Tesla: rekordní zisk, dokáže vyrábět 1 milion elektromobilů za rok

Tesla v uplynulém čtvrtletí vyrobila 237 823 elektromobilů, prodala jich 241 300. Nyní automobilka potvrdila, že už dokáže vyrábět 1 milion aut ročně. Ještě před deseti lety jich přitom vyráběla pár tisíc ročně.

Tesla za 3. čtvrtletí 2021 ohlásila příjmy $13,757 mld. Celkový hrubý zisk činil $3,660 mld. (upravené EBITDA $3,203 mld.). V bance má Tesla k dispozici $16,065 mld. v hotovosti. Během uplynulého čtvrtletí také Tesla nainstalovala 83 MW solárních elektráren a 1295 MWh baterií. K dispozici má 630 servisních lokací a obchodů, 3254 stanic Tesla Supercharger s 29 281 konektory.

Tesla zároveň potvrdila, že celkové možnosti výroby v továrnách v Kalifornii a Šanghaji dosáhly 1 milionu elektromobilů ročně. Už brzy budou navíc dokončeny a rozběhnuty nové továrny Gigafactory Berlín a Gigatovárna Texas. Ještě v roce 2013 vládla Tesla roční výrobní kapacitou 20 000 aut.

Americká automobilka zároveň spustila nový web zaměřený právě na výrobní kapacity. Jeho součástí je i přehled volných pracovních míst, což je nejspíš hlavní poslání webu – najít nové schopné zaměstnance do všech gigatováren Tesla.

zdroj: Tesla

32 Comments on “Tesla: rekordní zisk, dokáže vyrábět 1 milion elektromobilů za rok”

      1. Já neříkám, že to není dobré EV, ale, podle mě, za tu cenu 1,75 mil., jsou na trhu lepší. To je vše. Někdo to může vidět jinak, samozřejmě, zvlášť Tesla fanatik 🙂

        Nejenom HUD, taky ta nevětraná koženka, nemožnost si objednat něco jiného, chybí pořádná světla, atd., atd… je to v tom testu zmíněno.

        No a dojezd taky jenom cca. na úrovni konkurence, nebo malinko pod, tak nevím, kde je ten náskok Tesly.

        1. Cena je cesky paradoxon. V zahranici o dost nizsi. Asi to bude mistnim obecenstvem a nevrazivosti. Kde se malo proda, cena je vysoka. Kdyz vezmu moji praxi nekolik desetileti jezdeni bez hud a bez vetranych sedacek a bez matrix svetel, tak se hrozne stydim. Ale nikdy jsem to nepotreboval a nebudu potrebovat. Kazdy kdo jel se mnou v TM3, tak cumel jak dobre svetla to ma. A o jizde to same. Kdo s Teslou nejel, ten ma samozrejme bezmozkovou kritiku. Zrovna v DE nejaka instituce porovnavala baterky TM3 a ID3 a bohuzel, Tesla ma naskok. Nastesti Tesla proda vse co vyrobi, tak nejaky pitomci kteri ji podcenuji jsou jim ukradeni.

          1. Však já neříkám, že ty věci vy potřebujete. Ale někdo ano a ostatní automobilky to nabízejí buď ve standardu nebo za příplatek. Což je, jak jistě uznáte, pro zákazníka lepší, než když to nenabízí. To se asi shodneme, ne?

            Prostě jste nenáročný člověk a to, co Tesla nabízí, vám stačí. Je to v pořádku.

            To je systém jak u Japonců (i u Lexusu), akorát dohnaný do extrému. U Japonců (nebo i Korejců) taky nemáte takovou volnost, ale jsou aspoň nějaké stupně výbavy a pod. tesla nic, prostě ber nebo nech být. Ale tak je to jejich věc…

            Ten test dělal člověk, který má s EV najeto dost a dokáže srovnat, takže když např. řekne, že matrix světla svítí mnohem lépe než světla u Tesly Y, nemám důvod mu nevěřit. O jízdě se vyjádřoval docela pochvalně, podvozek je trochu tvrdší, ale to naopak někomu může vyhovovat.

            1. Podvozek Y neznam. Mam jen zkusenosti s 3. Ten je fakt tvrdy. Na rovne silnici vyborny, ale kdyz prijde tankodrom, tak je to az moc tvrde. Jeste horsi je muj Porsche cabrio. Tam je i rovna silnice problem. Nastesti se v posledni dobe silnice hodne zlepsily.
              Kdysi jsem si koupil masazni vyhrivane TV kreslo. Melo to mozna i to foukani aby to rozehnalo prdy. Parkrat jsem to vyzkousel a litoval ze jsem takovou pitomost kupoval. Ted mam u TV obycejne kancelarske kreslo bez vsech picovin a nadhera. V jednoduchosti je krasa.
              Kdyby ste stavel barak, dal byste prednost modernimu stylu, nebo byste mel rimsi, figurky, strisky a ruzne ornamenty jako na budovach z praveku?

              1. Ano, přesně ten podvozek tam zmiňovali, u modelu 3 hodně tvrdý, u Y už je to lepší.

                Ano, v jednoduchosti je krása, ale sedět na jednoduché „židli“ bych v autě 5 hodin nechtěl 🙂 Já mohu srovnávat, měl jsem mnoho aut a najel skoro milion km. Pokud auto má kožené sedačky, tak jejich odvětrávání dává smysl a je to v létě jednoznačně uřitečná věc. Masáž jsem měl taky, ve Volvu, příjemné, ale bez toho se obejít dá, to větrání je jednoznačně větší přínos. A to nemluvím o kožence, kde se zadek potí mnohem víc než na klasické staré dobré kůži. A ne, opravdu to větrání neslouží k rozhánění prdů 🙂

                Stačilo by, aby Tesla umožňovala výběr interiéru, jak to má třeba Enyaq – látka, lepší látka, koženka, kůže, vybere si každý. U látky opravdu větráná netřeba a já bych se s tím i spokojil, nemusím mít kůži. Ale když ji mám, je ohřev a větrání super funkce.

                Mám rád moderní styl, ale to, co je v interiéru tesly mi přijde jako brutální minimalismus, už za hranou, nelíbí se mi to. Mnohem víc se mi líbí Enyaq, třeba ID.3 (4) taky nic moc. Ale proti tesle paráda.

                1. Matrixy uz asi rok maji vsechny TM3, a uz od zacatku vsechny TMY. Jen nemaji SW, takze se ceka na update a matrix tam bude. Jinak souhlas, kozenka bez odvetravani je v lete peklo 🙂

                2. V Porsche mam cernou kuzi a reknu vam, ze bych radeji bral latku. U Cabrio je kuze asi nutnost, kdyz zaprsi a mate otevrenou strechu, tak latka by nebyla dobra. I v Tesle bych uvital radeji latku. Mame doma 2 kozene sedacky. Fakt dobra kvalita. A hadejte na cem sedime. Dali jsme je do pokoje pro hosty. Sedacky v TM3 spatne nejsou, ale s latkou by byly lepsi, v tom mate pravdu. Ten minimalismus se mi libi. Kdyz sednu do klasickeho auta, tak mi to pripada hrozne zastarale a preplacane. Asi jako vitriny u babicky s brousenym sklem, ktere nikdo nikdy nepouzije. Ale neda no ne dopustit.

      2. Tesla Y je rozhodne špatné auto !!
        1) je z číny
        2) baterky má LG
        3) má okopírovaný neintuitivní protikliky
        4) zase nemá palubovku jen 15″ tablet
        5) má tvrdý podvozek jakoza
        6) má pouze bezrámová okna u kterých se stále bude vojíždět motor
        7) těžký dveře ja nevim jestli vybetonovanou výpln boco
        8) a stojí 2 mega, no není to málo?? :)))

        https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-y/

                1. Vy asi nevite moc o nabijeni a o jizdnich vlastnostech Tesly. To je jako kdyz priznivec francouzskych aut pise, ze VW je hrozne tvrdy a nepohodlny.

                1. Získať stavebné povolenie na tak rozsiahlu stavbu ako Giga Berlín trvá v Nemecku roky, takže zákon umožňuje stavať na etapy s etapovým povoľovaním, je to na riziko stavebníka, že na posledné etapy povolenie nezíska. Tesla si verí.

                2. Global Peace : však joo výchoďáci po tom co je výchoďačka mamamerkl po spojení německa odpálkovala řekla že budou muset makak a nedodala socik tak lezou nepříteli nepřítele ochotně doprr to víme, víš co musel sem drobet lentylku počadit ;))

              1. https://fdrive.cz/clanky/na-berlinske-tesly-si-opet-pockame-drive-nez-v-roce-2022-nebudou-7919

                Co se týká nabíjení Modelu 3 s baterkami od LG, tak se koukněte na ten test a řekněte, jestli tam kecají, že nabíjení není nic moc rychlé, ani u 3 a ani u Y. A očekávají, že s příchodem nových článků se to zlepší.

                Že je podvozek tvrdý u 3, jste potvrdil i vy sám, tak o co vám jde? 🙂 U modelu Y je to údajně, dle testu, lepší.

                Jízdní vlastnosti (na dobrém povrchu) v tom testu chválí.

                1. Ono je to spíš tím, že elektromobily používají jiné čipy než čmoudi.

Napsat komentář