. Coby statkářský synek Uljanov měl mamonu dost. Když to pak vezmeme napříč historií a kontinenty, tak snad jen Mao Ce tung a Rudí Khmerové to mysleli s prostotou vážně, ale děkuji, nechci. Trošku moc zla, bolesti a mrtvol, na můj mamonářský vkus.

                47. Úzasné tobě konečně docvaklo kde a jak se vlastně
                  Úzasné tobě konečně docvaklo kde a jak se vlastně vyrábí elektřina a hned se běžíš pochlubit. Tak to je chválihodné, že ses konečně začal zajímat o životní prostředí a začal si myslet zeleně :)))

                  Studuj dál, jsi na dobrý cestě 😉
                  Třeba tady:
                  Fosilní paliva jsou dotovaný 10 milionama $ každou minutu … 🙂
                  Fossil fuels subsidised by $10m a minute, says IMF
                  http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/fossil-fuel-companies-getting-10m-a-minute-in-subsidies-says-imf

                48. To je samozřejmě nesmysl. Na fosilních palivech stojí
                  To je samozřejmě nesmysl. Na fosilních palivech stojí světová ekonomika. Pokud by fosilní paliva nebyly energeticky ziskové, tak by žádný průmysl neexistoval. Energie je základní vstup, dokonce primární. Pokud systém není v energetickém plusu, entalpie toho systému nakonec klesne na nulu a systém zanikne. Mimochodem, on ani fosilní systém v plusu není, neboť z něj bereme rychleji, než do něj slunce dokáže ukládat a to mnohonásobně rychleji. Ovšem pro výhledy v délce generací jsou fosilní systémy ziskové.

                  Lidé z IFM jsou ekonomové, tedy lidé, kteří energetické bilanci nerozumí. A článek jsem nečetl. Škoda času.

                49. Ano, jsou to ekonomové. Proto znají tzv. externality. Tedy
                  Ano, jsou to ekonomové. Proto znají tzv. externality. Tedy náklady, které nejsou započítány a ten, kdo realizuje zisk z dané činnosti je neplatí. Třeba likvidace ropných lagun v Ostravě, likvidace následků povrchové těžby na Mostecku, dekontaminace zeminy do hloubky několika metrů ve fabrikách na Pardubicku atd. atd. atd.

                  Ovšem zatímco dekontaminace skončí, na Ostravsku nám budou stále unikat důlní plyny a my to muset řešit, stejně jako budeme muset čerpat důlní vodu. O nemožnosti stavět na poddolovaných územích nemluvě. To jsou nevratné procesy. Jak je oceníte?

                  A tohle všechno, nemluvě o zdravotních věcech, prostě v ceně uhlí a ropy není a těžař neplatí. Proto jsou tyto obory prudce ziskové.
                  Až s poklesem ceny ropy přiznali šejci, že budou drtit americký břidlicový plyn a ruskou ropu cenou. Oni vyrábějí barel za 7 USD, ostatní za desítky, tak tu cenu 30-50 zkusí vydržet. Není to přitom tak dávno, co radostně prodávali za 110. A drželi tím svět v šachu.

                50. Fuj to sem si voddech a já už myslel, že vyhazujem peníze
                  Fuj to sem si voddech a já už myslel, že vyhazujem peníze voknem! :))))))

                  Té nová vědecká metoda rovnou říct vo něčem co jsem nečetl, že je to nesmysl a že lidé z IMF energetice nerozumí? :)))

                51. To jsem rád, že jako Ionista jsem jen malý ropný
                  To jsem rád, že jako Ionista jsem jen malý ropný prudílek. Ale i tak vím, že třeba FV panel si na sebe dle energetické bilance vydělá za necelé dva roky. A že dokonce podle toho, kde ho vyrábí, i on může být vyroben z elektřiny OZE.

                  Vaše elektromobilní historie nás zajímá. Pochlubte se. Jezdil jste ve Škodě Beta nebo ještě působil v Brně u prvních československých elektromobilů? Jaké to tehdy bylo?

                  Mně se supravodiče a supravodivé cívky taky líbí. Ale jak by Vám řekl docent z VUT Brno, na grafu využitelnosti úložišť energie jsou stále v intervalu teorie a pokusné projekty v malém. Pak je interval pokusné instalace. A až potom interval komerční instalace. Kde jsou kromě těch přečerpávacích elektráren v podstatě jen komerční baterie všech typů (rovněž s výjimkou experimentálních s teoreticky fantastickými parametry).

                  Ještě bych si politicky dovolil nesouhlasit s tím, že státy díky kapitalismu nemají peníze na výzkum. Mají, jen se příliš hodně krade. Hyen i vlků je po cestě příliš mnoho a mají příliš velké pole působnosti.

                52. Ano, jsi lhář. Důkazy jsou nekompromisní. nechceš-li být
                  Ano, jsi lhář. Důkazy jsou nekompromisní. nechceš-li být za lháře, tak začni používat fakta.

                  Dám ti takový příklad. Místo přejel jsem republiku napiš například, jel jsem z Mariánek do Plzně, pak do Prahy, tam jsem dobíjel a musel si dát proto večeři, následně jsem v opět dobíjel a proto si dal kafe. A nakonec jsme dojeli do Brna. To je dejme tomu přes „celou republiku“. Snažil jsem se udržovat rychlost 180km/h tachometrových, nicméně průměrná jízdní rychlost byla 145km/h (to je obvyklá realita na našich silnicích s předjíždějícími se kamióny a ženskýma, které si myslí, že předjíždět při 105km/h je správná a bezpečná jízda). Nicméně díky těm dvěma (ne)dobrovolným pauzám byla celková cestovní rychlost jen 80km/h. Párkrát mě dojel Mercedes C s dvoulitrovým motorem a tak jsem mu ukázal záda, hajzlíkovi. Kvůli němu jsem pak musel dobíjet ještě v Humpolci, šmejd jeden!

                  Protože to byla (pokud se ta cesta uskutečnila) realita spíše, než co jsi popsal. A samozřejmě, je to jen má dedukce. Klidně si můžeš dosadit čísla jiná. Ale musíš je dosadit. Tvůj povodní popis totiž umožňuje libovolnou interpretaci. Vědecká metoda je přístupná všem, kteří ví, co to vlastně vůbec znamená. Nemusíš být věděc, aby jsi ji mohl používat. Samozřejmě to vyžaduje mít nějaké to IQ, kognitivní schopnosti a hlavně znalosti přírodovědných oborů (což zcela zjevně nemáš, fyzika a matematika zde použitá je 2. stupěň ZŠ, to je nad síly většiny lidí, co jsou ze školy déle jak 5 let).

                53. Víte soukromí je pro mě důležitější než přesvědčit
                  Víte soukromí je pro mě důležitější než přesvědčit někoho jako jste vy o něčem o čem se přesvědčit stejně nenechá, takže se omlouvám, ale konkrétní místa odkud a kam jsem jel tu zveřejňovat nebudu.
                  Pokud někdo soudí podle sebe, že každý primárně lže, pak jsem tedy v očích takových lhář, a ti ostatní, kteří nemají důvod si něco vymýšlet aby byli v anonymní diskzi zajímaví vědí jak to je.
                  A nezlobte se na mě, ale když vyjedu v půl páté odpoledne a dojedu v noci (ne kvuli nabíjení, ale kvuli tomu, že jsem se ještě cestou stavěl něco vyřídit, a také jsme stáli a popojížděli na D1 v asi pětikilometrové koloně) tak fakt nebudu rodinu trápit hlady. A zastávka na kávu po tom co mi slehla večeře je pro mě taktéž samozřejmá.

                  PS: Kdyz uz neco, tak jedine co bych tomuhle zpusobu cestovani vytkl je nemoznost vyberu kde si tu veceri dam. Na druhou stranu U krbu zas tak spatne nevari, prostredi prijemne a ve Vystrkove prave rekonstruuji Benzinu. Bude to pry hotove tusim 8 prosince.

                54. Nepochopil. Nešlo o příběh jako takový, jde o jeho
                  Nepochopil. Nešlo o příběh jako takový, jde o jeho použití pro seriózní debatu. Pokud má protistrana mít možnost jakokoliv kriticky zhodnotit tvůj názor/argument, potřebuje znát co nejvíce konkrétních a relevantních podrobností. To je vědecká metoda. A k tomu jsem se chtěl s tebou dopracovat. Vidím, že bez šancí. Byť právo na soukromí respektuji.

                55. I kdybych ty konkretni data dodal, tak skoncime u toho, ze mi
                  I kdybych ty konkretni data dodal, tak skoncime u toho, ze mi zapocitate do prumerne rychlosti i zastavky a budeme se prit o to jestli je nebo neni normalni jet necelych 500km bez zastavky.
                  To vsechno uz tady bylo v minulych diskuzich s jinymi nevericimi Tomasi…

                56. Já už jsem to vzdal a uznal, že na borce, co dávají
                  Já už jsem to vzdal a uznal, že na borce, co dávají Chorvatsko v kuse bez zastávky na otočku a tankují jen 3 minuty, prostě nemám. Nu, budu se s tím muset naučit žít. Život není fér 🙂

                57. 🙂
                  To je ten problem, ze my se tu snazime prezentovat

                  🙂
                  To je ten problem, ze my se tu snazime prezentovat zkusenosti z realneho normalniho pouzivani, zatimco tihle lide argumentuji nenormalnim cestovanim bez zastavek nebo nerealnym provozem na zavodnich okruzich.

                58. Sotěz o nejplacatější prdel a chcaní za jízdy do petky
                  Sotěz o nejplacatější prdel a chcaní za jízdy do petky je v plným proudu :)))

                59. 🙂
                  Ale na ten okruh si zajedu. Jen tak pro zabavu. Stejne me

                  🙂
                  Ale na ten okruh si zajedu. Jen tak pro zabavu. Stejne me to vzdycky lakalo. Skoda jen, ze do jara daleko a ted bude studena zem a zimni pneu tomu taky nepridaji.

                60. Pokud máte čas, nebylo by od věci zajet tam pro porovnání
                  Pokud máte čas, nebylo by od věci zajet tam pro porovnání teď v teplotách kolem nuly a pak v létě. Bude hezky vidět rozdíl letní /zimní pneu a studená / teplá pneu na studeném / horkém asfaltu. K tomu pak odpovídající časy, rychlosti a spotřeba.
                  P.S. Máme my se ale dobře, že můžeme řešit takové detailíky a ještě jen pro zábavu. Važme si toho.

                61. Snad to klapne. I kdyz ten cas ted v zime tam bude delat spise
                  Snad to klapne. I kdyz ten cas ted v zime tam bude delat spise ostudu. A taky to bude ma premiera na zavodnim okruhu…

                62. Pan není ani vědec, ani nevěřící Tomáš, jenom
                  Pan není ani vědec, ani nevěřící Tomáš, jenom obyčejnej fosilní úchyl.
                  Nemá cenu mu něco dokazovat a vysvětlovat.

                63. No zacinam mit z toho pocit, ze jeste zdaleka neni rozhodnuto.
                  No zacinam mit z toho pocit, ze jeste zdaleka neni rozhodnuto. Probouzeji se nam lide, kterym z ropneho prumyslu tecou zisky, at uz je to jen majitel nejake cerpacky ci cele site nebo servisu. Kazdopadne jim asi dochazi, ze se ten kohoutek zacne kvuli elektroautum prinejmensim priskrcovat a tak se zacinaji zajimat o sveho nepritele a kopat…

                64. Nekterí se proste jen nemohou smírit s faktem, že fosilum
                  Nekterí se proste jen nemohou smírit s faktem, že fosilum zvoní hrana…
                  A to jeste když začnou klesat markantne zisky, to pak bude kopancu…

                65. probouzet se můžou jak chtějí , ale pokud VW oficiálně
                  probouzet se můžou jak chtějí , ale pokud VW oficiálně troubí do světa kolik miliard EUR investuje do EV, tak to beru už jako holý fakt, minimálně v Německu, stejně jako Fukushima byla vlastně požehnáním pro OZE na celém světě tak stejně zafunguje dieselgate v kombinaci s narůstajícím smogem v megapolích pro ekologičtější auta (EV,hybridy,cng), čas ukáže, stačí 1 pětiletka a budeme vidět markantní změny

                66. „A to je reálný stav věcí. Nikdo dospělý nepotřebuje
                  „A to je reálný stav věcí. Nikdo dospělý nepotřebuje vystřelit ze semaforu za sekundu, stačí klidně za dvě“.
                  Reálny stav vecí je asi taký, že síce zo semaforu nepotrebujem vystreliť za sekundu, keď mám prednosť, ale z vedľajšej na hlavnú sa to už hodí. Korunu tomu dávajú start-stop systémy, ktoré vypnú motor v najnevhodnejšej chvíli.

                67. Nepochopil jsi sarkazmus. Pokud zkusíš s teslou vystřelit
                  Nepochopil jsi sarkazmus. Pokud zkusíš s teslou vystřelit naplno do zatáčky, tak jen předvedeš luxusní piruetku a sebereš pneumatikám 500km ze životnosti. To platí samozřejmě pro každé vysoce výkonné auto. Skutečnost je taková, že většina řidičů řídit neumí a nějaké extrémní zrychlení na křižovatkách nepotřebuje, anžto nemá odhad dostatečný se popasovat s okny v řádu několika sekund (to je například utrpení na kruháčích, kdy „ridič“ dává přednost vozidlu, které na kruháč teprve vjíždí z protisměru). A skutečnost dnešního elektromobilisty je taková, že po prvních týdnech blbnutí se zkrotí, aby nemusel dobíjet dvakrát denně. pak jsou z nich prakticky brzdiči.
                  Mimochodem to platí i pro majitele výkonných smraďochů. I když zastávka na pumpě je nesrovnatelně méně bolestivá než na superchargeru, tak je to prostě opruz. Takže nakonec se ze žihadla typu RS6 stane dálniční polykač pro ještě použitelné rychlosti (do 200km/h) a občas se nějakému kreténovi v Tesle nebo jiném rádoby supersportu ukáže, že tohle není obyčejný kombík…

                68. SOUHLAS lidi co mají TESLU jsou megakreténi protože
                  SOUHLAS lidi co mají TESLU jsou megakreténi protože uvažují ekologicky a celé to oteplovaní planety je jeden velký podvod

                69. Zjisti si, jaká je reální zátěž na životní prostředí
                  Zjisti si, jaká je reální zátěž na životní prostředí je Lithium baterkový a OZE průmysl a pak se kousni do jazyka za tu blbost co jsi napsal.

                70. Zkuste si zjistit, co to znamená neustálá těžba, dovoz a
                  Zkuste si zjistit, co to znamená neustálá těžba, dovoz a úprava paliv, která spálíte v běžné elektrárně nebo v autě. A pak si teprve ukažte na OZE, kde slunce vyjde každý den, vítr fouká ve zvolené lokalitě prakticky plynule a voda, už kvůli nutnému průtoku, teče neustále (geotermály nezmiňuji, není každá země Island a Italům stačí sluníčko, nemusí navrtávat Etnu). A pak si zjistěte, že lithia je v baterce dnes jen okolo 6% a že je to fakticky nekonečný ukladač energie a ještě recyklovatelný, který se vytěží jen jednou.

                71. Tak tohle asik nemá cenu. Co věta to bomba. Ukázkový
                  Tak tohle asik nemá cenu. Co věta to bomba. Ukázkový ekoterorista (zabij bobra, zachráníš strom). Sorry na tohle v sobotu fakt nemám chuť a asi nikdy jindy. Náboženského fanatika taky nepřesvědčím, že Bůh není.

                72. zabij bobra, zachráníš strom :-))) pěkný srovnání
                  i

                  zabij bobra, zachráníš strom :-))) pěkný srovnání
                  i když spíše by mělo být zabij dřevorubce, ten bobr ty stromy nekácí kvůli zisku a neodváží je pryč z lesa

                73. Musíte cermakuse trochu přivzdělat, díky za to. Fyziku
                  Musíte cermakuse trochu přivzdělat, díky za to. Fyziku dává, ale zoologii ne.

                74. Na bobry mi nesahejte!!! Celý dětsví jsem snil o tom zda se
                  Na bobry mi nesahejte!!! Celý dětsví jsem snil o tom zda se ještě někdy vrátí do Čech a když to opravdu nastalo tak jsem měl pocit, že už se příroda aspoň trochu vzpamatovává z toho komančskýho těžkýho průmyslu a jeho sajrajtů. Kupodivu je tu nikdo nevítal s fanfárama a lidi si okamžitě začali stěžovat že jim kácej stromy a stavěj hráze!!!
                  Byl dost depresivní jezdit po krásách českých a dozvídat se zde byl zastřelen poslední medevěd, zde byl zastřelen posledni vlk atd. atd. >:((((
                  Škoda, že se nemůže vrátit i losos. Zatoulanýho zubra teď ididoti v Německu radši rovnou zastřelili protože se ty debilové cejtili ohrožený!!!! Asi protože je to národní polské zvíře nebo co. V poslední době mě přijemně překvapili zatoulaní losové a aspoň dovezení vlci, kterejm se snad i daří. Hoj více té rozmanitosti tu potřebujem, není to tu jen naše a to že si to tu naporcujem dálnicema, vykácíme dle libosti, vyrubem, zavezem, zamoříme sajrajtem a voplotíme plotama neznamená že je tu to všechno jen naše.

                  Bohužel prej teď mizej hromadně ptáci a stále ubývá včel. Teplomilný druhy se přesouvaj na sever a někteří ptáci už se ani nestěhujou.

                75. Já vím, že jsem dobrej, nemusíte mne tak veřejně
                  Já vím, že jsem dobrej, nemusíte mne tak veřejně chválit. Se pak červenám u kompu 🙂
                  Bobří maso jsem ještě nejedl, to je bohužel fakt, ale bobr už mne párkrát naštval. Naposledy když jsme museli bořit co pár set metrů hráze napříč řekou při sjíždění horního toku Moravy na raftu.
                  Mne moje náboženství – čistý vzduch bez kraválu a vibrací – baví. Na ekoteroristu nemám, to bych Vám, petrolheadům, chodil po nocích foukat montážní pěnu do výfuků. Aha, dobrý nápad, máte na mne tvůrčí vliv. Na sídlištích by to určitě zvýšilo nutnost používání MHD a dokázalo, jak je vlastně poddimenzovaná :-))))

                76. Nikdo tady není zvědavý na tvoje pomýlené názory.
                  Vodpal

                  Nikdo tady není zvědavý na tvoje pomýlené názory.
                  Vodpal na autoforum !!!

                77. V baterii Tesly 85 kWh je asi 7,14 kg lithia což činí 1,3 %
                  V baterii Tesly 85 kWh je asi 7,14 kg lithia což činí 1,3 % hmotnosti baterie.
                  Když si vezmete, že v každý kyselinový startovací baterce u miliard spalováků a bohužel i elektroaut je ještě větší množství jedovatýho olova než lithia v každý EV baterce a musej se co cca každý 3 roky měnit, tak to je slušnej mazec. Navíc olova je v zemský kůře skoro 4x míň než lithia.

                78. Až teprve když ty doložíš „reální“ auto „spalovákový“
                  Až teprve když ty doložíš „reální“ auto „spalovákový“ výroba, výfukový emise a prospektorsko-těžařsko-rafinérový-pumpařský průmysl zátěž na životní prostředí a pak si radši rovnou uřízni pazoury i hlavičku… :)))

                79. Je samozřejmě výrazně nižší než aktuální
                  Je samozřejmě výrazně nižší než aktuální fotovětrobaterko průmysl. Musíš to jen podchytit od počátku. Tedy až bude (jestli bude) Gigafactory vyrábět baterky z fotovoltaické elektrárny u/na ní, započítáte i CO2 stopu té elektrárny a stavby nebo budete jen vychcaně počítat jen samotnou výrobu? Protože když si energeticky FV nevydělá na sebe, těžko může nějak rozumně snížit zátěž ŽP napájením výroby baterek.

                80. No jasne, zatimco tezba ropy, jeji doprava do rafinerii,
                  No jasne, zatimco tezba ropy, jeji doprava do rafinerii, nasledne zpracovani a dalsi distribuce ropnych produktu spolu s vyrobou spalovacich motoru a prevodovek a likvidace vyjeteho oleje atd. atd. zivotni prostredi nijak nezatezuji. To jen vyroba tech zpropadenych baterek a fotovoltaickych panelu…

                81. ETak šup dolož to vědátore. Kde máš tu rozvahu? Sypej to
                  ETak šup dolož to vědátore. Kde máš tu rozvahu? Sypej to z rukávu, rád bych už konečně věděl jak se to skutečně má. Zatím meleš jen pátý přes devátý.

                82. Jo, když vezmete hodně staré video s více než rok
                  Jo, když vezmete hodně staré video s více než rok starými neaktuálními časy, tak vám to asi vyjde.
                  Jenže P90D a nyní P100D v módu Ludicrous má zrychlení 0-100 za 2,5/2,4 s (na vašem starém videu 3 s) a 0-200 za 10,8/10,4 s (opět oproti 12,7 s). Další videa ukazují P100D 0-250 pod 22 s, kdežto ta vaše Giulia tam je až za 24 s (vycházím z toho druhého videa).
                  Sorry, ale fakt nemáte pravdu a i při 160-200, dokonce cokoli do 230-240 km/h a až teprve 200-250 dá Giulia o 1 s rychleji.
                  Takže můj závěr pro vás:
                  Blablabla 😀

    2. Proboha kdo zase přišel s tím nesmyslem o potřebě
      Proboha kdo zase přišel s tím nesmyslem o potřebě chlazení baterie? Jestli baterie něco před okruhem potřebuje tak jednoznačně předehřát alespoň na 25°C. Tesla články, stejně tak jako i jiné konkurenční články formátu 18650, běžně dávají 3C při 25°C trvale (tedy 300kW) a 6C špičkově. Baterie si bude na okruhu spokojeně hovět.

      To co se ve voze při okruhovém režimu okamžitě přehřeje je pohon. Jmenovitě první se přehřeje motor v těsném sledu následován měničem a nakonec se dost prohřeje i převodovka. Ono je to i celkem jasné z toho že motor Tesly má nominální/trvalý výkon jen ca 69kW.

      Roadster v tomto ohledu bude mít klíčovou výhodu právě v tom třetím motoru. Kde obecně platí že více menších motorů se chladí lépe než jeden velký.

      1. Napriklad:
        Napriklad: ecomento.com/2014/07/10/tesla-model-s-overheats-tackling-nurburgring/

        Nekde jsem kdysi cetl vic, ale nemuzu to najit, samotneho by mne to zajimalo detailne, kdyz uz o tom mluvime. Mel jsem za to, ze prechod na 2170 je take zduvodnen moznosti lepsiho prenosu vykonu pres vetsi elektrody, vyjma lepsi energeticke hustoty samozrejme.

        Ze baterka si zije nejlepe mezi 20-25 stupnich je mi samozrejme jasne 🙂 Ale zaroven tyto lithiovky nesmi pres 70, coz je predpokladam jeste v pohode teplota jak pro motor, tak prevodovku.

        To samozrejme.

        1. ten článek je především o jednom známém přísloví,
          ten článek je především o jednom známém přísloví, které se týká i Mr. Hollanda. „Myslet znamená ho*no vědět“. Jediné co se tam píše je že došlo k omezení výkonu, že je na vině baterie si pouze myslí a myslí si to blbě.

          O důvodech přechodu na 21-70 se toho taky spousta nakecalo a pokud bystě chtěl znát můj názor, který jsem si vypracoval během několikaletého praktického testování životnosti a parametrů „obyčejných“ průmyslových článků formátu 18650, které jsem měl možnost mimo jiné porovnat s vlastními testy Tesla 18650 článků. A nyní po prvních zkušenostech s průmyslovými články 21700 vám mohu říci, že ten hlavní důvod přechodu je opravdu ten nejprozaičtější = prostě větší velikost článku. Tedy jich je třeba méně do baterie a tím zlevnění výroby vlastní baterie(pozor nikoliv článku).

          Moderní 18650tky jsou pořád téměř ve všech ohledech stále o něco lepší než aktuální produkce 21700.

      2. Sakriš a já blbec jsem si myslel, že Tesla nemá vůbec
        Sakriš a já blbec jsem si myslel, že Tesla nemá vůbec převodovku a až teď mi o trklo jak se může přehřát něco so tam (asi) ani není….

        a je to tak: Odpověď inženýra z Tesly, jestli má převodovku je jasná… Má – jednorychlostní – s konstaním převodem 9,34 k jedné.

        Víc v citátu
        Question: Does the Tesla have a transmission?
        Answer:

        Model S and X have a single speed gear box.

        To go into more detail, the small drive units, the gear ratio is about 9.34:1, small drive units either go on the front of all dual motor Teslas or the rear of the lower end models. For the large drive units, the gear ratio is about 9.73:1. Large drive units always go in the rear. The highest amount of torque is generated 0 RPM but I find during testing max torque happens around the 3000-4000 RPM during a dragstrip test.

        Zdroj: https://www.quora.com/Does-the-Tesla-have-a-transmission

        1. Pár poznámek
          1) Ano všechny sériově vyráběné

          Pár poznámek

          1) Ano všechny sériově vyráběné elektromobily mají jednorychlostní převodovku s převodovým poměrem 8-10:1, tedy zhruba ekvivalent dvojky u převodovek spalovacích motorů. Proto také musí umět motory točit >11 000rpm pro dosažení rychlosti 150km/h a více.

          2) Ano lze realizovat elektrický pohon bez převodovky, ale nikdo rozumný to do sériově vyráběného vozu nedává a ještě hodně dlouhou to nikdo ani neplánuje. Jsou s tím vesměs jenom problémy, je to mnohem dražší řešení a většinou to má nakonec i celkově horší účinnost.

        2. Take jsem kdysi tvrdil, ze elektroauta prevodovku vubec
          Take jsem kdysi tvrdil, ze elektroauta prevodovku vubec nemaji. On by totiz mel byt rozdil v transmission a gearbox, ne? Coz oboji je v cestine prevodovka ale.

          Nejsem strojar, to at kdyztak nekdo zodpovi, nebyl by lepsi nazev rozvodovka u elektroaut? Tzn staly prevod + diferencial? Aspon tak to tvrdim od te doby, coz vim, ze me prvni tvrzeni je spatne, tak abych se kdyztak poucil. Dik 🙂

              1. Snad mne nezastrelite, kdyz se zeptam jeste jednou:
                Je tam

                Snad mne nezastrelite, kdyz se zeptam jeste jednou:

                Je tam reduktor (tzn ta jednorychlsotni prevodovka) + diferencial, ok? Mel jsem dle predtim prilozenych odkazu dojem, ze toto se nazyva rozvodovkou, a ze tohle musi byt stejne v kazdem aute, i v pripade, ze je v tom klasicka prevodova skrin.

                A fakt budu rad, kdyz mi to vysvetlite, nechci se hadat, rad se poucim, nechci sirit bludy 🙂

          1. Je to o slovíčkaření. Odborná literatura používá
            Je to o slovíčkaření. Odborná literatura používá výraz single-speed transmission i gearbox. Čistě podle mého pozorování se v automatizaci i automobilové technice odjakživa používal výraz převodovka, výraz reduktor se používá především v letecké technice.

            1. eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1479 – Rozvodovky a
              eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1479 – Rozvodovky a diferenciály

              sps-vitkovice.cz/texty/texty/SIV/Rozvodovky-UT.pdf

              Vychazim z toho, co se dozvim online, snazim se brat skolni veci, tam predpokladam nizsi chybovost nez v clancich typu hybrid ci autoforum.

              Neco niceho? Nerozumim. Ale nechte si to patentovat 🙂

  3. Dizajnově žádná křeč a rozhodně nic okázalého.
    Dizajnově žádná křeč a rozhodně nic okázalého. Všechno kouzlo je skryto uvitř ve výkonech a užitnej vlastnostech. Teda „základní“ model je docela slušnej vodvaz. Na drag stripech už to asi všichni zabalej :))) Maximu plead je Maximální deka :))))
    https://youtu.be/trYcP0paerQ
    Očekávám souboj automobilek na Pikes Peak. Nějakej dinosaur už tam ohlásil start svýho elektropekáče.

    Fakt sem zvědav kam těch 200 kWh narvou? Nejspíš tučná podlaha, ale jelikož tam budou i zadní 2 sedátka a prej i solidní kufry, tak klasické místo za sedačkama jaksi odpadá.

  4. Je to naprostá pecka, pro mě ale ne z důvodu tohoto auta,
    Je to naprostá pecka, pro mě ale ne z důvodu tohoto auta, ale hlavně proto, že jestli do tohodle dokáže dát 200 kWh v roce 2020, byť v počtu desítek kusů, tak je jen otázka pár let (2025?), než tohle bude v autech za +-milion a 50 kWh budou i pro socky jako já :).

    1. V představení bylo řečenou že těch 10 000Nm je na
      V představení bylo řečenou že těch 10 000Nm je na kolech. Druhá věc je, že tento parametr se opravdu běžně neuvádí a je to tedy typická reklamní prasečina.

      Při nejčastěji používaných převodových poměrech elektromobilů 10:1 (Tesla, BWM a VW používají cca 9,7:1) to vychází na nějakých 350Nm na motor. Kde nový Leaf má 320Nm a i ten koncernový e-Golf má 300Nm.

      1. Moc to nepasuje, 350 Nm na motoru by s převodem 10:1 dalo
        Moc to nepasuje, 350 Nm na motoru by s převodem 10:1 dalo pouze 3500 Nm na kole.
        Na 10 kNm na kole by moment motoru musel být 1000 Nm

        A větší převod tam asi nebude, vždyť pro 400 km/h by při převodu 10:1 motor musel točit kolem 27 tis.otáček

  5. Dalsie vymyvanie mozgov: „Řídit sporťák se spalovacím
    Dalsie vymyvanie mozgov: „Řídit sporťák se spalovacím motorem vám bude připadat jako jízda na parním stroji“ :)))
    Zmenila sa technologia baterii? Nie, stale je to Li-Ion, ktory na zavodnom okruhu okruhu konci po 3min z dovodu tepla (vid. Tesla S na Severnej smycke). Zavodne hybridy maju superkondenzatory, nie Li-Ion.

    1. To už připadá lidem teď, proto se dost lidí zbavilo
      To už připadá lidem teď, proto se dost lidí zbavilo Farárek, Lamb, Porší a pořídíli si S v Péčku. Na Nordšífe s tim nejezděj, v každodením ucpaným městkým provozu je to ideální a když si chtěj zablbnout tak přepnou do Ludakris módu. Dokonce jim ani nevadí že jsou to dílenský nedodělky, zřejmě ty užitný a zážitkový vlastnosti těžce převažují. Asi znovu objevili radost z jízdy.

        1. Myslím ten efekt, kdy lidi co si koupěj nedodělky z
          Myslím ten efekt, kdy lidi co si koupěj nedodělky z Fremontu prodaj svoje 2 milovaný Feráry a nechaj si jen Teslu. Nevim proč to dělaj, ale vím že výrobcům všech luxusních aut na světě svítěj na stole majáky, protože todle fakt není normální :))))

          Btw vodkdy maj supersporty nějakej zaznamenání hodnej podíl na celosvětovým trhu? :))))
          To chceš porovnávat jejich prodeje s Korolama? :))))

  6. Kedysi sme mali ako deti na stenach plagaty F40, ci
    Kedysi sme mali ako deti na stenach plagaty F40, ci Diabla…nase deti budu mat novu Teslu Roadster 2020.
    Jednoducho DREAM CAR, akurat s velmi jednoliatnym decentnym vzhladom, 4 sedadlami (2+2) a dojazdom 1000km oproti tym supersportovym monstram z minulosti, ktore vdaka spotrebe tankovali kazdych 300-400km 😉

    A verim tomu, ze to bude zaroven auto aj na kazdodenne jazdenie, prave vdaka 2+2 sa daju odviezt aj deti do skoly/ky a ked Elon slubuje aj dostatotny batozinovy priestor, kludne aj na nakupy 🙂

    Uz len dat dokopy 200tis USD…

    1. toto bude myslim stáť podstatne viac ako 200k.
      aspoň by

      toto bude myslim stáť podstatne viac ako 200k.
      aspoň by malo, logicky.
      klientela bude dosť obmedzená (myslím počtom, nie rozumovo), a budú to prevažne ľudia, ktorí sa neboja dať za auto aj rádovo viac, čiže tých kľudne môžu probnúť.

      vývoj auta + úprava výrobnej linky vraj stojí cca pol miliardy.
      ak by vyrobili a predali 10.000 kusov R2, tak v každom z tých aut musí byť zahrnutých aj 50.000 USD nákladov na vývoj.

        1. Nemáte pravdu 16 512ks Tesla 12,6Wh článků formátu 18650
          Nemáte pravdu 16 512ks Tesla 12,6Wh článků formátu 18650 pro 206kWh váží 760kg. Při současné technologii by se celá 200kWh baterie dala postavit kolem 1000-1100kg, v nejhorším případě (=2x současná Tesla 100kWh baterie) to je 1200kg.

    1. amíci nabíjajú také prdítko f500e 1f od 120V po 240V
      amíci nabíjajú také prdítko f500e 1f od 120V po 240V 80A.
      Level 1 Charging (120V — Requires NEMA 5–15 Outlet) Approximately 23 hours
      Level 2 Charging (240V — Requires A 40 Amp Circuit Breaker Or
      Greater) Approximately 4 hours

      takže tie nedávno spomínané js nabíjačky budú stíhať kávu + toaleta 🙂

Napsat komentář