Tesla Model Y: nejprodávanější auto v Evropě

Elektromobil Tesla Model Y se podle dat JATO Dynamics stal v září 2022 nejprodávanějším autem v Evropě, míněno především té západní. A to s 29 367 prodanými kusy (meziročně +227 %).

Tesla Model Y tak předstihl dosud nejprodávanější Peugeot 208, což je navíc auto z úplně jiné cenové a velikostní kategorie. Ten se v září 2022 umístil v žebříčku druhý a třetí byla zase cenově úplně vzdálená Dacia Sandero.

Zvýšení odbyt je dán mimo jiné úspěšným navyšováním produkce v Gigafactory Berlín. Tesla potvrdila, že ke konci září se tam vyrábělo 2000 aut týdně. Pokračuje další navyšování výroby až k 5000 týdně, které je potřeba, protože taková výroba evropskou poptávku zatím pokrýt nestačí. Model Y se proto musí i nadále dovážet do Evropy z Gigafactory Šanghaj v Číně.

Je tak klidně možné, že elektromobil Tesla Model Y ještě na první příčce prodejních žebříčků nových osobních aut v západní Evropě ještě nějakou dobu vydrží.

zdroj: Electrek.co

38 Comments on “Tesla Model Y: nejprodávanější auto v Evropě”

      1. runner42 napsal:4. 4. 2022 (13:46)
        „Bankrot Tesly měl v tržním prostředí proběhnou přibližně v roce 2018. Ten byl lhaním, manipulacemi s akciovým trhem a subvencemi zvrácen a nyní Tesle bankrot v krátkodobém horizontu nehrozí.
        Co se stane, poté co sponzor z nejštědřejší Evropská Unie vstoupil do bezprecedentní hospodářské krize, to si nedovoluji odhadovat.“…

        A v Evropě probíhá hospodářská krize na plné obrátky. EU v podstatě skrytě krachuje, a je to maskováno gigantickým zadlužováním, které překonává růst národních dluhů během druhé světové války.

        Evropská Unie už hradí třetinu výdajů z půjček. (2021 – Výdaje – 228 miliard euro. Příjmy 159 miliard euro. Půjčky 80 miliard euro.)
        Kumulativní dluh zemí EU dosáhl 12,7 bilionu eur a za pouhé tři roky (!) vzrostl z 80% HDP na 110% HDP.

        A protože se jedná o čísla před ukrajinskou krizí, není co řešit… EU ekonomicky skončila. To je ekonomická jistota. Teď nastane kratší či delší období dojezdu… dvě až tři vlády ČR.

        S EU končí muzea ve vesnicích, rozhledny v rovinách, cyklistické stezky od nikud nikam a v neposlední řadě elektromobilita.

        A že se to tvrdě dotkne Tesly, o tom nepochybujte.

          1. To nevím, aktuálně monetární politiku Ruska nesleduji.
            Ale když už o tom píšeš, otevřel jsem si oficiální kurz, a ejhle, za korunu je jen 2,5 rublu, takže posílil oproti stavu před válkou o polovinu.

            Samozřejmě jsem očekával hned nějaké kecy o tom, že to není reálný kurz a podobné zmatené výkřiky motivované nenávistí. Tak jsem si otevřel Aliexpress, našel nějakou naprosto náhodnou hadru, nic na front page ale náhodný výběr, kliknul na nějakou záclonu místo sukně nebo co, a přepínal její cenu mezi měnami a ejhle, ono to sedí podle ofiko kurzu. Pak jsem otevřel VPNku na ruskou verzi hadrárny Shein a ejhle, ceny opět odpovídají oficiálnímu kurzu.

            Takže si nalijme čistého vína – chudinky Rusky si za svoje rublíky pořídí o polovinu více hadrů, než před válkou.

            Závěr, který z toho plyne, je jasný – oficiální kurz není fikce, ale reálný kurz, za který se obchoduje. A mezinárodní kupní síla ruského obyvatelstva od začátku války vzrostla o polovinu.
            Což o Češích zcela jistě říct nelze, že…

            Přesvědčit se můžeš sám.
            https://www.aliexpress.com/item/1005004345191768.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.47b7482czCXAJe&algo_pvid=7da15427-05df-4757-8ffd-3d0115e0281b&algo_exp_id=7da15427-05df-4757-8ffd-3d0115e0281b-21&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000028840252845%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21GBP%216.45%214.58%21%21%21%21%21%400b0a187916673803214728924e820b%2112000028840252845%21sea&curPageLogUid=CsSCrWVyeDZq

            1. Vsak ruzzakum posilate penize za benzin a naftu. A tyto ceny jsou opravdu vysoke. Az to prestane, ruzzko konecne zhasne a vase obdivovani vrahu take. Nebyt sankci, tak by byl kurz rublu pravdepodobne jeste vyssi. Takze sankce funguji a je nutne ruzzaky odstrihnout take od prijmu z ropy a plynu. Snad se brzy dockame.

                1. Kdyz se ceny ropy a plynu v prubehu roku znasobily, tak by bylo divne, kdyby se nezvysily prijmy. Ale od 2023 bude ruzzka ropa v EU az na madarsko a trochu Rakouska fujfuj a prijmy pujdou rapidne dolu. Rok 2023 bude uz v ruzzku smutny. A import ruzzka bude uz letos nizky, hlavne import klicoveho zbozi bude nizky a tim se nastartuje spirala do hlubin. Vse potrebuje svuj cas, nic nefunguje na svihnuti proutkem. V EU je docasna krize ze ktere se vyhrabem, v ruzzku prijde trvala krize bez sance se z toho dostat.

                2. Dočasná krize. Vlastně jen pár drobností… Dvaceti až třicetiprocentní inflace, energetická a průmyslová závislost na „nepříteli“, desítky milionů občanů pod hranicí chudoby, bytová krize, odzbrojené armády, miliony muslimských migrantů ze kterých není závislých na dávkách jen 10%, školství a zdravotnictví v katastrofálním stavu, kdy chybí léky, na plánované výkony se čeká i několik let a na jednoho zubaře připadá osmdesát psychologů, politologů a komisařů pro rovnost pohlaví, růst zadlužení států o 30% za tři roky, technologická zaostalost a nutnost dovozu prakticky všeho…. A k tomu ČR přidává rozprodanou zemi, kolabující důchodový systém a neschopnost poloviny pracujících platit za energie, vodu a další základní potřeby ze svých platů.

                  To je jen taková malinká dočasná krizička a hlavně MŮŽE ZA TO RUSKO! 😀 😀 😀

                3. ruzzko privedlo svet na pokraj 3. WW, vyhrozuje jadernym utokem a svet ma byt v klidu? Svet zpacifikuje ruzzko jako kdysi 3. Risi. Doufam ze bez rozsahleho konfliktu.

                4. Světovou válku? Je potřeba se na věci dívat ve správné perspektivě.

                  Zatímco před druhou světovou válkou tvořili evropané 25% světové populace a zbytek světa byl na Evropu víceméně navázán, a konflikt v Evropě měl tedy tedy celosvětový význam, v roce 2022 tvoří původní Evropané asi 5% celosvětové populace a Ukrajina, periferie periferie, je světu naprosto ukradená.

                  A co se týká samotného konfliktu, tak přestože tam padlo za 8 měsíců cca 100 tisíc lidí, tak v globálnách číslech je to naprosto bezvýznamné. Jen za volantem denně zemře na silnicích 40 tisíc lidí.

                  Svět není stejný jako při poslední světové válce a z globálního hlediska je ukrajinský konflikt bezvýznamnou epizodou, kterou má 99,9% světa u pr***e a 95% si myslí, že Ukrajina je v Rusku.

                5. Jasně, denně za volantem zemře 40 tisíc lidí, tedy za 70 let jedna miliarda lidí, což je zhruba počet řidičů na celém světě. Jinými slovy pokud začnete řídit v 18, máte podle runnera prakticky 100% šanci, že zemřete za volantem 😀
                  Co třeba se na to podívat takto: Jako muž v produktivním věku máte šanci méně než 1 promile, že zemřete letos ze všech příčin. Dohromady to bude na světě 1-2 miliony mužů ročně. Tedy tato válka má na svědomí až celých 10 % úmrtí mladých mužů na celém světě.

                6. Děláš stejně banální chybu, jako Leodendula – jednoduše lineárně extrapoluješ počet obětí v jednom roce na počet obětí za 70 let, aniž by si porovnával změnu srovnávací základny za stejné období.

                  Smutné, ale nepřekvapivé. Elektromobilisty tak nějak z principu každý opije rohlíkem, že?

                  A také jsou to největší pokrytci. Že se čtyři roky válčí v Etiopii, že tam zemřelo milion lidí a jen tento rok skoro 150 tisíc, tak o tom nikdo z nich ani netuší.
                  Pokrytectví na druhou, že?

                  https://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/29129/HighTollofTrafficInjuries.pdf?sequence=5&isAllowed=y

                7. Děláš stejně banální chybu, jako Leodendula – jednoduše lineárně extrapoluješ počet obětí v jednom roce na počet obětí za 70 let, aniž by si porovnával změnu srovnávací základny za stejné období.

                  Smutné, ale nepřekvapivé. Elektromobilisty tak nějak z principu každý opije rohlíkem, že? A také jsou to největší pokrytci. Že se čtyři roky válčí v Etiopii, že tam zemřelo milion lidí a jen tento rok skoro 150 tisíc, tak o tom nikdo z nich ani netuší.
                  Pokrytectví na druhou, že?

                  hxxps://openknowledge.worldbank.org/bitstream/handle/10986/29129/HighTollofTrafficInjuries.pdf?sequence=5&isAllowed=y

                8. @tupec42. Vas mnogo. Zatim to je regionalni konflikt, ale mohl by spustit globalni. Staci aby ruzzak udelal malou chybu a nejaka raketa by zabloudila na uzemi NATO. Nebo aby pouzil jadro, chemickou nebo bio zbran.

                9. To se doufám nestane a západ bude mít dost rozumu, že se i nadále bude vyhýbat přímé konfrontaci a svoji podporu války omezí na dodávky materiálu.

                  Ale souhlasím, že tzv ukrajinský scénář je dost nebezpečná hra.

                10. A co kdybys jednou připustil, že banální chyba v dělení je na tvém přijímači. Dokonce i v tom odkazu, který jsi mi poslal jako „důkaz“. Zkus to ještě jednou, omluvu nečekám, ta ve tvém slovníku očividně není, naopak se těším na tvou výmluvu, proč chyba o jeden řád je vlastně v pořádku jen pokud ji uděláš ty a ne nikdo jiný 🙂

                11. Runnere, fakt tu svoji banání chybu ve výpočtu nevidíš, nebo teď už nebudeš reagovat právě proto, že ji vidíš?

                12. hedgehog07, ano, udělal jsem směšnou chybu. Asi jsem se přehlédl, nebo překlikl, nebo jsem tomu nevěnoval dostatek pozornosti (to bude asi ono).
                  A víš proč jsem tomu nevěnoval moc pozornosti? Protože to je jedno. I když bych se překlikl o dva řády, tak pořád platí, co jsem napsal. Což jen podtrhuje, jak absurdně nepodstatné to z globálního hlediska je.

      2. Jolandu42 bych chtěl vidět naživo zřejmě ještě bydlí u maminky. Buď je placený Russkem a jestli ne tak jim dělá užitečného idiota. Pak je tu možnost že je psychopat, což by odpovídalo jeho naprosté ignoraci reality a že se ve všem mýlí, navíc je tu pro většinu za blba. Z několika webů už ho vyhodili jako rusského trolla, třeba se i tady zadaří.

            1. Chceš EV? Tak to chceš ruské suroviny na jejich výrobu a ruské energie na jejich provoz, nebo ruské suroviny a čínskou práci na občasné zdroje energie, ze kterých chceš vyrábět elektřinu „sám“.

              Už jsi zapomněl, že právě Rusko bylo největším sponzorem evropského OZE aktivismu, který tlačil na demontáž nezávislé a bezpečné energetiky?

      1. no víš co nedávno taky frčela divná úchylka chromových lišt kolem oken a nakonec zvítězil zdravý rozum a dnes se tomu standartně říká chromdylít 😉 😀 Takže zapuštěný protikliky v chromdylítu TMY nejsou samozřejmě pryncipielně nic převratnýho, ale otázkou zůstává proč irenko proč 😀 😀
        1) proč jsou zapuštěný a neříkejte kvůli érodynamice tu blbost už spousta jůťůbáku vyvrátila stejně jako spousty jiných elmobilů jezdí s normální klikou 😉
        2) ale proč jsou tak pitomě dyzajnovaný k neintuitivnímu uchopení s leda tak vykloubením palce 😉 😀 😀 😀
        3) jako nevím proč stydět přiznat že tm3/y museli kvůli noži na krku vod ropáků to aby se příliš neprodávalo částečně úmyslně pokrvit…. 😉

          1. hezký na pohled je individuální záležitost, někomu se můžou líbit někomu ne, každopádně to je druhořadé, páč prvořadá je praktičkost a přes ni nejede vlak páč na to auto bude člověk šahat denně roky ne-li celý život páč s příchodem krize si už další ani nekoupí 😉 A nepraktické prostě jsou, až přímo úchylně nepraktické, dokonce až tak nepraktické že by jeden řekl že je to tak schválně 😉

        1. no to nee šéfe, vadí taky šilhablet, neventilovaný sedačky, povinná celoskleněná střecha, absence kapličky HUD, hluk v interiéru od zadního elektromotoru, kkrátká loketní opěrka na zadních sedačkách, bezrámová okna u prvních verzí jednosklo (permanentní opotřebení stahovacího mechanismu) nepohodlné otevírání přihrádky před spolujezdcem přes menu display, nepohodlné otevírání předního kufru přes aplikaci, tvrdý nenastavitelný podvozek, těžší dveře než u TM3 a samozřejmě povinný havarijko + 50.000 CZK ročně při hodinovce +2k v jediným autorízáku 😉 🙂 😀 PS: snad sem na nic nezapomněl 😀 😀 😀

Napsat komentář